Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 21

Тема: За шиб...те термостати!

  1. #1
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране За шиб...те термостати!

    Аджеба (хубава българска дума) с какви термостати сте оборудвали вашите Фронтери? Взе да ми писва всяка есен да сменям термостат, като паднат температурите и установя, че поредният термостат изпуска и парното няма нищо общо с миналогодишното! Някак и това, че според продавачите термостатите са си консумативи и едва ли не си е нормално да карат под една година не ми се връзва. Как едно време караха с години, а сега не могат и една?
    ОФА КБ X20SE + метан

  2. #2
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    София
    Публикации
    2,477
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на VladimCho Преглед на публикациите
    Аджеба (хубава българска дума) с какви термостати сте оборудвали вашите Фронтери? Взе да ми писва всяка есен да сменям термостат, като паднат температурите и установя, че поредният термостат изпуска и парното няма нищо общо с миналогодишното! Някак и това, че според продавачите термостатите са си консумативи и едва ли не си е нормално да карат под една година не ми се връзва. Как едно време караха с години, а сега не могат и една?
    Влади, трябва ти истински оригинален термостат на GM, ето ти снимка в каква опаковка е оригиналния термостат и ще видиш и кода на етикета, потърси в представителството на Opel или Олимпията като им кажеш че искаш оригинал а не заместител от друг производител.

    Име:  GM.JPG
Прегледи: 254
Размер:  86.6 Кб

    п.с. Термостатa е за C20NE, не знам дали има разлика с твоя мотор X20SE...?
    Нещо, което работи, не се пипа!

    ОФА КБ C20NE - Бивша.
    ОФБ ДБ 3.2 V6 2002г.

  3. #3
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,018
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Не знам как е на твоят мотор, но при Б-дизелите се износва корпуса за термостата и колкото и да сменяш само патрона няма файда /пак хубава българска дума/!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  4. #4
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на Edo Преглед на публикациите
    Не знам как е на твоят мотор, но при Б-дизелите се износва корпуса за термостата и колкото и да сменяш само патрона няма файда /пак хубава българска дума/!
    Моя е същия, като този дето Павката е снимал, само дето не е GM. Продва се в повечето случаи барабар с корпуса и уплътнителя, а иначе леглото, в което ляга към двигателя и то е алуминиево... Като туря нов термостат стрелката за темп. направо заспива, а като мине известно време, започва да си ходи нагоре-надолу. Сутрин при 6, 7 градуса като карам извънградско пада под средата и не може да се качи докато не намаля и започна да карам бавно в обороти... и така докато не купя нов термостат. То не бяха Behr, Mahle, Wahler... Отгоре на всичко гледам, че е модерно на запечатаната кутийка да пише едно, вътре да има друго, а на сърцевината на термостата да пише някаква трета марка.
    Павка остана да пробвам твоя вариант, 53лв. струва този термостат, ще го сменям преди да заплющи снега.
    ОФА КБ X20SE + метан

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,018
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Хубаво е да смениш и корпуса, той се износва и почва да пропуска!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  6. #6
    Регистрация
    May 2007
    Място
    София
    Публикации
    3,384
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Ъъъ, аз термостат не съм сменял, а парното ми е огин и в най кучешките студове...
    Иначе Павката пак фърля съфорумците към местните кожодери - почвам да се съмнявам

    п.п. Понеже видях цена 53 лв, да ви кажа, че за 3.2 мотора в щатите напълно читава марка (Gates примерно) 11$ + 23% да ти го докарат което е съвсем грубо под 25 лв...
    Последно редактиран от bushiDO ; 02-10-17 в 16:43
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

  7. #7
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    sf,sf
    Публикации
    4,459
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    За ваг групата се оказа, че цената е съвсем поносима, а резултатът истински.
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    От: Изкъртихме ли тъпомера?

  8. #8
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на Edo Преглед на публикациите
    Хубаво е да смениш и корпуса, той се износва и почва да пропуска!
    Не е там драмата... корпуса си върви задно с новите термостати, а всичко това се монтира към част на колата, която не е консуматив. Имам допълнителна система за охлаждане и съм вързах датичика веднага след термостата, на корпуса му. Като беше още читав температурата от този датчик (вижда се на дисплей в купето) почти не мърда докато стрелката на таблото не иде в средата и не отвори термостата, тогава тръгва рязко нагоре Сега си тръгва нагоре още щом запаля, което е ясен признак, че поредният термостат е за боклука...
    bushiDO, търсих и е ebay, но не попаднах на нещо, което да ме грабне а и цените не се различават особено от нашите. А за кожодерите съм съгласен, но някои неща ги има само при тях... винаги търся аптернативни варианти преди да опра до техните услиги.
    ОФА КБ X20SE + метан

  9. #9
    Регистрация
    May 2007
    Място
    София
    Публикации
    3,384
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на VladimCho Преглед на публикациите
    ...bushiDO, търсих и е ebay, но не попаднах на нещо, което да ме грабне а и цените не се различават особено от нашите. А за кожодерите съм съгласен, но някои неща ги има само при тях... винаги търся аптернативни варианти преди да опра до техните услиги.
    За тази от подписа ли става въпрос?
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

  10. #10
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на bushiDO Преглед на публикациите
    За тази от подписа ли става въпрос?
    Да.
    ОФА КБ X20SE + метан

  11. #11
    Регистрация
    May 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,418
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на VladimCho Преглед на публикациите
    Не е там драмата... корпуса си върви задно с новите термостати, а всичко това се монтира към част на колата, която не е консуматив. Имам допълнителна система за охлаждане и съм вързах датичика веднага след термостата, на корпуса му. Като беше още читав температурата от този датчик (вижда се на дисплей в купето) почти не мърда докато стрелката на таблото не иде в средата и не отвори термостата, тогава тръгва рязко нагоре Сега си тръгва нагоре още щом запаля.
    Това принципно би трябвало да означава , че термостата отваря далеч преди температурата на охлаждащата течност да е достигнала 80 и ( колкото ) градуса .
    ...та ми е любопитно , 2 въпроса :

    1. При дълго спускане каква температура поддържа мотора ? На дисплея , в цифри .

    2. Каква температура все пак аджеба показва дисплея (в цифри) при стартиране на студен мотор и при загрял ?
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

  12. #12
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на Vlado_Ts Преглед на публикациите
    Това принципно би трябвало да означава , че термостата отваря далеч преди температурата на охлаждащата течност да е достигнала 80 и ( колкото ) градуса .
    ...та ми е любопитно , 2 въпроса :

    1. При дълго спускане каква температура поддържа мотора ? На дисплея , в цифри .

    2. Каква температура все пак аджеба показва дисплея (в цифри) при стартиране на студен мотор и при загрял ?
    Виж сега... тази системка не е специално направена за автомобил и се наложи леко да я модифицирам. Датчика съм го наврял в корпус от датчик за стрелката, която показва Т на таблото, а него съм завил с дупка с резба в корпуса след термостата. В този ред на мисли измерената температура на дисплея не е супер точна. Градусите при които да се включва перката съм ги определял по външен термометър, а който съм мерил питата на радиатора при входа. Като загася мотора, защото няма циркулация на охладителна течност датчика започва да загрява и качва няколко градуса. А иначе при палене на студен двигател температурата е толкова, колкото навън
    !
    ОФА КБ X20SE + метан

  13. #13
    Регистрация
    May 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,418
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на VladimCho Преглед на публикациите
    ... тази системка не е ... Датчика съм го наврял ... В този ред на мисли измерената температура на дисплея не е супер точна. ...!
    ... с други думи : мако ташак работа

    И все пак не ми отговори на въпросите , колкото и приблизително да е меренето по въпросния датчик ( това с температурата на студен мотор го оставяме в сферата на бъзиците , макар че има и пряко отношение с меренето ) ? Питам ,щото кучето може да е заровено другаде .
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

  14. #14
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    В къде да е заровено клетото куче? Като сменя термостата всичко е супер миналата зима парното беше на 6 и ясно си личеше, кога отваря термостата, а сега очевидно пропуска още с паленето. Не виждам, какво и защо чоплиш :-) А иначе систеката си работи супер, вече втора година управлявам перката, както си искам.
    ОФА КБ X20SE + метан

  15. #15
    Регистрация
    May 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,418
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на VladimCho Преглед на публикациите
    В къде да е заровено клетото куче? Като сменя термостата всичко е супер миналата зима парното беше на 6 и ясно си личеше, кога отваря термостата, а сега очевидно пропуска още с паленето. Не виждам, какво и защо чоплиш :-) А иначе систеката си работи супер, вече втора година управлявам перката, както си искам.
    Парното е вторична опция . Главното предназначение на термостата е да регулира работната температура на мотора .

    Ся , понеже няма да има цифри явно , та : както е известно
    - при нормална работна температура ( напълно отворил термостат ) приемаме , че стрелката на термометъра е знаеш къде - там , хоризонталната дебела чертичка .
    - ако охлаждащата система е в изправност , при "голям зор" стрелката не би трябвало да мърда , или ако мърда нагоре , то е преди червения сектор
    - обратно , при продължително спускане мотора е нормално да се охлажда прекомерно и следователно термостата да започне да затваря (включително и напълно при необходимост ), така че в крайна сметка да се поддържа нормална работна температурата . С други думи въпросната стрелка ще си е на въпросната дебела хоризонтална чертичка .
    .. и понеже спомена за цифров дисплей - на мен ми беше любопитно какво е изражението на температурата в горните случаи в числа

    А иначе ако твоите термостати са извън горните констатации , то наистина имаш проблем с тях , ама пък как така да си такъв карък откъм термостати ?!

    ПС. Само за протокола : парно се губи освен от незатварящ термостат - и от запушен радиатор и от духнала гарнитура .
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

  16. #16
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Адаш... Отивам направо да сменя мотора Оставям познанията си по двигатели на закачалката и призовавам да се придържаме към същността на темата, моля! :-)
    ОФА КБ X20SE + метан

  17. #17
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Такаа... докато стигна до Олимпия минаха няколко дни и изведнъж термостата поскъпнал с 3лв. а и без уплътнител се продавали та за един уплътнител още 8лв. та общо 64лв. се върза! По примера на Павката напоследък не се циганя за пари за джипката, поръчах най-накрая и ръчни хъбове AVM и след десетина дни се надявам да са при мен и да съм ги монтирал.
    А иначе термостата изглежда доста по-масивно от предишните! Пружината му е много по-яка, задната част на шпулата е по-широка и разни такива... а на корпуса му има набит надис Wahler! Скоро ще го монтирам и се надявам поне някоя и друга година да не занимавам.
    ОФА КБ X20SE + метан

  18. #18
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    стара загора
    Публикации
    554
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на bushiDO Преглед на публикациите
    за 3.2 мотора...
    Там пък с какъв кеф се сменя термостата
    ВНЕДОРОЖНИК УАЗ - БОГ РАЗБИТЫХ ДОРОГ

  19. #19
    Регистрация
    May 2007
    Място
    София
    Публикации
    3,384
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на koko_s Преглед на публикациите
    Там пък с какъв кеф се сменя термостата
    Кеф?!?
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

  20. #20
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: За шиб...те термостати!

    Цитат Мнение на bushiDO Преглед на публикациите
    Кеф?!?
    Тук на некви извращения ми мяза...
    ОФА КБ X20SE + метан

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Датчици, термостати и др. термо устройства
    От Жоро Донечки във форум УАЗ
    Отговори: 65
    Последно мнение: 14-09-14, 23:13

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •