Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Повдигане на Витара къса база от Славин

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Повдигане на Витара къса база от Славин

    Повдигането на моята Витара е вече факт и понеже някъде по форума когато търсих информация бях обещал, че ще направя тема и ще дам пълна информация какво съм правил с всички чертежи е редно вече да го направя. Използвах опита на колегите от форума, където нямаше информация импровизирах и така.

    Така изглеждаше моята кукла на траяла в Ботево


    Така беше във вторник преди да влезе назаден в бокса


    С това започнах. После се оказа, че вариянта с ексцентриковите болтове не ми допада по качествени съвети на колеги разпилих отворите на амортисьорите, но за това после


    Предни пружини от Вартбург. По спецификация са високи 418мм, среден диаметър на една навивка 103мм, брой навивки 10, сечение на навивката 12,5мм. На стария 353 и новия с 1,3 четиритактов двигател са еднакви.


    Амортисьори задни от Опел Омега Б


    Фланеца за кардана дойде после след като взех размерите


    Белязах преди лифта и след него се оказа, че моя фланец трябва да е 13мм и след монтажа чашката на кардана се върна на старото си място. Наистина има място да се постави и 30мм фланец, но няма да има празен ход и при натоварване на задния мост кардана ще удря директно в раздатката.


    Сега е на път да излезе от бокса в този вид

    Отпред разликата е 8см отзад 9см
    OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

  • #2
    До: Повдигане на Витара къса база от Славин

    Ето и чертежите, а после ще продължа с описание на процесите
    Прикачени файлове
    OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

    Коментар


    • #3
      До: Повдигане на Витара къса база от Славин

      Браво!
      Много полезна тема!

      ЕДИТ: Който е модератор тук, според мен без колебание трябва да премести темата в систематизирана информация!
      Последно редактирано от stojan_defender-a; 22-01-09, 18:04.
      о 88 з 417 оо 4 - Стоян

      Коментар


      • #4
        До: Повдигане на Витара къса база от Славин

        Който не е лифтнал тук да спира
        DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
        Skype: pach_bs

        Коментар


        • #5
          До: Повдигане на Витара къса база от Славин

          Браво Славине...

          Това вече са чертежи ,а не скици както казва един мои приятел



          6+
          boko
          Jeeep---KIA
          https://www.facebook.com/autoboko/

          Коментар


          • #6
            До: Повдигане на Витара къса база от Славин

            Браво братле! Страхотно полезно, ясно и подредено. Остава да поясниш защо се отказа от ексцентриците (по мнение на колегите, които са ги ползвали, (а и на калмини инженерите ) те са по-добрия вариант, защото при шайбите с пилени отвори на амовете центровката "бяга") и какви пари ти излизат нещата? От какви материали са и ако си имал някакви трудности при монтажа да споделиш и тях - изненади и т.н.
            Ако не свършва добре, значи не е свършило!
            0888 315 794
            LZ1UPI
            A1 (Rh+)

            Коментар


            • #7
              До: Повдигане на Витара къса база от Славин

              За да станат ексцентриците трябват и специални шайби, които са въшкави за изработка. Не съм съгласен, че са по добри - просто са лесни за приложние без пилене, заваряване и т.н. Целият ексцентритет се държи на едно малко зъбче на шайбата и пак всичко опира до стягане и сили на триене. И още нещо болтовете са с променливо сечение 10-12мм и при леко разхлабване ще са подложени на срязване много повече от оригиналните.


              OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

              Коментар


              • #8
                До: Повдигане на Витара къса база от Славин

                Отзад както казах използвах предни пружини от Вартбург (имам ги благодарение на Маринхакер). Лесно се поставят след като се разглоби А-рамото. Оригиналните пружини са стеснени в горния край, а тези от Вартбург са цилиндрини, но се пасват по външен диаметър и няма къде да мърдат.

                Поставя се подложката на А-Рамото. Към дифа се хваща с М10х1.25х30 с федер шайби, а към А-рамото с М10х1.25х35 с гайки осигурени против развиване. Излишно е да споменавам, че съм използвал усилени болтове.

                После фланеца на кардана. Него го хванах с болтове М10х1.25х45 с федер шайби и гайки

                След това амортисьорите, по-дълго маркуче за отдушника на дифа, малко огънах планката на спирачния маркуч напред да има повече аванс. При поставяне на подлогката на А-рамото полужението му почти не се променя след лифта спрямо купето, което ще рече, че не оказва влияние на регулатра на спирачното усилие за задния мост, но май моето не действа.
                OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                Коментар


                • #9
                  До: Повдигане на Витара къса база от Славин

                  Браво Славин! Получило се е супер!
                  Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                  Коментар


                  • #10
                    До: Повдигане на Витара къса база от Славин

                    Браво ! Много добре се получава , но защо не смени и предните 15 г. амове с нови газови и тогава щеше да си наравно и от пред и отзад
                    0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от ivan popov Преглед на мнение
                      Браво ! Много добре се получава , но защо не смени и предните 15 г. амове с нови газови и тогава щеше да си наравно и от пред и отзад
                      Защото не се сетих предварително, а после се оказа, че трябва да чакам за доставка, а сърце мъжко не трае. Има ли ги някъде налични да взема.

                      Всичко това не съм го измислил аз. Просто отсях информацията и на някои места допълвах, за което благодаря на всички във форума, които са писали по темите за лифт. По време на изпълнението бях пуснал тема във форума на Стара Загора и получавах своевременни съвети, напътствия и подкрепа, за което много благодаря на колегите: Белата, Марин, Борис, Стеф, Горския, Чичо и др.
                      Питай патило, няма нужда да се открива топлата вода.

                      За отпред вече обясних за разпиляването на амортисьора. Подложките му ги направих от алуминий. Самия амортисьор има закрепени болчета, които се премахват и се използват шпилки М8х80. Оказа се, че не съм го снимал с подложка, но мисля, че всичко е ясно. Прижините се пробвах да ги слагам със скоби, но трудно се манипулира в тясното място и по стар български обичай ги свих на преса и ги вързах с тел.


                      После задължително се ходи на стенд за предница. Тук дойде и проблема. В сервиза неможаха да развият регулиращата гайка на лявата курмилна щанга и се върнахме да я развиваме. Изпръскахме половин флакон спрей и след дълги мъки успяхме да я скъсам, че сега чакам доставка на щщанга
                      Последно редактирано от kolonal-Васил Гергов; 23-01-09, 07:45.
                      OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                      Коментар


                      • #12
                        До: Повдигане на Витара къса база от Славин

                        Първоначално публикуван от slavin Преглед на мнение
                        Отзад както казах използвах предни пружини от Вартбург (имам ги благодарение на Маринхакер). Лесно се поставят след като се разглоби А-рамото. Оригиналните пружини са стеснени в горния край, а тези от Вартбург са цилиндрини, но се пасват по външен диаметър и няма къде да мърдат.

                        Поставя се подложката на А-Рамото. Към дифа се хваща с М10х1.25х30 с федер шайби, а към А-рамото с М10х1.25х35 с гайки осигурени против развиване. Излишно е да споменавам, че съм използвал усилени болтове.

                        После фланеца на кардана. Него го хванах с болтове М10х1.25х45 с федер шайби и гайки

                        След това амортисьорите, по-дълго маркуче за отдушника на дифа, малко огънах планката на спирачния маркуч напред да има повече аванс. При поставяне на подлогката на А-рамото полужението му почти не се променя след лифта спрямо купето, което ще рече, че не оказва влияние на регулатра на спирачното усилие за задния мост, но май моето не действа.
                        Здравей колега Както се вижда от снимката,спирачните маркучи са като на Самурая които стават от Шкода 105/120 и са по дълги
                        Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                        New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                        Коментар


                        • #13
                          До: Повдигане на Витара къса база от Славин

                          Вече съм готов с лифта. Пристигна ми и курмилната щанга. Монтирах я и изтичах на стенд за предница. Идеално сме нацелили вертикалните ъгли. При моят лифт това означава изпиляване на отворите на амортисьора до пълно прилепване до шенкела.
                          Получи се това:






                          Сложих най-накрая и лебедката и след монтажа на климатика вече май нощо немога да събера в двигателния отсек.




                          OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                          Коментар


                          • #14
                            До: Повдигане на Витара къса база от Славин

                            яко ще стане пожелавам ти да напраиш много ХаРдД РаЗхОдКи с тая джипка
                            Сузуки Витара 1.6 8V
                            Nissan X-trail 2.2DI 2003 Michelin 4x4 215/80/16

                            Живеем не както искаме, а както можем !

                            Коментар


                            • #15
                              До: Повдигане на Витара къса база от Славин

                              Сети ли се да измелиш дължината на задните амортисиори понеже за опела са с две дължини не помня точно какви са но еидиния модел е с почти 20 см. по дълъг от оригиналните а другия е с приблизително 10 см. по дълаг премери и кажи какво си монтирал . Аз имах проблем с тези амове но после ще споделя какъв точно беше.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X