Страница 1 от 7 12345 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 140

Тема: Наклон от колко градуса, преодоляван от джип, се счита за

  1. #1
    Регистрация
    Jun 2005
    Място
    гр. София
    Публикации
    656
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране Наклон от колко градуса, преодоляван от джип, се счита за

    е голям

  2. #2
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    Земя
    Публикации
    5,960
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране

    Висок наклон??? Ко туй?

  3. #3
    Регистрация
    Jun 2005
    Място
    гр. София
    Публикации
    656
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране

    ами наклолна на баирите не се ли мери с градуси

  4. #4
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    Земя
    Публикации
    5,960
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране

    Ми мери се. Ама градусите тогава май не са високи, като градусите лятото .!?

  5. #5
    Регистрация
    Jun 2005
    Място
    гр. София
    Публикации
    656
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране

    поправих го

  6. #6
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    7,064
    Точки (при гласуване)
    28

    По подразбиране


    Ако те интересува ъгъл 13 - то над 40 градуса се счита за много за обикновените джипки, а за изчадия като на go go go не ми се мисли!

  7. #7
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    Земя
    Публикации
    5,960
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране

    Всичко е според зависи

    Има наклон и наклон. Има и страничен наклон. Има градус на заход, но и градус след който се обръщаш. Зависи от условията, терена и много други.

    1 пример: 20градуса не е много нали? Ок, но ако добавиш към тази информация и 1 висок и тесен джип, дълга, твърда и мокра трева, неподходящи гуми, скорост, страничен наклон, лоша видимост... ами 20 градуса може да се окажат непреодолимо препятствие.

    Та мисълта ми е както за повечето задавани въпроси, нужно е уточнение, какво се търси, защо и прочее. Инак сичко ще се обърне на колко ми е голяма оная работа

  8. #8
    Регистрация
    Jun 2005
    Място
    гр. София
    Публикации
    656
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране

    ами гледах една реклама за Touareg Mountain и там написаха за баира,който изкачи, че е 45 градуса и се замислих това много ли е, нормално ли е и тн

  9. #9
    Аватара на alex_markov
    alex_markov е онлайн Супер Модератор | ОС || +ПЛ || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    Sofia
    Публикации
    4,910
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на Софианитка
    ами гледах една реклама за Touareg Mountain и там написаха за баира,който изкачи, че е 45 градуса и се замислих това много ли е, нормално ли е и тн
    45градуса е Много, ама Много би ме било страх на такъв баир ако съм в кола а не пеша. Е естествено безкраини са вариациите (гледаи филмчето за Моаб, там момчетата при сухо и прекрасно сцепление правят чудеса (може на места да е и над 45г.?), но на хлъзгаво - кал, трева (да не говорим за сняг) цифрите са мноооого по-малки.
    А и за това е рекламата да те накара да мечтаеш, а Руснаците щото са по-некомерсиални казват че УАЗ-ката може 35 градуса - колкото е свеса на нормалият Патриот (аз го пробвах на малко повече, ама пак си ме е страх)

  10. #10
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    Уф, питай нещо по-просто ...
    Като за реклама 45 градуса са добре. Еле па с тоя двигател и на сухо и здраво. Обаче например уплашено МТЛБ нормално катери 80 градуса, хем тежи повече от 10 тона а мотора му също е 300 коня:))
    Ако не си свикнал, паниката започва при 20 градуса крен. При диферента - при повече, той не се усеща толкова.
    Това което пише в техническите данни на колата са максимално допустимите статични наклони. Колата се връзва с въжета на платформа с кантари под колелата. Наклонява се насам-натам, и се засича кога кои показват нула. Фирмите - менте после това и пишат в рекламата.
    Допустимите динамични наклони са силно различни. Зависят от грунта, налягането на гумите, твърдостта на окачването, скоростта, траекторията. Като правило са значително по-малки от статичните. Каква да е неравност, смачкване на гумите, друго, довежда реалния крен локално до надкритични стойности. Но пък в ред случаи много ги превишават. Очевидните примери са лупинг и вираж. Там скоростта сменя поведението на колата. А има и съвсем сложни примери.



    Това са Вушев и Вушев. Синият стълб е вертикален. Кренът е надкритичен, скоростта го заваля допълнително. Джипът излезе от завоя на колелата си:) Който иска за домашно може да напише какво е направил пилотът за да не се обърне.

    Да, всичко това няма никаква връзка с ъглите на заход от горната схема, от тях зависи височината на преодоляваното препятствие.

  11. #11
    Регистрация
    May 2005
    Публикации
    2,447
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране

    при сухо време и добре подготвена кола може да се качи наклон дори +45', най важното е колко е дълъг, ако е 4 - 5 м не е проблем защото с добра засилка може да се качи безпроблемно, ако е дъдлъг нестава. принципно със засилка се качва дори почти отвесни прагове.

    принципно в офроуда по - интересните наклони са страничните, както и в рекламата на туарега, там е по - сложно защото колата може лесно да се обърне и вариантите за действие не са толкова много
    drive alive

  12. #12
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,286
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Като за реклама 45 градуса са добре. Еле па с тоя двигател и на сухо и здраво. Обаче например уплашено МТЛБ нормално катери 80 градуса, хем тежи повече от 10 тона а мотора му също е 300 коня)
    Стефане нещо си много в грешка, ама много. Не смятам че има верижно или колесно средство което може да качи 80 градусов наклон та дори и луноход да е... Я вземи и го раздели на две и ще стане... На същото това МТЛБ производителя му дава максимален изкачван наклон от 35 градуса и 20 градуса страничен, като отчетем и запаса ясно е колко може.

    А по повод на рекламните съобщения за изкачван 45 градусов наклон искам да го видя... Като застанете пред 45 градуса наклон имайте в предвид че изглежда като отвесна стена... Почти всички високо проходими машини се преобръщат при страничен наклон от порядъка на 45 градуса (статичен)...

  13. #13
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    Земя
    Публикации
    5,960
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране

    То на страничен и 30 е множко, не че не може, но трябва да си много уверен в себе си и машната. А за 45 напред, незнам, но ако нямаш лебедка си е риск, я стане я не. Пък ти спри посредата и назад да има 20-30 метра . То си зависи от терена. Гърба на лъва в Моаб, колко ли градо са е, незнам, но е скала и пак е лудница.

  14. #14
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    Sofia
    Публикации
    79
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране

    Всичко за устоичивоста си е изчисления и физика.
    ето тука един линк на руски http://www.g-class.ru/useful/driving/hard_drive/?12
    за всеки модел различни величини

  15. #15
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,286
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    То на страничен и 30 е множко, не че не може, но трябва да си много уверен в себе си и машната.
    При 30 градуса страничен наклон стандартна машина се преобръща от случайно ударила я муха... На едно от състезанията ни през миналата година едната машина се преобърна при около 10 градуса наклон и странично пързаляне...

    Струва ми се че реалната оценка на големината на наклона малко хора я правят и повечето наклони им се виждат умножени по две. И аз бях така, даже и на бас съм се хващал за наклон над 45 градуса който се оказа после около 20...

  16. #16
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    7,064
    Точки (при гласуване)
    28

    По подразбиране

    Ето откачени работи на тема наклони. Само като гледам и ме втриса:



  17. #17
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,286
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    И за да бъда по-обективен току що погледнах в справочника на минния майстор за ъгъла, който е максимално възможен при насипване на пясък, без да се самообруши. Та максималния ъгъл, който може да има купчина пясък на нашата земя е 28-32 градуса..., а здрава скална маса 32-45 градуса... Както се казва без коментар...

    Ъглите на снимките по-горе едва ли са повече от 35-40 градуса...

  18. #18
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    На танкодрума освен другите купони има горка и трамплин. Като вали дъжд след първите две кръгчета и любимото "Противник в тил!" всички се връщат по практически отвесна стена, ако искаш пробвай и с отвеса, твоя си работа. Като не го минеш - и тоя месец всички няма да идат на баня. Денем иди-дойде, ама нощем мъчно се хваща разстоянието до стената, а на два корпуса от нея не го ли дигнеш на последните ролки се удряш с муцуната. Пък после докато изправяш с бойния чук вълновия щит можеш и да си четеш паспорта на трактора, що не.
    Обаче слава богу мърлячите и кемафите не могат да четат, не знаят че 30 градуса е забранено и го минават. На върха на горката вече не лети, катери се с рев и пламъци от ауспуха, а после ако не пуснеш веднага газта обикновено се подхлъзва с някой борд напред и тръгва като пумпал. Ако има късмет даже не пада отстрани. От трамплина нямаш избор - скачаш. Ама вече не лети равно а с корема напред. Бързо се изравнява. Или падаш с муцуната право надолу ако се уплашиш и отнемеш малко газ. Танковете обръщат купола назад вече почти на върха да не халосат оръдието.
    Както пише в книжките карат в учебните роти. После бързо се научават както трябва.

  19. #19
    Регистрация
    Mar 2005
    Място
    София
    Публикации
    980
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране

    Цитат Мнение на Паджеровод
    Ето откачени работи на тема наклони. Само като гледам и ме втриса
    После моторите били по-опасни от джипките!

  20. #20
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    8,836
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране

    нещо обърках...

Страница 1 от 7 12345 ... ПоследенПоследен

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •