Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси за Блокажа и Раздатките при Land Rover

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси за Блокажа и Раздатките при Land Rover

    Колеги не мога да разбера като включа блокажа ,се въртят двете задни колела и едното предно ,така ли трябва да е? Предварително благодаря .

  • #2
    Ми то това си е блокаж на междуосевия диф, може да се върти само едно задно и едно предно колело, проблем има ако се върти само задно или само предно.
    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 18-12-09, 17:13.
    drive alive

    Коментар


    • #3
      Да но когато не е включен блокажа пак са си зацепени двата моста и се върти едно предно и едно задно колело.

      Всъшност с включването на блоокажа,при мен се блокира задният деференциал.
      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 11-02-10, 08:50.

      Коментар


      • #4
        Ако включваш блокажа от малкия лост - блокираш само междуосевия диференциал, от него не се блокира задния диференциал.
        А това че се въртят двете задни - просто са попаднали на настилка с еднакво сцепление или имаш допълнителен блокаж вероятно с ограничено приплъзване или някакъв друг в задния диф.

        това са мойте разсъждения по темата
        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 18-12-09, 17:14.
        Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
        LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
        Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

        Коментар


        • #5
          Съгласен съм с Радо. На Диско-то стандартно блокираш само междуосевият диференциал. LSD (диференциал с ограничено приплъзване) е изключително популярен като стандартен монтаж в задният мост при Нисан и Тойота, но не и при LR (стандартно).

          Първоначално публикуван от Onia s konia
          Да но когато не е включен блокажа пак са си зацепени двата моста и се върти едно предно и едно задно колело.
          Да, но само на суха настилка. Само тогава практически въртят по едно колело отпред и по едно отзад, макар и не в съотношение 50 : 50.

          Коментар


          • #6
            Принципно блоикажа се използва когато тръгнеш да се закопаваш или преди да влезеш в трудния терен, На ЛР може да се вкючва в движение ,но има и някои хора които мислят, че вкючват 4X4 като нямат предвит че на ЛР са им постояно зацепени двата моста и става следното
            "както си карах вкючИх 4X4 и нещо му стана,спре и неще "
            Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 25-05-09, 08:51.

            Коментар


            • #7
              Въпрос за блокаж (diff lock) на Дискавъри

              Става въпрос за Td5, май е 2000 г. Днес се возих в едно такова и шефа каза, че не може да блокира дифа... Погледнах в книжката - там пише, че diff lock е екстра (optional)... Като се опиташ да мръднеш лостчето наляво, имаш усещането, че няма канал, в който да влезе лостчето...
              Отгоре на лостчето линиите от H и L към diff lock са пунктирани, не цели...
              Та въпроса ми е, има ли вероятност Дискавърито изобщо да няма блокиране на диференциала?
              Не мисля, че има значение, ама колата е автоматик.
              A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

              Коментар


              • #8
                Сефте чувам ! Принципно , а и на практика ако НИКОГА не е включвано - просто е ръждясало

                Коментар


                • #9
                  Ами, доколкото знам, никога не е включвано...
                  Но съм сигурен, че в книжката пишеше, че е опция...
                  В понеделник ще видя дали ще мога да я сканирам и да покажа...
                  A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                  Коментар


                  • #10
                    Значи раздатката на всички дискавърита от 1990 е почти една и съща.
                    На въпросния модел (Дискавъри серия 2) раздатъчната кутия се управлява посредством жило(жила) а не както е на по старите модели със лостова система. Та въпросната раздатка конструктивно може да се направи да се блокира, но след смяна на управляващия механизъм (лоста в купето, жилата и стойката, на която са захванати за корпуса на раздатката). Наистина при Диско 2 сериино си идваше със механизъм за превлючване на бързи-бавни предавки и невъзможност за маханично блокиране на касетата на междуосевия диференциял. За да се достави другия вариант трябваше да се поръча. В момента се предлагат комплекти на механизма с 2 жила, за цена не ме питайте.
                    Причината за това изпълнение на управлението на раздатката е серииното оборудване на тези автомобили със ABS и тракшън контрол(TC), който на практика при нужда имитира междуосев блокаж и блокаж на мостовете. Освен това ако даден клиент няма да ползва даден механизъм (няма нужда от него) то защо трябва да го плаща. Освен това ако има възможност за ръчен блокаж, вероятността за неправилна експоатация и в последствие повреда е много по голяма.
                    Като пример ще дам клиенти, които си купуват Дискавъри 2 за да го ползват като нормален автомобил и едва ли някога би им се наложило да излизат извън пътя, а използването на бавни предавки им се налага беднъж на 2 години. Е закакво им е да се усложняват нещата- да помнят все едно още една ръчка за какво и къде е като не ги касае- Тракшън контрола им е повече от достатъчен.
                    Не всеки, който кара автомобил 4х4 е маниак, любител на приключенията или просто се наслаждава на шофирането и извън пътя. Някои хора си купуват джип за да ходят на Боровец и при лошо почистени пътища.
                    http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
                    Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

                    Коментар


                    • #11
                      Защо си мисля, че Дискотата след 98г. нямат серийно блокаж, а си имат някакви ел. системи против приплъзване.
                      M.P.

                      Коментар


                      • #12
                        Асен, благодаря за подробния отговор!
                        Chico, май става въпрос точно за traction control-а...

                        Както и да е, говорих пак с шефа, поне сега знае защо не върви малкото лостче наляво
                        Щото познайте в Moto-pfohe - Стара Загора кога щяха да му отговорят... Като си взе теглич (от Англия, оригинален) към два дена се чудеха как да му свържат тока...
                        В тази връзка, да питам градските - можете ли да препоръчате добър сервиз за 4х4, в частност Land Rover, в Стара Загора? То, че ще се стига до Пфое-то, ясно, ама се съмнявам, че тук вече разбират от LR...
                        A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                        Коментар


                        • #13
                          Проблем с блокаж на Land Rover Discovery 1

                          Здравейте, преди една седмица си купих, Land Rover Discovery 2,5TDI, от един познат. Когато се качих в него установих, че малкият лост за блокаж е зацепен само на положение "Н". Като има възможност да се включи както на "N" така и на "L". Освен изброените позиции има още 2, в които лоста не може да премине. Попитах въпросния познат дали въобще трябва да мога ги включвам й той ми отговори положително, но имало някакъв дребен проблем, който бил често срещано явление при този модел. Въпроса ми е дали това наистина е така и ако "да", къде мога да отида за да го отстранят и горе-долу колко пари, ще струва?

                          п.с. Иска да се извиня ако не съм задал точно въпроса

                          Благодаря предварително

                          Коментар


                          • #14
                            В горната част на скоростната кутия се намира един механизъм в който е най често проблема.
                            Досадното е че има доста нитове които се свалят за да се стигне до мястото
                            LZ1VMH

                            Коментар


                            • #15
                              Не разбирам какъв е точно проблема и кои са тези две други положения различни от H - N- L? Принципно (ако не знаете) Дискавъри е full-time 4x4. Освен бързи (H), неутрал (N) и бавни (L), лоста може да се бутне вляво (към шофьора) от позиции H и L и така се блокира междуосевия диференциал.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X