Страница 1 от 10 12345 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 187

Тема: Santa Fe - и ДА и НЕ

  1. #1
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    Exclamation Santa Fe - и ДА и НЕ

    Тук можете (и ви моля) да пишите всичко относно 4х4 системата на Санта ФЕ модел 2007 2.2CRDi 156коня. Мерси.
    Аз лично имам такова,след като няколко месеца карах Партнер 4х4 на един колега реших че Партнера е добър,но Санта КЛАУС е по-добър от към ЛУКС. Знам че е корейско,което беше едното което не ми хареса и сигурно на много от вас не ви се харесва. А второто е е*аната силиконова муфа. Преди да ме обвините,че пише много неща за нея и за Санта Фе-то,искам да ви кажа,че тези неща ги изчетох.

  2. #2
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    7,422
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    странни доводи "против"...

    Корейско е много по-добре от френско, ако сравняваме по качество и надеждност... Откъм ергономия и дизайн може би имат още да учат корейците... Но специално Санта Фе SM e много добър...

    не знам какво те притеснява муфата - моето СФ е на 204 000км и муфата си работи безгрижно... Дори и днес го покарах в голяма кал...

    Мен единствено ме притеснява космическата му цена... Но това е въпрос на възможности и личен избор...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  3. #3
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Всъщност се оказва,че колата е много добра. Вече 1год. и 5 месеца я карам колицата и е много добре балансирана си стабилна. Муфата- ами тя просто не съществува, оказа се че е многодиско съединител. Добре се справя с всичко,на което е бил подложен.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  4. #4
    Регистрация
    Feb 2009
    Място
    Варна
    Публикации
    387
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Колеги,напишете нещо за системата.. И на мен ми е интересно, понеже не я знам каква е. Ако е същата като старото СФ, не пишете

  5. #5
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    7,422
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    мойто СФ стана на 218000км и си работи още по-безгрижно...

    само да имаше и една понижаваща предавка... даже не цял редуктор, а само една 1-ва скорост по-бавна, пък сегашната 1-ва да стане 2-ра ...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  6. #6
    Аватара на nikita66
    nikita66 е офлайн Утвърден участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2008
    Публикации
    918
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Истината е, че му трябва 6-на кутия.
    Гледам, че на Опел имат някакво копче за спускане!
    Може би автомата на Санта Фе-то, като го пуснеш по наклон би трябвало да държи зададената скорост. Но при голям наклон?
    Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

  7. #7
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Държи на която скорост си,стига да не влиза в свръх оборотите-червената зона. Тогава превключва. Ако си на ръчен режим на автомата и си напърва без газ,трябва да няма проблеми. Системата е коренно различна от на първото СФ. Сега използва многодискоц съединител на Borg-Warner. Същият се ползва в Форд Експлорър,някакъв Додж и Крайслер. Взима данни от датчиците на АБС и при приплъзване на гума,равно на 1/8 от дължината на гумата, се включва. Копчето 4WD LOCK работи до 40км/ч. При скорост 0-30км/ч и режим на блокаж е 50/50 отпред/отзад мощността. При скорост 30-40км/ч и режим на блокаж е 70/30 отпред/отзад. При скорости над 40км/ч режимът на блокаж не работи. При скорости над 40км/ч системата минава в автоматичен режим и предава непрекъснато 5% от мощността назад. При нужда предава до 50% назад,независимо от скоростта. При режим на блокаж и завит волан на повече от 10% процента,режимът на блокаж не е напълно активиран. Аз лично ако съм на 4WD LOCK и завит волан давам повечко газ (около 2000-2500об/мин на първа) и си се включва. Това е направено за разсеяни офф-роудъри,които забравят да изключат 4х4-то,когато са на асфалт. Извод: Ако сме на асфалт с 4WD LOCК и завием,няма да има проблем,защото компютъра а куплунга позволява приплъзване.

    nikita66 това копче,което си видял го има много сувове. Това е Hill descent control. Не позволява на колата да се движи с повече от 5-7 километра,когато спускаш склон. Има ограничения в работата-на сняг и кал става шейна пълна. Това което прави е да помпа абс-а,ако колата ускори над 7км/ч.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  8. #8
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    София
    Публикации
    3,039
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Туксона и той ли е със същата система за 4х4?

    Аз досега само 1 път съм включвал 4WD Lock, но доста бързо замириса на съединител.

  9. #9
    Аватара на nikita66
    nikita66 е офлайн Утвърден участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2008
    Публикации
    918
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Браво Dino!
    Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

  10. #10
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Tucson е със същата система. Аз не съм усещал миризма досега. Само веднъж и то защото седях зад колата,след като бях карал по кал на 4WD LOCK.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  11. #11
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Цитат Мнение на g_gosho Преглед на публикациите
    Туксона и той ли е със същата система за 4х4?

    Аз досега само 1 път съм включвал 4WD Lock, но доста бързо замириса на съединител.
    Допълвам горния си пост,защото не мога да го редактирам вече.

