Резултати 1 до 17 от 17

Тема: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

  1. #1
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    софииско
    Публикации
    14
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Имам дизелов мотор от лека кола произведен през 1990г. Искам да сменя гарнитурата на главата - прегоряла е. Трябва ли да го шлайфам там където ляга главата? Т.е. дали от толкова време е възможно да се е деформирал да кажем някъде? Моторът е чугунен.
    Последно редактиран от Ясен ; 09-03-09 в 11:49 Причина: Неуместно заглавие, крив правопис, кой ги одобрява тези теми?

  2. #2
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    София
    Публикации
    4,756
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Ами, разгледай за шупли. Блока няма да криви, но главата? Алуминиева ли е? Колко цилиндъра? От много неща зависи. Ако не се справиш, занеси я някъде. То, ако трябва шлайф, сам едва ли ще можеш.
    Истинското величие на човека е в осъзнаването на собственото му нищожество.
    Jeep Grand Cherokee 2.5 TD
    0888/231599

  3. #3
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Бургас
    Публикации
    4,488
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    По начина на задаване на въпроса съдя че си нямаш идея с какво се захващаш.
    По принцип как се сменя, ами много е лесно, сваляш главата, сменяш гарнитурата и качваш главата. Ама между тия действия има неща за десетина страници писане и ако нямаш опит и писането няма да помогне.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

  4. #4
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    7,772
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    А знаеш ли реда за затягане на болтовете?
    Имаш ли динамометричен ключ?
    А и попринцип се шлайфа само главата, блока се приема за статичен,въпреки, че не е. И въпреки, че главата се притяга със сила 30 тона към блока(не съм сигурен, спомням си, че съм го чел някъде) вследствие на неравномерното топлинно разширение главата "мърда" спрямо блока с някакви милиметри. Отново не си спомням колко, но достатъчно, ако затягането не е равномерено главата да се огъне. Това защото е от алуминий, а той е с много по-малка якост отколкото чугуна.
    Изобщо, въпроси от рода на "имам бълкан4е, моа ли го напрраа да въри кат кавасаки" са обречени на едни и същи отговори.
    Знаеш ли колко много атомобили с дизелови двигатели са произведени през 1990 година? А в колко модификации? И всяка от тях със своите специфични параметри на двигателя.
    Има ли желание-има и начин!

  5. #5
    Регистрация
    May 2006
    Място
    Плевен
    Публикации
    1,968
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    имам един въпрос?
    при всички двигатели ли стягането на главата е еднакво имам предвид реда на стягане?

  6. #6
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Бургас
    Публикации
    4,488
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Не! Пример. Рено 5 се стяга с около 5 а МБ 123 с около 24 Нм
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

  7. #7
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    София
    Публикации
    4,756
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Общо взето да. Започва се от средата. Производителят дава схема на стягане и нужното усилие.
    Истинското величие на човека е в осъзнаването на собственото му нищожество.
    Jeep Grand Cherokee 2.5 TD
    0888/231599

  8. #8
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    софииско
    Публикации
    14
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Цитат Мнение на bojitch Преглед на публикациите
    Ами, разгледай за шупли. Блока няма да криви, но главата? Алуминиева ли е? Колко цилиндъра? От много неща зависи. Ако не се справиш, занеси я някъде. То, ако трябва шлайф, сам едва ли ще можеш.
    Главата и блока са чугунени-дизел 4-цилиндров Нисан 2.0.Казаха ми че тези мотори поддават с времето м/у 2-ри и 3-ти цилиндър и трябвало да се пилне челото на блока.Човека който ми го каза е Нисанаджия и може да му се вярва + това звучи логично!
    Последно редактиран от Ясен ; 16-03-09 в 09:20 Причина: чогун повече е японска титла, отколкото метал.

  9. #9
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    30,571
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Местя темата при нисанаджиите, те може да знаят повече.
    rraadd00: Оги, клиповете са частни. Направи ги държавни, ...

  10. #10
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Варна
    Публикации
    328
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Цитат Мнение на peryskop Преглед на публикациите
    Имам дизелов мотор от лека кола произведен през 1990г. Искам да сменя гарнитурата на главата - прегоряла е. Трябва ли да го шлайфам там където ляга главата? Т.е. дали от толкова време е възможно да се е деформирал да кажем някъде? Моторът е чугунен.
    колега не се захващаи с нещо с което не си се занимавал просто работата е деликатна все нещо ще пропуснеш наи вече се греши при стягането на главата там е таината отиди да ти свършат тая работа и ако усерат нещо ще си е за тяхна сметкамога да ти убесня ама е безмислено труда е около 60 70лв не си заслужава
    Човек се учи с много практика:D 0893830003

  11. #11
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    София
    Публикации
    86
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    И Аз можем и Он може ама козата си сака прьч

  12. #12
    Регистрация
    Jun 2007
    Публикации
    16
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Цитат Мнение на peryskop Преглед на публикациите
    Главата и блока са чугунени-дизел 4-цилиндров Нисан 2.0.Казаха ми че тези мотори поддават с времето м/у 2-ри и 3-ти цилиндър и трябвало да се пилне челото на блока.Човека който ми го каза е Нисанаджия и може да му се вярва + това звучи логично!
    Ако може да дадеш по-точна информация за двигателя ще е добре. Така ще може да ти се даде по точен отговор. Аз мисля ,че ако знаеш точно модела може и сам да потърсиш иформация в нета. Разгледай това http://torquespecs.tripod.com/sentra_82-94_eng.htm може пък твоят двигател да е тук. Ако работата опира само до смяна на гарнитурата и ако си малко сръчен в ръцете невиждам смисъл да ти трябва сервис.
    Колкото до това да поддава блока ми се струва странно по скоро ми се стрyва по вероятно да подаде главата ( все пак блока е много по масивен и да се деформира е малко странно поне за мен - но знам ли може и да има такива случаи)

  13. #13
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Ботевград
    Публикации
    909
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Реда на затягане , на болтовете мисля , че го има на всяко картонче , на гърба , на новата гарнитура .
    [B]Mercedes Benz w123 [/B]
    [B]Ford Escort xr3 [/B]
    [B]Aro 10 [/B]
    Плачи! Там близо край град София
    стърчи, аз видях, черно бесило,
    и твой един син, Българийо,
    виси на него със страшна сила.
    0896042536

  14. #14
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Варна
    Публикации
    328
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    абе ако изкаш пробвай дано да се получи
    Човек се учи с много практика:D 0893830003

  15. #15
    Регистрация
    Apr 2007
    Място
    София
    Публикации
    4,762
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Цитат Мнение на peryskop Преглед на публикациите
    Главата и блока са чугунени-дизел 4-цилиндров Нисан 2.0.Казаха ми че тези мотори поддават с времето м/у 2-ри и 3-ти цилиндър и трябвало да се пилне челото на блока.Човека който ми го каза е Нисанаджия и може да му се вярва + това звучи логично!
    Един познат имаше такъв и след 5-6 сменени гарнитури установи, че наистина блока му е крив. Така си го продаде за някакви смешни пари. Да не си ти "късметлията"?
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

  16. #16
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    София
    Публикации
    145
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Колега като ти прочетох някой от вьпросите.По добре не се опитвай сам. А намери някой който дати оправи двигателя както трябва.А ко нети е за учебно пособи е...

  17. #17
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    гр.Дупница
    Публикации
    997
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Смяна на гарнитура на дизелов двигател - как се прави?

    Колега,щом ти е чугунена главата е задължително да се провери блока,и ако е необходимо да се шлайфа .Имал съм 2 случая на крив блок на Тойота 2-лт.Последния беше крив о,40 мм.

Сходни теми

  1. Един въпрос относно Щик
    От bbb83 във форум Лов и риболов
    Отговори: 5
    Последно мнение: 30-06-09, 06:08
  2. Въпрос за един Wouxun
    От ddevilco във форум Въпроси по марки и модели радиостанции
    Отговори: 3
    Последно мнение: 29-01-09, 19:20
  3. Въпрос от един новак :)
    От nfs във форум OPEL
    Отговори: 12
    Последно мнение: 31-12-08, 13:23
  4. Един лесен въпрос за вас.
    От zaaz във форум 4-Тактови
    Отговори: 8
    Последно мнение: 15-07-08, 19:13
  5. още един въпрос???
    От vasko jonchev във форум Мотоциклети (Enduro)
    Отговори: 7
    Последно мнение: 10-06-05, 10:35

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •