Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 49

Тема: VW Синхро/4моушън ?

  1. #1
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София/Казанлък
    Публикации
    651
    Точки (при гласуване)
    9

    Smile VW Синхро/4моушън ?

    Здравейте колеги, искам да Ви попитам каква е разликата между синхро и 4моушъна на пасатите.И според Вас в едно съревнование между Ауди А6/А4 комби (4х4) и Пасат комби (4х4) около 2000г. и двата модела, чисто технически кое е по добре, по малко дефекти съобразено с нашите чудни пътища, разлика в проходимостта да речем, неще разходка,вила,заснежени пътища и т.н.Чувал съм че Пасатите точно 4ките не са много сполучливи,но доста се харчат като гледам...
    Opel Frontera B 2.2 DTI,Пасат Б5 4motion
    feikot@abv.bg
    Обратно дороги - НЕТ !

  2. #2
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,394
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Първо едно уточнение. Пасата произвеждан около 2000г. е или Б5 или Б5.5. Пасат Б4 е до около '96/97г.
    Класическото синхро е с Халекс м/у предния и задния мост. Фоурмоушъна (при Пасат и А4/А6) е Торесн диференциал. Демек е като Куатротоо при А4/А6. Не съм 100% сигурен, но би трябвало и Пасат Б5 да е с Торсен.
    Ауди А4/А6 и Пасата от тия години са доста сходни технически, като двигатели, скоростни кутии и окачване и едва ли има някакви съществени разлики в проходимостта. Аудито е по-глезено и по гъзарско.
    Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...

  3. #3
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    5,556
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Цитат Мнение на ittso Преглед на публикациите
    Първо едно уточнение. Пасата произвеждан около 2000г. е или Б5 или Б5.5. Пасат Б4 е до около '96/97г.
    Класическото синхро е с Халекс м/у предния и задния мост. Фоурмоушъна (при Пасат и А4/А6) е Торесн диференциал. Демек е като Куатротоо при А4/А6. Не съм 100% сигурен, но би трябвало и Пасат Б5 да е с Торсен...
    Това въобще,ама въобще не е така!
    "Синхро" е система 4х4 на ФВ за леки коли с НАПРЕЧЕНО РАПОЛОЖЕН двигател.Първоначално обаче е монтирана на Транспортер,а по -късно в Голф 2 и 3 и Пасат до 97 година.Представлява система с 2 диференцияла и с виско съединител между тях.Отделно имат система в задния диф,която синхронизира двата моста при подаване на газ и изключва задния при отнемане...За да работи на заден ход,има система от ел.клапани и вакууми,които да "обръщат" движението.Системата е механична-не е необходимо някакво включване.Фул Тайм.
    ХАЛДЕКС е име на фирма за производство на хидравлични съединители.Мисля че беше Шведска.
    При Голф 4,5 и 6 ,АУДИ А3,Шкода октавия и Суперб се използва точно този тип.А търговското име е 4-motion за Голфа и Куатро за А 3-ката...Пасат след 1997 ма година,на практика е АУДИ и сътветно,без значение какво пише на капака,е със система Куатро-сиреч с Торсен.
    При моделите след 1997 година,най-общо казано е:
    Тези,които са с напречно разположен двигател са с Халдекс-тоест 2 диференцияла,като между тях има електрохидравличен съедините с компютърно управление,който се задейства според информацията от АБС-а.Тази система се нарича Он-Деманд,тоест постоянно водещ е предния мост,а задния се вклчва при сигнал.
    Тези,които са с надлъжно разположен двигател са с Торсен-тоест система с 3 диференцияла,като междинния е тип Торсен(самоблокиращ до определени %-ти).Системата е напълно механична и се нарича Фул Тайм...
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

  4. #4
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,394
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Че аз какво по-различно написах?
    А за Супърба си в грешка. Това си е Пасат Б5/Б5.5 удължен с 15 сантима. Логично е с надлъжно разположен двигател.
    Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...

  5. #5
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    5,556
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Цитат Мнение на ittso Преглед на публикациите
    Че аз какво по-различно написах?
    А за Супърба си в грешка. Това си е Пасат Б5/Б5.5 удължен с 15 сантима. Логично е с надлъжно разположен двигател.
    Че класическото Синхро е с Халдекс.Та съм разяснил малко...
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

  6. #6
    Регистрация
    Sep 2008
    Публикации
    149
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Всеки път като стане въпрос за Синхро и видя коментар на ninja 1- ммдаааааа, дошло e време да науча нещо ново за моето любимо синхро Благодаря за инфото колега,определено си запознат с тия системи!

  7. #7
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    София
    Публикации
    854
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Соти с едно допълнение, и при напречно монтираните двигатели при Ауди е халдекс и при Фолкс-ген с търговски наименования Куатро за Ауди и Фор моушън при фолкс-генанезависимо дали е с торсен или не!
    Тук вече купувачът трябва да прочете три реда , за да знае че Голфа 6 е с халдекс и пасат 6 и той , а пък Б5 И Б5,5 са с торсени, А на капаците отзад пише на всички Формоушън

    При Ауди е същата работа, напречно -халдекс , надлъжно -торсен , а отзад все си пише Куатро, .....бее сее е кеф да ги караш

    и то голям

    То не е много по темата ноо, Соти какво масло сипваш в дифовете на синхрото и в раздатката и скорости, трябва да го сменя иии

  8. #8
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София/Казанлък
    Публикации
    651
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    И искате да кажете, че няма разлика между пасат синхро,4моушън А4/А6 куатро ли, което и да е все ще е едно и също ? А и тия сложни технически термини халдекс и другото са ми малко не понятни.Пасата за който говоря е 4-ка така е масовото му наименование,не този с кръглите стопове отзад,и с хрома по решетката а по стария
    Opel Frontera B 2.2 DTI,Пасат Б5 4motion
    feikot@abv.bg
    Обратно дороги - НЕТ !

  9. #9
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,394
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...

  10. #10
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    София
    Публикации
    854
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    [quote=feikot;635071]И искате да кажете, че няма разлика между пасат синхро,4моушън А4/А6 куатро ли, което и да е все ще е едно и също ? А и тия сложни технически термини халдекс и другото са ми малко не понятни.Пасата за който говоря е 4-ка така е масовото му наименование,не този с кръглите стопове отзад,и с хрома по решетката а по стария

    Това е В5!!!

    Точно обратното , различни са системите , но под едно име, за Фолксваген едно и Ауди друго!

  11. #11
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    Exclamation До: VW Синхро/4моушън ?

    Kласическото СИНХРО е с виско муфа и 2 дифа. Он деманд.
    Халдекс е с ел.управлявани клапани с 2 дифа. Он деманд.
    Торсен е с 3 дифа и червяци в средния диф. Фул тайм.

    А кой Пасат с какво е-не знам.
    За мен ТОРСЕН-а е най-добре,защото има най-малко(почти никаква даже) електроника и разпределя момента м/у осите чисто механично.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  12. #12
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    София
    Публикации
    854
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Цитат Мнение на Dino Преглед на публикациите
    Kласическото СИНХРО е с виско муфа и 2 дифа. Он деманд.
    Халдекс е с ел.управлявани клапани с 2 дифа. Он деманд.
    Торсен е с 3 дифа и червяци в средния диф. Фул тайм.

    А кой Пасат с какво е-не знам.
    За мен ТОРСЕН-а е най-добре,защото има най-малко(почти никаква даже) електроника и разпределя момента м/у осите чисто механично.
    Пасат Б5, и Б5,5 са с торсен, те са с надлъжно разположени мотори!
    Новият Б6 е с напречен и там е халдекс, не знам и двете системи си работят много добре

  13. #13
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    5,556
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Цитат Мнение на Dino Преглед на публикациите
    Kласическото СИНХРО е с виско муфа и 2 дифа. Он деманд...
    Тука можем да поспорим за Он Деманд-а...щото постоянно има предаване на въртяш момент към двата моста.В различни проценти,но постоянно.Значи трябва да е фул тайм...
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

  14. #14
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    София
    Публикации
    854
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Цитат Мнение на ninja_1 Преглед на публикациите
    Тука можем да поспорим за Он Деманд-а...щото постоянно има предаване на въртяш момент към двата моста.В различни проценти,но постоянно.Значи трябва да е фул тайм...
    Точно, и това се усеща при най-малкото занасяне в завои, последвано от подаване на газ в този момент
    Вътре няма лост за да избираш Он деманд или Фултайм да карам

  15. #15
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    Exclamation До: VW Синхро/4моушън ?

    Да,има,ама е като на старото Санта Фе-около 2%. Абсолютно нищо. Ама ако дадеш газ в завой,или ще събираш ламарини,или по-лошото теб ще те събират сред ламарините. Като те „ритне“ отзад и си е ХХХ майката.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  16. #16
    Аватара на Andrei
    Andrei е офлайн
    Андрей Николов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Feb 2006
    Място
    София
    Публикации
    1,572
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Класическото синхро е вискосъединител на отборния вал за задния диф....пределно просто.....и отбива теоретически до 50% мощност ... практически бая по-малко. Халдекса отбива наистина 50% .... цялата система помпа, хидравличен пак и диф е отзад....и наистина не работи на задна.

    Тия системи са готини (куатрото и 4моушъна) ма са направени колкото да прескочиш преспата пред вас...истината е някъде другаде:

    Интеграле...централен епицикличен...шперове навсекъде
    Алфа 156...кучка...3..три торсена като средния е Т3-ка
    Косуър, Импрези разни...Ево-та

    Колегата Дино е прав....поне за синхрото, че е утрепия...4моушън не съм карал...куатрото е приятно, ма му липсва заден шпер...поне.

  17. #17
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    Exclamation До: VW Синхро/4моушън ?

    Заключение:
    Синхро: Добре е било на онези години. Лошо „рита“. Не прехвърля много мощност,но въпреки това е достатъчна да издрапаш по хълма.
    4motion:Добро е,много добро. Обаче всяко правило си има изключения и в случая това е твърде многото електроника... Иначе разпределя мощността бързо и прецизно. И е постоянно зацепено. (противореча си с горния пост. )
    Quattro: И то е много добро и не разчита на компютрите на НАСА. За мен е най-добрия вариант,поради идото-устойчивостта си.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  18. #18
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,394
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Май ви мързи да четете.
    Куатро и Фоурмоушън са търговски имена на задвижванията 4х4 на Ауди и на Фолксваген. В зависимост от конкретнито моделно семейство автомобили, се монтират различни технически решения за 4х4. Най-общо казано:
    напречно разположен двигател - виско/Халдекс
    надлъжно разположен двигател - Торесн
    В превод - Голф, Джета, Пасат Б3/Б4/Б6, Ауди А3, ТТ, Октавия - Халдекс. Пасат Б5/Б5.5, Ауди А4, А6, може би и А8 - Торсен.
    Всико това е описано в по-съкратен вариант по-нагоре в темата.
    Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...

  19. #19
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    5,556
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Цитат Мнение на Andrei Преглед на публикациите
    Класическото синхро е вискосъединител на отборния вал за задния диф....пределно просто.....и отбива теоретически до 50% мощност ... практически бая по-малко. Халдекса отбива наистина 50% .... цялата система помпа, хидравличен пак и диф е отзад....и наистина не работи на задна.

    Тия системи са готини (куатрото и 4моушъна) ма са направени колкото да прескочиш преспата пред вас...истината е някъде другаде:

    Интеграле...централен епицикличен...шперове навсекъде
    Алфа 156...кучка...3..три торсена като средния е Т3-ка
    Косуър, Импрези разни...Ево-та

    Колегата Дино е прав....поне за синхрото, че е утрепия...4моушън не съм карал...куатрото е приятно, ма му липсва заден шпер...поне.
    Викаш,не работи на задна...Я виж тука,това е бившия Голф на Йори...

    http://vbox7.com/play:6af0705e

    http://vbox7.com/play:880299dc

    http://vbox7.com/play:dc56c3cd

    http://www.vbox7.com/play:c521f47b

    http://www.vbox7.com/play:285b6728

    А по отношение за "някоя преспа",погледни тук...

    http://www.offroad-friends.com/ftp/y...03.01.2009.WMV
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

  20. #20
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    София
    Публикации
    854
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: VW Синхро/4моушън ?

    Цитат Мнение на Dino Преглед на публикациите
    Заключение:
    Синхро: Добре е било на онези години. Лошо „рита“. Не прехвърля много мощност,но въпреки това е достатъчна да издрапаш по хълма.
    4motion:Добро е,много добро. Обаче всяко правило си има изключения и в случая това е твърде многото електроника... Иначе разпределя мощността бързо и прецизно. И е постоянно зацепено. (противореча си с горния пост. )
    Quattro: И то е много добро и не разчита на компютрите на НАСА. За мен е най-добрия вариант,поради идото-устойчивостта си.
    Явно сме ........, та чак и заключения да правим и то във форум,явно е имало виртуални тестове, но както и да е
    Карам синхро от 7или 8г,едната кола е Пасат Г60(не от най-слабите),другият Пасат В4 115кс
    Нито с едната нито с другата не ме е ритало по задните части, нЕма такова нещо Ц
    Напротив синхрото работи прекалено меко и плавно- напред,дава голяма разлика в оборотите на колелата предни -задни на настилка с по-голямо съпротивление, на другия полюс е

    Пребиванията със синхро и 160+++кс предимно се дължи на много мекото заводско окачване, предимно при Пасатите

Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Отговори: 13
    Последно мнение: 28-11-08, 20:30
  2. Купувам части за Голф2 синхро
    От dragomir_68 във форум Архив
    Отговори: 12
    Последно мнение: 23-02-08, 16:49
  3. Отговори: 4
    Последно мнение: 07-12-07, 13:38

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •