И така, в опитите си да си газифицирам чудесния GDI двигател на бензиновото си Паджеро, след дълго проучване, разговори с БиГаз, с хората на Любо Ганев, и т.н., попаднах на инфо за Газови уредби - на пропан бутан - с втечнен газ. Повече инфо: ТУК. Сайта на производителя: ТУК.
Всъщност, това се предлага отскоро. Италианците са създали идеалната Газова Уредба. Първоначалната ми инфо беше за 10% по-нисък разход на гориво /в литри/ и - забележете - 30% по-висока мощност /как ми блеснаха очите/! Журналист от МобилГаз обаче ми обясни, че става дума за 5% по-нисък разход и 5% по-висока мощност - предполагам, че това е по-обективно мнение.
Идеята е, че когато газта се впръска в течно състояние и се изпари в камерата, предизвиква охлаждане, което реално действа като турбо, оттам идва и повишаването на мощността. Впръскването се осъществява с помощта на отделна помпа в газовата бутилка, посредством инжектори, вкарани в камерите отделно от бензиновите.
Това, което Италианците ще анонсират до 2-3 месеца, е нещо интересно: Първата уредба за впръскване на течен Пропан, за автомобили с директно впръскване на бензин - само че, засега само на VW /системата им FSI/. Газта ще използва оригиналните бензинови инжектори на горивната система! Това ще е най-рано в БГ след въпросното анонсиране.
Но, проблема GDI си остава, и макар че системата е подобна, за нея решение все още не се предвижда. Предполагам, заради по-слабото разпространение в сравнение с FSI.
Така че, ще чакаме...
Това всичко е за заинтересуваните потребители.
П.С. Моля за технически корекции по гореизложеното, защото не съм с двигателно образование, може и да съм казал някоя глупост.
Всъщност, това се предлага отскоро. Италианците са създали идеалната Газова Уредба. Първоначалната ми инфо беше за 10% по-нисък разход на гориво /в литри/ и - забележете - 30% по-висока мощност /как ми блеснаха очите/! Журналист от МобилГаз обаче ми обясни, че става дума за 5% по-нисък разход и 5% по-висока мощност - предполагам, че това е по-обективно мнение.
Идеята е, че когато газта се впръска в течно състояние и се изпари в камерата, предизвиква охлаждане, което реално действа като турбо, оттам идва и повишаването на мощността. Впръскването се осъществява с помощта на отделна помпа в газовата бутилка, посредством инжектори, вкарани в камерите отделно от бензиновите.
Това, което Италианците ще анонсират до 2-3 месеца, е нещо интересно: Първата уредба за впръскване на течен Пропан, за автомобили с директно впръскване на бензин - само че, засега само на VW /системата им FSI/. Газта ще използва оригиналните бензинови инжектори на горивната система! Това ще е най-рано в БГ след въпросното анонсиране.
Но, проблема GDI си остава, и макар че системата е подобна, за нея решение все още не се предвижда. Предполагам, заради по-слабото разпространение в сравнение с FSI.
Така че, ще чакаме...
Това всичко е за заинтересуваните потребители.
П.С. Моля за технически корекции по гореизложеното, защото не съм с двигателно образование, може и да съм казал някоя глупост.
Коментар