Страница 1 от 11 12345 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 205

Тема: Възли за гресиране и смазване, видове масла и греси - Land Rover Discovery

  1. #1
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    Земя
    Публикации
    5,939
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Възли за гресиране и смазване, видове масла и греси - Land Rover Discovery

    Много се чудя какво точно да сипя. Синтетично, полу, минерално... и с какъф вискозитет...

    На Диско 1 преди 94 слагат LT77 ск и LT230 р ако не се лъжа.
    Последно редактиран от PETER PETRAKIEV ; 11-09-10 в 20:28 Причина: Гл. букви

  2. #2
    Регистрация
    Dec 2005
    Място
    София
    Публикации
    4,279
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране

    скорости - MTF 94 : 2,4л.

    Диф - Geartex EP 80w90 or 80w90 Multigear: 1.7л.


    За скоростите не е задължително да бъде полусинтетично.

  3. #3
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    София
    Публикации
    822
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране

    Аз ли съм се объркал или скоростите на повечето ровъри работят с ATF II. Освен ако не е V8!
    Колега, напиши моляте, модела, двигателя и годината на производство.

  4. #4
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    Земя
    Публикации
    5,939
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране

    Discovery 1, 200tdi, 1993...

  5. #5
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    София
    Публикации
    822
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране

    ATF M2C33 За скоростите. Много ли далече живееш от дару-кар? Аз сега карам Audi quattro /страшна машина/, и напоследък купувам масла, филтри, чаркове и прочйе, от официалните вносители. Цените вече не са толкова лоши, и там имат съответните документи на всеки модел.
    Отдавна не работя постоянно монтьорска работа и сега пиша на база записки и спомени, но ако има някой с такова Дискавъри нека напише. Разните ровъри са с различни масла в скоростите, V8 примерно движат с двигателно!
    За Дифовете и шенкелите, 90W.
    Понеже на /Дефендъра в шенкелите се сипва/ на диско не знам

  6. #6
    Регистрация
    Jun 2005
    Място
    sofia
    Публикации
    481
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране

    Моя дифендер скоростите са с ATF масло, има помпа и филтър в нея ,
    тя е R380,
    провери задължително кво е маслото щото може да прецакаш кутията ,

    за раздадката аз му сипвам EP 90 a по принцип го дават 80W-90W.

  7. #7
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    София
    Публикации
    822
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране

    На Дефендера е така, ATF II ! Освен ако не е V8 - там в скоростите се слага двигателно 10W40, За раздатката 90W. И в мостовете, и в шенкелите
    За диско незнам точно, може да има разлики!

  8. #8
    Регистрация
    Dec 2005
    Място
    София
    Публикации
    4,279
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране

    Препоръчаното за скорости масло е Rover MTF 94 .
    В описанието на продукта пише:
    " Неконвенционално трансмисионно масло за скоростни кутии на Rover, Landrover и Honda" .
    Същевременно дават и тези масла.
    Texamatic 7045 E Dexron 3 G
    Texamatic 4291 Dexron 2 E
    Texamatic S
    Synthetic ATF Heavy Duty

  9. #9
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    София, България
    Публикации
    1,979
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Възли за гресиране и смазавени, видове масла и греси - Диско 1 300ТДИ

    Здравейте,
    Отново с въпрос с малко предистория. Накратко:
    Направих първия си ремонт на джипката - обиране на луфт в коничния лагер на предна ляво колело под зоркото око на тъста си - машинен инженер с 5 или 6 букви пред името си. Нещата заспаха! След разглеждане на ремонтната книга на Диското, в мен възниква 1 важен /според мен/ въпрос и моля за точни и аргументирани отговори:
    Има ли в Диското възли, които да изискват гресиране?
    Мотивите ми да задам такъв въпрос са няколко, но основните са:
    1. В ремонтната книга се говори за вида грес /литол/ и възлите в които се слага /главина и др./.
    2. На схемата на главината в ремонтната книга има характерна тапа, която не е обяснена каква е и за какво е.
    3. Никъде в ремонтната книга не видях схема за ТО1, ТО2 и ТО3.
    Благодаря на всички!

  10. #10
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    Габрово
    Публикации
    124
    Точки (при гласуване)
    12

    Talking До: Възли за гресиране

    До колкото вече имам опит с разглабяне на предния мост, в главините се налива масло 90Р, като има пробки за наливане и за ниво.
    Според моите скромни познания до момента се гресират карданите и каретата на карданите.
    Темата е интересна и за мен, така че се надявам да се включат и колеги с по голям опит в поддръжката на техниката.
    Чао и успех с машината!

  11. #11
    Регистрация
    Jun 2006
    Място
    София
    Публикации
    558
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Възли за гресиране

    Цитат Мнение на ogy Преглед на публикациите
    До колкото вече имам опит с разглабяне на предния мост, в главините се налива масло 90Р, като има пробки за наливане и за ниво.
    Според моите скромни познания до момента се гресират карданите и каретата на карданите.
    Темата е интересна и за мен, така че се надявам да се включат и колеги с по голям опит в поддръжката на техниката.
    Чао и успех с машината!
    Имаш пропуски по гресирането, които ще ти създадат големи грижи.
    по Дифендъра има 2 вида грес, като едната е опция.
    Грес 1- литол, синя шелска или нещо подобно- Гресират се каретата и шлиците на карданите, на по-старите модели шарнирните болтове и ШЛИЦИТЕ на полуосите под гумените капачки, ако има такива- дифендъра и някои дискавърита са с такива капачки. Тези шлици се гресират веднъж в месеца ако се кара по асфалт или всяка седмица ако се кара оффроуд- причината- влиза вода и разяжда шлиците и след време нови полуоси с фланци.
    Грес 2 - специялна на ЛР в кесии- на цвят е графитена, почти течна- тя се налива в сферите на предния мост, като 1 кесия стига за 1 сфера. Тя е опция, т.к. на сферите може да се слага и масло ЕР90 - с маслото е по удачно за оффроуд, т.к. при преминаване на водни препятствия в сферите навлиза вода и попрецаква маслото- то лесно може да се замени с ново, недостатък му е че изпотява или тече и заради това се слага грес.
    http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
    Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

  12. #12
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    София, България
    Публикации
    1,979
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Възли за гресиране

    Темата беше за Диско. Моля за отговори за Диско! Както и за ТО1, ТО2 и ТО3. Моля и за съвет - какъв такаламит да си набавя за гресиране, защото явно се гресира Диското. Както каза тъста - "файтонджийска машина - сам я караш и сам я оправяш!". Много се зарадвах на думите му.

  13. #13
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    Габрово
    Публикации
    124
    Точки (при гласуване)
    12

    Thumbs up До: Възли за гресиране

    Благодаря на асен за помоща.
    Може би грешката е моя, пропуснах също и лагерите на главините, но по някаква причина съм си въобразил че гумените капачки на предните главини се поддържат пълни със графитна смазка която се слага и на лагерите по подразбиране, и за това е толкова облекчен достъпа до възела.
    На моето диско няма гресйорки на ябълковидните болтове, макар че съм виждал че при резервните китове ги има, та за това не съм ги посочил.
    Поздрави!

  14. #14
    Регистрация
    Jun 2006
    Място
    София
    Публикации
    558
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Възли за гресиране

    Цитат Мнение на velio Преглед на публикациите
    Темата беше за Диско. Моля за отговори за Диско! Както и за ТО1, ТО2 и ТО3. Моля и за съвет - какъв такаламит да си набавя за гресиране, защото явно се гресира Диското. Както каза тъста - "файтонджийска машина - сам я караш и сам я оправяш!". Много се зарадвах на думите му.
    Ами и за диско 1 е същото, само където има модели без гумени капачки на шлиците на полуосите.
    При Диско 2 не всички карета се гресират и предния мост няма сфери.

    Относно лагерите на главините при дифендър, диско 1 и класик- там се слага литолска грес и се прави профилактика когато им се регулира хлабината.

    За капачките на шлиците- няма значение каква е греста, важното е да я има.
    На последък се загедах по италиянски греси (Тутела) - има добри, водо- , нз-ви устойчиви, но в сервиза слагаме предимно шелска.
    http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
    Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

  15. #15
    Аватара на targa
    targa е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Варна
    Публикации
    6,736
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране До: Възли за гресиране

    Асене, какво трябва да се налива в сверите на LR трета серия, защото (както предполагамче знаеш)каретата са като на кардан? Ако сложа грес кефа ще е пълен, защото няма да тече от семерингите като сега,но как греста ще влезе в капачките на самото каре не ми е ясно?
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

  16. #16
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    София, България
    Публикации
    1,979
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Възли за гресиране

    ТО1 - Техническо Обслужване 1, ТО2 - Техническо Обслужване 2, ТО3 - същото, но 3. При извършване на ТО различно от 1, ТО с по-малка цифра също се прави. Периодиката на всяко ТО също е спомената, като, когато се прави ТО2 се прави и ТО1, когато се прави ТО3 се прави ТО1 и ТО2. В ремонтните книги е възприет стандарта трите ТО да се отбелязват с правоъгълници около колата, като ТО1 е вътрешния правоъгълник, а ТО3 - външния. Отсечки свързват правоъгълника със съответния възел на схемата на колата и в текст се описва обслужването, което е необходимо да се направи. За такава схема питам, защото в ремонтната схема на Диското не я видях.

  17. #17
    Регистрация
    Jun 2006
    Място
    София
    Публикации
    558
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Възли за гресиране

    Цитат Мнение на targa Преглед на публикациите
    Асене, какво трябва да се налива в сверите на LR трета серия, защото (както предполагамче знаеш)каретата са като на кардан? Ако сложа грес кефа ще е пълен, защото няма да тече от семерингите като сега,но как греста ще влезе в капачките на самото каре не ми е ясно?
    Ами за теб маслото е по-добре, хем караш офф-, хем си си майсторче.(греста е за карета като на лека кола - дифендър, класик , диско и Серия 3 V8 )
    П.С. Какво стана със съединителя?

    ТО1 - Техническо Обслужване 1, ТО2 - Техническо Обслужване 2, ТО3 - същото, но 3. При извършване на ТО различно от 1, ТО с по-малка цифра също се прави. Периодиката на всяко ТО също е спомената, като, когато се прави ТО2 се прави и ТО1, когато се прави ТО3 се прави ТО1 и ТО2. В ремонтните книги е възприет стандарта трите ТО да се отбелязват с правоъгълници около колата, като ТО1 е вътрешния правоъгълник, а ТО3 - външния. Отсечки свързват правоъгълника със съответния възел на схемата на колата и в текст се описва обслужването, което е необходимо да се направи. За такава схема питам, защото в ремонтната схема на Диското не я видях.
    Дай картинка че нищо не разбрах. Ако и ти не си разбрал гесирай всичко на всяка смяна на масло, капачките по-често, лагерите на главините на 40к км или когато сменяш всички масла.
    http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
    Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

  18. #18
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    София, България
    Публикации
    1,979
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Възли за гресиране

    Понеже ми го обясниха с чертеж на земята, няма как да ти дам картинка, но при възможност ще кача или ще ти изпратя. Днес намерих в ремонтната книга текстовете относно смазването на колата, но понеже е на английски, ще отнеме време, докато изцяло схвана нещата. После ще ги напиша и тук.

  19. #19
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    София, България
    Публикации
    1,979
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Възли за гресиране

    Всичко, което научих и изпълних – за верността на думите си съм сигурен за себе си. Източници – ремонтна книга на Дискавъри – модел 1995 , 2.5 tdi и инструкцията за експлоатация на Дискавъри 2, 98г. – 2.5tdi, автоматична скоростна кутия.
    Автоматична скоростна кутия – сертификация на маслото ATF Dexron IID.
    Аз купих FUCHS TITAN 3000 – 11лв/л. Алтернатива – TEXACO TEXAMATIC 4291
    Аз купих първото – немско от магазини Ауто Плюс на ул. Козлодуй.
    Маслото е и за хидравликата на волана. Кутията побира около 9,8литра масло, но при смяна – около 4 – 5 литра, поради това, че не изтича всичкото. Поради тази причина също, смяна се препоръчва след около 30000км. За ръчна скоростна кутия се препоръчва смяна след 40000км, но не знам какво е маслото. Ако някой се интересува ще проверя и ще му кажа. Маслото смених в сервиз “Джемини4”. Труд + филтър + гарнитура = 100лв. Маслото си го носих. Човекът там се казва Валентин Йорданов. От г-н Йорданов, както и от момчетата в сервиза съм изключително доволен. Досаждах им през цялото време с въпроси, а по никакъв начин не ми го показаха. Отговаряха ми на всичко. Горещо препоръчвам!!!

    Двигател – сертификация RES.22.OL.PD-2 или API CE или API CF-4 или ACEA B2:96 с вискозитет 5W/40 5W/50 10W/40 10W50 /тези вискозитети са най-приемливи като съответстващи на климата ни/.
    Смяна – 10000км
    Масла /купих/ SCT DIESEL – 10W/40 /възможно е да пропускам нещо от името на маслото – тези дни ще го напиша цялостно/ 5л. – 45лв. Има и в разфасовки по литър, но не мога да кажа цена. Вероятно около 10 лв. Германско. Купих го от “Ломско Шосе” – след хали Надежда – минава се магазина на MOTOREX и над входа на магазинчето има табела VALVOLINE. Вносители са.
    Алтернатива – MOTOREX SP-X 5W/40 – 1л – 16,90 или 4л – 63лв.

    Разпределителна кутия, диференциали и шарнири – сертификация MIL-L-2105 или MIL-L-2105 B или C или D.
    Проверка – 20000км, смяна – 40000км. Ще добавя какво масло купих тези дни. Долу в джипката е, а не съм си записал.
    Разпределителна кутия – обем 2,3л.
    Диференциали – 2Х1,7л.
    Шарнири – 2Х0,35л.
    Проверка – 20000км., смяна – 40000км. На шарнирите вероятно само се долива. Има пробка на всеки шарнир.

    Карета на кардани, релсови механизми на предни седалки и триещи части около пантите на вратите – литиева грес, сертификат NLGI-2. Още не съм купил. Каретата се гресират с такаламит. Има си дюзи. Не знам на какъв пробег.

    Антифриз – на база етилен-гликол. Без метанол и фосфати, специално за алуминиеви двигатели. Количеството антифриз трябва да е между 25% и 60%. спрямо цялото количество охладителна течност. Останалото е вода. Смяна на 40000км.

    Когато науча нещо ново ще допълвам. Ако някой се интересува от бензинови мотори – ще му отговоря. Имам спесификациите.
    На края – въобще не слушайте продавачите – хабер си нямат от нищо. При думата "сертификат" или "спесификация" ме поглеждаха почти телешки. Понеже сертификатите са остарели – трудно се намират написани и вероятно са заменени с по-нови означения, но всичко, което съм посочил отговаря на дадените от Land Rover предписания. Постоянно ми обясняваха как този джип върви с всичко. Аз, обаче, пари в излишък нямам.
    Надявам се да съм бил полезен.

  20. #20
    Регистрация
    Jan 2007
    Място
    София
    Публикации
    18
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Смяна на масло

    Здравейте, имам Land Rover Discovery Tdi, който е на 150000км. Питането ми е на колко хиляди трябва да се сменя маслото на скоростната кутия и диференциалите? Дали въобще трябва да се сменя маслото в диференциалите и ако "ДА", трябва ли да сменя маслото и в тази кутия обозначена в книжката като:
    Main Transfer Box?

    Благодаря предварително

Страница 1 от 11 12345 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Range Rover Classic или Land Rover Discovery 1
    От a.donev във форум Общи приказки
    Отговори: 9
    Последно мнение: 28-09-11, 19:51
  2. Възли за гресиране и смазване, видове масла и греси - Диско 1
    От velio във форум Land Rover -Систематизирана информация
    Отговори: 41
    Последно мнение: 14-05-09, 08:06
  3. Отговори: 10
    Последно мнение: 22-11-08, 22:21

Тагове в Темата

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •