Резултати 1 до 20 от 20

Тема: Возията на ТЛК 90

  1. #1
    Регистрация
    Jul 2007
    Публикации
    21
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Возията на ТЛК 90

    Здравейте колеги, от 1 година карам 90ка къса база, интересно ми е и вашите ли возят толкова твърдо в сравнение с паджеро или терано моята вози като каруца. Ходовата част е перфектна, няма троп и хлоп. Какви подобрения могат да се направят, за да вози по меко и на колко атмосфери карате гумите?
    Поздрави!

  2. #2
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Варна
    Публикации
    1,575
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Возията на ТЛК 90

    Цитат Мнение на Accipier Преглед на публикациите
    Здравейте колеги, от 1 година карам 90ка къса база, интересно ми е и вашите ли возят толкова твърдо в сравнение с паджеро или терано моята вози като каруца. Ходовата част е перфектна, няма троп и хлоп. Какви подобрения могат да се направят, за да вози по меко и на колко атмосфери карате гумите?
    Поздрави!
    Коректното сравнение е Тераното и Паджерото да са къси бази а Паджерото да е 2 а не 3 щото 3-ката е с независимо окачване отзад.
    С еднакви гуми по размер и с еднакво налягане.
    Ако и джиповете са с еднакво натоварване и обща маса най добре.

    Дайте повече информация поне за размера на гумите.
    Поздрави
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

  3. #3
    Регистрация
    Jul 2007
    Публикации
    21
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Цитат Мнение на rosen_offroad Преглед на публикациите
    Коректното сравнение е Тераното и Паджерото да са къси бази а Паджерото да е 2 а не 3 щото 3-ката е с независимо окачване отзад.
    С еднакви гуми по размер и с еднакво налягане.
    Ако и джиповете са с еднакво натоварване и обща маса най добре.

    Дайте повече информация поне за размера на гумите.
    Поздрави
    Колега, гумите ми са 265/70/16 карам ги на 2.2атм. Винаги съм правил сравнение с къса база, тук за дълги не говоря. Ходим на лов, не говоря за тежък офроуд, Тойотата много съм доволен от нея като здравина, но е способна да ти изкара бъбреците.

  4. #4
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Тераното с оригинално поуморено окачване (каквито са 90%) вози като лодка, ама се клати като пате и пътното поведение е пълен шит.

    Свали гумите на 1.8 - 1.9 като за начало. Поне тераното ми (което е 1800 кила по кантар) карам на толкова в повечето време.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  5. #5
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Варна
    Публикации
    1,575
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Цитат Мнение на Accipier Преглед на публикациите
    Колега, гумите ми са 265/70/16 карам ги на 2.2атм. Винаги съм правил сравнение с къса база, тук за дълги не говоря. Ходим на лов, не говоря за тежък офроуд, Тойотата много съм доволен от нея като здравина, но е способна да ти изкара бъбреците.
    2.2 ми се струва множко.
    Пробвайте на 1.8
    Мойте са 265/75/16 и ако ги карам на 2.2 си друса осезаемо.
    Ако са на 1.8 е търпимо.
    Става дума за друга машина обаче Диско 2 - дълга база но е със цял мост отзад.
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

  6. #6
    Регистрация
    Aug 2012
    Място
    Варна
    Публикации
    834
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Возията на 90ката се оправя (гарантирано) с окачване ЛОУВЕЛС плюс два инча. Около два бона излиза удоволствието. За гумите вече ти казаха колегите.

  7. #7
    Аватара на Yaro
    Yaro е офлайн Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    Sofia, Bulgaria
    Публикации
    6,220
    Точки (при гласуване)
    40

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Не само с ловелс ще се справи, а и с кое да е друго прилично окачване, еле пък за тази цена.
    Аз карам с 2.2 до 2.5 на асвалт. Под това ми е floppy. Но дълга база.

  8. #8
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    София
    Публикации
    21,427
    Точки (при гласуване)
    78

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Цитат Мнение на rosen_offroad Преглед на публикациите
    ... Мойте са 265/75/16 и ако ги карам на 2.2 си друса осезаемо.
    Ако са на 1.8 е търпимо. ...
    Високопрофилни гуми с по-ниско налягане вкарват една допълнителна нестабилност в завои. Дори 265/70/16 се гънат осезаемо при налягане под 2 ...

  9. #9
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Варна
    Публикации
    1,575
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Цитат Мнение на Чавдар (V93) Преглед на публикациите
    Високопрофилни гуми с по-ниско налягане вкарват една допълнителна нестабилност в завои. Дори 265/70/16 се гънат осезаемо при налягане под 2 ...
    Това е ясно, останах с впечатление че се кара офроуд за лов предимно и е добър компромис.
    Иначе под 2.5 за магистрално не е препоръчително.
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

  10. #10
    Регистрация
    Jul 2007
    Публикации
    21
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    За налягането разбрах, даже вече го свалих на 1.8, една идея по-добре е. За магистрално не говорим, защото джипката се кара само градско/ от малко градче съм/ и в гората. Иначе за смяна на цялото окачване на такава цена ми идва много за момента...

  11. #11
    Регистрация
    Aug 2012
    Място
    Варна
    Публикации
    834
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Цитат Мнение на Yaro Преглед на публикациите
    Не само с ловелс ще се справи, а и с кое да е друго прилично окачване, еле пък за тази цена.
    Баси, мислех, че съм минал тънкаж!

  12. #12
    Аватара на Yaro
    Yaro е офлайн Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    Sofia, Bulgaria
    Публикации
    6,220
    Точки (при гласуване)
    40

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Цитат Мнение на VULKAN Преглед на публикациите
    Баси, мислех, че съм минал тънкаж!
    Стефане, в цветните окачвания няма тънкаж.
    Тънкаж е амортисьори по размер в магазина за бусчета и камиони и пружини от ибея, шкурка, задължително жълта боя и газ.

  13. #13
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Цитат Мнение на Yaro Преглед на публикациите
    Не само с ловелс ще се справи, а и с кое да е друго прилично окачване, еле пък за тази цена.
    Аз карам с 2.2 до 2.5 на асвалт. Под това ми е floppy. Но дълга база.
    Цитат Мнение на rosen_offroad Преглед на публикациите
    Това е ясно, останах с впечатление че се кара офроуд за лов предимно и е добър компромис.
    Иначе под 2.5 за магистрално не е препоръчително.
    Уточнете какви автомобили карате с тия налягания, налягането само по себе си не значи нищо и несъмнено и двамата го знаете. Оптималното налягане за дадени условия зависи както от размера на гумата така и от теглото на това над нея, а и от самото окачване.

    Например за терано с 31-ци, с тегло 1800кила (предполагам къса 90-ка е с горе-долу същото тегло), налягане над 2 отпред е нонсенс - влошава поведението, освен че е и по-некомфортно. Това пробвано на 5 окачвания (оригиналното, и след смяна напружини и торсиони с амортисьори TrailMaster, Monroe, Fox, FS), текущото с амортисьори с регулация. Даже се е случвало на магистрала да спирам нарочно за да спадам гуми, понеже от жегите станали от 2 на 2.3). Над 2 има смисъл само отзад, ако е натоварена яката, и повече от 2.3 никога не е виждала, дори натоварена колкото може с бетонни блокчета. На мен комфорта ми е на заден план след пътното поведение, та ми е по-важно какво става когато мина през дупка-невидимка, взимам рязък завой при кофти настилка (павета например), скокна поред нощ върху легнал полицай или повдигната пешеходна пътека, които по някаква причина не съм видял или не съм имал възможност да намаля, или се движа по кофти участък по магистралата. Не ми е важно колко друса, а дали при такива извънредни обстоятелства колата ще стои на пътя и ще имам контрол. Еми при 2.2 въпросния контрол е по-лош отколкото при 2 (на колкото отпред карам по магистрала), а при 2.5 ще е много категорично по-лош, и никакви ползи, освен експресна смяна на някоя и друга пломба, няма да придобия.

    ПП: Отделно - не разчитайте на показанията на манометрите на гумаджиите или по бензиностанциите. Засичал съм до 0.4 бара отклонение, най-често е около 0.1 - 0.2 надолу, та по тоя повод помпам до 2.5 и после спадам до моето, ползвайки гарантирано читав манометър.

    ППП: Сега погледнах - къса 90-ка тежи кажи-речи колкото късо терано, +/-50 кила в зависимост от това кое как и с какво е накичено, тоест аналогията е почти пълна.
    Последно редактиран от sparkybg ; 20-09-17 в 12:48
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  14. #14
    Аватара на Yaro
    Yaro е офлайн Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    Sofia, Bulgaria
    Публикации
    6,220
    Точки (при гласуване)
    40

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Пътното поведение естествено, че е по-важно от комфорта. Затова никога не съм си и мислил да карам под 2 или 2 атмосфери на асвалт. С моите балони под 2 ще си е опасно (255.85.16). Но и колата е с 500кг над твоята. Окачвания - тествал съм всички конвенционални окачвания внасяни тук в последните 15г., налягането си остава все такова.

  15. #15
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    с.Лозен
    Публикации
    172
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Оригиналните амове на 90-ката са прекалено твърди и шосейно насочени. Най-зле е по твърд черен път с камънак по него - имаш чувството че таблото ще ти падне в краката.
    При мен и пружините бяха уморени и амовеtе поизпуснали - направо смених цалото окачване с TrailMaster - Нещата се подобриха драстично в гората и влошиха на асфалта ама на кой му пука

    + 1 за хубавия манометър - скоро на една бензиностанция напомпах задната гума на мотора на 2.5 (позагрята) После като я измерих вкъщи се оказа над 3 - студена!
    Калин - О88 б579I9I
    Обичам да пътувам, не обичам да пристигам.

  16. #16
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    TrailMaster, поне във варианта, който аз ползвах (+50мм), си е може да се каже комфортно насочено окачване по отношение на амортисьори. Но след FOX и FS ми се клати неестествено много - наложи се за 2 седмици да си сложа старите предни амове (от които зависи 90% от поведението конкретно на Terrano 2), понеже пратих другите за ребилд. Категорично е по-комфортно, обаче си се клатушка. За няколкостотин километра човек се ориентира къде му е безопасния предел, ама с другите имам някак по-голяма увереност кога какво ще се случи.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  17. #17
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    София
    Публикации
    2,480
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    На всяко МПС на колонката на шофьорската врата или на капачката за резервоара, има таблица и пише на колко атмосфери да се помпят гумите, на джипката от подписа ми се препоръчва на 1.8 на четирите гуми, всичко това важи само при заводските размери гуми на съответното МПС, при нестандартни размери е вече според случая...
    Нещо, което работи, не се пипа!

    ОФА КБ C20NE - Бивша.
    ОФБ ДБ 3.2 V6 2002г.

  18. #18
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    ...и незнайно защо на един и същ модел возило можеш да видиш различни стойности там.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  19. #19
    Регистрация
    Oct 2010
    Място
    София/Железница
    Публикации
    77
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Цитат Мнение на Павел Василев Преглед на публикациите
    На всяко МПС на колонката на шофьорската врата или на капачката за резервоара, има таблица и пише на колко атмосфери да се помпят гумите, на джипката от подписа ми се препоръчва на 1.8 на четирите гуми, всичко това важи само при заводските размери гуми на съответното МПС, при нестандартни размери е вече според случая...
    И аз съм ЗА да се спазват препоръките на производителя - той най-добре знае кое е добре за кола и хора. При мен за ТЛК-то, както и за паджерото дават 2,0 атм. нормалното.

  20. #20
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Возията на ТЛК 90

    Цитат Мнение на ф-008 Преглед на публикациите
    И аз съм ЗА да се спазват препоръките на производителя - той най-добре знае кое е добре за кола и хора. При мен за ТЛК-то, както и за паджерото дават 2,0 атм. нормалното.
    Препоръките на производителя важат за кола в заводски вид и състояние, включително вид гуми (не само размер).
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

Сходни теми

  1. Проблем с возията на WJ 2.7 CRD
    От val1 във форум JEEP
    Отговори: 112
    Последно мнение: 05-10-13, 17:54
  2. Проблем с возията на кия вагон
    От kalasha във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 6
    Последно мнение: 16-09-12, 10:24
  3. Разлики във возията на Самурай?
    От cerebral във форум SUZUKI
    Отговори: 73
    Последно мнение: 25-03-12, 07:58
  4. Конкретно питане за возията.
    От upi във форум Сравнения и тестове между марки, модели и функционалност
    Отговори: 20
    Последно мнение: 11-10-09, 21:44
  5. Отговори: 18
    Последно мнение: 25-02-08, 15:25

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •