Здравейте! Видях ето това в днешния "Труд" (11 стр.), което е толкова революционно, че не ми се вярва да е вярно. Много се двоумих в кой подфорум му е мястото, дано не съм сгрешил, като го слагам тук.
***
Ето препис с малки съкращения:
Въздух под налягане ли е идеята за кола, която да върви с въздух под налягане? Това се питаха експерти преди една година, когато френският инженер Ги Негре подписа договор с индийския автомобилопроизводител “Тата”...
Днес въпросът вече е кога ще видим колата, задвижвана от въздух?... Може би до края на тази година.
На сайта на компанията MDI, собственост на Негре, вече могат да се видят прототипи на фамилен автомобил, ван, такси, пикап и миникола. За семейния автомобил с три места дори е обявена цена - 3500 евро. Шестместният вариант ще струва 5300 евро.
Всичките модели развиват максимална скорост 110 км/час. С едно зареждане с компресиран въздух могат да изминат 200-300 км, а презареждането отнема 3 минути. Двигателят може да работи и с бензин, разходът на 100 км пробег е 1,5-1,7 литра...
Той (Негре) работи върху революционния двигател от 14 години...
***
За водородните коли (fuel cells и др.) отдавна чета с любопитство. А тази "въздушна" история я виждам за пръв път. Интересно ми е какво мислят колегите с техническо въображение и култура.
Поздрави!
***
Ето препис с малки съкращения:
Въздух под налягане ли е идеята за кола, която да върви с въздух под налягане? Това се питаха експерти преди една година, когато френският инженер Ги Негре подписа договор с индийския автомобилопроизводител “Тата”...
Днес въпросът вече е кога ще видим колата, задвижвана от въздух?... Може би до края на тази година.
На сайта на компанията MDI, собственост на Негре, вече могат да се видят прототипи на фамилен автомобил, ван, такси, пикап и миникола. За семейния автомобил с три места дори е обявена цена - 3500 евро. Шестместният вариант ще струва 5300 евро.
Всичките модели развиват максимална скорост 110 км/час. С едно зареждане с компресиран въздух могат да изминат 200-300 км, а презареждането отнема 3 минути. Двигателят може да работи и с бензин, разходът на 100 км пробег е 1,5-1,7 литра...
Той (Негре) работи върху революционния двигател от 14 години...
***
За водородните коли (fuel cells и др.) отдавна чета с любопитство. А тази "въздушна" история я виждам за пръв път. Интересно ми е какво мислят колегите с техническо въображение и култура.
Поздрави!
Коментар