Резултати 1 до 19 от 19

Тема: Оборотомер проблем

  1. #1
    Регистрация
    Dec 2006
    Място
    София
    Публикации
    196
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    8

    Question Оборотомер проблем

    Колеги интересува ме откъде взима сигнал оборотомера при Г . При мене влизат два кабела в оборотомера, единият е +,а дугият е маса има вход за трети а при мен го няма и уреда не работи. Ако някои зне нищо по въпроса да помага.
    Последно редактиран от Паджеровод ; 08-01-08 в 17:10

  2. #2
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Варна
    Публикации
    23
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    Цитат Мнение на VARIO Преглед на публикациите
    Колеги интересува ме откъде взима сигнал оборотомера при Г . При мене влизат два кабела в оборотомера, единият е +,а дугият е маса има вход за трети а при мен го няма и уреда не работи. Ако някои зне нищо по въпроса да помага.
    От скоростната кутия, има специален датчик. Ако поразгледаш сигурно ще намериш празна дупка на която се закрепя с 1 малък болт. Моя съм го сменял защото не работеше, около 100лв струва.

  3. #3
    Регистрация
    Dec 2006
    Място
    София
    Публикации
    196
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    8

    Thumbs up До: Оборотомер проблем

    Мерси колега ще проверя

  4. #4
    Регистрация
    Feb 2005
    Публикации
    1,182
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    то зависи дизел или бензин на по-старите дизели няма изобщо уред на таблото, но може да се монтира като взема сигнал от алтернатора (след дребна преработка) или датчик на маховика, бензина от бубината или пак от дачик на маховика

  5. #5
    Регистрация
    Dec 2006
    Място
    София
    Публикации
    196
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    Аз съм на бензин 2.3G ще погледна за дачик на маховика .
    При мен маи липсва точно този кабел които подова сигнал на оборотомера. На буксата кадето би тябвало да е кабела пише това съкращени (ТО) .

  6. #6
    Регистрация
    Sep 2005
    Място
    София
    Публикации
    5,939
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    третият извод обикновено се закача на бобината откъм комутатора, но зависи за колко цилиндъра е и дали не е за дизелов двигател.
    УАЗ не ми харесва! :)

  7. #7
    Регистрация
    Jan 2005
    Място
    София
    Публикации
    456
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    За 300 дизел (5ц) някой може ли по подробно да обясни как и от къде се взима сигнал за оборотомера, и какъв да бъде той?

  8. #8
    Регистрация
    Dec 2006
    Място
    София
    Публикации
    196
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    И от бобината по точно ако може да обесни някои

  9. #9
    Регистрация
    Sep 2005
    Място
    София
    Публикации
    5,939
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    При бензиновите ДВГ оборотомерът брои импулсите от комутатора (чукчето). Има захранване (+/-) а третият проводник се свързва на извод 1 на бобината. - т.е. на комутатора или чукчето. Това е брояч на импулси и единственото изискване е оборотомерът да е от кола със същия брой цилиндри. И да не е се нагласява
    При дизелите е по сложно - тези дето са с оборотомер имат допълнителен датчик на маховика който не е само за оборотомера а и за някой неща по мотора. Ако нямаш датчик се прави извод от едната фаза на алтернатора, преди диодния блок. Променят се някои неща по оборотомера - няколко R/C вериги така, че да се нагоди на честотата на сигнала от алтернатора.
    УАЗ не ми харесва! :)

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2005
    Място
    София
    Публикации
    456
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    Цитат Мнение на Scrapheap Преглед на публикациите
    Променят се някои неща по оборотомера - няколко R/C вериги така, че да се нагоди на честотата на сигнала от алтернатора.
    Ето точно за това питам какво и как се прави?

  11. #11
    Аватара на targa
    targa е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Варна
    Публикации
    5,248
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    А ако алтернатора не е оригинален, трябва да се мерят разликите м-у двете шайби и после кво?
    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Hard trophy сапан team.

  12. #12
    Регистрация
    Sep 2005
    Място
    София
    Публикации
    5,939
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    Вътре в оборотомера има потенциометър, с чиято помощ се калибрира. Желателно е обаче да разполагаш със стенд, който да ти показва оборотите или един верен оборотомер.
    УАЗ не ми харесва! :)

  13. #13
    Регистрация
    Feb 2005
    Публикации
    1,182
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    Цитат Мнение на VARIO Преглед на публикациите
    Аз съм на бензин 2.3G ще погледна за дачик на маховика .
    При мен маи липсва точно този кабел които подова сигнал на оборотомера. На буксата кадето би тябвало да е кабела пише това съкращени (ТО) .
    В твоя случей прекарай кабел от клема 1 на бубината до празното краче на обортомера или най-вероятно провери този кабел да не е някъде под таблото просто някой някога да не го е закачил, самият кабел би трябвало на Г класата да ти е зелен с жълто.

  14. #14
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,088
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    Аз си преработих обротомер от Мерцедес 300Д, 6 цилиндъра за бензинов двигател 4 цилиндъра. Смених един кондензатор на RC групата.

    Реално оборотомерът е волтметър. Изполва се свойството на кондензатора, че колкото по-голяма е честотата, толкова по-голямо е вътрешното съпротивление на кондензатора и съответно се увеличава падът на напрежение върху него.

    За да се използва произволен оборотомер към произволен източник на сигнал - индукционна бобина, датчик на маховика, фаза от алтернатора е необходимо да се пресметне пътво колко импулса ще има за единица време (примерно за секунда) при дадени обороти. За 4 цилиндров двигател 3000 оборота в минута са 100 импулса в секунда - 3000 оборота за минута са 50 оборота за секунда. За един оборот дава две искри - 100 импулса.

    Датчиците на маховика мисля, че дават по 10-ина импулса на оборот, но не съм сигурен за точният брой. Ако приемем, че са 10 то тогава при 3000 оборота в минута ще има 500 импулса за секунда.

    При наличен уред най-лесно е да се направи следното - уреда има 3 извода - захранване +, маса - и вход за импулси. От генератор се подава константна честота и се изследва как реагира. Зависимостта е линейна - примерно 100 импулса - 1000 оборота, 200 импулса - 2000 оборота. След като се установи как реагира се преценява дали кондензатора трябва да е по-голям или по-малък. Най-удачно е да се сложи пролемнив кондензатор за да може да се настрой точно.
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

  15. #15
    Регистрация
    Sep 2005
    Място
    София
    Публикации
    5,939
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    На някои оборотомери вътре има един тример, който променя в широки граници показанията. Най-лесно се регулира на стенд с работещ двигател и малка отвертка )
    УАЗ не ми харесва! :)

  16. #16
    Аватара на targa
    targa е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Варна
    Публикации
    5,248
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    Цитат Мнение на Scrapheap Преглед на публикациите
    На някои оборотомери вътре има един тример, който променя в широки граници показанията. Най-лесно се регулира на стенд с работещ двигател и малка отвертка )
    Благодаря колега, много хитро решение, ама трябва да му разбираш(на тока де). Утре рано отивам да отстрелям ел. техника дето се мъчи и нищо не направи.
    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Hard trophy сапан team.

  17. #17
    Регистрация
    Dec 2006
    Място
    София
    Публикации
    196
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    При мен проблема е и друг липсва и захранващият кабел
    Питането ми е захранването на оборотомера(+) от произволен източник ли се зима или има определено място за (+).
    Масата е ясна и за сигнала разбрах откъде зима оборотомера.

  18. #18
    Регистрация
    Dec 2006
    Място
    София
    Публикации
    196
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    8

    Angry До: Оборотомер проблем

    Грешка
    Последно редактиран от VARIO ; 22-01-08 в 16:14

  19. #19
    Регистрация
    Feb 2005
    Публикации
    1,182
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Оборотомер проблем

    захранването се взима след контактния ключ + трябва да идва когато си на контакт когато извадиш ключа не трябва да има

Сходни теми

  1. Проблем със ТТ
    От vladi333 във форум Късо нарезно оръжие
    Отговори: 13
    Последно мнение: 15-11-07, 21:19
  2. Проблем с 3.1ТД ВМ
    От nkrustev във форум JEEP
    Отговори: 6
    Последно мнение: 06-11-07, 19:26
  3. Въпрос за оборотомер на Диско 1
    От Nightcrawler във форум LAND ROVER
    Отговори: 13
    Последно мнение: 23-03-07, 12:33
  4. Оборотомер
    От quadra във форум Разкази, случки, хумор, поздравления и игри
    Отговори: 4
    Последно мнение: 26-10-06, 08:14
  5. Оборотомер за Уаз HUNTER
    От Иван Алексиев във форум УАЗ
    Отговори: 1
    Последно мнение: 22-12-04, 22:35

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •