Страница 1 от 87 123451151 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 1721

Тема: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

  1. #1
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

    Колеги, реших да споделя моя опит по ремонта на въпросната ГНП.
    Последната се използва при голям брой автомобили, и при някой джиповеХарактеризира се с това, че в помпата(горната част на тялото) има вграден електронен блок за управление.В него най-общо се намират процесор, памет, няколко мощни MOS-транзистора играещи ролята на електронни ключове, управляващи клапаните на помпата
    Именно тези транзистори се претоварват топлинно и изгарят( по-често единият от тях).Поне в 95% от случаите, това е причината за отказ на ел. блок
    При дефектиране на ел. блока, автомобилът спира веднага, светва чек лампата на таблото и до там.След закачване на спецялизиран стенд, се изписва- грешка в ел. блок за управление на ГНП
    От този момент имате няколко опций:
    -търсите ГНП втора употреба.Цените варират между 1000-1200лв.Гаранция че помпата е изправна-никаква
    -търсите втора употреба само ел.блок на помпата.Той се сваля, излиза заедно с двата клапана и датчика за броя обороти, който е закрепен на лентов кабел.НО, това няма никой да ви го продаде, ще ви дават цялата помпа.А и до колко е читаво........
    -купувате от BOSCH нов ел. блок.Струва 790лв.НО, новият блок не е програмиранСлед като го монтирате на ГНП, трябва да се програмира на спецялен стенд.До колкото знам, има го в супер дизел и май някъде на още едно място.А колко ще ви вземат за програмиране-Божа работаЗа супер дизел чух цени около 300-400лв., ама като ги знам какви са мошеници, поне за мене това не е опция
    -някъде четох че ремонтирали ел.блоковете, цената май беше около 500лв.Но не съм сигурен
    Ако никой от посочените по-горе вариянти не ви устройва, можете да опитате да си ремонтирате ел.блока самиНО работата е изключително фина, ако не сте на "ти" с електрониката и не сте се занимавали, дайте на някой познат който с това се занимава, да го направи
    След малко ще дам снимки и описани какво и как точно да се направи, ако ви е изгорял транзистора който управлява клапана на помпата( в 95% от случаите, това е повредата)
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  2. #2
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Давам вече по-накратко и по-същество
    Ето помпата, и кое какво е по-нея

    Сваляте предпазния алуминиев капак на ел.блока.След това МНОГО ВНИМАТЕЛНО с фина отверка, махате пластмасовото капаче на ел. блока(залепено е със силикон, така че първо почистете силикона в улея).
    Като поставите плока в положение куплунга да е на-дясно, в горният десен край се намира транзистора управляващ основният клапан на помпата( и изгарящ най-често)Обикновенно прегаря едно от крачетата свързващи транзистора с керамичната подложка на основната платка



    Сега остава да се изведаят кабели, на които да се монтира външен транзистор
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  3. #3
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Това което съм посочил със стрелка на снимката е управлението на транзистора(gate)Именно там постъпва управляващия сигнал от процесораИ точно там трябва да се внимава най-много, контактната повърхност на подложката е изключително малкаТука стане ли фал, нищо вече не може да се направи
    Ето аз как съм изкарал кабели.Естествено преди това, крачетата към изгорелия транзистор се премахват
    Ето и как трябва да изглежда окончателно
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  4. #4
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    И така, крачетата към изгорелият транзистор сте ги премахнали, и сте извели кабелите които съм посочил.90% от работата е свършенаЗалейте внимателно изводите на новите проводници със силикон, за да се фиксират и да са устойчиви на вибраций
    След като направите улейче за кабелите, може да залепите обратно със силикон пластмасовото предпазно капаче
    Използвайте транзистор MTD3055VL или подобен по характеристики
    http://pdf1.alldatasheet.com/datashe...TD3055VL1.html
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  5. #5
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44


    -извод 1 --маса (-)
    -извод 2--управление(gate)
    И така, имате вече всички данни относно това как да включите външният транзистор към изкараните от помпата кабелчета(не трябва да са и много тънки, токовете стигат до 20А).Съответно, новият транзистор трябва да има подходящо охлаждане
    Остава да качвате помпата на автомобила и газ.....Със едни спестени около 1000лв. в джоба
    Колкото и да е интересно, никъде в нета няма информация по-темата.
    Единственото което ме насочи на прав път, беше частична и оскъдна информаци из руските форуми
    ВНИМАНИЕ , работата е фина и пипкаваИ иска търпение
    Ако не ви хваща око, дайте на някой да ви я свърши(които се е занимавал с електроника)
    Сега, ако това се качи в спецялизирана информация ще е екстра
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  6. #6
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Ето тука още малко полезна информация
    Но в случая човека сменя целия ел. блок, което нас не ни устройва
    http://autommc.narod.ru/VP44.htm
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  7. #7
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Снимай и къде и как си набутал новия транзистор, и какъв транзистор трябва, като волтаж, Rds(on), ампераж и други такива.

    http://pdf1.alldatasheet.com/datashe...TD3055VL1.html

    Където искаш можеш да го сложиш(извън помпата), стига да има охлаждане
    Всичко е залято вътре с много рехав безцветен силикон, преди да се правят спойки се зачиства(с клечка за зъби става супер)
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  8. #8
    Регистрация
    Feb 2006
    Публикации
    1,335
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Хм, много полезно, не е невъзможно и не е скъпо. Лошо ако те хване на път извън БГ. Обаче не ми става ясно каква може да е причината да изгори тая тел дето свързва транзистора. Изглежда надеждна, пък да се изпари значи тока може да е минал 40-50А. Нещо друго е причината. Транзистора е следствие.
    Благодарности

  9. #9
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Цитат Мнение на D-MAX Преглед на публикациите
    Хм, много полезно, не е невъзможно и не е скъпо. Лошо ако те хване на път извън БГ. Обаче не ми става ясно каква може да е причината да изгори тая тел дето свързва транзистора. Изглежда надеждна, пък да се изпари значи тока може да е минал 40-50А. Нещо друго е причината. Транзистора е следствие.
    Благодарности
    Всъщност прегаря първо транзистора, пропуска силен ток и прегаря и крачетоТука ти се струва дебело, ама е почти като косъм
    А защо прегаря, ами според мен(а и според това което съм чел из форумите), конструктивно охлаждането на транзистора не е решено правилноОхлаждането е предимно от преминаващото под ел.блока гориво
    Понеже ме питаха за транзистораРабота върши всеки MOS-N транзистор(мощен)Като съответно свързването е:
    2-gate
    1-source
    3-drain
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  10. #10
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    7,941
    Точки (при гласуване)
    32

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Браво! Много добра работа!
    Има много кадърни хора и този ремонт не е нищо особено. Не ги учете онези ... Фносители да правят пари от нищо! Електроника за 20 лева да ви я дават за 1000 и дюза, която била видите ли "умна" пак за толкова!

  11. #11
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Цитат Мнение на Паджеровод Преглед на публикациите
    Браво! Много добра работа!
    Има много кадърни хора и този ремонт не е нищо особено. Не ги учете онези ... Фносители да правят пари от нищо! Електроника за 20 лева да ви я дават за 1000 и дюза, която била видите ли "умна" пак за толкова!
    Цялата работа в случая, идва от политиката на фирмата Бош.Фирма недолюбвана от много хора, и има защо
    Продават ти електронен блок в които елементната база е за 20-50 евро, на цена 800лв.Просто те принуждават да го купиш на тая умопомрачителна ценаНе стига това, ами ако го купиш нов, трябва и да го програмирашНа стенд купен пак от тях за маса пари
    И все в тоя духИ всичко е направено така, че по-принцип да е неремонтируемо, и да ти съдерат 100 кожи
    А това, че някой наши мошеници като "супер дизел" използват ситуацията да те окрадат допълнително е друг въпрос
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  12. #12
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Така и така съм почнал, ето още нещо важно, което ще ви спести пари и разправий
    Обикновенно, при автомобили с този модел ГНП, при авария светва чек лампата на таблото и колата спира При това положение, най-вероятно се е прецакала помпата по начина описан от мене по-горе
    НО.....как да сме сигурни и да пристъпим към сваляне на ГНП-то за ремонт
    Тривиялният начин-колата на пътна помош до сервиза, там стенд, пак плащане и тн. Не е хич приятноИ то само за да ти кажат-помпата е аут
    Другият начин
    -откачете основният куплунг, свързващ ГНП-то с кам-бус шината(кабелен сноп)Конекторите откъм помпата, намиращи се в задният край на ел. блока(където се включва куплунга), са номерирани(номерата са отвътре на пластмасата)
    -намерете пин 6 и пин 7
    -с жици(многожилни с добра изолация, да могат да пропуснат 30А) свържете:
    -пин 6 със маса(-) от акумолатора
    -пин 7 със (+) от акумолатора
    ВНИМАНИЕ....жичките трябва да са надеждно свързани към съответните пиновеВнимавайте да не допрат там дето не трябва
    Завъртете на стартер.Ако колата запали(ще работи само на празен ход), помпата е ОК, търсете проблема другаде
    Ако не запали, сваляйте и ремонтирайте
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  13. #13
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,434
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Ако има място за транзистор в корпус ТО220, по-добре да се монтира такъв. В търговската мрежа има доста такива по 50 - 100А, на цена 1 - 3лв/бр. Например IRF3205 - 55V, 110A, 200W, 0.008R. Съответно ще грее доста по малко.

    Иначе, браво са рисърча и за споделената информация!
    Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...

  14. #14
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Цитат Мнение на ittso Преглед на публикациите
    Ако има място за транзистор в корпус ТО220, по-добре да се монтира такъв. В търговската мрежа има доста такива по 50 - 100А, на цена 1 - 3лв/бр. Например IRF3205 - 55V, 110A, 200W, 0.008R. Съответно ще грее доста по малко.

    Иначе, браво са рисърча и за споделената информация!
    Място има колкото искашБлагодаря за допълнението
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  15. #15
    Аватара на blago4x4
    blago4x4 е офлайн Утвърден участник | +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    ruse
    Публикации
    409
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    http://www.snimka.bg/album.php?album...03&pid=6718676
    Тази помпа от нисан алмера мина по горе описания варянт 1
    Свалих ДВГ то заради ГНПто и за 1800 лв я върнаха ремонтирана
    FJ40 07 1984 VIVA TEL 0877 454448
    BJ42 04 1982
    FJ62 11 1983 skipe blago4x4
    LZ 2 BHB

  16. #16
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Цитат Мнение на blago4x4 Преглед на публикациите
    http://www.snimka.bg/album.php?album...03&pid=6718676
    Тази помпа от нисан алмера мина по горе описания варянт 1
    Свалих ДВГ то заради ГНПто и за 1800 лв я върнаха ремонтирана
    Съжалявам колега.Именно заради такива мародерски историй си направих труда да проуча как стоят нещата с това ГНП, и да пусна тази тема
    Нали видя всъщност колко струваТранзистора е 3лв., и да почерпиш някой твой приятел в час с електрониката за останалото
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  17. #17
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,354
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Малко ъпгреид на темата
    За да ви е по-лесно, извод 1 можете да го пуснете от посоченото със стрелка и ! краче.Доста по-лесно е, площа за спойка е доста по-голяма
    При това положение, единствената невралгична операция, е пускането на извод 2.Няма от къде другаде да се изкара, така че внимателно
    Прикачени картинки Прикачени картинки  
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  18. #18
    Регистрация
    Feb 2006
    Публикации
    1,335
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    По американските сайтове, видях че основните оплаквания се дължат на повреда на VP44 вследствие спиране на работата на подкачващата помпа, която пък била електрическа. Ако това води до влошаване на охлаждането на помпата, може и това да е причината за изгарянето на въпросния транзистор. Веднага възникна в мен въпросът, защо аджеба Бош не са си сложили още при разработката на VP44 обикновенна пластинчата подкачваща помпа на вала на помпата, за да се избегнат въпросните проблеми.
    Изобщо технологичността винаги е предизвиквала у мен въпросът за цената която клиентът плаща за нея след като получи правото на собственост. Но явно при разработката, техниката отдавна отстъпва пред финансовия мениджмънт, особенно пред вид бъдещо доене на набарбальокалите се клиенти.
    Лошо за фирмата производител и най вече за името.
    Но другото лошо е че май и конкурентите им не са цвете за мирисане. Инак Бош щяха да са в историята с дизеловите си системи. Но не би, даже се набутаха в комън рейлите. Който се е занимавал с ремонт на такива с-ми знае за какво става въпрос. Заради тези дивотии се отвори нов бизнес - разпробиване на дюзи в главите на двигателите поради невъзможност за разглобяването им.

  19. #19
    Аватара на CarTest™
    CarTest™ е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Nov 2004
    Място
    Ямбол
    Публикации
    5,655
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    26

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Цитат Мнение на D-MAX Преглед на публикациите
    Заради тези дивотии се отвори нов бизнес - разпробиване на дюзи в главите на двигателите поради невъзможност за разглобяването им.
    Да ама само на МБ ....
    При френските и италианските го няма този проблем.
    If it moves, it’s Biology… If it smells, it’s Chemistry… If it doesn’t work, check engine

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

  20. #20
    Регистрация
    Apr 2007
    Място
    София
    Публикации
    5,193
    Точки (при гласуване)
    25

    По подразбиране До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44

    Цитат Мнение на kiki.t Преглед на публикациите
    Малко ъпгреид на темата
    За да ви е по-лесно, извод 1 можете да го пуснете от посоченото със стрелка и ! краче.Доста по-лесно е, площа за спойка е доста по-голяма
    При това положение, единствената невралгична операция, е пускането на извод 2.Няма от къде другаде да се изкара, така че внимателно
    А защо да не се използва по-тънък проводник за гейта? Вероятността да се повреди контактната площадка при запояването ще е значително по-малка.
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

Страница 1 от 87 123451151 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Възможна ли е замяна на ГНП на Аро 3.0 дизел с ГНП от друг двигател?
    От Sofeto във форум Технологии, теория, конструкции по автомобила
    Отговори: 12
    Последно мнение: 27-12-16, 08:53
  2. Ремонт и диагностика на ГНП- Къде?
    От lubobunker във форум Автомобили 4x4
    Отговори: 3
    Последно мнение: 30-06-09, 13:57
  3. Ремонт на ГНП BOSCH VP 44
    От kiki.t във форум Систематизирана информация и книги
    Отговори: 14
    Последно мнение: 17-02-09, 18:52

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •