Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 21

Тема: Oборотомер за дизел

  1. #1
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    1,629
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране Oборотомер за дизел

    От една друга тема разбрахме как се свързва оборотомер за бензинов двигател. Как обаче да се свърже оборотомер за дизел при следните условия:
    -автомобила има вграден оборотомер за бензинов двигател
    -двигателя е дизелов
    -алтернатора няма изход за оборотомер
    -на кожуха на маховика има датчик за обороти (неясен като модел/тип)

    как аз виждам нещата:
    - намира се подходящия оборотомер от съответния дизелов автомобил, взима се сигнал от алтернатора. + - може и да работи , - - намирането на подходящия оборотомер е почти невъзможно.
    - монтира се универсален оборотомер за дизел. + - може и да работи , - - разваля се цялостната визия на оборудването.

    Други идеи ?
    Много бих се радвал ако някой предложи подходяща схема за свързване на съществуващите датчик и оборотомер.
    [color=green][b]Stop fawkin email me! I'm trying to drink....[/b][/color]
    [img]http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg[/img]
    [url]http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related[/url]

  2. #2
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    7,034
    Точки (при гласуване)
    28

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Цитат Мнение на митко Преглед на публикациите
    -автомобила има вграден оборотомер за бензинов двигател

    -на кожуха на маховика има датчик за обороти (неясен като модел/тип)

    Много бих се радвал ако някой предложи подходяща схема за свързване на съществуващите датчик и оборотомер.
    С тази задача мога да се справя и насън, даже при положение, че сънувам съвсем други работи
    Но... много си далече.
    Как мога да помогна за този аборт по телефона:
    1. Малко е инфото за датчика, но единственото условие е да е здрав, за да се вземе сигнал от него. Той (датчикът) или ще е индуктивен, или датчик на Хол.
    2. Хубаво е да се "бръкне" в схемата на оборотомера, но обикновено те са здраво капсуловани и отварянето се усложнява. Външният му вход обикновено иска високоволтов импулс от първичната намотка на бобината (около 200V) за да сработи. Следователно ще иска формиране на такъв, но ако се отвори, може да се мине и с обикновен ключ от буквално един транзистор. Формирането на импулса може да стане със схемичка от два-три транзистора в зависимост от датчика и малка индуктивност, която да създава този пик.

    И все пак помисли дали всичко това си заслужава, след като скалата на този оборотомер ще е до 7000 об/мин., а с дизела ти ще я ползваш до 3000?!?

  3. #3
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    1,629
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Цитат Мнение на Паджеровод Преглед на публикациите
    С тази задача мога да се справя и насън, даже при положение, че сънувам съвсем други работи
    Радвам се да го чуя

    1. Малко е инфото за датчика, но единственото условие е да е здрав, за да се вземе сигнал от него. Той (датчикът) или ще е индуктивен, или датчик на Хол.
    как да разбера какъв тип е датчика, какво да премеря?
    2. Хубаво е да се "бръкне" в схемата на оборотомера, но обикновено те са здраво капсуловани и отварянето се усложнява.
    уви да.
    Външният му вход обикновено иска високоволтов импулс от първичната намотка на бобината (около 200V) за да сработи. Следователно ще иска формиране на такъв, но ако се отвори, може да се мине и с обикновен ключ от буквално един транзистор. Формирането на импулса може да стане със схемичка от два-три транзистора в зависимост от датчика и малка индуктивност, която да създава този пик.
    можеш ли да ми подготвиш схемата с нужните стойности на транзисторите а аз да я изпълня

    И все пак помисли дали всичко това си заслужава, след като скалата на този оборотомер ще е до 7000 об/мин., а с дизела ти ще я ползваш до 3000?!?
    да , искам да го направя да работи, а също така тези двигатели работят в малко по високи обороти и това не е проблем - оригиналния за дизел е до 6000 оборота.
    [color=green][b]Stop fawkin email me! I'm trying to drink....[/b][/color]
    [img]http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg[/img]
    [url]http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related[/url]

  4. #4
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    7,034
    Точки (при гласуване)
    28

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Цитат Мнение на митко Преглед на публикациите
    как да разбера какъв тип е датчика, какво да премеря?
    Ами може с мултицет или с осцилоскоп. Най-добре е да ги имаш и двата за такава работа
    Няма ли вариант обаче да намериш инфо за датчика от документацията на донора?
    Ако не - с колко извода е датчикът? 1 или 2. Ако е един е бобинка към маса. С омметър ще дава еднакво съпрот. и в двете посоки. С осцилоскоп - стръмен импулс на всеки оборот спрямо маса. Ако са два вариантите са: бобинка с изведени и двата края - с омметър и осцилоскоп. Датчик на Хол. Той е чип с няколко елемента като има захранване +12V и out. Oпределят се визуално и чрез измервания, но е трудно и дълго за обяснение...

    Цитат Мнение на митко Преглед на публикациите
    можеш ли да ми подготвиш схемата с нужните стойности на транзисторите а аз да я изпълня
    Въз основа на резултата от горните измервания се прави схемата, като ще трябват проби и настройки. Затова мисля, че ще е трудно така, от разстояние...

  5. #5
    Регистрация
    Feb 2006
    Място
    София
    Публикации
    952
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    А според мен трябва да се бръкне не в оборотомера а в алтернатора ! Не е проблем да се извади иформационно кабелче от алтернатора. В София знам кой може да го направи .Ти що не се пробваш сам ?. Разглоби два еднакви алтернатора и виж от къде му взимат сигнал.

  6. #6
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,210
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Сигнал се взема от алтернатор, от мястото на свързване на намотките с диодите. Която и да е от трите намотки върши работа. Следва настройка на оборотомера за съотношението на ремъчните шайби на колянов вал и алтернатор, както и за броя полюси на алтернатора. Ако оборотомерът няма възможности за настройка или ние не знаем как се прави, няма да стане.

    Датчикът на двигателя: що не го снимаш? Обикновено е очевидно какъв е.

  7. #7
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    1,629
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Датчикът е на Хол, има 12в и out. Оборотомера не позволява настройки. Взимането на сигнал от алтернатора е най малкия проблем в случая.
    [color=green][b]Stop fawkin email me! I'm trying to drink....[/b][/color]
    [img]http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg[/img]
    [url]http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related[/url]

  8. #8
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,210
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Цитат Мнение на митко Преглед на публикациите
    Датчикът е на Хол, има 12в и out. Оборотомера не позволява настройки. Взимането на сигнал от алтернатора е най малкия проблем в случая.
    Датчикът на Хол не винаги работи на 12в. Понякога е на 5 или 7.5. Иначе, направо го вкарвай в оборотомера. Трябва да работи. Ако не, ще го мислим.

  9. #9
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    1,629
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Този е на 12в, как направо да го вкарам в оборотомера? а ето какво е писал Паджеровод и мисля че е прав
    Външният му вход обикновено иска високоволтов импулс от първичната намотка на бобината (около 200V) за да сработи. Следователно ще иска формиране на такъв
    [color=green][b]Stop fawkin email me! I'm trying to drink....[/b][/color]
    [img]http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg[/img]
    [url]http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related[/url]

  10. #10
    Регистрация
    Apr 2007
    Място
    София
    Публикации
    4,917
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Датчик на Хол не може да свърже с обикновен оборотомер, защото на входа има един RC филтър, който участва в ГЛИН. Ако оборотомерът е от бензинова кола и е вземал сигнал от комутатора, няма как да го накарате да работи с Хол, без коренна преработка на схемата за формиране на напрежението за стрелковата система. Ако се вземе сигнал от алтернатора, трябва да се намали съпротивлението на входа и капацитета на кондензатора, но така на изуст не се наемам да смятам. По метода на пробите и грешките може да се пробва, като се намали първо само съпротивлението около 8-10 пъти и се пробва за ефекта. Обаче също има вероятност ако объркаш резисторите да изгориш нещо. Ако можеш да извадиш схемата на това чудо, може и да дадем по-точни стойности....
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

  11. #11
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    1,629
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Цитат Мнение на kuzdov Преглед на публикациите
    Датчик на Хол не може да свърже с обикновен оборотомер,

    Ако оборотомерът е от бензинова кола и е вземал сигнал от комутатора, няма как да го накарате да работи с Хол, без коренна преработка на схемата за формиране на напрежението за стрелковата система.

    Ако можеш да извадиш схемата на това чудо, може и да дадем по-точни стойности....
    Тъй знам и аз , не става. А схемата нямам идея откъде да намеря.

    както и да е , благодаря на всички. ще мина на вариант Б.
    [color=green][b]Stop fawkin email me! I'm trying to drink....[/b][/color]
    [img]http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg[/img]
    [url]http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related[/url]

  12. #12
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,210
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    На по-съвременните коли оборотомерът взема сигнал не от изхода на комутатора, а от специален изход на комутатора, който по по същество е като от датчика на Хол, дори когато датчикът не е на Хол. Не малко оборотомери могат да работят и с двата сигнала.

    Пробвайте бе, 'ора?

  13. #13
    Аватара на CarTest™
    CarTest™ е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Nov 2004
    Място
    Ямбол
    Публикации
    4,801
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Въпросния датчик е за сервизна настройка на момента на впръскване на помпата.
    Някой мотортестери имат такъв куплунг ... и се включва директно там.
    Инфото, което се ползва е: Обороти и
    ГМТ (ОТ за другоезичните)
    На шайбата отпред има забит един метален чоп ..... той шашка датчика.
    Може да е Хол ... може и да е индуктивен.
    Вържи един осцилоскоп и гледай какво вади (ако е хол му подай захранване 12 в.)
    Трябва да прави един импулс на оборот.
    За индуктивен .. може и да стане директно на обортомера ... но може би ще работи само на високи обороти ( тогава изходящото му напрежение може да достигне и 100 Волта).
    За Хол ... ще трябва да имаш усилвател.
    Най тъпото и лесно осъществимо за, което се сещам е:
    Един комутатор с бобина вързан на датчика ... кабел на бобината и една свещ ... да си плющи колкото си иска в някаква метална тръбичка.
    От клема първа (1) си взимаш необходимия сигнал ......

  14. #14
    Регистрация
    Apr 2007
    Място
    София
    Публикации
    4,917
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Бе и на мен ми хрумна първо за един транзисторен ключ с някаква бобина, но май с такова нещо ще трябва да забрави за радио в колата.... Иначе е най-лесно изпълнимо и ще работи.
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

  15. #15
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    1,629
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Цитат Мнение на CarTest™ Преглед на публикациите
    Най тъпото и лесно осъществимо за, което се сещам е:
    Един комутатор с бобина вързан на датчика ... кабел на бобината и една свещ ... да си плющи колкото си иска в някаква метална тръбичка.
    От клема първа (1) си взимаш необходимия сигнал ......
    Това ми хареса , може за по просто един бензинов мотор да сложа и от него да взимам сигнал .
    [color=green][b]Stop fawkin email me! I'm trying to drink....[/b][/color]
    [img]http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg[/img]
    [url]http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related[/url]

  16. #16
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    София
    Публикации
    4,984
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Цитат Мнение на митко Преглед на публикациите
    Това ми хареса , може за по просто един бензинов мотор да сложа и от него да взимам сигнал .
    От к'ва кола е тоя оборотомер? Що се чудиш - вЪржи му такава кола и си глей кефа...
    Истинското величие на човека е в осъзнаването на собственото му нищожество.
    Jeep Grand Cherokee 2.5 TD
    0888/231599

  17. #17
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    7,034
    Точки (при гласуване)
    28

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Цитат Мнение на митко Преглед на публикациите
    Датчикът е на Хол, има 12в и out.
    Сега следва да провериш p- или n- е изходът му. Захранваш го. Връзваш един резистор (примерно 1КоМ) към out-a и първо го даваш към +12V като гледаш на осцилоскопа out-a. След това към маса и пак гледаш. Отбелязваш кога имаш изходен импулс и казваш, за да продължим... Ако искаш на лични, за да не досаждаме тук

  18. #18
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,210
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Цитат Мнение на Паджеровод Преглед на публикациите
    Сега следва да провериш p- или n- е изходът му. Захранваш го. Връзваш един резистор (примерно 1КоМ) към out-a и първо го даваш към +12V като гледаш на осцилоскопа out-a. След това към маса и пак гледаш. Отбелязваш кога имаш изходен импулс и казваш, за да продължим... Ако искаш на лични, за да не досаждаме тук
    Къде в автомобилната електроника си виждал p- отворен колектор/дрейн ? (съвсем сериозно питам)

  19. #19
    Аватара на CarTest™
    CarTest™ е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Nov 2004
    Място
    Ямбол
    Публикации
    4,801
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    Има ..... има ..... Ауди ... с Хитачи управлението с какъв датчик на хол е ????

  20. #20
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    1,629
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Oборотомер за дизел

    така...ето го решението http://www.dakotadigital.com/index.c...rod/prd128.htm, и то си е било там през цялото време през което се опитвахме да откриеме топлата вода
    [color=green][b]Stop fawkin email me! I'm trying to drink....[/b][/color]
    [img]http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg[/img]
    [url]http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related[/url]

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. TLC 7* с VM дизел??
    От Yaro във форум TOYOTA
    Отговори: 73
    Последно мнение: 18-02-12, 16:04
  2. ГНП за 2цилиндров дизел
    От ivanomir във форум Верижни машини, Трактори
    Отговори: 8
    Последно мнение: 04-12-08, 17:07
  3. А Витара дизел?
    От Tuflek във форум SUZUKI
    Отговори: 8
    Последно мнение: 12-04-07, 20:44
  4. Отговори: 7
    Последно мнение: 19-09-06, 19:48
  5. Паджеро 2.8 дизел срещу 2.8 турбо-дизел
    От tatkobarba във форум MITSUBISHI
    Отговори: 26
    Последно мнение: 13-08-06, 19:23

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •