Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 42

Тема: Диагностициране на лагер на главина

  1. #1
    Регистрация
    May 2007
    Място
    София
    Публикации
    3,443
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране Диагностициране на лагер на главина

    Абе, как се разбира, че е тръгнал лагер на главината? Или по друг начин от какво може да е "бръмчене" усилващо се с увеличението на оборотите на колелата и също ставащо по-осезателно при ляв завой, придружено с леки вибрации във волана? Главината не загрява дори и при продължително каране със 140 км/ч и няма луфт?!?
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

  2. #2
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Ямбол
    Публикации
    4,378
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Вдигаш колелото в което имаш съмнения и превърташ с колкото се може с по-високи обороти ба ръка.
    Ако е "тръгнал" се чува ясно ромолене.
    В това което си написал по-горе има силна вероятност да е действително лагер на главина.

    Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk
    0888379793 / 0895443568-Янко Желязков

  3. #3
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Ямбол
    Публикации
    4,378
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Цитат Мнение на Янко Желязков Преглед на публикациите
    Вдигаш колелото в което имаш съмнения и превърташ с колкото се може с по-високи обороти на ръка.
    Ако е "тръгнал" се чува ясно ромолене.
    В това което си написал по-горе има силна вероятност да е действително лагер на главина.

    Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk


    Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk
    0888379793 / 0895443568-Янко Желязков

  4. #4
    Регистрация
    Sep 2006
    Място
    BC
    Публикации
    2,046
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Освен с горното - е доста възможно да има луфт на коУеУото - или по хоризонтала или по вертикала.
    аз имах същото питане е на "майстора" му отне само 2 часа да установи същото нещо. Слага микрофони и простотии .. ла първо на другите колела - щото те били по-вероятни ..
    Така че ... ако си познаваш колата - диагнистика не ти трябва в тоз случай. Не е задължително да загрява лагера.

  5. #5
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,933
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    При разклащане на волана (да натовари последователно леви и десни колела) променя ли си звука?
    Tramp: Да си спомняте някой да е посмял да протестира срещу дядо Мраз? Правилно. На никой, никога, по никакъв повод не му е минавало през ум да вдигне глас срещу тази институция на нашето време.

  6. #6
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,410
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    На опела (Астра Ф и G) не съм усещал никакъв луфт, загряване и т.н.... Усетих го по звука - леко плавно лашкане 'ляво-дясно' по пътя променяше звука...
    При превъртане на главината/колелото на ръка също не се усещаше проблем или звук....
    На подемник - подложихме трупче под едното колело (с предпазни мерки да не го изхвърли колелото) за да го спрем, а другото колело се върти свободно.
    Включване на пета предавка, газ до около 3х.об/мин, изключване от скорост и гасене на двигателя показа ясно звука на проблемната главина...
    Разбира се - операцията без включен ТС
    Същият експеримент би станал и на крик с вдигнато едно предно колело, но отново - операция с повишен риск и с нужда от добро укрепване на автомобила
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  7. #7
    Регистрация
    May 2007
    Място
    София
    Публикации
    3,443
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    При разклащане на волана (да натовари последователно леви и десни колела) променя ли си звука?
    Променя се. При ляв завой е доста по-силно...
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

  8. #8
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,410
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Започни от проверка на дясна главина...
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  9. #9
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Варна
    Публикации
    2,673
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Всъщност , за каквото и да е ,винаги първо проверявай първо дясната част - там са шахти,канали,дупки най-често по пътното платно
    ОФА X22XE 96г ; Yamaha ТДМ 850
    Не комуникирам с хора, които нямат чувство за хумор !!!
    Sent from my Nokia s fenerche

  10. #10
    Регистрация
    Nov 2009
    Място
    София
    Публикации
    1,945
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Преди да разхвърляш главината,не е лошо да размениш местата на гумите!
    088пет722пет99
    http://www.hydropompi.com/

  11. #11
    Регистрация
    May 2011
    Място
    Нови Искър
    Публикации
    3,082
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Щом променя шума в натоварване при завой е лагер от коя страна е обикноменно се чува ясно.Прехвърля шум при задвижващия мост и там се разбира след стабилно повдигане на опори на колата,пали се вклучва се на скорост на 3 или 4 та обикновенно ,,малко газ ,изключваш от скорост ,гасиш двигателя и остават шумовете само от моста ,на гумите и съответно на проблемния лагер.Това се прави при сериозни мерки за безопасност ,при възможност и връзване на колатаЗ статична опора,най-малкото сериозна ръчна спирачка+стопиране с клинове на колелата които са на земята.
    Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

  12. #12
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,191
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Всички мнения са верни.
    Ако не те дразни , покарай ощв някакво време.Ще започнвш да го чуваш и при движение направо.Дотогава не може да ти създаде проблем.
    А кой лагер е - щом е тръгнал , при натоварване в завой се обажда.
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  13. #13
    Аватара на mohera
    mohera е офлайн
    Стоян Пировски
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    гр.Мизия
    Публикации
    2,501
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    По описаното най-вероятно лагера е тръгнал. И след като на ляв завой се усилва, то вероятно е десният .

    Задните са малко по-трудни за хващане, ама пак на тоя принцип, в зависимост от завоя, едните се товарят повече и съответно шумът се усилва.

    Аз на хондата макар и заден го хванах по слух кой е На подемника така и не можаха да установят от коя страна и кой лагер, ама като няма натоварване и не се чува толкова, т.е. за да се чува вече и при не натоварено състояние, бая трябва да се е разбил.
    Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
    И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
    вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

  14. #14
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,933
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Затова моят санбернарски съвет е...

    Сменяй и двата.
    От моя опит - десният изпреварва левия с около 1% от пробега. На две коли ми се случи това - 252 хиляди и се обади заден десен, 257 хиляди - заден ляв. После двата предни с подобен интервал, после на другата кола.
    Tramp: Да си спомняте някой да е посмял да протестира срещу дядо Мраз? Правилно. На никой, никога, по никакъв повод не му е минавало през ум да вдигне глас срещу тази институция на нашето време.

  15. #15
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,410
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Не съм съгласен с Ясен... В 'последно време' на различни автомобили съм сменял два леви лагера - на Астричката G (лагер-главина) и на Мазда 6 (само лагер)... И двата на около 70х.км (по гаранция)...
    След което продължи безпроблемната експлоатация още поне 30-40х.км без да се обади другият лагер (след това продадох автомобилите и не знам колко още са издържали)...
    За Астричката не съм сигурен, но Маздата ми е ясно защо 'замина' лагера - скочих в десен завой с голяма скорост в голям трап с препълнен автомобил (5 човека в колата, като аз със своите 78кг бях хърба на фона на останалите, + багаж на 4 моряци, готови за 4 месечен рейс)... Гумата (Bridgestone Potenza RE50) за учудване издържа - излезе само 'херния' по борда Но лагера започна да шуми след около 10х.км...
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  16. #16
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,933
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Като рипнеш в голяма дупка е ясно, лагерът може и веднага да се обади.

    Но ако просто газиш малките дупки наред става това което написах. Впрочем и с амортисьорите е така.
    Tramp: Да си спомняте някой да е посмял да протестира срещу дядо Мраз? Правилно. На никой, никога, по никакъв повод не му е минавало през ум да вдигне глас срещу тази институция на нашето време.

  17. #17
    Регистрация
    May 2007
    Място
    София
    Публикации
    3,443
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Амортисьори и спирачки, като принцип си ги сменявам комплект, явно ще играя така и с лагерите...
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

  18. #18
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,410
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    За амортисьорите и спирачките - ясно... Там дори и другия да е ОК, то той вече е с различни параметри от новия... Така, че няма нищо общо с лагера...

    А за лагера - май по нашите 'равни' пътища повредата в повечето случаи е заради 'претоварен' ударно лагер, а не износване...
    Т.е. конкретен удар, който е успял да повреди циментацията... Поне при мен обикновено се получава така...

    П.С. като се сетя, че в официалния сервиз главината на Опелчето струваше около 430лв, а в неофициален - над 230лв, пак не бих си сменил и другия лагер само ей-така за успокоение
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  19. #19
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,933
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Цитат Мнение на slowtraveler Преглед на публикациите
    За амортисьорите и спирачките - ясно... Там дори и другия да е ОК, то той вече е с различни параметри от новия... Така, че няма нищо общо с лагера...

    А за лагера - май по нашите 'равни' пътища повредата в повечето случаи е заради 'претоварен' ударно лагер, а не износване...
    Т.е. конкретен удар, който е успял да повреди циментацията... Поне при мен обикновено се получава така...

    П.С. като се сетя, че в официалния сервиз главината на Опелчето струваше около 430лв, а в неофициален - над 230лв, пак не бих си сменил и другия лагер само ей-така за успокоение
    Аз като не си го смених за успокоение после пак си го платих ама колата имаше втори престой. Добре че лагерите не умират изведнъж и бучейки-бучейки минават 2000-3000 км
    Tramp: Да си спомняте някой да е посмял да протестира срещу дядо Мраз? Правилно. На никой, никога, по никакъв повод не му е минавало през ум да вдигне глас срещу тази институция на нашето време.

  20. #20
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,410
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Диагностициране на лагер на главина

    Ясене, не споря, че може така да се е получило при теб... Както се казва - всеки гледа от своята камбанария, а от моята както споделих - не смених лагер/главината и лагера на другото колело, и така продължих да си карам... Сега се сещам, че същия номер го правих и на една Шкода Фаворит някъде средата на 90-те години...
    Лагера почна да свири след едно мое бързо еднодневно ходене Варна-Пещера-Варна (на отиване май минах през Върбишкия проход )... Там бе десен лагер...
    В последствие колата врътна още над 100х.км, и не е имало проблем с другия (левия) лагер... То при шкодичката проблемите бяха другаде - с тампоните на носача - сменяха се на 20х.км
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Лагер главина Гр.Чероки 2.7 ЦРД
    От Toni Gr във форум JEEP
    Отговори: 13
    Последно мнение: 18-10-12, 21:43
  2. лагер на главина
    От zmiata29 във форум DAIHATSU
    Отговори: 15
    Последно мнение: 19-05-12, 18:20
  3. лагер предна главина
    От radev76 във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 16
    Последно мнение: 10-02-12, 16:32
  4. Лагер за предна главина
    От totev78 във форум SUZUKI
    Отговори: 3
    Последно мнение: 25-01-11, 11:06
  5. От личен опит (лагер на главина)
    От coclino във форум Технически дискусии
    Отговори: 16
    Последно мнение: 28-11-07, 20:00

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •