Страница 1 от 22 1234511 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 439

Тема: Избор и сравнение на АТ гуми

  1. #1
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Велико Търново
    Публикации
    434
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране Избор и сравнение на АТ гуми

    Здравейте колеги,
    Наближава летния сезон и на Тойотката и трябват нови гуми. Досега съм я карал лятото с гуми за асфалт но както всички от форума и мене ме влече повечко към гората от време на време.
    Кои гуми са правилния компромис?
    Карам доста асфалт така, че трябва да са добри на сухо и на мокро.
    За момента съм се спрял нa Pirelli Scorpion ATR. Моля ако има колеги които карат с такива да споделят мнението си за поведението им, на и извън пътя.
    Другите опции са:
    Bridgestone Dueler A/T 695
    Yokohama Geolander AT/S
    Знам, че пренебрегвам БФГ АТ, но според мен не са много устойчиви на мокри и хлъзгави участъци от пътя. Не че ги изключвам, но за сега не мисля че това са моите гуми.
    Отворен съм и за други предложения, за които не съм се сетил.
    Трябват ми 4 гуми размер 265/70/17, ако няма съм съгласен и на 265/65/17. Ако имате оферти моля ЛС.
    Благодаря предварително
    Prado
    Мълчанието не доказва наличието на ум, но доказва липсата на глупост.

  2. #2
    Регистрация
    Nov 2007
    Място
    враца
    Публикации
    127
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Колега аз карам с такива от 5 месеца. Мойте впечатления са :
    1. За сух асфалт много добро поведение, малко-по шумни от предишните ми чисто асфалтови, но това е разбираемо, все пак са АТ. Устойчивост в завой и спиране също много добри. Давам им 9.5/10
    2. За мокър асфалт много добри като при по-високи скорости с повишено внимание за аквапланинг, но нищо общо с БФГ АТ. Давам им 9/10
    3. На лед са без проблем доколкото няма стръмен наклон, спирането обаче е проблем. Давам им 8/10
    4. На отъпкан сняг се държат добре , катерил съм и много стръмни наклони , държат се добре. Давам им 9/10
    4. На дълбок неотъпкан сняг , пресни спомени от падналия преди 3 седмици около 50см нямах проблем по равни и участъци и такива с лек наклон. Давам им 8.5/10
    5. На кишав сняг не съм с добри впечатления. Където качвам наклон с 30 см сняг неотъпкан сняг ,при кишав се опират. Замазват се и хлъзгат като на лед. Давам им 7/10
    6. За кал не съм пробвал много , но не им е най-добрата страна. С включени блокажи движат , но не бих рискувал много в кално. Давам им 7.5/10
    Твоята експлоатация се доближава много до моята и смятам , че гумата ще те удовлетвори. Бриджстоуна е много близо до Пирелито като показатели, не знам на каква цена е в сравнение с нея. За Йокохамата нямам наблюдения. Успех

  3. #3
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Велико Търново
    Публикации
    434
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Здравейте,
    От вчера съм горд собственик на Пирели АТР 265/70/17 цената беше 311 Лв. на гума. Първите ми впечатления са добри. Наистина са малко по-шумни и се чувстват по-тежки, но и са един размер по-голeми от стандартните. Като ги пробвам извън пътя ще си допълня поста.
    Поздрави
    Prado
    Мълчанието не доказва наличието на ум, но доказва липсата на глупост.

  4. #4
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    803
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    От октомври или ноември, не помня вече карам с Yokohama Geolandar AT/S и все още съм супердоволен. На мокър асфалт, сняг и лед се държат чудесно, на кал що годе добре (зависи от калта), и за пясък стават. Все пак АТ гумите са компромисен вариант за хора, които не могат да си позволят 2-3 комплекта гуми по финансови или други причини (аз например няма къде да ги държа в огромния си апартамент). Така, че, според мен .....Yokohama.

  5. #5
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,952
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Понеже и аз имам подобна чуденка, ето какво открих из мрежата:
    (на английски)
    http://www.4wdmonthly.com.au/reviews/tips/tyres.php

    При някои АТ-та, между другото, размерът има голямо значение - по-широките са с по-големи канали и по-малко приличат на шосейни от тесните.
    Последно редактиран от stargazer ; 05-04-09 в 09:54 Причина: допълнение
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  6. #6
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    София
    Публикации
    216
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    виж тук:http://www.tirerack.com/tires/survey....jsp?type=ORAT
    имаше го някъде в темите,мисля ,че ще ти е от полза,въпреки ,че и там нещата са малко субективни/не само ние сме на принципа нашето си е най-хубаво/

  7. #7
    Регистрация
    Dec 2007
    Публикации
    58
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    и аз да добавя:
    http://www.bigotires.com/
    МАШИНИТЕ са за да СЛУЖАТ на ХОРАТА
    [I][SIZE=1](т`ва нещо от законите на роботиката...)[/SIZE][/I]

  8. #8
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Смолян
    Публикации
    1,333
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Колеги знам, че въпросите с гумите са много дъвкани и няма еднозначен отговор, но ето моите питания. Може ли някой да ми каже дали BFG AT се предлагат въобще във височина 65 на 16 цола, защото аз на няколко места проверявам и общо взето най-ниското на 16 е 70. Оригиналния размер на Фрийто е 215/65/16 и като въвъде 215/70/16 в калкулатор за гуми ми дава плюс 22 мм, което според тоя калкулатор поне е малко над нормата. Мисля, че до около 12-15 мм разлика го дават в нормата. С 205/70/16 разликата е 8мм и мисля, че не е нищо, ама се чудя дали не са твърде тесни. Също така BFG AT много по-тежки ли са от нормални зимни или летни гуми? Последния ми може би въпрос е някой може ли да ми даде цена/може и приблизителна/ за BFG AT 215/70/16 и евентуална алтернатива на тези гуми? Искам АТ гуми, щото ще ги карам предимно в сняг, на черно, кал/по-малко, не в тия тресавища, в които се калят хард типовете/и мокро. Не мисля да насилвам много колата, така че не очаквам предложения за агресивни гуми. За жегата и лятото мисля да съм си с летни гуми или по-скоро идеята ми е между май и август само, през другото с АТ евентуално, но това съвсем теоретично разбира се. В тоя смисъл може и някой да пише дали BFG AT се "пилят" бързо на горещ асфалт?

    Не очаквам категоричен отговор, но поне насоки, за цена, размер и може би алтернатива. Мисля става ясно, че питането е за Фрилендър.

  9. #9
    Аватара на kinex
    kinex е офлайн
    PLAMEN BOGDANOV
    Старши участник | Организатор || +ПЛ || ТП |
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Кърджали
    Публикации
    9,406
    Точки (при гласуване)
    42

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    http://www.bfgoodrichtires.com/specs...t-a-ko/44.html
    Някой размери не се продават на европейския пазар!
    БФГ АТ карат с нормално цивилно каране 80 - 100 000км. Иначе някой рали полот може да ги стопи и за 1000км.

    Преди няколко седмици приятел слага Дженерал-АТ 265-70-17 на ТЛК-120. Триста и няколко лева е гумата и първите впечатления са че на аквапланинг не са зле като БФГ АТ.

  10. #10
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Смолян
    Публикации
    1,333
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Цитат Мнение на kinex Преглед на публикациите
    http://www.bfgoodrichtires.com/specs...t-a-ko/44.html
    Някой размери не се продават на европейския пазар!
    БФГ АТ карат с нормално цивилно каране 80 - 100 000км. Иначе някой рали полот може да ги стопи и за 1000км.

    Преди няколко седмици приятел слага Дженерал-АТ 265-70-17 на ТЛК-120. Триста и няколко лева е гумата и първите впечатления са че на аквапланинг не са зле като БФГ АТ.
    Да си призная въобще не ми се дават 1000 лв + за гуми, но се насочих към BFG AT точно заради това, че карат толкова много. Сега следва въпроса дали тия Дженерал ще карат поне 60-80 хилиди. Гледах Yokohama Geolander, но по грайфера като нови ми изглеждаше, че ще карат доста по-малко от BFG AT. Я кажете BFG толкова ли са зле при аквапланинг? Карал съм джипка с такива и на сняг и сухо ми изглеждат добре. Това съчетано с големия пробег ме привлича много.

    Иначе от линка, който си дал виждам, че 215/70/16 е минимума/има ги на БГ пазара/, който аз мисля че ме оправя, а вие ))

    Остават си въпросите за цена, много по-тежки ли са и биха ли били много плюс 22 мм за Фрийто/не се смейте, звучи малко, но аз да си питам/.

    Ааа сега се сетих. Никой не каза - "Заминават" ли много бързо BFG AT на топъл, чист асфалт, щото ако ще изкарам 70-80 хиляди при целогодишно каране/нормално и повече по асфалт/ направо може да ги сложа и няма да мисля за други. За скоростта ще уточня, че Фрийто се кара на магистрала 100-120 /140 не е проблем, ама е множко да ги държиш дълго/, като разбира се при изпреварване или за кракто може да се стига 140-160, така че мисля скорост няма да се гони и тия гуменетки трябва да стават. Само с тоя аквапланинг ме плашите, щото все пак искаме, не искаме, от време на време валиии.
    Последно редактиран от marin199 ; 27-07-09 в 22:57

  11. #11
    Регистрация
    Sep 2006
    Място
    София
    Публикации
    7,613
    Точки (при гласуване)
    36

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Пробвай на някоя рампа да по разкикерчиш Фрийто и премери колко му остава до опиране. Едва ли един сантиметър разлика в радиуса ще е проблем, особено, ако не караш по много изчекнат терен.

    Ама си тежат чуствително повече от асвалтова гума... С твоя двигател със сигурност ще усетиш леко спъване и повишен разход. Иначе, не че са чак добре на мокро, но не са и прекалено зле.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

  12. #12
    Аватара на kinex
    kinex е офлайн
    PLAMEN BOGDANOV
    Старши участник | Организатор || +ПЛ || ТП |
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Кърджали
    Публикации
    9,406
    Точки (при гласуване)
    42

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    На Фриландъра могат ли да му се слагат вериги.

  13. #13
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,516
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Гледам Гудиър са пуснали някаква нова Wrangler DuraTrac гума. Май нещо като all terrain. Има ли някой преки впечатления. Гледам ламели, странични грайфери... също и противоречиви коментари чета от отвъд океана.

  14. #14
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Смолян
    Публикации
    1,333
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Цитат Мнение на Тодор (Zaarin) Преглед на публикациите
    Пробвай на някоя рампа да по разкикерчиш Фрийто и премери колко му остава до опиране. Едва ли един сантиметър разлика в радиуса ще е проблем, особено, ако не караш по много изчекнат терен.

    Ама си тежат чуствително повече от асвалтова гума... С твоя двигател със сигурност ще усетиш леко спъване и повишен разход. Иначе, не че са чак добре на мокро, но не са и прекалено зле.
    Това с рампата не го разбрах. Реално аз сега съм гуми, с които колата е с 32 мм по-ниска от оригиналните и съм нямал никакви проблеми. С BFG AT ще съм с 22 мм по-висок и не мисля, че ще се усети кой знае колко. Може би малко по-наперен ще изглежда Фрийто. Това за теглото ме притесняваше и ти затвърди притесненията ми. Бях наясно, че малко ще се спъне и ще се повиши разхода, което не ме бърка толкова, но теглото ме притеснява относно натоварване на раздатка, диф, кардани и т.н. Както писах горе блазни ме проходимостта на различни терени и рекордно дългия пробег, който дават тези гуми.

    Цитат Мнение на kinex Преглед на публикациите
    На Фриландъра могат ли да му се слагат вериги.
    Тъкмо се връщам от риба, леко слънчасал и тук не мога да усети какво имаш предвид с тия вериги. Не съм слагал никога на Фрилендъра, но мисля че не би било проблем. Има ли кола, на която не могат? Ако е някъв майтап или има скрит смисъл, който не схващам явно е от слънцето

  15. #15
    Аватара на kinex
    kinex е офлайн
    PLAMEN BOGDANOV
    Старши участник | Организатор || +ПЛ || ТП |
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Кърджали
    Публикации
    9,406
    Точки (при гласуване)
    42

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Ами просто е. Ако могат да се слагат вериги на заводските гуми, значи ще влезнат и по-големи гуми.
    Има много коли на които не могат да се слагат вериги. От джиповете се сещам само за Лада Нива.

    Сашо, новото АТ на Гудиар много калничко а?
    Това че като нива на шум са нещо средно между SilentArmor и MT/R трябва да значи че са малко по-шумни от БФГ АТ.
    Според мен е приемлив компромис.

  16. #16
    Регистрация
    May 2008
    Място
    Ямбол
    Публикации
    720
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Цитат Мнение на marin199 Преглед на публикациите
    Това с рампата не го разбрах. Реално аз сега съм гуми, с които колата е с 32 мм по-ниска от оригиналните и съм нямал никакви проблеми. С BFG AT ще съм с 22 мм по-висок и не мисля, че ще се усети кой знае колко. Може би малко по-наперен ще изглежда Фрийто. Това за теглото ме притесняваше и ти затвърди притесненията ми. Бях наясно, че малко ще се спъне и ще се повиши разхода, което не ме бърка толкова, но теглото ме притеснява относно натоварване на раздатка, диф, кардани и т.н. Както писах горе блазни ме проходимостта на различни терени и рекордно дългия пробег, който дават тези гуми.



    Тъкмо се връщам от риба, леко слънчасал и тук не мога да усети какво имаш предвид с тия вериги. Не съм слагал никога на Фрилендъра, но мисля че не би било проблем. Има ли кола, на която не могат? Ако е някъв майтап или има скрит смисъл, който не схващам явно е от слънцето
    Не са чак толкова тежки 235/75/15 тежат 17кг а старите ми кumho тежаха 12кг 205/75/15.Раэхода не се промени а динамиката се наруши при скорост над 120 км/ч.Малко умалява на баирите

  17. #17
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,516
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    То гледам си има други две АТ, тая е май една идея по-агресивна. Лошото е, че няма къде да се види...

  18. #18
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Смолян
    Публикации
    1,333
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Сега те разбрах за веригите. Аз въобще не съм си мислил дали могат да влязат, а дали ще натоварят много крехкия паркетник. Все пак 22 мм отгоре на оригинала не би трябвало да е никакъв проблем/мисля, че биха влезли доволно, даже и 4 см по-високи/. Още повече, че някъде /май в Англия/ съм виждал Фрий с 16, високи 70. Това за килограмите сега пък ме обнадеждава. Зимата няма къде да карам с над 120. Баири, че има доволно, но ако не умре съвсем колата не мисля, че ще ми е проблем. Около половин литър отгоре разход, също не би бил фатален. Все пак ако искам динамика ще взема Голф 2 ГТИ Ще съм благодарен на някой ако знае приблизителна актуална цена за горепосочения размер BFG AT. Също така чакам и други съвети за подобни гуми. Просто не ми се дават толкова пари и гумите да заминат за 20 000 км, а и мнението е, че BFG AT се справят прилично на повечето настилки. Така или иначе лятото мисля да си карам с нормални летни гуми и си мисля, че BFG AT ще са супер за месеците между октомври, ноември до май, юни. Ще взема до поровя в интернет дали някой е карал Фрий с BFG AT да не съм съвсем пионер.

  19. #19
    Регистрация
    Sep 2006
    Място
    София
    Публикации
    7,613
    Точки (при гласуване)
    36

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    По принцип на всеки СУВ могат да се сложат доста по-големи гуми, които да не опират никъде... ако се кара само по равно. Когато обаче се опиташ да караш по по-разчупен терен, гумите започват да правят максималните си ходове и е възможно да започнат да опират. За това се прави тест с рампа, качваш първо една от предните гуми, примерно лява и се катериш нагоре, докато срещуположното задно започне да губи сцепление, там завърташ волана, така че ръба на предната гума да е максимално близо до там в каквото е най-вероятно да опре и мериш колко милиметра има между нея и него. С толкова милиметра по-голяма от текущата можеш да сложиш. Като в сметките трябва да отчетеш и по-високия грайфер. Може да повториш теста с качването и със задна гума, но обикновено е излишно.

    Ако могат да се слагат вериги, значи имаш възможност за поне 1 см по-големи от оригиналния размер гуми. Обаче с тях вече не е добра идея да слагаш вериги.

    Цената на този размер не я знам, но предвид какви са на малко по-големите, би трябвало да е под 250 лв.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

  20. #20
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Смолян
    Публикации
    1,333
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Избор и сравненние на АТ гуми

    Цитат Мнение на Тодор (Zaarin) Преглед на публикациите
    По принцип на всеки СУВ могат да се сложат доста по-големи гуми, които да не опират никъде... ако се кара само по равно. Когато обаче се опиташ да караш по по-разчупен терен, гумите започват да правят максималните си ходове и е възможно да започнат да опират. За това се прави тест с рампа, качваш първо една от предните гуми, примерно лява и се катериш нагоре, докато срещуположното задно започне да губи сцепление, там завърташ волана, така че ръба на предната гума да е максимално близо до там в каквото е най-вероятно да опре и мериш колко милиметра има между нея и него. С толкова милиметра по-голяма от текущата можеш да сложиш. Като в сметките трябва да отчетеш и по-високия грайфер. Може да повториш теста с качването и със задна гума, но обикновено е излишно.

    Ако могат да се слагат вериги, значи имаш възможност за поне 1 см по-големи от оригиналния размер гуми. Обаче с тях вече не е добра идея да слагаш вериги.

    Цената на този размер не я знам, но предвид какви са на малко по-големите, би трябвало да е под 250 лв.
    Благодаря за разяснението. Сега съм с по-ниски гуми и широки гуми /спортна работа/, като смятам до няколко седмици да сложа оригиналния размер. Като го сложа ще опитам да измеря ходовете и да си отговоря на въпроса. След като имам отговора ще реша за гуми, макар че BFG AT много ме привличат. Не знам обаче как да стане меренето на грайфера. Я дай някакви съвети, щото на AT-то ще е нов грайфера, а на старите няма да го има. Може би варианта е да гледам същия размер като на АТ, ама нормални летни или зимни и там да меря. Лошото е, че има голяма възможност да ми пратят АТ-то и няма да съм в представителство с много гуми за сравнение, а ще имам само новите. Явно до тогава трябва да ида да се заровя някъде сред повечко гуми, за да огледам разликите във височините. Като избирах гуми преди време не мислех, че 2 см нагоре или надолу са важни толкова, но явно трябва да се гледа на всяка кола какво е положението.

Страница 1 от 22 1234511 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. АКУМУЛАТОРИ ВИДОВЕ СРАВНЕНИЕ И ИЗБОР
    От Иван Алексиев във форум Друго оборудване и принадлежности
    Отговори: 89
    Последно мнение: 30-01-12, 22:02
  2. Избор на гуми, видове гуми
    От Венцислав Петров във форум Систематизирана информация и книги
    Отговори: 0
    Последно мнение: 10-03-09, 22:40
  3. Избор на гуми
    От tangi във форум SUZUKI
    Отговори: 2
    Последно мнение: 12-02-09, 23:09
  4. Гуми-избор
    От foli във форум Избор на ATV
    Отговори: 18
    Последно мнение: 18-10-08, 21:43

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •