Резултати 1 до 19 от 19

Тема: Има ли европейски аналог на Hummer, който е цивилният

  1. #1
    Регистрация
    Jun 2005
    Място
    гр. София
    Публикации
    656
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране Има ли европейски аналог на Hummer, който е цивилният

    вариант на HMMWV (Hum-Vee) Тоест военна джипка превърната в ежедневна

  2. #2
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    Има... Руския "Тигр"
    http://www.zr.ru/show_arch.pl?ida=38126
    http://www.zr.ru/show_news.pl?ida=8066
    http://www.zr.ru/show_news.pl?ida=28839
    http://www.zr.ru/show_news.pl?ida=44676

    Според мен е далеч по-сериозна машина от Хъмви
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  3. #3
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    А иначе любимите от всички G-класа и УАЗ са точно това - бивши бойци
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  4. #4
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    София
    Публикации
    1,288
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране

    в авто билд съм виждал хъмър който е изработка на тойота с бензинов двигател.цивилен е,но не знам повече подробности(по-скоро не си спомням де).ама то има и цивилни хъмъри без да са тойота.

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    Говорим за европейски возила.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  6. #6
    Регистрация
    Jun 2005
    Място
    гр. София
    Публикации
    656
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране

    не питам за всеизвестното - Г и УАЗ

    Само една Германия ли има бойни джипки превърнати в цивилни

  7. #7
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    Ами като кажеш че всъщност нещата идват от Пух Щаер при G-то, може да сложиш и Австрия... После Англия с Дифендърите... Не забравяй че преди Хъмви в Щатите са направили цивилния Вранглер, който си има армейски корени...
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  8. #8
    Регистрация
    Jun 2005
    Място
    гр. София
    Публикации
    656
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране

    мисълта ми беше друга, може би неправелно формулирана
    без да се връщаме толкова назан на кой континент какво е имало

    американците правят хъмвито - а европа как отговаря
    то после става хамъра - а има ли европейска джипка минала по тези стъпки

  9. #9
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    Отговорите са по-нагоре в текста. Почти всички безкомпромисни джипове имат военни корени.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    По този повод можеш да видиш това: http://www.zr.ru/show_news.pl?ida=46468
    Нещо което мноооого отдавна е било джип...
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  11. #11
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,239
    Точки (при гласуване)
    52

    По подразбиране

    Победата (известна у нас като Варшава, полската лицензна версия) е универсален автомобил с достатъчно богата военна биография.
    Истинският УАЗ (469, той и 315хх), Буханката и Головастика никога не са конвертирани. Цивилното развитие на 469 са Хънтъра и семейството 3160 - Патриот.
    Тигъра на ГАЗ всъщност е половин БТР, който също е ГАЗ (БТР-60 е ГАЗ-59).
    ЛуАЗ-968 на Луцкият автозавод в Украйна е преправен от военната амфибия.
    Гелендвагена на Щаер (собствено военната комплектация Волф) е конвертиран от Мерцедес до паркетните Г-класи.
    Унимога на Пух има десетки цивилни модификации, само че той е на ръба на джиповете, и по-близо до чистите камиони.
    Доколко са конвертирани Дифендърите не знам.
    Трабанта е конвертиран обратно - военна модификация от цивилните.
    Май че това е всичко в Европа ...

  12. #12
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    По този повод, Стефане, имаш ли данни дали УАЗ са останали на въорыжение след обединението на двете Германии, защото един познат от Дупница си докара преди години армейска УАЗ-ка от Германия, на която всички надписи по таблото и бяха на немски (това добре) обаче имаше и надпис Бундешвер...Язък че не му дадоха тогава да си я кара камуфлажна и се наложи да я пребоядисаме зелена...
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  13. #13
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,239
    Точки (при гласуване)
    52

    По подразбиране

    Не ми се вярва ... Те са и бензинови ...
    Па то и в Германия не остана армия, да не мислиш ... Във военно отношение Европа практически не съществува.

  14. #14
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    Освен да е някакъв "доморасъл" източногермански тунинг... Твърдеше че я е купил от търг на военно имущество... Ама и на мен ми беше ужасно чудно.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  15. #15
    Регистрация
    Jul 2004
    Място
    София
    Публикации
    3,185
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране

    Европейският аналог на Хамър, ама наистина точен аналог без да е полу-БТР, Уазка и т. н. идва от Италия и се казва... Ламборджини

    Неособено популярната машина е била създадена за директен двубой с Хъмви-то при конкурс на американската армия. Ето го:


  16. #16
    Регистрация
    Jul 2004
    Място
    София
    Публикации
    3,185
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране

    P.S. И след като, естествено, LM002 загубил конкурса на американската армия - например, щото не бил американска кола, бил пуснат в цивилна употреба.

  17. #17
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    Загубил е конкурса заради няколко много важни особенности:

    1. Малък ход на окачването (просто настройките са като за състезателна кола)
    2. Много по-малък клиренс от Хъмви
    3. Дванадесетцилиндров бензинов двигател - нещо абсурдно за армейски джип.
    4. Сложност на конструкциата и неремонтопригодност.

    Така че LM 002 никога не е бил на въоръжение на никоя армия, той си е цивилен по произход и самото му участие в конкурса на американската армия е куриоз.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  18. #18
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,239
    Точки (при гласуване)
    52

    По подразбиране

    :))) Ицо, тая с армейския конкурс е работа на рекламистите, това е било част от хващането на душите на гъзарите с кинти:) Разработван е наистина като пряк конкурент, но не на Хъмвито а на Хамъра, на цивилния пазар. Той е с централна компоновка, просто около силовия агрегат има сложена някоя седалка и нещо декоративно, а товарна платформа всъщност няма. Оптималната конструкция за състезателен автомобил и принципна невъзможност да е работна кола в тая категория. Влекачите и транспортите с централна компоновка са 30-40 тона по-големи. Обаче май са се опитали да скочат много нависоко, самолетен двигател, пластмасова кабина, едно-друго - половин милион евро. Явно тоя пазар колкото и да е надут и самодоволен не може да понесе повече от едно недоразумение, и Ламбурджини фалира за пореден път.
    Мда.
    Само не знам дали това е вдъхновено от мойта Багира или тя е ширпотреба от него ...:))) На времето заявката е била от някви италианци.

  19. #19
    Регистрация
    Jul 2004
    Място
    София
    Публикации
    3,185
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране

    Извинете, може и да не съм прав, но Ламбо-то е малко по-старичко от Хамъра.

    Относно Багирата - това е било поръчка за италианските карабинери, но купето не успяло да покрие някакви изисквания (май че било с 30-тина кила по-тежко от изискваното), а и двигателите, които италианците слагали (2,5-литрови бензинови) се оказали малко неудачни.
    В тоя ред на мисли в момента Багирата в движение ли е? Да направим най-накрая една статийка за нея.

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •