Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 21

Тема: Датчик детонации Форестер(Субару)

  1. #1
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,406
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране Датчик детонации Форестер(Субару)

    Да напиша по-подробно какво става:
    Колата си дойде така-забелязах ,че ми премигна чека по време на движение и така през ден през два(премигва по веднъж).Само на градско.Извън града никога!Прочетох грешките-код22(датчик за детонации).Нулирах грешката (проверих няма),запалих колата за минута,две,пак няма.След 2 дни каране (30км) пак прочетох -код22,макар че чека не съм го видял още да светне(мигне).Разбира се контактите около датчика ги почистих(а те си бяха като нови).
    Вчера го гледах с осцилоскоп-работи както е описано в едно руско ръководство(http://subaru.interquadro.net/ >Системы управления двигателем >Система бортовой диагностики (OBD) - принцип (към края)).Осцилограмата прилича на дадената.Това означава,че няма проблем в кабелите и че работи някак си.Но може би си е променил параметрите малко-излязъл е от граници.
    Вчера след като мерих с осцилоскопа покарах 20тина км със спирания,грешка няма за сега.Какво става-не знам ?!Явно грешката е от време на време (ега ти грешката).
    Дали смяната е решение ?
    Въпрос :Това нормално ли е,детонациите(тези дето бъркат датчика) дали не са следствие на нещо(например свещи или гориво,или.....?) ?
    Дали датчика работи нормално и просто компа показва че нещо не му е харесало и го е коригирал,или иска да му сменя този датчик?(този датчик не му дава инфо)
    Някой знае ли как се проверява дали този датчик работи коректно.
    Ето какво съм чел за него:пиезодатчик(електронно ухо),който компа ползва за да коригира ъгъла на запалване,за най-добра работа на мотора-повече мощност,по-малък разход.
    За правилната работа на изправен такъв е важно усилието,с което той е завит към мотора(чрез болт).Четох че това усилие трябва да бъде 23.5+-2.9 Нм за Форестър.
    (поставил съм темата и в Субару форума,но за мен е важно да чуя и Вас)
    Благодаря на отговорилите и знаещите.

  2. #2
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,723
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    Thumbs up До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Цитат Мнение на agogov Преглед на публикациите
    Да напиша по-подробно какво става:
    Колата си дойде така-забелязах ,че ми премигна чека по време на движение и така през ден през два(премигва по веднъж).Само на градско.Извън града никога!Прочетох грешките-код22(датчик за детонации).Нулирах грешката (проверих няма),запалих колата за минута,две,пак няма.След 2 дни каране (30км) пак прочетох -код22,макар че чека не съм го видял още да светне(мигне).Разбира се контактите около датчика ги почистих(а те си бяха като нови).
    Вчера го гледах с осцилоскоп-работи както е описано в едно руско ръководство(http://subaru.interquadro.net/ >Системы управления двигателем >Система бортовой диагностики (OBD) - принцип (към края)).Осцилограмата прилича на дадената.Това означава,че няма проблем в кабелите и че работи някак си.Но може би си е променил параметрите малко-излязъл е от граници.
    ).
    Дали смяната е решение ?
    Въпрос :Това нормално ли е,детонациите(тези дето бъркат датчика) дали не са следствие на нещо(например свещи или гориво,или.....?) ?
    Дали датчика работи нормално и просто компа показва че нещо не му е харесало и го е коригирал,или иска да му сменя този датчик?(този (поставил съм темата и в Субару форума,но за мен е важно да чуя и Вас)
    Благодаря на отговорилите и знаещите.
    На БМВ има такъв датчик( антидетонационен датчик).Даваше грешка , но понеже имаше и други грешки не занам дали точно от неговата смяна се оправи всичко (менеше обороти и вдигаше чат ,пат температурата)
    Работата му е (по обяснението на майстора) да следи за различните предварения при различните режими на работа и да регулира ъгъла на запалването да е оптимален . Т.е. - да не допуска детонации заради по голямо предварение или закъснение !
    Според мен е по-добре да го смениш , защото от детонациите тръгват други по-големи проблеми ! Така мисля!

  3. #3
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    София
    Публикации
    145
    Точки (при гласуване)
    10

    Thumbs up До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    всичко идва от калпавото гориво.ислючи датчика изч
    исти грешките и направи теста отново след някои ден .

  4. #4
    Регистрация
    Sep 2005
    Място
    София
    Публикации
    614
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)




  5. #5
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,406
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Благодаря колега В Александров -разгледах подобно описание(уж за моя модел),в което клемата я дават 4(не 3),но до компа не съм стигнал още.Изпълнил съм процедурите и измерванията-всичко е в норми-560КоМ , 2,8 Волта.Измерванията ми са правилни!(електроника съм завършил и с това се занимавам)
    Интересно и днес няма грешка-(прочетох ги).
    Ще чета след всяко движение ,за да разбера кога я дава.
    П.П. модела е: 99г , МТ , 2.0 , 125кс

  6. #6
    Регистрация
    Sep 2005
    Място
    София
    Публикации
    614
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Да, това, което съм дал е за 98, за 99 е друга номерацията даже ... хм... Ако си сигурен че е произведен 99 де - погледни по рамата

    Щом си направил измерванията - това е което може да се провери, но дори и в инструкциите забележи, че пише - възможността за лош контакт остава, така че действай все едно че има такъв - зачисти кабелите, буксите...

  7. #7
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    Велинград
    Публикации
    225
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Според запознати с проблема, щом компа изгуби комуникация с кнок сензора, преминава на авариен режим, с малък ъгъл на запалване.
    И колата става "куца калинка", т.е. усеща се загуба на мощност.
    И при мен проблема е подобен,но на "Тойота".
    Според диагностика (специалиста) се дължи на неправилно работещи дюзи на инжекциона.Или променени параметри на кнок сензора???
    Последно редактиран от kpaco ; 28-01-09 в 19:18

  8. #8
    Аватара на Goblin
    Goblin е офлайн Администратор | ОС || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    13,952
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Съдейки по това:

    http://www.carpartswholesale.com/who...r-9487165.html

    и по това:

    http://www.subaruforester.org/vbulle...-sensor-37479/

    този датчик май е относително редовен проблем при субару.

    Моята импреца между другото също на моменти ме озадачава, чувам едно ясно изразено "кихане" отпред в ляво, същото като когато зацепва климатика. Само че при изключен климатик. Започна една вечер преди почти година когато ми сипаха някакъв явно боклучест бензин, но от тогава съм минал през кажи го 30 резервоара и пак си продължава. На всеки няколко минути. Не ми светват лампи, нямам кодове, колата си върви идеално.
    Издъних се на Тюринг теста

  9. #9
    Регистрация
    Sep 2005
    Място
    София
    Публикации
    614
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Да, и аз чух подобни неща и ще си поръчам един да имам резервен

  10. #10
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,406
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Някъде четох ,че дори трудно вдига 4000+ оборота с този проблем.Аз не чувствам никакви промени-пали от раз,върви като самолет,разход нормален,не хълца,не киха.
    Ако знам еднозначно , че датчика е проблемен,ще го сменя,но едно голямо НО- 2 дни без проблем ,няма детонации ,о има,има. М**ка му,ще разбера какво става !(Пък ако не разбера ще го сменя и ...'ша' видим после )

    Колега В Александров 99г е произведена(6ти месец), проверено е (десета цифра Х )Ако пак я даде грешката,ще меря и на буксата на компа.

  11. #11
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    Велинград
    Публикации
    225
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Ами щом не ти реже мощността, карай си, защо да го сменяш?
    Представи си обаче, ако го смениш и колата "отпуши" да върви още по-по.......?

  12. #12
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,723
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    Smile До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Понеже звучи много простичко и затова не хваша място -СМЯНА !
    Но ние обичаме да стигаме до решенията по по-интересни пътища ! Успех !

  13. #13
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,406
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Цитат Мнение на bgbul Преглед на публикациите
    Понеже звучи много простичко и затова не хваша място -СМЯНА !
    Но ние обичаме да стигаме до решенията по по-интересни пътища ! Успех !
    Навремето имах Нисан Прейри(4х4)-сложих газ-гърми-"Инжекцион сервиз","Бош сервиз".....смени това ,смени онова-е сменях и пак гърми(отиде блок инжектори(протече )-нов)-свалих газта(за 1 месец).Какво се оказа-сам си го хванах-липсва основният кокс на дистрибутора,работят само допълнителните свещи (на мисля 8 град. закъснение),основните ги няма!
    Спейс Вагон-проблем ТПС>"Ротала",други>поява на още един дерт-обороти .Първия решен пак от мен-чоплене,разгадаване,правене(тогава ми предлагаха нов чарк за 500лв с1,2 месеца доставка от Дубай,втора ръка няма),ма втория дерт остана.
    Така ,че първо ще питам,ще умувам,а после сменям.
    От линковете ,които колегата Goblin даде(Благодаря колега) разбирам,че май трябва да се сменя,но ще го направя(майстор) когато еднозначно няма друго за проверка,смяна.Иначе ако продължи проблема- компа ли да сменям или направо колата?!
    Последно редактиран от agogov ; 28-01-09 в 22:16 Причина: грешки

  14. #14
    Аватара на Goblin
    Goblin е офлайн Администратор | ОС || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    13,952
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Луд ли си да сменяш Убавата кола
    За субару съм чувал и за редки проблеми с нагар в горивната камера което вдига компресията (говоря за Щатите, където лепенката на резервоара "Ползвайте само високооктанов бензин" никой не я чете). Но си мисля че просто оригиналният датчик е нещо прекалено чувствителен.

    http://forums.nasioc.com/forums/show....php?t=1674539

    Тук коментират че е много важна ориентацията на датчика при монтиране, както и прокарването на кабелите (трябвало да са закачени по същия начин както е оригиналния монтаж). Да не би някога да е свалян/сменян твоя, и да не са му щипнали кабелите както трябва и сега да висят ?

    Гадая, но като нищо може да е нещо такова.
    Издъних се на Тюринг теста

  15. #15
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,723
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    Question До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Цитат Мнение на agogov Преглед на публикациите
    Навремето имах Нисан Прейри(4х4)-сложих газ-гърми-"Инжекцион сервиз","Бош сервиз".....смени това ,смени онова-е сменях и пак гърми(отиде блок инжектори(протече )-нов)-свалих газта(за 1 месец).Какво се оказа-сам си го хванах-липсва основният кокс на дистрибутора,работят само допълнителните свещи (на мисля 8 град. закъснение),основните ги няма!
    Спейс Вагон-проблем ТПС>"Ротала",други>поява на още един дерт-обороти .Първия решен пак от мен-чоплене,разгадаване,правене(тогава ми предлагаха нов чарк за 500лв с1,2 месеца доставка от Дубай,втора ръка няма),ма втория дерт остана.
    Така ,че първо ще питам,ще умувам,а после сменям.
    От линковете ,които колегата Goblin даде(Благодаря колега) разбирам,че май трябва да се сменя,но ще го направя(майстор) когато еднозначно няма друго за проверка,смяна.Иначе ако продължи проблема- компа ли да сменям или направо колата?!
    Парен каша......- затова добре си правиш , че питаш !
    Наистина е много важно кабелчето на датчика- колко е дълго и къде минава ! Понеже работи на много чуствителни стойности ( аз не ги знам) и затова е много чуствителен към странични допири .
    И понеже на теб ти прави тоя номер ПОНЯКОГА - погледни да не се вее свободно и да не се е допрял до метал - кабелчето!

  16. #16
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,406
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    А ,как ще сменям колата,шегувам се ,това да не е жената (шшшт)
    "Но си мисля че просто оригиналният датчик е нещо прекалено чувствителен."-и аз мисля ,че е това,защото в единия линк ,който даде за Subaru Forester Knock Sensor -Bosch F6020-184612 точно това казват-че е по-нечувствителен!И вероятно моя работи,но е много чувствителен за нашите горива

  17. #17
    Регистрация
    Sep 2005
    Място
    София
    Публикации
    614
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Цитат Мнение на agogov Преглед на публикациите
    Ако пак я даде грешката,ще меря и на буксата на компа.
    С една дума все пак не си действал по процедурата?

    Не мисля, че има проблем с "чувствителност", защото детонации или има, или не. Провери всички връзки, както е дадено - от страна на датчика, от страна на компютъра, разгледай самите букси за окисляване, размърдай кабелите... явно е лош контакт.

  18. #18
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,406
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Днес свалих датчика(извън градско-грешка има,чека мълчи ка'т комунист на разпит).Меря датчика (активен-маса) о.к.-570КоМ.Натискам клемата му и оппаааа-много омове та до безкрай.Ми това ще да е.Проблема -нарушен контакт (спойка) активен край датчик,ма вътре.Повечето знаят какво е пиезо елемент,мисля тук става въпрос за такъв .Много са виждали как се кирти от керамичната основа активният край .
    Ще се сменя 100% !
    Благодаря на всички !
    За мен темата е изчерпена ,моли правоимащите да решат съдбата и.

  19. #19
    Регистрация
    Apr 2010
    Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    колега, интересува ме откъде мога да прочета с каква сила трябва да е стегнат кнок датчика при бмв е36, 318is, двигател М52б18 (те са 2 датчика, а на диагностика ми дава грешка в сенсор 2.
    самият датчик е с номер 12141734580 и може да се види в www.realoem.com ако има значение...
    Благодаря.


    "Ето какво съм чел за него:пиезодатчик(електронно ухо),който компа ползва за да коригира ъгъла на запалване,за най-добра работа на мотора-повече мощност,по-малък разход.
    За правилната работа на изправен такъв е важно усилието,с което той е завит към мотора(чрез болт).Четох че това усилие трябва да бъде 23.5+-2.9 Нм за Форестър.
    (поставил съм темата и в Субару форума,но за мен е важно да чуя и Вас)
    Благодаря на отговорилите и знаещите. "

  20. #20
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,406
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Да допълня, че след смяната на датчика всичко е наред-чека млъкна.Колата си работи нормално,както и преди впрочем.

    Освен усилието на затягане, пише че е от значение и посоката на самия датчик.Силата на затягане ще е същата предполагам....
    Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. СУБАРУ ФОРЕСТЕР 4Х4
    От рекс хънт във форум Subaru
    Отговори: 39
    Последно мнение: 17-09-14, 11:05
  2. Детонации в ауспуха
    От Lakata във форум 4-Тактови
    Отговори: 46
    Последно мнение: 10-01-09, 08:30
  3. Субару Форестер 2009, или?
    От sdg във форум Сравнения и тестове между марки, модели и функционалност
    Отговори: 27
    Последно мнение: 31-10-08, 19:06
  4. Датчик за детонации - Въпрос
    От Pursie във форум УАЗ
    Отговори: 6
    Последно мнение: 30-08-08, 18:05
  5. СУБАРУ ФОРЕСТЕР 2008
    От uazik във форум Subaru
    Отговори: 4
    Последно мнение: 08-01-08, 19:36

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •