Страница 1 от 6 12345 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 105

Тема: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

  1. #1
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Елин Пелин
    Публикации
    800
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Значи преди време в една тема попитах подобен въпрос, ама не цялия, та така,ч е реших да пусна нова тема направо със цялия въпрос като се надявам няакой по-вещ от мен да помогне (поне до колкото чета из форума, тук има доста хора на "ТИ" с електротехниката)

    Това ми беше запитването в другата тема:
    Значи имаме телоподаващо със 6 степени на тока до 150А (първичната намотка се регулира през определен витки) и изходящото напрежение на пр. ход е от 25 до 35V право напрежение. Та ще може ли този ток да се използва за "аргон" т.е. да сменя бутилката с аргонова и да сложа ръкохватка за аргон. Защото някъде из нета четох, че за аргон трябва стръмнопадащ ток, а телоподаващото (попринцип) не бил с точно такъв. Та дали ще стане или не тази интервенция. Ако стане значи за 100лв. приспособявам телоподаващото за аргон (без бутилката)

    П.П. Ами бутилката от кислрод дали става аз аргон (че имаме таказва за кислород, а разлика от аргоновата). Че като гледам и двете за безшевни и с еднакви форми и налягането май е еднакво (250бара макс. на манометрите)

    П.П.П. Ами как може да се регулира силата на тока (на прав или променив ток). Защото дори и да стане за аргон, ще трябва да го регулирам плавно това чудо, че с тези 6 степени ще съм за никаде...

    А остатъка от въпросе ми е свързан със 2 схеми.
    Първо намерих една схема на руски (пустите му руснаци са си е*али мамата, имат всичко да им се невидяло) за изработване на правотоков електрожен със грец, коонензаори и фитър като обясняват обстотелно кое какво и колко.
    http://radiotech.by.ru/Shematic_PCB/.../DC-svarka.htm
    в нас имам греца и кондензаторите (тях ще гинаправя на 2х7бр. от по 2000uF) и трафовете почти въм ги изработил, само че с разликата, че на вторичната вместо да сложа 16кв.мм. сложих шина 27кв.мм. а дросела вместо 10кв.мм. сложих 12кв.мм. мислите ли че ще е проблем това или не и дали схемата ще е добра за да се използва апарата за аргон (до колкото прочетох се получава стърмно падаща характеристика, каквата трябва за аргона)
    Но остава проблема със регулирането на зараръчния ток. Как може да стане това, на курса ползвахме реостат свързан последователно на ръкохваката и с него намалявахме тока, но незнам от колко дебел проводни ктрябва да е, колко витки и пр. а пък и никаде в нета н еможат да намеря никаво инфо аже да се продават вече такива чудесии (ако някой има инфо ще му бъда благодарен).
    Пък намерих и една друга снехма, която има управление със тиристори и мсиля яко става, от нея да използвам оперативната верига, като ня моя траф си наотамтретична намотка за същата верига и така да си регулирам тока, какво ще кажете дали ще стане. ето я и схемата
    http://www.radioradar.net/radiofan/m...5_9-11-42.html

    Ако ви е чудно за какво го правя (се мъча де) всичко това... защото на скоро завърших курса аз аргончик и искам да си направя нещо евтино на което да се уча, пък после като събера от финикийските значи ще се взима и нещо професионал сигурно

    А дано не ви е отегчила темата ми от толкова много въпроси на едно
    Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...

  2. #2
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Има няколко мощни руски сайта за заваряването. Огромно количество информация. Но тия линкове останаха в бележките на Операта, а сега нямам, Мозилата не ще да ги прочете, и не знам как да ти ги дам.
    На пръв поглед става, на практика както доказа Манго - не. Манго е Михаил Натей - Голенко, нощем пише програмни кодове а денем е опасен маниак. С годините стана непререкаем авторитет в рязането с флекс, заваряването, ръждата и боядисването. УАЗът му е нереално изделие, може да бъде продаден само през Сотби, на търговете за гигантски диаманти и царски корони. В процеса на строителството са изпитани десетки, в това число несериозни технологии.
    Преди две години, на гребена на надеждите за аргон от електрожен, той направи такова и го изпита. Вече не помня подробностите, но работи лошо. Не държи тока, не го регулира, и в крайна сметка заварява само някои дебелини материал, и то в общия случай лошо. Готово пистолетче струва 100 - 300 лева, да го направиш сам излиза пак толкова, и цялата работа се оказва загуба на време, сили и пари. И аз бях тръгнал да правя.
    Ако искаш да работиш спокойно и сигурно, за съжаление трябва да купиш готово. Но непременно с автоматично палене. Ако е без, паленето с драскане изтрива електрода, и после с него не можеш да правиш фини заварки, защото дъгата започва да мърда и да се върти. Така първото, което си струва да купиш е примерно 700 лева голо, с всичката комплектация - 3 000.
    Лошо.

  3. #3
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Елин Пелин
    Публикации
    800
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Ами тогава дали ще стане за що годе добър правотоков електрожен тази схема.
    Значи в работата работиме е електрожен пригоден аз агрон, без запалване и наистина е кофти за иглата при палене, особено кодато не иска да запали от първия път.
    Иначе съм си харесал нещо като това http://cgi.ebay.de/TIG-AC-DC200P-MMA...QQcmdZViewItem
    и по мои сметки ще се чурже до тик за 2000лв.
    Гледах в Редко един апарат за 3500лв. пак AC/DC и същия го намирам в холандия за 2300лв.... представете си каква е надценката в българия. Но като за начало не искам да се пускам вв вскъпи апаратури, защото все още се уча и не искам да давам парите който ги нямам на вятъра.
    Ами по някой от другите мой въпроси можеш ли да кажеш по някоя друга дума, за да ми миряся главата
    Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...

  4. #4
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    По частите и да го купиш и да го правиш излиза едно и също. Само че и да го копираш - все ще имаш неприятности с настройките и пускането, и все нещо ще изгори. За кутията и не говорим. По-евтино е да се купи.
    За цените и търговците нямам какво да кажа, понеже все едно ще го цензурират.
    А иначе това не е скъп апарат, от най-евтините е. Нормален отвсякъде. И да се учиш, и да работиш. Знам едно място, където купиха вярно по-голям, средно скъп. 40 000 лева:) Е, може да заварява и 0,3 и даже 0,2 мм, ама и цените са други.

  5. #5
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Елин Пелин
    Публикации
    800
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Ми той наистина е най-евтините, ама пак си е бая. Аз за това искам да си створя нещо, аз имам почти всички материали за направата му, даже всичко без мощните тиристори за регулирането на тока. И фактически това няма да ми струва почти никакви пари, ами само загубено време Размерите и тежестта не са от значение (кутията също я имам ет някакв военна щурутия и тамън ще побера трафа , диодите и дросела с кондензаорите вътре), понеже няма да ми трябва да го местя често...
    Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...

  6. #6
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Велинград
    Публикации
    61
    Точки (при гласуване)
    7

    Thumbs up До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Колега,бих могьл да ти помогна но трябва да кажеш, какво ще заваряваш.По принцип ти трябва правотоков апарат,един вид"мокра рукохватка" елементарни познания ,малко практика и начин на заточване на графита.Сущо така да вьржеш рькохватката на " -".Но разликата между готовия и правения е голяма.Аз до скоро работех с правен и се радвах,но сега сьм с фабричен кемпи просто е глезотия.

  7. #7
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Елин Пелин
    Публикации
    800
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Ми аз попринцип искам да се уча на мотода с агрона, не ми трябва да правя нещо отговорно. Попринцип аок стане ще си заварявам ак черно и чат пат неръждавейка. И за това реших че мога да си скалупя нещо от "боклуците" които изнамерих в гаражите ама само ми либсва още малко знания (мнения и препоръки от изпатили) иначе мекар имам да си го напрявя, само време не остава да го довърша
    Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...

  8. #8
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Елин Пелин
    Публикации
    800
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Днеска най-накрая ми остана свободно време и зглобих намотания траф. Ето ги и как представлява барабар с дросела
    http://www.picvalley.net/u/155/38592_487.JPG
    Като съм му навил на сторичната вместо 160витки, цяли 200 като съм оставил извори на 160-170-180-190 и 200 та да мога все пак да нагласям тока ако никой не успея да го направя с тиристорите или в реостат (ако намеря). А пък вторичната вместо 22 е 27, защото толкова бях отмотал и не ми се режеше, пък най лестнно ще ги режа последните 5 витки, от колкото ако се наложи да вамотавам допълнително.
    Иначе този траф докато го намотах си мислех,ч е е трудно... да ама не, трудното беше докато наредя обратно ламелите в шаматния ред... малии няма егати историята. Бях правил преди 2-3 години в даскалото един траф като задача, ама беше мнго по-лесен този мив зе душата, барабар с куп ужулвания от тънките ламели.

    Та може да кажете какво препоръчвате и какво не от гореописаните от мен бъдещи и настоящи проблеми.

    П.П. Утре следва пробва да видим какво съм направил от тази купчина силициево-желязна мед
    Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...

  9. #9
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    6,995
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Цитат Мнение на Ivanko Преглед на публикациите
    П.П. Утре следва пробва да видим какво съм направил от тази купчина силициево-желязна мед
    Със силиция и медта всичко е наред.
    Обаче с винкела работата е кофти. Пакетът се стяга с неметални парчета - текстолит, дърво. Иначе губиш много.

  10. #10
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Елин Пелин
    Публикации
    800
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Ми така си беше фабрично с винкелите, имаше 2 първични и 2 вторични, последователно свързани и искарваше 2х50V ама сега ме притеснява като съм сложим бая по-дебела шина на вторичната да не би да имам проблеми, вее пак я дават 16кв.мм. а аз сложих шина 3х9мм, което си е 27кв.мм.
    Последно редактиран от Ivanko ; 09-05-08 в 22:05
    Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...

  11. #11
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    6,995
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    По-дебелата шина не те бърка. Характеристиката на изходния ток се определя най-вече от разпределението на намотките. Ако са по две равни първични и вторични, разпределени по равно на двете макари характеристиката е "твърда", ако първичната е от едната страна, а вторичната от другата е "мека" - напрежението, а от там и токът падат много повече при един и същ товар.

  12. #12
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Елин Пелин
    Публикации
    800
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Значи преди малко направих първата приба на самия траф. Вторичната изкарва 35волта при нормална първична (защото съм на мотал 4-5 витки в + инач трябва да е 30волта по схема) НО, като почна да заварявам (то докато го разпаля си е цяла също мъка) и дъгата постоянно гасне пред има няма 3 секунди... хубав звук изкарва (не трафа ами дъгата) но я гаси ако отдалеча съвсем малко електрода. И то се получава дъга с Вежен 2,5 само... с 3,25 неще да го разпали, иначе самия електрод стана червен но не иска да го запали о това си е. Дайте някаки съвети от какво може да се получава това гаснене на дъгата, дали не е от това, което писа Паджеровод в предишния си пост с "меката" и "твърдата" характеристика
    Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...

  13. #13
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    6,995
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Цитат Мнение на Ivanko Преглед на публикациите
    дали не е от това, което писа Паджеровод в предишния си пост с "меката" и "твърдата" характеристика
    Не е това, там ставаше дума за тока след като си запалил електрода. Ти имаш проблем сега с напрежението. 35V е крайно недостатъчно да запалиш и Вежен. Нормално ти трябва ~50V, а на някои нови инвертори стига до 90V и е доста неприятно, когато е мокро
    Донавий още навивки на вторичната и ще пали.

  14. #14
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Елин Пелин
    Публикации
    800
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Ами защо в схемата го дават да е 30V на изхода на вторичната... е там е и с 2 кондензатора по 15000микро след греца, та от 30 би трябвало да стане на 40 и нещо. Утре ще го пробвам с дросела, греца и кондензаторите да видим какво ще стане. Нали няма да има проблем ако сложа малки кондензатори от по 2000микро фарада в паралел 7-8бр. та да станат към 14000-16000микро. Защото такива имам. а не искам да купувам други след като незнам дали ще излезне нещо то това
    Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...

  15. #15
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е онлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    24,904
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Малки кондензатори е дори по-добре. Обаче има много голямо значение как ще ги сложиш. Жиците към всички трябва да са еднакво дълги, и да свършват в една обща точка. Иначе ще товариш само някои от тях.

    Иначе колкото повече на брой, толкова по-добре. Ще пекат по-малко, а сборния кондензатор се получава с по-ниско вътрешно съпротивление. Освен това по-добре ще отдават топлина, и съответно ще стоят по-студени. Съответно ще живеят по-дълго. Ислиза и по-евтино. Само като обем ще е по-голямо.

    Какъв грец ползваш?

    Част от меката характеристика ти се получава от трансформатора, но по-голямата част от нея се получава от дросела.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  16. #16
    Аватара на travelling
    travelling е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,016
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Преди 6-7 години и аз си правих малък електрожен,които още си работи перфектно,започнах на маитап с два трафа от цветен лампов електрон,но се получи много добре.Та преди да почна да го правя си правих експерименти с други по-малки трафове и разбрах,че с под 40 волта почти нищо не става,а намотките които успях да събера бяха за две по 22в на двата трафа (общо 44).За мое учудване това нещо започна да заварява много мазно,макар и само с 2мм електрод,но намен и това ми стига за без пари,даже успях да направя с него гърне за един москвич с 1мм ламарина.
    Наскоро купихме служебен импулсен електрожен за 1300лв ,но с него неможе да се направят толкова финни заварки,каквито си правя с моя.
    Та моя съвет е сложи още няколко намотки да вдигнеш към 43-45в и си готов.

  17. #17
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Елин Пелин
    Публикации
    800
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Ми греца е от електричка някаква, диодите са Д-В200 или нещо от тоя сорт.
    Иначе бая кофти ще е да намотам още няколко, защото трябва да го разглобя и пак да го сглобя, а не ми се вкарва пак в тази история. Ще пробвам дали така няма да мога да промучша някоя друга витка.
    Иначе дали ще мога да го направя и за аргон това чудо (е, ако сработи като електрожен де). Че на мен това ми беше като идея та да го почна да го навивам трафа и набавям частите
    Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...

  18. #18
    Аватара на travelling
    travelling е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,016
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    за аргон е възможно и така да работи

  19. #19
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Елин Пелин
    Публикации
    800
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Че като гледам данните на инверторите в работата, на MMA го дават при 150А да е 27-29 волта а на TIG е към 20 волта пак на 150А. Но при тях явно има по-високо напрежение за запалването на електрода, нищо че са от най обикновенните такива апарати, без каквито и да било екстри или сгоди
    Значи ще пробвам да сложа още няколко витки на вторичната и съединението ще го оставя на стърчи, та хем да имам около 40 волта за електрои, хем да имам 30волта за аргон. Но проблема, е че кондензаторите ми са до 50волта и да не вземат да гръмнат
    Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...

  20. #20
    Аватара на travelling
    travelling е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,016
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Изработка на правотоков електрожен/аргонов апарат

    Напрежението до което ще се заредят,ако пуснеш 35в променливо ще е 50в ,така че ако не ти се купуват други кондензатори за електрожена не ги включвай то и диодите може да не слагаш.

Страница 1 от 6 12345 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Тегличи-Изработка???
    От foli във форум JEEP
    Отговори: 27
    Последно мнение: 28-03-13, 15:39
  2. Изработка на резервоар от неръждавейка
    От Jimi във форум Стомани, материали, характеристики
    Отговори: 35
    Последно мнение: 04-01-10, 15:19
  3. Апарат за точково от електрожен
    От bojitch във форум Заваряване - технологии, прибори и сведения
    Отговори: 24
    Последно мнение: 14-04-08, 16:05
  4. Изработка на спирачни дискове
    От Yordan Kolev във форум Трансмисия, окачване, блокировки и спирачна система
    Отговори: 29
    Последно мнение: 25-09-07, 20:58

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •