Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

    Дата 20ти септември 2008г. Беше трудно да се дочака имайки предвид осем месечната подготовка на това предстоящо, вълнуващо пътуване.
    Вълнуващо не само поради факта че ще пътуваме с мотори,но и заради всички исторически места,които щяхме да посетим,а именно Кападокия(Турция),Халеб,Крак де Шевалиерс,Палмира,Дамаск,Босра(Сирия),Мъртво море,Маунт Небо,Река Йордан,Петра,Вади Рум,Акаба(Йордания),Йерусалим,Назарет,Витлеем,Хайфа,Тел-Авив(Израел),Гърция и обратно България.
    И така в студеното утро(само около 5градуса) на 20ти септември,около 07.30ч,благополучно потеглихме от София.Три мотора Suzuki-Hayabusa,Yamaha-FZ1,KTM 950-Adventure,четирима човека,кой от кой по-напомпан,то не бяха „па’и се Петра..идваме”,или „я да видиме колко ше е червено морето” и т.н.
    Пътя до границата,преминаването и(около час),Истанбул(който пропуснахме) и Измит не беше нищо особенно,така че го пропускаме.Пробвахме да намерим къмпинг около Измит,абсолютно безуспешно и от питане на тоз и онзи случаен минувач стигнахме до Сапанча,малко курортно градче на около 40км от Измит.За съжаление и тук не намерихме къмпинг,но любезни собственици на увеселително място с водни колела,лодки и т.н.,на една широка полянка,точно срещу езерото ни поканиха да си опънем палатките.
    Свечеряваше се,започна да вали и решихме да оставим палатките за след вечеря.
    В ресторанта ни предложиха хотел,чист,спретнат,след 650 км и задаващия се дъжд, предпочетохме да се поглезим.Някои сутринта се поуспаха,но имайки предвид тихия и напоителен дъжд,май на никой не му се бързаше.....порядъчно моткане,кафенце,яко подсладен чай и разни такива благини,около 09.30ч.,потеглихме.След около 40-50 км магистралата за Анкара беше затворена(изглежда катастрофа),което отклонение за щастие ни отведе на „второстепенен път”Д-100,който май за нас(българите) си е А1,изключител-но живописен(но когато не е в мъгла и дъжд),завои,изкачване,но и за нещастие коловози от TIR-ове в дясната лента на движение.Много прекрасни завои,а бе кеф знаете го всички.........ама фара на Hayabusa-та изчезна в огледалата ми,не се притесних,пътували сме толкова пъти заедно......е да де ама фара го нямаше,спрях,така или иначе ми се пушеше,една цигара,започнах втора и тогава мина автомобил,отвътре шофьора ръкомахаше ....обратно с нарушение и около 5км по-надолу............


    ИЗТРЪПНАХ................


    И веднага след това си отдъхнах........
    Слава Богу,бяха живи и най-важното здрави!!!!!!!!!!!!!!!!

    Суетня,полиция.....никой от турците не говореше английски........то беше ръкомахане...............

    Мотора така се беше заврял,че пътната помощ с платформата повдигаше мантинелата за да го извадим.


    Градчето със звучното име Дужче ще го запомним за цял живот!
    Така или иначе,уредихме транспорт от България да дойде да ги прибере с мотора.


    След два часа в отсрещния ресторант,писане на актове,или незнам си какво,за мое голямо съжаление трябваше да се разделим.
    Кънчо и Дияна останаха да чакат колата от България,която трябваше да ги прибере.

    По план същата вечер трябваше да се доберем до Кападокия,град Невшехир.
    Предвид напредналото време на първото възможно отклонение се върнахме на магистралата,дъжда не спираше и така до Анкара.
    На спирка за цигара,след „околовръстното” на Анкара се срещнахме с двама чехи(BMW-та 1200 GS),пътуваха от Прага по същия маршрут,като нас,но щяха да нощуват в Анкара,така че срещата беше за малко.Горките,бяха преминали по целия студен атмосферен фронт през Унгария,Сърбия,България и дъжда в Турция,а бе студеничко си беше..............
    Продължихме надолу към набелязаната цел.........дъжд........дъжд..............и пак дъжд!
    Пристигнахме на фарове и естествено пак на дъжд,но доста по-слаб.Намерихме приличен хотел....топъл душ........ехееееее,а сутринта слънце ехееее....




    Качихме се по моторите и Гьореме,Учхисар,Аванос,Ургюп,все живописни селца със страхотни панорами.
    Успяхме дори да запишем и полет с балон над всичките тези селца за следващия ден.
    Целият ден беше невероятен,красота,доволно потърквахме ръце за следващия ден и се молехме да няма вятър.

    Гьореме,според мен е най-живописното селце,страхотни кафенета,кръчмета.........



    Учхисар
    На следващата сутрин трябваше да ни вземат от хотела в 06.30ч.за полета с балон,но нямяхме късмет,духаше неприятно силен вятър.
    Какво друго ни оставаше........багажа на моторите и атака към Сирия.
    Пътят по който карахме беше страхотен,качвахме се на 1600м надморска височина,слизахме под 1000м,пак нагоре и така до Адана.Там вече започнахме да усещаме накъде сме тръгнали,не мога да кажа колко точно беше температурата,но беше висока.
    Около 17ч.вече бяхме на границата.Напуснахме Турция за около 20 минути и за около 40 минути процедури на Сирийската граница,процедури от рода на посмигване,български с арабски акцент остойностяван на 250 сирийски паунда( 1EUR=65 SYP),за печат на паспорта и карнета....сладури.Влизаш в Сирия,караш и не вярваш на очите си....карат в насрещното право срещу теб,в последния момент завиват на някъде....на 125ичка(това е единствената позволена кубатура) мотор се возят по трима, пак в насрещното....шок в първия момент.....после свикваш,ние поне сме калени.Халеб е на 50 км от границата,пристигнахме по свечеряване.Спряхме точно под Цитаделата на площад,който се оказа, че е вход към стария град.Полицаи,колеги мотористи(Yamaha FJR),ни показаха пътя за супер як хотел в стария град, под Цитаделата,на 2 мин.,от Великата Джамия и стария Сук.

    Цитаделата от ресторант-терасата на хотела

    Уличките из стария град

    Входа на Цитаделата

    поглед от входа

    На следващия ден продължихме към Крак де Шевалиерс,замъка на кръстоносците.Строен по времето на великия кръстоносен поход към Йерусалим.







    Обратно по пътя от който пристигнахме към Хомс и от там към Палмира.

    Оставаха само 100км до Палмира,а жегата беше непоносима.Разстоянието от Крак де Шевалиерс до Палмира е само 220 км,но от тях 150 са през пустинята.Много се изкушавах да кривна в страни от пътя ....хиляди следи в пустинята от МПС-та,ама не става...колегата с Фейзър,а пък и без водач....смее ли човек!?,да не говорим,че и бензин няма от къде да намериш.....,а бе има си хора за всичко,продава се, но малко „по-скъпичко”...ама хей на пустите му инжекциони...........според колегата- „запушвали се” ;-)

    мноооогооо топло
    Пристигнахме в Палмира в най-голямия пек,докато се пазарях(ме) с хотелиера за цена/нощувка,признавам си от полза ми беше ...2кг надолу,сауна не ми трябваше...

    Палмира поглед от Цитаделата
    На свечеряване отидох да гледам залеза над пустинята,но преди това .....

    Цитаделата на Палмира

    Залез над Палмира
    Собственика на хотела в който бяхме отседнали,изглежда си направи шега с нас,казвайки ни,че изгрева е в 05.30,естествено ставането беше в 05.00ч.,.....а то изгря чак в 06.15..... , ,не съжалявам точно заради това:











    За съжаление трябваше да тръгваме........

    От Палмира продължихме към Дамаск,през култовото Багдад Кафе.




    Много е яко в тези кафенета(те са 3 по пътя за Дамаск),истински оазис насред пустинята.За съжаление нямахме късмет да срещнем колеги мотористи.

    В Дамаск пристигнахме по обяд,намерихме страхотно интернет кафе на което изчакахме колега моторджия,който работи в БГ посолството.Ееееххх ,ако всички хора работещи по мисиите ни в странство,бяха като него.......взе ни от кафето,заведе ни в хотел,разведе ни из Дамаск,на следващия ден на 55км извън Дамаск,манастира Св.Текла....развежда ни по ресторанти....а бе нямам думи!!!!

    Света Текла-Малилюля,твърди се,че местните говорят Арамейски(езика на Христос)


    На път за Йордания,точно преди границата отбихме към град Босра.
    Най-запазения Амфитеатър,който аз съм виждал.








    Границата Сирия/Йордания я преминахме за отрицателно време,под час.
    Посоката беше Аман,Мъртво море.Както в последните няколко дни с дневни преходи от по 200-250км,така и този ден пристигнахме на Мъртво море в ранния следобяд.Точно за купона- 38 гр на сянка.В този момент жегата в Сирийската пустиня ми се струваше далечен,жадуван оазис.Настанихме се в хотела и веднага тест.....чете ли се книга в Мъртво море докато плуваш?.......да,но ако имаш книга!!...лигавщинки…………
    Разпускане,хубав хотел,WI-FI,използвах(ме) екстрите да пусна малко поща,скайп с Кънчо и Дияна(те вече се бяха прибрали в БГ),тук е мястото да кажа,че ако в Сирия,можеш да намериш тук-таме къмпинг,в Йордания такова понятие няма,а тези които искат да останат на Мъртво море,трябва психически да се подготвят за набутване.
    Следващият ден беше отново изпълнен с културна програма-Маунт Небо(мястото от което Мойсей е гледал към обетованата земя),река Йордан(мястото на което Христос е кръстен от Йоан),редейки се на опашката за билети,зад нас на чист български(е с малко арабски акцент).....”момчета за колко дни дойдохте”?,определено приятна изненада.
    Момчето учило 6 години в Пловдив,беше много любезен с нас,обясни ни колко прохладно е времето в момента(около 38гр.),края на юли,началото на август стигало до 55гр на сянка...... ;-)



    Маунт Небо мястото от което Мойсей е гледал към обетованата земя

    Река Йордан

    Кръщението

    Тръгнахме си от Мъртво море на другия ден.Решихме,че няма да караме по магистралата и не сбъркахме.Пътят в началото вървеше покрай Мъртво море и естествения резерват Муджиб.






    От тук се отклонихме към планините и от -410м под морското равнище се изкачихме на 1440 м надморска височина и от 32гр на сянка на не повече от 14гр.,мъгла и силен вятър.

    Пътят беше тесен с достатъчно завои и много селца.Най-учудващото,че минавайки през селцата, децата искаха да скачат върху предницата на мотора,замеряха ни с камъни,опитваха се да ни плюят.Много странно,на фона на цялата гостоприемност,която демонстрираха местните и в Сирия и в Йордания.

    Отново по обяд пристигнахме в Петра,настанихме се в хотел(на фона на цените на Мъртво море тук беше моторджийски рай),зедно с германци мъж(на 67г.) и жена (на 64г.),пътуваха от Дортмунд с BMW R100GS(ето това си пожелавам на тази възраст за себе си) веднага към „Изгубения Град”



    Гледката,която се открива от ждрелото към хазната е без коментар......



    От тук трябваше да изкачим 950 стъпала до манастира на Петра,но някои....

    ......го правеха така......


    Манастира на Петра


    Гладна Небатианка








    Петра е нещо,което трябва да се види наистина!!!

    Още един цял ден в Петра,разглеждане(и това е малко)от сутринта 07ч до 16.30,вечерта стегнахме багажа по моторите и на следващата сутрин към пустинята на Лорънс Арабски-Вади Рум.
    След „сериозен преход от 150 км",доста преди обяд пристигнахме на главния вход,платихме си входа и изчакахме нашия гид да ни вземе.
    Заведе ни в селото,любезно ни предложи чай(най-хубавият до момента),оставихме си целия багаж и моторите в неговата къща,въоръжени с фото и видео камери на джипа и право към сърцето на пустинята.
    Обяд и чай(повтарям се но наистина най-добрият) в пустинята и в късния следобяд ни заведоха в бедуинската палатка,където вечеряхме и преспахме.Пилето и картофите бяха приготвени по странен начин....всичко в голям съд на силен огън,като по някое време,огнището и големия съд бяха заровени в пясъка.Три часа по-късно всичко беше „мозък”,страшно вкусно.....бедуински песни около огъня под палатката и сладки приказки с други пътешественици,като например двойка австралийци,две двойки французи,американци и ние.
    За да бъда честен,за мен това беше най-приятната част от пътуването до този момент!
    Пустинята,тишината,единственото което чуваш е вятъра който движи пясъка и.....звездите в небето.....НЕ съм виждал такова небе с милиарди звезди по него....уаооо......







    Останки от къщата на Лорънс-Арабски






    Бедуинската палатка в която изкарахме вечерта и преспахме.....


    Нашия домакин


    Нашия водач



    Същата вечер бяхме офертирани от нашия водач да прекосим пустинята с моторите от селото до Акаба,като той щеше да ни води с джип и то на смешна цена.Мечтааааа....бях готов да тръгна веднага,ама нъцки...нашето момче пак изкара доводи.....,не се спи при такава оферта,мислех да му предложа да кара до Акаба по главния път и там да се чакаме,но реших че не е коректно,за което вече съжалявам и то много....ясно е...пак ще се пътува по тази дестинация!!!
    Поокъсняхме на следващата сутрин,най-вече заради американците,много им се спеше на горките,но както и да е,около 09.30ч отлепихме към Акаба и около 10.15 бяхме на Йорданската граница(бяхме решили че къпането в Червено море ще е в Елат),смятахме че влизаме в бяла държава и едва ли ще отнеме повече от час.Да... от Йорданска страна минахме за 15мин.,но отсреща беше друг свят.Виждайки,че идваме от Сирия,шефката на Секюрити-службата ми дръпна един разпит,как се казва баща ми,майка ми,родителите на моите родители,защо съм бил в Сирия,с кого съм се срещал,нося ли оръжие,експлозиви,какво ще правя в Израел,какъв е майчиния ми език,който говоря(въпрос задаван на всеки 5мин.,в продължение на 45мин.),защо точно този маршрут съм избрал?,а бе луда работа,ако знаех само какво ме чака,още в този миг щях да обърна посоката на движение,но връщане назад нямаше.
    Точно си мислех,че всичко е приключило.......сваляй целия багаж долу,като бяха проверени дори мръсното бельо,чорапи и палатката(която така и не разпънах никъде).....това продължи 4 часа.Следващата стъпка беше паспорт контрола(слава Богу само 15-ина минути) и последната....митницата,на която оставяш мотора за щателен преглед(на който не присъстваш),процедура траеща около 45мин.,с две думи,около 6 часа на границата....веселба.Естествено,къпането в Червено море остана за „следвщия път”,тъй като в Тел-Авив ни очакваше приятел моторист.Настани ни в хостел(най-евтиния вариант за Израел),като след два дни ни беше запазил места за моторите на кораб от Хайфа до Пирея.Следващите два дни ги използвахме да посетим „Божи Гроб” в Йерусалим,гробницата на Св.Дева Мария в Назарет и Хайфа за да качиме моторите на кораба.За съжаление не остана време за Витлеем и Галилейско море,но ...”следващия път”.
    Каквото и да кажа за Израел ще бъде много изтъркано.Дестинация,която всеки христянин трябва поне веднъж в живота си да направи,но мнението ми е като отделна от арабските страни дестинация.Два дни по-късно летяхме от Тел-Авив за Атина,като Секюрити-службата направи подобна проверка,като на влизане,но в по-лек вариянт....бях само по къси гащи,тениска и фото,целия багаж беше на мотора.....хахахаха!!!!!!!!!
    На 9ти октомври сутринта,от пристанището на Пирея си взехме моторите,по желание на колегата се разделихме(имаше си „доводи” човека...а бе играчор) и аз 10часа по-късно взимах топъл душ в къщи.

    НЕЗАБРАВИМО!!!!!!


    Пожелавам на всеки колега моторист да изживее това пътуване!!!


    Мони
    Последно редактирано от Мони; 15-11-08, 15:05.
    търся си подписа....

  • #2
    До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

    Мони благодаря ти, че сподели с нас историята на това пътуване. Вчера я четох другаде в нета и много въпроси излизаха в главата ми ... и се връщах пак да я чета

    Поздравления - разбира се за успешното завършване на пътуването.
    Имам въпрос
    "... и на следващата сутрин към пустинята на Лорънс Арабски-Вади Рум.След „сериозен преход от 150 км",доста преди обяд пристигнахме на главния вход,платихме си входа и изчакахме нашия гид да ни вземе."

    Има "вход" за пустинята ли ?
    И на място ли организирахте бедуинската палатка ?

    Добре дошъл в БГ още веднъж.

    П.П. Надявам се двойката с Hayabusa -та да са живи и здрави.
    ______2
    Е = MZ

    Коментар


    • #3
      До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

      Смело и красиво приключение! Много неща научавам от него.Само че изминатите километри и красоти предполагат още описания, впечатления.
      Адаш, не се скъпи

      Коментар


      • #4
        До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

        Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
        Мони благодаря ти, че сподели с нас историята на това пътуване. Вчера я четох другаде в нета и много въпроси излизаха в главата ми ... и се връщах пак да я чета

        Поздравления - разбира се за успешното завършване на пътуването.
        Имам въпрос
        "... и на следващата сутрин към пустинята на Лорънс Арабски-Вади Рум.След „сериозен преход от 150 км",доста преди обяд пристигнахме на главния вход,платихме си входа и изчакахме нашия гид да ни вземе."

        Има "вход" за пустинята ли ?
        И на място ли организирахте бедуинската палатка ?

        Добре дошъл в БГ още веднъж.

        П.П. Надявам се двойката с Hayabusa -та да са живи и здрави.
        Благодаря,...добре заварил!!!

        Аз отдавна се прибрах,но имам чувството,че беше вчера!!!

        Точно преди да се влезе в селцето Рум,предимно населено от бедуини има вход(gate),който е платен 4 JOD.
        За разлика от България,Йордания явно има държавна политика в опазването на културното си национално и естествено богатство.

        Както във всяка туристическа държава,отпред(на входа) те чакат местните от селцето(модерни бедуини) с джипове и ти предлагат разходка до различни места в пустинята.Цената уж е твърда 50/60 JOD, но нас ни взе гид с модерен Ландкруизер,4 часа разходка в пустинята+вечеря,нощувка(бедуинска тента),закуска за 35 динара.
        1EUR= 1.01 JOD

        п.п. колегата и жена му слава Богу са в отлично здравословно и психическо състояние.

        Поздрави
        Последно редактирано от Мони; 15-11-08, 18:41.
        търся си подписа....

        Коментар


        • #5
          До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

          Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
          Смело и красиво приключение! Много неща научавам от него.Само че изминатите километри и красоти предполагат още описания, впечатления.
          Адаш, не се скъпи
          Адаш благодаря,

          Готов съм да отговарям на всякакви въпроси.

          Впечатленията са толкова много,дестинацията е толкова магическа,че едва ли със скромния ми опит като пътеписец мога да ги опиша.

          Наздраве

          Мони
          търся си подписа....

          Коментар


          • #6
            До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

            Браво и поздрави за пътешествието.
            много ми хареса, и всички тези места, който сте посетили...
            Life is short, break the rules, forgive quickly, love honestly, laugh easy, ride often, ride free and never regret anything that makes you smile!!!

            Коментар


            • #7
              До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

              Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
              Мони благодаря ти, че сподели с нас историята на това пътуване. Вчера я четох другаде в нета и много въпроси излизаха в главата ми ... и се връщах пак да я чета

              Поздравления - разбира се за успешното завършване на пътуването.
              Имам въпрос
              "... и на следващата сутрин към пустинята на Лорънс Арабски-Вади Рум.След „сериозен преход от 150 км",доста преди обяд пристигнахме на главния вход,платихме си входа и изчакахме нашия гид да ни вземе."

              Има "вход" за пустинята ли ?
              И на място ли организирахте бедуинската палатка ?

              Добре дошъл в БГ още веднъж.

              П.П. Надявам се двойката с Hayabusa -та да са живи и здрави.

              Защо питаш? От любознателност или...?
              Life is short, break the rules, forgive quickly, love honestly, laugh easy, ride often, ride free and never regret anything that makes you smile!!!

              Коментар


              • #8
                До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

                Първоначално публикуван от Maria R1100GS Преглед на мнение
                Защо питаш? От любознателност или...?
                Детайлите винаги са ми били важни
                Още много въпроси ми се мотаят в главата.
                Как "пакетираха" моторите.. Защо не бяха с тях ...
                Тези черни гуми дето са на мотора ... не са за асфалт
                Как се държаха ...
                И една карта с червена линийка ако се появи никак няма да се сърдим
                ______2
                Е = MZ

                Коментар


                • #9
                  До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

                  Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                  Детайлите винаги са ми били важни
                  Още много въпроси ми се мотаят в главата.
                  Как "пакетираха" моторите.. Защо не бяха с тях ...
                  Тези черни гуми дето са на мотора ... не са за асфалт
                  Как се държаха ...
                  И една карта с червена линийка ако се появи никак няма да се сърдим
                  Здрасти,
                  Първо поздрави за "около Черно море"!!!!!

                  Не ти разбирам въпроса за "пакетирането".Ако имаш предвид за кораба,цената за мотор Хайфа-Атина(след 2,5 дена) е 250 евро и още толкова за пътник.Условията в кораба са меко казано "Кофти".Самолетния билет Тел-Авив-Атина е 240 евро,но летиш 2 дена по-късно,имаш време да поразгледаш.

                  Гумите са TKC 80 Continental 50/50,избрах ги тях,като тайничко се надявах,че ще има каране поне за малко в пустиня.Е имаше я тази възможност във Wadi Rum,но както написах и в пътеписа не случих на заинтересован колега моторист,но както и да е,някой ден пак ще сме там....

                  Моторите без никави забележки,не е имало прегрявания,или подобни несгоди.

                  Ако те интересува track,или POI и въобще,ако я правите дестинацията насреща съм,но иначе не знам как точно да направя картата с червената линийка...

                  Поздрави
                  търся си подписа....

                  Коментар


                  • #10
                    До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

                    Ако имаш трак .... метни го насам.
                    Картата с червената линийка ..... ще я направим ...


                    Страхотен маршрут!!!
                    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

                      Ох, човече... Каква муха ми пусна . Вече дори се заех да я пробутвам и на други .
                      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

                        Първоначално публикуван от Мони Преглед на мнение
                        Здрасти,
                        Първо поздрави за "около Черно море"!!!!!

                        Не ти разбирам въпроса за "пакетирането".Ако имаш предвид за кораба,цената за мотор Хайфа-Атина(след 2,5 дена) е 250 евро и още толкова за пътник.Условията в кораба са меко казано "Кофти".Самолетния билет Тел-Авив-Атина е 240 евро,но летиш 2 дена по-късно,имаш време да поразгледаш.

                        Гумите са TKC 80 Continental 50/50,избрах ги тях,като тайничко се надявах,че ще има каране поне за малко в пустиня.Е имаше я тази възможност във Wadi Rum,но както написах и в пътеписа не случих на заинтересован колега моторист,но както и да е,някой ден пак ще сме там....

                        Моторите без никави забележки,не е имало прегрявания,или подобни несгоди.

                        Ако те интересува track,или POI и въобще,ако я правите дестинацията насреща съм,но иначе не знам как точно да направя картата с червената линийка...

                        Пакетирането.
                        Реших, че сте правили това :



                        ... защото прочетох, че сте летели. Сега ми е ясно.
                        Моторите разбрах, че са издържали. Въпреки че ако ме питаш, само КТМ-а ти е за там За гумите – Карал съм Karoo-T на Metzeler и са ужасно шумни и нестабилни на асфалт и при дъжд. За черно са прекрасни. За пустиня – Хм, ще ми се да знаех А Континентал-а как се държа в условията на вашето пътуване ?
                        Трак ми трябва само на картинка за да получа бърза представа за разстоянията и времето ...
                        Ще опитам да си направя по описанието ти
                        ______2
                        Е = MZ

                        Коментар


                        • #13
                          До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

                          Браво колега!
                          Затова че си имал не само желание да го сториш това приклучение, а ВОЛЯ ,волята е основата на всеки успех ,и за осещестяването на мечтите , аз съм сигурен че във всеки от нас има много желаня и мечти които искаме да ги правиме някога, но все отлагаме, поради куп причини, то пари,то семйство,то няма време, то децата, то може би съм голям за това, то много работа, и така докато ни МИНЕ ЖИВОТА без да го усетиме, и ако се върнеме малко на зад и да се опитаме да се сещаме какво сме сторили от мечтите си,то ще е многооо малкооо, ех евалата на колегата за това че е решил да не бъде като повечето от нас, възхищавам му се , добре че ги има такива като теб колега, доста от нас се чудят дали ако тръгне с джипката до обикала с колегите оффродрско дали не е по добре да не ходи заради работа,или за да не издраска боята, или други причини ! вижте само колега то държави то граници то постини, то бедеуини, то цитадели на много хиляди години, то какви световни чудеса, то каква красота, то какви приказки има да разкаже след толкова години където и да сяда в компаня, и на децата си ,и на внуците си, интересният човек не този дето е чел толкова много книги, а този дето обикалял света и видял много неща, защото от книгите може и да имаш погрешна представа на нещата като четеш чрез погледа и очилата на други, а не си обективен и обедителен както ако сам си видял света .
                          оооооххх като погледнах снимките си почуствах един вид в друг свят, в друго измерение, като чели отпуснах и нещо ме измъкна от тази прокълната цевилизаця , само мога да гадая какво е почуствал колегата Мони като се качил стълбовете на Халабската цидаделата , или като е излезнал от онези скали и видял Петра за 1 път, ех и на тв съм гледал Петра ама разказа на Мони ми накара по друго да го почуствам.
                          Искрено се извинявам на толкова мого думи, ама сигурен съм че и колега скоро пък ще ни разкаже повече неща за на там , и дали ни съветва да ходиме и кога и с какви моторни средтва, защото мисля да помоля Венци Петров да организира нещо вече международно, мисля че наш прекрасен Венци и колегети могат да го организират. ех може да не от днес за утре, ама ако има хора дето не са само с желаня, а с ВОЛЯ ,мисля че това може да стане преживяване за цял живот.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

                            Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                            Пакетирането.
                            Реших, че сте правили това :



                            ... защото прочетох, че сте летели. Сега ми е ясно.
                            Моторите разбрах, че са издържали. Въпреки че ако ме питаш, само КТМ-а ти е за там За гумите – Карал съм Karoo-T на Metzeler и са ужасно шумни и нестабилни на асфалт и при дъжд. За черно са прекрасни. За пустиня – Хм, ще ми се да знаех А Континентал-а как се държа в условията на вашето пътуване ?
                            Трак ми трябва само на картинка за да получа бърза представа за разстоянията и времето ...
                            Ще опитам да си направя по описанието ти
                            Единственото,което искаха от нас на кораба е да оставиме резервен ключ.В Пирея влизайки в кораба,установих,че са били укрепени само с колани,въпреки това никаква забележка.
                            Континентала се държа перфектно.В същия дъжд,който и вие сте пътували, "намазахме" и ние през втория ни ден,така,че гумите стават и за дъжд,но с по-умерена скорост.Малкото черно,което карахме в Палмира и Вади Рум,перфектно!На асфалт(шума е поносим) нямам забележки.Според мен единствения проблем....много мека....за тези 5,300 км е "изядена" на 60-70 %.
                            Доста от хората във форума им е интересно,ще пусна допълнителни впечатления и GPS координати,надявам се така да е по-лесно с картата ,или ако ме светнете как да го направя,да се пробвам и аз.

                            Поздрави
                            търся си подписа....

                            Коментар


                            • #15
                              До: Близкия Изток,или една сбъдната мечта!!

                              Датите,които избрахме да осъществиме това пътешествие,съвпадаха с последните 12 дена от Рамазан,което се оказа,че не е чак такъв проблем,ако ползваш крайпътните заведения(по мое мнение с най-добрата храна),широко разпространени по бензиностанциите.

                              След неприятния инцидент,около гр.Дужче,продължихме по Д-100,освен неприятния дъжд се появи и мъгла,бяхме на 1300м височина.Пътят беше невероятно живописен,минавахме над малки и китни селца,тунели завои....жалко наистина,при хубаво време можеха да станат страхотни снимки.

                              КАПАДОКИЯ,варовикови образувания,стоящи около пътя като стражи,красота,която щяхме да видиме на следващия ден.
                              В Невшехир пристигнахме на фарове и естествено пак на дъжд,но доста по-слаб.
                              Хотела,към който ни опътиха местните,беше спретнат,чист,нищо претенциозно,като за намокрени и измръзнали мотористи.Спазарихме цена на стая от 30 лири на ден,като предлатихме за два дена(грешка).Топъл душ и естествено тръгнахме да търсиме нещо за хапване,естествено намерихме,но нищо общо с познатата ни турска кухня,за алкохол,дори и бира да не говориме.
                              Утрото ни посрещна усмихнато...слънце,но и облаци с вятър.Закуска и веднага по моторите(рецепциониста ни даде карта на областта),като първото място,което посетихме беше китното градче Ургюп N38 37 54.8 E34 54 43.1,пътя от Невшехир до тук беше в ремонт(в момента макадам),но това беше първа проба на гумите на „черно”,без забележки.Използвали са доста голяма част от скалните(варовикови) образования за хотели и ресторанти,наистина оригинално!!!
                              Естествено,офиси за туристическа информация,туроператори и т.н.,на един такъв офис съзрях реклама за „полети” с балон и веднага вътре.Оказа се,че доста сме закъсняли,полетите се организират рано сутрин между 05.30 и 07.30 и то ,ако няма вятър.Цената,която ни предложиха беше 140евро на човек,след кратка консултация с колегата,решихме,че го правиме за следващия ден.Въодошевление и молби за безветрие разбира се.На излизане от Ургюп, по посока Гьореме спряхме за снимки,панорамата към западната част на долината беше страхотна.



                              На влизане в Гьореме,точно преди спускането към “Open space Kapadokya Museum”,видяхме къмпинг.Вече се псувах,че сме предплатили хотела за същата вечер.Къмпинга е разположен точно в най-високата част над Гьореме над „варовиковите къщи” .
                              Kaya Camping GPS N38 38 12.4 E34 51 14.8 цената за палатка,мотор+ моторист 17лири,топъл душ и кухня.
                              Както и да е....спуснахме се надолу покрай “Open space Kapadokya Museum”
                              (имаше много навалица...за „другия път”),и излехнахме на нещо като мегдан
                              N 38 38.2 E34 49 47.0 със страхотни кафенета,ресторанти и гледка към варовиковите образувания.
                              На излизане от Гьореме,посока Учхисар още един къмпинг и то по-як от предния....невероятна гледка!
                              Camping Panorama N38 38 49.3 E34 49 17.8 цената за палатка,мотор+ моторист 10лири,топъл душ,басейн и кухня.Еми това е..... кьорав карти не играе....
                              Около триста метра по-нагоре открихме една от многото компании,които организират полетите с балон....цената при тях е 115евро,но както се изразих и по-горе......бързата кучка......планина повдига(от зор де!!!).............
                              Panorama View GPS N38 38 26.3 E34 49 02.7

                              Между къмпинг Панорама и горепосочената Панорамна точка,можете да намерите фирмата с балоните.
                              Такааа......прежалихме набутването и продължихме към Аванос,градче също така китно,средище на грънчари и търговци на сребро.Пълно е с приятни ресторантчета и кафенета,стига да не беше Рамазан.Няколко хостел-а в пешеходната част на градчето,цените са от 30 до 40 лири.
                              Тръгнахме да се прибираме към Невшехир,след прилично мотаене из Аванос с идеята да хапнем нещо,като в по-голям град,ама нейсе.....,затова поне решихме да намериме мивка да измиеме моторите(доста изцапани от дъжда),имахме късмет,това поне отметнахме докато залезе слънцето.....глад!!!!
                              Целият ден беше невероятен,красота,доволно потърквахме ръце за следващия ден и се молехме да няма вятър.

                              На следващата сутрин трябваше да ни вземат от хотела в 06.30ч.,но получих обаждане от фирмата,която организира полета.....нямяхме късмет,духаше неприятно силен вятър.
                              Какво друго ни оставаше,взехме си парите обратно........багажа на моторите и атака към Сирия.
                              Пътят по който карахме №805 по посока Каймакли и Нижде,а след това№715 беше страхотен,качвахме се на 1600м надморска височина,слизахме под 1000м,пак нагоре и така докато излезнахме на Е-90 до Адана.Там вече започнахме да усещаме накъде сме тръгнали,не мога да кажа колко точно беше температурата,но беше висока.На магистралата малко преди Адана спряхме на любимите крайпътни кръчми....еееххх таз чобан салата и адана кебап!!!,колко много ни липсваше последните два дни.
                              Ще се отклоня малко,за да поясня,че по предварително начертаният от мен маршрут,след Адана трябваше да следваме посока към град Османие и Газиантеп и през Килис да влезем в Сирия.Предпочетох да завия към Ишкендерун, малка „грешка”,следвайки табелите,след оклоло 150км се озовахме на границата “Bab Al Hawa”.От турска страна,около 20 мин.,след което на Сирийската граница след обработката на карнетите(Carnett de Passage,хубаво е всеки,който пътува в тази посока да си ги направи от СБА)и тук-там по някое „заиграване” с митничарите за около 40/45 мин влезнахме в Сирия.
                              Халеб е само на 50 км от границата,но ги пътувахме около час....предполагам прочели сте за насрещното движение в пътеписа.... ;-),малко преди Халеб видях отклонението за къмпинга,чиито координати имах от приятел белгиец,а именно..
                              GPS N36 08 23.2 E36 52 34.9,но колегата така и не пожела да се отбием.
                              Пристигнахме в Халеб на свечеряване,както вече споменах в пътеписа,колеги мотористи ни заведоха до хотел в стария град,точно под Цитаделата.
                              По тесните улички из стария град,някак се добрахме до хотела....GPS N36 12 08.4 E37 09 53.9,между европейски туристи,минаващи по тесните улички,които не бяха доволни от факта,че ги притесняваме,но .....
                              Хотела,прилично лъскав,с всички необходими екстри,огромно фоайе в което бяхме поканени да оставиме моторите.....не можех да повярвам,но факт.
                              От терасата-ресторант се наслаждавахме на топлата вечер,арабски специалитети и страхотната гледка към Цитаделата...GPS N36 11 53.2 E37 09 39.7,която посетихме на следващия ден.
                              Снимки
                              На приключване с разходката вътре в Цитаделата на западната страна има кафене за гостите,на което седнахме да изпиеме по едно кафе и фреш.Лично собственика дойде да ни поиска сметката,като ни чу да говориме на български,подкара и той на перфектен български.Брат му бил женен в Русе за българка.Странно....сметката от 600 сириийски паунда стана на 250....ех,какви ли не врати отваря нашия роден език.... ;-)
                              Стегнахме багажа и към Хама,Хомс и Крак де Шевалиерс GPS N34 45 26.8 E36 17 44.4,замъка на кръстоносците,строен по времето на Великия кръстоносен поход към Йерусалим.Замъка е разполагал с всичко необходимо,две конюшни за 450 коне,лазарет,училище,хранилища за провизии,кладенци и т.н.,като в него са живеели 4хиляди човека.

                              Точно срещу централния вход на замъка има къмпинг GPS N34 45 31.6 E36 17 29.4,който е с най-необходимите удобства.

                              ПАЛМИРА- GPS N34 33 13.7 E38 16 15.2 http://en.wikipedia.org/wiki/Palmyra

                              Нещо много специално за мен.Разхождайки се по стъпките на кралица Зенобия между руините се връщаш поне две хиляди години назад,странно усещане!!!
                              Гледката от Цитаделата на Палмира,към пустинята и руините е нещо,което няма как да бъде описано(поне не от мен),гледка,която трябва да бъде преживяна.
                              Както обикновено ни се случваше тези дни,чак на тръгване видяхме хотел с къмпинг към него,точно преди влизането към руините.
                              Хотела,който ние намерихме,струваше 20евро с перални машини в стаите,поне успяхме да се изпереме.....GPS N34 32 46.1 E38 16 28.4

                              От Палмира на следващия ден продължихме към Дамаск,през култовото Багдад Кафе .Всъщност те са три,но ние спряхме на две от тях.
                              GPS N34 09 23.0 E37 36 57.5
                              GPS N34 04 56.5 E37 30 27.1

                              ДАМАСК – GPS N33 30 58.3 E36 18 13.7

                              Град от 8,000 год,а от 4,000г,насам столица.Аз лично очаквах да видя повече,но може би вследствие на тези очаквания съм леко разочарован.В периферията си,модерен,чист и подреден с голями и хубави булеварди(повечето еднопосочни),колкото повече отиваш към центъра и стария град,толкова повече разхвърляно и мръсничко.Площад Бабтума GPS N33 30 49.0 E36 18 53.2,със страхотно интернет-кафе и италиански кафе-специалитети.....,това реално е входа на стаярия Дамаск.
                              Стария град,нещо много близко,като архитектура и строителство до стария Пловдив.
                              Омаядската джамия,наистина впечатляваща,но не колкото Синята джамия в Истамбул например.
                              Хотел Салям в който ни заведоха GPS N33 30 39.8 E36 17 30.8,нощувка 30щ.д.

                              За посещението ни в манастира Св. Текла-Малилюля,за съжаление не мога да предложа никакви координати,тъй като си забравих устройството в хотела.
                              Това,което мога дакажа е,че е невероятно да влезеш в параклиса на манастира и да видиш икони на повече от две хиляди години!!!!!!Другото нещо,което се твърди е,че местните говорят Арамейски,езика на Исус Христос,звучи наистина различно от арабски.

                              БОСРА-Амфитеатър GPS N32 31 03.8 E36 28 58.9
                              Страхотен амфитеатър,много запазен и много красив,за съжаление пристигнахме много рано,все още нямяше екскурзоводи.


                              Следва продължение


                              търся си подписа....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X