Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бъгито на Кольо

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бъгито на Кольо

    Покрай тестовете на Бъгито на jordan, най-накрая и аз се реших да започна моето. Колата за донор си я имам-ето този форд-герой, много ми е жал да го режа, но е много изгнил, и не си заслужава да го кърпя, а циганите го искат за 200 лева. Никога! По-добре да направя бъги от него, така ще заживее втори живот.



    През голямата коледна ваканция, се започна-разкачане на кабели, полуоски, окачване, маркучи, знаете как е... И вече двигателя заедно със скоростната кутия и окачването е долу.



    Качихме го на "тракторчето", което показах в темата "Бъгито на Jordan", и го закарахме в гаража на Данчо, на маалко по-топло. Е, поне на завет.
    Курдисахме го по средата и започнахме да го гледаме умно, та да се засрами, и да се направи само. Не ще, трябва работа.



    Още отпреди бях решил, че моето бъги ще е от квадратен профил, и двуместно, купих някое друго желязо(2 пръта 40х40х3, и 2 пръта 30х30х2) и се започна мерене, рязане, заваряване, и най-вече умуване. Без умуването не става. Получи се това:



    Не мога да продължа без предница, избора падна върху готов преден мост от шкода, чак във Варна ходих да го взема, тук в момента по скраповете никой не дава коли, нали цената на ламарината е 9 ст/кг, та по обява чак във Варна.



    Набързо пуснах надлъжните железа, пак много мерене, центриране, и накрая я захванах "намъртво" към рамата.



    Тук вече започна да придобива вид, и ми свърши материала. В склада от който купувам профилите, вече като ме видят ме питат докъде стигна бъгито.



    Днес взех още два пръта 30х30, утре ги закарвам на село, и продължавам. Като понапредна с работата, ще пиша още. Засега толкова.
    Има ли желание-има и начин!

  • #2
    До: Бъгито на Кольо

    Дори студът не те отказа!

    Коментар


    • #3
      До: Бъгито на Кольо

      Направо не искам да ти гледам темата, че ще се запаля и аз, пък още не съм свършил всичко, което съм замислил по Витарата, а и жената може да ме изгони.
      Успех в начинанието!
      OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

      Коментар


      • #4
        До: Бъгито на Кольо

        Първоначално публикуван от Ivanov Преглед на мнение
        Дори студът не те отказа!
        В най-големите студове палихме печка в гаража.
        Нали знаеш-когато има желание има и начин. Когато няма-има оправдания. А студът е сериозно оправдание, но желанието е по-силно.

        Първоначално публикуван от slavin Преглед на мнение
        Направо не искам да ти гледам темата, че ще се запаля и аз, пък още не съм свършил всичко, което съм замислил по Витарата, а и жената може да ме изгони.
        Успех в начинанието!
        Хе,хе, то това не е само при теб.
        Онази нощ, не можех да заспя, все си мисля как ще пусна следващия профил, откъде трябва да пусна подпора, все такива неща, аз съм такъв-като работя нещо и ми е интересно, не ми излиза от тиквата даже и нощем, и се цопнах пред компютъра да прегледам пак малко снимки на бъгита, да "почерпя идеи" дет съ вика. Вместо да си лежа на топло при жената... Луд човек
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          До: Бъгито на Кольо

          Люта завист ме гризе. Аз си продадох гаража и сега чакам да построят новия ..... а и скрабта ми посвърши....

          Давай напред - зад тебе сме.

          Без да искам да се натрапвам със съвети , ама не си ли струва да преосмислиш нещата и да върнеш част от предния кош на форда , за да го ползваш като "калобран" за двигателя.

          И какво не им харесваш на кръглите безшевни тръби? /В качеството им на ролбар например/
          0888932647

          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

          Коментар


          • #6
            До: Бъгито на Кольо

            Първоначално публикуван от GEORGINESHEV Преглед на мнение
            Люта завист ме гризе. Аз си продадох гаража и сега чакам да построят новия ..... а и скрабта ми посвърши....

            Давай напред - зад тебе сме.

            Без да искам да се натрапвам със съвети , ама не си ли струва да преосмислиш нещата и да върнеш част от предния кош на форда , за да го ползваш като "калобран" за двигателя.

            И какво не им харесваш на кръглите безшевни тръби? /В качеството им на ролбар например/
            За какво ми е калобран? А и това е допълнителен труд, то труда не е страшен, но всичкото захващане вече е направено, трябва да почвам всичко отначало. Пък и си е тежест, излишно е според мен.

            А безшевните тръби са много добър материал, само, че имат два недостатъка-по-скъпи са, мисля около два пъти, може и да греша, но със сигурност са по-скъпи, а за мен разходите са си серизен фактор. И второ-за всяко огъване трябва тръбогиб, на село няма, и за всяко огъване трябва да ходя до Шумен, а нямам нужното търпение. А профила като срежа със шлайфа на мястото на сгъване, и си става добре.
            А със съвети никой не може да ми се натрапи, обичам да получавам, после си избирам кой да ползвам, ако някой има какво да каже, да пише смело, съветите винаги са добре дошли, а и критики понасям, винаги може да се срежат железата, ако има добра идея.
            Обещавам, че ще дам на всеки дал идея, която ползвам да си направи по половин кръгче
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              До: Бъгито на Кольо

              Що те плаши толкова тръбогиба? Ето ти решение.

              http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...5&postcount=36

              Ако трябва и назаем ще ти го дам.

              А Безшевните тръби компенсират цената с якост. Искам да кажа че можеш да ползваш по лека тръба със същата якост и цена ако е безшевна.
              0888932647

              Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

              Коментар


              • #8
                До: Бъгито на Кольо

                Да, такъв тръбогиб е лесен за направа, но не ми се занимава да правя, после я ми се наложи да го ползвам за нещо, я не... Е, ако се разчуе из село, че имам тръбогиб, може и да изкарам някой лев с него.
                А якостта на безшевните тръби се знае-неслучайно изискванията за предпазни клетки са да са направени от такива тръби. Ама, то си е играчка да работиш с тръби, въобще. На всяка среща под някакъв ъгъл на две тръби трябва да се вдълбае челото на едната, като сметнеш и направата на тръбогиба... Никога тръбите(от всякакъв вид) не са ми харесвали за работа. Квадрата е по-лесен.
                Нейсе, вече рамката е почти готова, и става здрава, поне на първия брутален тест-качих се върху железата да пробвам колко твърдо е окачването, и подскачам леко, не дава признаци на огъване, а още е на прихватки, като я заваря както трябва, няма да мръдне.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  До: Бъгито на Кольо

                  Адаш, от цялата работа това, което не ми харесва е предният мост
                  Казвам го като експерт бивш шкодаджия.
                  1.Малък ход.
                  2. твърди пружини за това, което правиш.
                  3. слаби долни носачи. Често ще се късат планките от долната страна на амортисьорите.
                  4. Относително тежък.

                  На твое място от моста на шкодето бих оставил само шенкелите с шенкелните болтове + захващането им и бих си направил носачите.
                  Ще получиш добри ходове, лекота и здравина.
                  Иначе спирачките от Шкодилака са много добри. (дънлоп)
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Бъгито на Кольо

                    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                    Адаш, от цялата работа това, което не ми харесва е предният мост
                    Казвам го като експерт бивш шкодаджия.
                    1.Малък ход.
                    2. твърди пружини за това, което правиш.
                    3. слаби долни носачи. Често ще се късат планките от долната страна на амортисьорите.
                    4. Относително тежък.

                    На твое място от моста на шкодето бих оставил само шенкелите с шенкелните болтове + захващането им и бих си направил носачите.
                    Ще получиш добри ходове, лекота и здравина.
                    Иначе спирачките от Шкодилака са много добри. (дънлоп)
                    Най-напред благодаря за съветите.
                    Карам подред
                    1. Малкият ход е ясен още от самото начало, примирил съм се, няма пълно щастие.
                    2. Наистина пружините са доста твърди, мисля варианти за смяна. Обява: Търся две пружини с външен диаметър 105 мм, по-меки от Шкодовските. Обещвам две кръгчета и три четвърти
                    3.Това го видях-на десния носач имаше парче тел за заваряване, като се зачудих какво ли са заварявали, и обърнах моста видях завареното ухо. Но не мисля, че ще е проблам да го подсиля с 3-4 мм ламарина, варианти бол.
                    4. Теглото не е добро, но при бъгито на Данчо се оказа, че предницата е прекалено лека, и няма добро сцепление, вследствие завиването не е много сигурно.
                    Виж Данчовото бъги, там схемата е точно такава каквато я описваш. Вярно по елегантна е, но моят вариант е по-лесен и бърз за изпълнение.

                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Бъгито на Кольо

                      Едва ли ще намериш по-меки пружини. Все пак Шкодата е празна отпред и те са доста меки за кола.
                      Верно е, че по-лесно така, ама с дългите ходове и яките носачи си е гот
                      А масата винаги можеш да компенсираш, контролируемо, при това
                      При опит за подсилване с ламарина, носачите се късат до заварката.
                      Просто трябва други... ще видиш
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Бъгито на Кольо

                        +1
                        Мен можеш да ме игнорираш, но никога не пренебрегвай мненията на Skrapheap. Явно много е патил та много знае.

                        Впрочем като се замисля - нищо не пречи да го сглобиш сега така пък после ще се доправя. Ама си остави възможности за прекрояване.
                        0888932647

                        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                        Коментар


                        • #13
                          До: Бъгито на Кольо

                          То винаги се къса ДО заварката, заради топлинното влияние. Но ако се направи грамотно, мисля, че има шанс. А шкодата е празна отпред, както и поршето Но и ЗАЗ-ката, а виждал ли си предни пружини от ЗАЗ-меки са като за колело. Както казваш-ще видя. Не се плаша, нали е желязо, режем заваряваме, псуваме, и става.
                          Което не е наред ще го дооправям в движение, засега това е варианта.
                          Георге, не игнорирам никого, даже напротив, радвам се, че давате акъли.
                          Благодаря!
                          П.П. Дали късането на ухото на амортисьора не е заради твърдата пружина? Тогава и амортисьора трябва да е твърд, а това натоварва ухото?
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Бъгито на Кольо

                            Браво Коле

                            Коментар


                            • #15
                              До: Бъгито на Кольо

                              Благодаря.
                              Сега въпрос за гумите.
                              Какви гумета да му сложа, та хем да е евтино, хем да засрамва жипките? С тези на снимките явно няма да стане. Като най-бюджетен засега се очертава варианта "подковани гуми". Пробвано е, работи, но животът им е малък, не ми се занимава през 3-5 разходки с болтове и гуми.
                              В сайта на малатеста има едни 13 цолови с хубав грайфер, но сигурно си е цифра, та затова и не съм се обърнал още към Голди. Но ще видим, ако бъгито се представи добре, може и да го черпя едни малатести, ще видим. Засега ще съм благодарен на съвети за евтино решение на въпроса. Но дотогава има време, докато го подкарам има доста играчка.
                              Последно редактирано от Кольо; 16-01-09, 19:53.
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X