    Напълно нормално е да се загряват леко този тип „муфи“. Дисковете са около 19 на брой. 10 за кардана и 9 за задния диф. Всеки първи е свързан към кардана,а всеки втори към задния диф. Когато има нужда от мощност отзад,самите дискове се плъзгат назад. Абсолютно всичките дискове отиват назад (посока задния диф) ,за да се обере празното място м/у тях и да се притиснат възможно най-плътно едни към други. Сега,колкото и да е силно притискането и въпреки наличието на фрикционен елемент м/у дисковете (нещо като феродо) си има макар и леко приплъзване (дори при 4WD LOCK,движение със скорост под 40км/ч и незавит волан-възможно най-голямо блокиране),защото това са си дискове с диаметър 30-40см. Затова е нормално отделянето на малки количества топлина (освен ако не се форсира много колата,или се ползва често 4WD LOCK) и миризма на феродо или какъвто и да е фрицкионният елемент м/у дисковете. Успокойте се хора. По пътя за хижа Изгрев,след пороен дъжд се качих без нищо да подмирише изобщо,а пътчето си доста трудничко откъм кал и баири за такъв вид СУВ.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  12. #12
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Ха честито и на мен. Усетих легендарната миризма ,отвратителна е всъщност. Явно досега не се е бил озорвал толкова куплунга. Всъщност беше преди около две седмици,на Крапец. Тръгнахме по едни пътчета около брега и на една място през някакво поле тръгна та едни калищаци чудесии... Първо светна лампата за проблем с 4х4-то,а след около една-две минути замириса много приятно на някаква смесица между силикон,накладки,съединител и запалена гума. Махнах бушона на 4х4-то и продължих като 15 годишно Пежо без никакви системи. Клирънса ме спаси на две-три места,но накрая заора. Бяха минали около 20 минути,след като бях махнал бушончето на 4х4-то и като го сложих не светна никкава индикация за проблем. Включих 4WD LOCK и продължихме. По-късно бе установено,че заднта ос не е изгубила нищо от това. Теста беше предните гуми на пясък,а задните на асфалт. Закопахме го до кората и пробвахме да излезем на 4х4 АВТО,не блокаж. Излезе като репичка. Даже не се наложи да се включва блокажа. Имаше го лекия замисъл,от около половин врътване на предната гума и си излезе. Даже тракшън контрола не успя да се включи. Това подкрепя твърдението на BW,че дори и след „загряване“ няма никакъв проблем за системата. Доволен съм...
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  13. #13
    Регистрация
    Oct 2005
    Място
    Разград
    Публикации
    72
    Точки (при гласуване)
    13

    Smile До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Dino моето стана на 136 х. и доста често замирисва когато тръгва да буксува , но не съм имал никакви проблеми с многодисковия съединител ( май само със него не съм имал проблеми ) .

  14. #14
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Я разкажи за другите проблеми.... Сигурен ли си,че не мирише на съединител,а не на МНОГОДИСКОВ съединител. Защото съм забелязал,че много малко му трябва на съединителя,за да замирише.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  15. #15
    Регистрация
    Oct 2005
    Място
    Разград
    Публикации
    72
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    в момента даже е в сервиза за спукани колекторни тръби ,плюс смяна на задни главини и не ми признаха гаранцията щото съм закъснял с 1600 километра за смяна на масло . А пък да не ти казвам как ми го дадоха след поредното сервизно обслужване без една гайка на предната джанта и ми отговориха че то така си било .

  16. #16
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране

    Идиоти... За смяна на масло да не признават гаранцията. Ама то май го пише в условията. И май е така при всички марки. Дебилщина било така,с 4 болта. Дъ ги в идиотите. А главините покрай болта ли и те? Или имаха по-добро оправдание. Явно това с колекторите ще си излезе слабост на модела. Доста хора се оплакаха вече. Хммм...

    За 4х4-то на старото СФ. Всички СФ-та от генерация SM (до 2006 година) без 3.5л двигателя са фул-тайм.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  17. #17
    Регистрация
    Oct 2005
    Място
    Разград
    Публикации
    72
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    не това с болта беше на предното колело а главините са задните и то лагерите са за смяна но всичко било комплект , Дино не е лошо джипчето иначе има си и плюсове но с километрите взе да ме разочарова като всичко ново май.
    Последно редактиран от Onia s konia ; 05-11-09 в 20:02

  18. #18
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    7,422
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    днес смених лагер на главина (задна лява). интересното е, че стържеше при ляв завой, когато тежестта отива надясно...
    Колега, а главината комплект с джантата ли е в Индустриала ?
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  19. #19
    Регистрация
    Oct 2005
    Място
    Разград
    Публикации
    72
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Ако имаше как и и окачването да сменят нямаше да се спрат ;-)

  20. #20
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Santa Fe- и ДА и НЕ.

    Цитат Мнение на Onia s konia Преглед на публикациите
    не това с болта беше на предното колело а главините са задните и то лагерите са за смяна но всичко било комплект , Дино не е лошо джипчето иначе има си и плюсове но с километрите взе да ме разочарова като всичко ново май.
    Жалко,надявах се,че тук поне няма да видя такова мнение. От познатите си с този автомобил двама са на над 150к км и не са имали проблеми. Другите 2-ма сменят непрекъснато биалетки. Ама още гаранционно,щото са на 4 години и не са минали 150000км.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

Страница 1 от 10 12345 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Santa Fe 2.7 V6
    От low_rider във форум Какъв джип да си купя?
    Отговори: 24
    Последно мнение: 03-04-16, 15:36
  2. Santa Fe 197 hp
    От martinair във форум HYUNDAI
    Отговори: 0
    Последно мнение: 17-06-13, 21:29
  3. Продавам Santa Fe
    От copce във форум Архив
    Отговори: 7
    Последно мнение: 27-12-08, 00:55
  4. Santa Fe
    От lubobunker във форум HYUNDAI
    Отговори: 46
    Последно мнение: 20-06-06, 14:33

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •