Обява

Свий
Няма добавени обяви.

1КZ-Т 3.0TD. Мнения!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 1КZ-Т 3.0TD. Мнения!

    Знам,че има теми по въпроса,ако може някои линк или свежо мнение-1 КZ-3.0 т.дизел при Тоиота 70-ка-125 коня!Търся подобна ! Yaro,пише в една стара тема ,че е супер и има интеркулер за него.Каде? Мисля нещо 1КZJ71W ,маи беше,досега бях с Паджеро супер -селект,дизел.Искам съвет,ако е читава,до колко пари да гледам и да дам евентуално,ако няма офф-роудски екстри?Фен съм на Японските "щар по щар",така,че не сам сменил лагера тотално ,нали?
    Дават го много икономичен и ефективен и надежден-какво повече?
    Последно редактирано от Yaro; 08-10-10, 01:47.

  • #2
    До: 1КZ-3.0TD на 70-ка.Мнения!

    човече
    отоври капака и погледни едно 1KZ само как е изработено и организирано. След това го подкарай и не вярвам да намериш косур, ако ще и единия цилиндър да не работи
    3,0 литра/4 цил./125 коня/дизел. Разхода е поносим, предсказуем и управляем. Набира като линейка, има мощност да катери баири само с леко натискане на газта с малкия пръст на крака. Харчи около литър, литър и половина масло на 10 000 км. С долен разпределителен вал е. Ангренажа и да го скъсаш не е бедствие. На таблото имаш датчици за Ток, Налягане, вода в нафтата и тн. Истинска "шофьорска" кола.
    Аз поне съм доволен. Това което си загледал, ако не е изгнило би трябвало да те задоволи напълно ...
    айде и успех

    Коментар


    • #3
      До: 1КZ-3.0TD на 70-ка.Мнения!

      Първоначално публикуван от pajeroman
      Явно глупаво питане,щом никои нищо не написа,ще се поровя още!
      Мерси!
      Не е глупаво.
      Просто темата е ровена и има толкова много написано...
      Ето че си прочел и сам като никой не е отговорил. Сега ако са възникнали някакви въпроси въпреки прочетеното питай.
      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

      Коментар


      • #4
        До: 1КZ-3.0TD на 70-ка.Мнения!

        Колега pajeroman , не се обиждай, че никой не е писал в темата ти в рамките на един ден... Сам виждаш какъв е обема тук. Понякога интересни въпроси остават встрани с дни...

        Карал съм 1KZ-TE и съм с прекрасни впечатления. Не знаех, че е с долен разпределителен вал. Не ми се вярва честно казано. Тойота от 2H насам (на 60-та серия) нямат дизели с долен разпределителен вал...

        Това в безспорно най-добрия дизел за light duty 70-та серия. На heavy-duty там първенец си е 1HZ.

        Единствения проблем според запознати е, че 1KZ има проблеми с главата (прегряване), които конструктивно окончателно са отстранени в последните години на производство, за съжаление те са само при 9-та серия, говорим около 2000г. Но пък, както наскоро бях писал в друга тема тук - цените се оказва, че са доста прилични (като за Тойота).

        Двигателя е много еластичен, в същото време прилично икономичен. За интеркулер за последващо вграждане - трябва да попиташ Събин. Той си бе поръчал и монтирал на неговата 95-ца. Карал съм я (неговата) с интеркулера, като лека кола е колега, 140-150 ги няма за нищо (с 32" гуми). А си представям на 70-тката как ще е, след като тя е и по-лека. Е, така или иначе тези скорости при 70-та серия са немислими и по други причини.

        Надявам се да съм бил полезен.

        Коментар


        • #5
          До: 1КZ-3.0TD на 70-ка.Мнения!

          Интересно е че на 70ките прегрява много по рядко, следват 90ките, най-много прегрели съм виждал на 4рънър. Чудул съм се защо
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #6
            До: 1КZ-3.0TD на 70-ка.Мнения!

            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
            Интересно е че на 70ките прегрява много по рядко, следват 90ките, най-много прегрели съм виждал на 4рънър. Чудул съм се защо
            Мите, а това дали не е крива статистика, имайки предвид все пак, че на 70-тки се среща по-рядко, отколкото при 4Runner и естествено 9-та серия?...

            Коментар


            • #7
              До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

              Мне, аз най често срещам 4рънърите. Или им е проблем наистина или съм "последна инстанция" Броя на 70ките и 90ките е по преценка равен. При 70ките трябва да са логично най-много защото са най-стари, но са и най-леки и най-нестабилни при висока скорост, май там е ключа за палатката Това са си мой наблюдения. Този мотор го убива висока скорост с голям товар. Пукнатите които аз съм виждал са все такива случай.
              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

              Коментар


              • #8
                До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                Благодаря,
                Не се обиждам,няма такова нещо!
                Аз просто съм много бос по въпроса,даже не знам какво да попитам!
                Разрових доста статии,и във форума и извън!
                Примерно за 1995 година модел с този двигател,наи-късата база,колко е разумната цена/при положение че е в добро състояние и не е модифициран,чист,заводски,знам че не е често срещан вече/-8000-10000 лева? Питам защото аз ако го гледам,няма да знам какво гледам,ще викна някои да кажем за помощ! Да знам от каде се почва с цената-то докъде се стига,ако решиш да го "Ъпгреидваш" вие наи-добре знаете-горна граница няма!
                Благодаря!

                Коментар


                • #9
                  До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                  Мите,
                  Имах предвид, че 70-тките са по-редки с този двигател от 4Runner-ите, а не, че проблема при тях се явява по-рядко. Но довода ти е доста логичен, така или иначе високите скорости (държане дълго време в обороти) морят повечето дизели...

                  Pajeroman, според мен за 8-10К лв., няма шанс да намериш 70-тка с 1KZ. Не знам де, сега в 'кризата' всичко е възможно, но само до преди меесец-два цените си бяха както в последните 2 години. Просто тази модификация държи цена. Според мен всичко под 6 евра навън е със забележки...

                  Коментар


                  • #10
                    До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                    Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                    Мите,
                    Имах предвид, че 70-тките са по-редки с този двигател от 4Runner-ите, а не, че проблема при тях се явява по-рядко. Но довода ти е доста логичен, така или иначе високите скорости (държане дълго време в обороти) морят повечето дизели...

                    Pajeroman, според мен за 8-10К лв., няма шанс да намериш 70-тка с 1KZ. Не знам де, сега в 'кризата' всичко е възможно, но само до преди меесец-два цените си бяха както в последните 2 години. Просто тази модификация държи цена. Според мен всичко под 6 евра навън е със забележки...
                    Яро изтървах една 70 с 1KZ за един ден от Англия с 4 врати за 2500лв направо се пукам през гърба

                    Коментар


                    • #11
                      До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                      Ами да ви кажа вЧепетленията от моя. Чисто практически.
                      За наличието на долен разпределителен Вал ме информира майстора в сервиза, защото ми направи впечатление странното разположение на Ангренажа. Както и да е ...
                      Много са малко колите които не си "хвърлят" главата. Ние пък за сметка на това ги купуваме на 10-15 годишна възраст (тамън навреме) и обикновенно изискваме да се държат като нови.
                      Чувал съм че 3,0 V6 и 2,4 тд са най-проблемни по тоя въпрос. Ама не ми се вярва чичко японец да е проспал тоя проблем в продължение на 10-20-се години производство.
                      Когато взех Рънера, го преобух и обслужих достойно. Съответно и след реглажа на ходовата част реших че е време за "тест". Помахах на Полицаите на карулката на Тракия и от там газзззз. На Разклона за долни лозен бях насъбрал 130-140. От там знаете че почва около 25 км. изкачване с различен наклон. И те така ...държа 140 и не пускам, колата е праза, а аз заинтересован. Някъде преди Вакарел стрелката скочи в Червеното, просто загря все едно му е свършила водата.
                      ... мДаа явно не е толкова "Рънер"
                      Общо взето като му свикнеш и си малко поне грамотен, виждаш че тая машинка дава всичко от себе си м/у 30 и 100-110 км./ч. от там нататък почваш да издевателстваш и да се кандидатираш за "Международно издирване на Глава"

                      Коментар


                      • #12
                        До: 1КZ-3.0TD на 70-ка.Мнения!

                        Първоначално публикуван от bliss-stick Преглед на мнение
                        човече
                        отоври капака и погледни едно 1KZ само как е изработено и организирано. След това го подкарай и не вярвам да намериш косур, ако ще и единия цилиндър да не работи
                        3,0 литра/4 цил./125 коня/дизел. Разхода е поносим, предсказуем и управляем. Набира като линейка, има мощност да катери баири само с леко натискане на газта с малкия пръст на крака. Харчи около литър, литър и половина масло на 10 000 км. С долен разпределителен вал е. Ангренажа и да го скъсаш не е бедствие. На таблото имаш датчици за Ток, Налягане, вода в нафтата и тн. Истинска "шофьорска" кола.
                        Аз поне съм доволен. Това което си загледал, ако не е изгнило би трябвало да те задоволи напълно ...
                        айде и успех
                        Мога да добавя, че двигателя е доста шумен, особено в ниски обороти. След тях вече не е важен шума.
                        Относно загряването - досега съм установил загряване само по време на дълги изкачвания (Вакарел) при високи температури. Отдавам го на по-малкия радиатор, останал след смяната на двигателя. Загрява разбира се и когато радиатора е много кален (има тема).
                        Турбината е присадена много грамотно, не създава проблеми и не пие масло. Кулера живее високо, в горния край на радиатора, каля се последен и според мен там му е мястото.

                        Относно ускорението- с 15" летни гуми потегля с лекота от 2ра и до 60 км/ч се ускорява повече от добре, с гуми за кал 32" вече е по-тромава, а с 16" е отчайващо тромава.Това разбира се е само за инфо, за офф няма значение ускорението. Макс скорост съм развивал с тежки гуми до 140 км/ч преко сили , но усещането не е никак приятно, 90-100 км/ч е най-добрата скорост от гледна точка на разход, и шум. Имам чувството, че двигателя може още, но скоростите и дифовете разрешават по-малко.
                        Комбинацията 70ка с такъв двигател според мен е много успешна.

                        Поздрави
                        Последно редактирано от T.T; 10-01-09, 14:38.
                        Тодор Томов
                        =============================
                        Не е страшно да се родиш тъп,страшно е да си умреш тъп!!
                        Toyota LJ70, 1KZ,+++, pics TУK

                        Коментар


                        • #13
                          До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                          Първоначално публикуван от bliss-stick Преглед на мнение
                          А
                          Когато взех Рънера, го преобух и обслужих достойно. Съответно и след реглажа на ходовата част реших че е време за "тест". Помахах на Полицаите на карулката на Тракия и от там газзззз. На Разклона за долни лозен бях насъбрал 130-140. От там знаете че почва около 25 км. изкачване с различен наклон. И те така ...държа 140 и не пускам, колата е праза, а аз заинтересован. Някъде преди Вакарел стрелката скочи в Червеното, просто загря все едно му е свършила водата.
                          ... мДаа явно не е толкова "Рънер"
                          Общо взето като му свикнеш и си малко поне грамотен, виждаш че тая машинка дава всичко от себе си м/у 30 и 100-110 км./ч. от там нататък почваш да издевателстваш и да се кандидатираш за "Международно издирване на Глава"
                          мммДааа абсолютно потвърждаваш мнението ми. Силен е до 90-100 км./ч. и точно това ми хареса че е мислен в ниските скорости. Предавателните числа явно са сметнати за натоварен но не много тежък терен. Макар че съм го спирал на голям наклон и е отлепял все едно е на равно... А коли как вади от канафкитеее...не е истина

                          Коментар


                          • #14
                            До: 1КZ-3.0TD на 70-ка.Мнения!

                            Първоначално публикуван от bliss-stick Преглед на мнение
                            човече
                            отоври капака и погледни едно 1KZ само как е изработено и организирано. След това го подкарай и не вярвам да намериш косур, ако ще и единия цилиндър да не работи
                            3,0 литра/4 цил./125 коня/дизел. Разхода е поносим, предсказуем и управляем. Набира като линейка, има мощност да катери баири само с леко натискане на газта с малкия пръст на крака. Харчи около литър, литър и половина масло на 10 000 км. С долен разпределителен вал е. Ангренажа и да го скъсаш не е бедствие. На таблото имаш датчици за Ток, Налягане, вода в нафтата и тн. Истинска "шофьорска" кола.
                            Аз поне съм доволен. Това което си загледал, ако не е изгнило би трябвало да те задоволи напълно ...
                            айде и успех
                            Нищо верно в това което си написал
                            С горен разпределителен вал OHC Ангренажа ако го скъсаш е бедствие и половина
                            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                            Суперскан България www.decbg.com
                            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                            Коментар


                            • #15
                              До: 1КZ-3.0TD на 70-ка.Мнения!

                              Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                              Нищо верно в това което си написал
                              С горен разпределителен вал OHC Ангренажа ако го скъсаш е бедствие и половина
                              А, да, това съм го пропуснал.
                              Що бедствие бре, просто сменяш с нов агренажен ремък, само че комплект....с мотора.
                              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X