Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 29

Тема: "Стартерна количка; токоиправител; зарядно"

  1. #1
    Регистрация
    Jan 2005
    Място
    Хасково
    Публикации
    469
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране "Стартерна количка; токоиправител; зарядно"

    А може и други цветущи имена дето не съм ги чувал да има

    Същност и аз незнам как точно е професионално да се нарече те туй нещо , блестящо хрумване на предполагам руската на'учна мисъл.

    То просто си е зарядно което може да даде тостатъчно Ампери ток че да запалиш с него без акумолатор и без самият негов понижаваш трансформатор да се подпали

    Незнам чувал съм всестрани предположения точно колко ток се изисква при въртенето на стартера примерно на лек автомобил като се почне от 12 до 40-60 та се стигне до 150 А

    Аз лично използвам някоя руска гордост /естествено на нея пише само Сделано в СССР/ който изправя напрежението от трафа със диоди,коиот нито са толкова големи нито толкова мощни че да издържат 100А например - а си върти стартера без проблем.

    Често ми се налага да ползвам същата "услуга" и за камиони ама нямам уреда ,та се питах ако някой се е занимавал или може да ми даде по точна информация за тока при въртене на стартера нека пише

    Мисля че сте е полезно за всички вкючително моя милост
    Има само един истински автомобил = off road
    088455338две
    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
    Джамбазов 2010г.

  2. #2
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    Безплатен съвет - ако не искаш да изглеждаш глупаво, не се отнасяй пренебрежително към проблем, от който нямаш представа. Особено ако си склонен да сбъркаш мащабът му с два порядъка(!). Това е наистина много.
    Намери си ква да е книжка със заглавие "Елекрически машини и апарати", намери главата "Постояннотокови електродвигатели", обърни внимание на заклинанието "Пусков ток".
    Типичните токове на стартерите на малките бензинови двигатели са 250 А, на малките дизелови - 400 А, на малките камиони - 1 000 А. Големите дизели се пускат с въздух или с малки бензинови мотори, и да имаш пари за такива акумулатори, те тежат наистина. И жиците им са дебели като ръката ти. Ако си културист.
    Да, стартовата количка не е зарядно, по-скоро е електрожен. Но не само, освен твоето презрение тя вози и малко нещо електротехника.

  3. #3
    Регистрация
    Jan 2005
    Място
    Хасково
    Публикации
    469
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране

    /Първо незнам какво ти се е сторило пренебрежително в писаното

    Второ - завършил съм ТМТ със спецялност "Промишлена електроника"
    в момента съм 2 курс задочно /понеже натрупахме стаж и годинки и не ни се учи редовно в Технически Университет в Габрово

    Достатъчно съм наясно с "токовете" от всякъкъв тип.

    Е с Постояннотокови електродвигатели може би несъм достатъчно наясно / бих поспорил/
    Нито пък съм твърдял че стартовата количка е траф на колела , ама готовите сигурно струват две кофи пари.

    Аз искам като всеки Българин да мина метър и да си я направя. Най-вероятно в интернет и дебелите книжки пише всичко, ама ако иманякойдето да ти го каже наготово защо да се блъскаш /мързела води към прогреса /

    Иначе мерси за съвета но не мисля че съм го предизвикал с нещо. Ако е така съжалявам.
    Има само един истински автомобил = off road
    088455338две
    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
    Джамбазов 2010г.

  4. #4
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    7,034
    Точки (при гласуване)
    28

    По подразбиране Re: "Стартерна количка; токоиправител; зарядно"

    Цитат Мнение на Jivko
    Аз лично използвам някоя руска гордост /естествено на нея пише само Сделано в СССР/ който изправя напрежението от трафа със диоди,коиот нито са толкова големи нито толкова мощни че да издържат 100А например - а си върти стартера без проблем.
    Върти, ама не сваляш акумулатора, нали?! Ако го свалиш(откачиш) ще станат 3 неща:
    1. Стартера няма да завърти
    2. Ще изпогориш де що има диод по колата или електроника
    3. Ще изпуши изправителя и след него трансформатора
    Стефан ти е казал правилно токовете. 1 киловат стартер се развърта от трансформатор точно като за електрожен, но навит за по-ниско напрежение, диодите могат да са и 200 амперови, защото при схема грец те си делят тока наполовина и освен това времето за пуск е кратко. И акумулатора не се сваля, дори и да е изтощен, защото той не позволява напрежението да се покачи опасно. За автомобилна инсталация това са над 15-18 волта.

  5. #5
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    А, ясно, това е друго.
    Цялата история виси на електрожен. Колкото по-могъщ - толкова по-добре. Сега по магазините за промишлена електроника има диоди, едно време ги крадяхме от депото на тролеите. Като юмрук са, въжето на катода е колкото палец. И колкото може по-големи галетни ключове, има едни като половин кофа, те държат. Така освен за пускач си остава и за електрожен. И за зарядно разбира се, на най-ниските намотки.
    А готови схеми ... Утрепи ме - не се сещам къде имам((( Тука е пълен бардак, ако никой не покаже тия дни сигурно ще е по-лесно да ги измислим наново.

  6. #6
    Регистрация
    Jan 2005
    Място
    Хасково
    Публикации
    469
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране

    Грешката е моя, съжалявам

    не без акумолатор ,а със паднал акумулатор

    А неразбрах аз от каде трябва да съм осведомен колко kW е стартера на колата или камиона /аз ако знаех нямаше да питам.

    Не съм обеден че ако захранам мотор 1 кW ,/дори изправянето да е с грец/ и сложа диот за 200А то той ще издържи. По ми се върти в главата някъкви селени.

    А иначе забравих да му благодаря де на Стефан, все пак ми е дал някакви стойности за различните двигтели

    Мамка му то стана като чат тук бе аз нимога сваря да чета.

    Леле колко са напреднали технологиите

    Електоржена мисля че сте го измисля ключът също
    Ама мисля че нещо трябва да убира този пусков ток само изправител....ммм незнам не ме кефи нещо
    Има само един истински автомобил = off road
    088455338две
    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
    Джамбазов 2010г.

  7. #7
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    7,034
    Точки (при гласуване)
    28

    По подразбиране

    А неразбрах аз от каде трябва да съм осведомен колко kW е стартера на колата или камиона /аз ако знаех нямаше да питам.
    Ако не пише на него, то в документите на колата задължително
    Не съм обеден че ако захранам мотор 1 кW ,/дори изправянето да е с грец/ и сложа диот за 200А то той ще издържи. По ми се върти в главата някъкви селени.
    1000W/10V=100A защо да не издържи?!? 10V защото винаги има спад. А, да пусковия ток
    Диоди има всякакви. Виж селенови блокове има само в музея - никой не ги ползва вече. Много вонят!

  8. #8
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    Ау, забрави за селените, отсякъде си имаме отрови и без тях((( А па за мъж в репродуктивна възраст - изобщо забрави. Винаги може да стане нещо, а от селеновото отравяне хем брадата оплешивява на петна, хем разни други работи с ценни течности, не ти трябва тая беля. Сега диод 1 000 А струва десетина лева сигурно, отдавна решен въпрос. Някви радиатори сигурно ще намеря просто да ти дам, те май са по-скъпи вече от кютуците. Мингянците знаят кво е люмин, силицият още не им го приемат:)

  9. #9
    Регистрация
    Jan 2005
    Място
    Хасково
    Публикации
    469
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране

    А камионите примерно Шкода Европа , те как палят?

    Може ли за него да се направи нещо подобно /щото мисля че са си със стартер а не със въздух или пусков двигател ли там какво беше.
    Има само един истински автомобил = off road
    088455338две
    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
    Джамбазов 2010г.

  10. #10
    Аватара на CarTest™
    CarTest™ е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Nov 2004
    Място
    Ямбол
    Публикации
    4,801
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране

    Има такива готови ......

    Работил съм с такива на Бош !

    Ако искаш да направиш нещо такова ...
    Първо много мощен траф ... с поне 2 намотки за 12 и 24 волта ... по желание може и трета за около 55 волта за електрожен ...

    Второ изпрвянето се прави с тиристори !!!
    За да не комутираш 1000 Ампера, а само управлението .... нищожно по-малко !

    С малко повече електроника може да "заковеш" и напрежението.....

  11. #11
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    Как бе, те тия работи са измислени баш за камионите, мотокарите и прочее работеща техника. И за на север, кой е луд да върти на бордовите акумулатори, когато всичкото масло е одървено на кокал. Това са скъпи неща, пък и трябва да ги имаш по пътя, сутринта в гаража палят с бичетата разбира се.
    А ме подсетете утре да питам брат ми от къде беше нашто. Произвеждат ги едни момчета, ама в Сливен ли беше ... Или в Ямбол. Убийствена машина, и телоподаващо са му набутали под ламарините. Каквото искаш - всичко има, и не помня вече от коя година работи. Никога не се е разваляло. От средата на 90-те някъде още ...
    Да, и е на хубави големи колела, много е тежко, обаче без ядове сам човек го влачи където му трябва. И пали без да се замисля и 1 000 конските дизели, Мадарите са лесни, там са само 380.

  12. #12
    Регистрация
    Feb 2005
    Място
    Враца
    Публикации
    995
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране

    хубава тема! Да задам и аз един въпрос!
    Имам електрожен от тези зелените дето им се контролира ампеража от 60-100-125-160А мисла че можеше! Как мога да си направа такъв уред за стартиране на двигателя (естествено при наличен "паднал" акомулатор) като електрожена работи на 24 волта и изважда променлив ток! Аиде диоди знам как да сложа и да исправя тока това е лесно..., но напрежението как може да се понижи без да се чупи електрожена с някви външни прикачни устройства различни от дебели намотки?
    4ао
    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

  13. #13
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    Ммм ... По секретният способ "средна точка":)))
    Като направиш извод от някоя намотка на трафа, където ще премериш нещо към 11 волта. Греца ще го увеличи още по корен от 2, 1,41 ли беше ... Само че не може просто за запоиш там една жица, трябва да я увиеш много здраво и после да го изолираш. Ако направиш междувитково късо трафа ще гръмне и ще е язък, това са много читави електрожени.
    Трудна работа(((

  14. #14
    Регистрация
    Feb 2005
    Място
    Враца
    Публикации
    995
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране

    С една дума неможе да стане за тази работа... Нещо друго трябва да измисла..
    хм
    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

  15. #15
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    Що бе, в работилниците за пренавиване на трансформатори това трябва да го правят между другото. Сам да го пребориш е гадна разправия, иначе е било висока технология, ама преди повече от един век ...:)

  16. #16
    Регистрация
    Feb 2005
    Място
    Враца
    Публикации
    995
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране

    Абе едно време много се занимавах! Бях навземал от библиотеката един тон книги... правихме си един електрожен, на който исправихме тока с диоди за заваряване на нераждавейка... Пак ще си припомна нещата ако трябва и ще направя това което искам.... въпроса е, че работата, като труд ако него вземем впредвид - то такива дебели медни проводници и сърцевина вече просто несе намират... или ако ги има те са неимоверно скъпи!
    Исках нещо на готово, защото такова стартерово устройство ми е необходимо там в гаража... всяка втора кола се пали с акомулатор от друга (моята), защото нейния е "мъртвец", но...
    4ао
    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

  17. #17
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    Бе дай им го да ти вплетат един извод, да го намажат обратно и да го изпекат ако сега още ги пекат, и това е. После му връзвай квито искаш диоди.

  18. #18
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    7,034
    Точки (при гласуване)
    28

    По подразбиране

    Не става! Обикновено са лакирани намотките. Това означава пълно разглобяване на сърцевината, развиване на цялата вторична.... абе ще му вземат като за пренавиване. Номера става с тиристорния изправител, който спомена колегата, но пк иска електроника

  19. #19
    Регистрация
    Jan 2005
    Място
    Хасково
    Публикации
    469
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране

    DINI - Ако няма да ползваш електрожена повече като тъкав ще стане лесно.

    Просто трябва да се развият малко намотки от вторичната на трафа ( а това няма да е трудно; не са много и са дебели ) и да ти го прави някои няма да ти вземе много

    Схемата за електрониката след трафа (кото я измисля и я пробвам ще я публикувам тук)

    Разгледах някои схемички за управление на постояннотокови двигатели. Изправянето го правят с Грец обаче има още два диода дето от греца отиват към маса - за тях като инфо е нарисано че са за обратен ток или за претоварване
    Има и малко кондензатори
    Даа ... маи ще трябва още да се поровя.

    Тиристорното управление ще е по добро предполагам защото ще може да се управляват и следят повече неща ; но несъмнено ослужняването на схемата ще доведе до неината нестъбилнос особено измислена в кражочни условия.
    Е ако се намери някаде наготово да.
    Има само един истински автомобил = off road
    088455338две
    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
    Джамбазов 2010г.

  20. #20
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    А, има колкото искаш, ама са скъпи и работят с вентилатори. А където има джип и джипери веднага става кал и смрад, не знам дали си струва:)
    Кондензаторите са много големи електролити - филтърни. Хем изглаждат пулсациите от Греца, тем гасят разни смущения. Диодите подпират мотора обратно - той е сравнително мощен индуктивен товар, грубо казано отразява обратно от себе си високоволтови и други бързи пикове в мрежата, и пречи на всички и всичко. За това се и слагат.

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •