Резултати 1 до 4 от 4

Тема: Видео ръководство за Land Rover Discovery 2 автомат на offroad

  1. #1
    Регистрация
    Feb 2015
    Място
    София
    Публикации
    33
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране Видео ръководство за Land Rover Discovery 2 автомат на offroad

    Здравейте, Колеги!
    Попадна ми едно видео, в което се описва подробно как се кара Diskovery II автомат на offroad. Всичко се обяснява с подробности и примери в реални условия, а не само приказки.
    Смятам че видеото ще е доста полезно за начинаещи и за хора, които от скоро са с този модел. Аз попадам и в двете категории и определено видеото беше доста полезно за мен! Разбрах не малко нови неща!
    Може да е пускано вече тук във форума, но не намерих такава тема!
    Поздрави!


  2. #2
    Регистрация
    Aug 2011
    Място
    София/UK
    Публикации
    1,190
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Видео ръководство за Diskovery II автомат на offroad

    ...съдържанието вкратце :


    Нагласете си страничните огледала така че да се вижда цялата задна гума, така ще предпазите джантите да не забършат някой камънак


    Превключването на "бавни" се прави при скорост под 8 км/ч или спрял. Основния скоростен лост се слага на "неутрална" N, след което малкия лост за бавни се превключва на L. Ако не се е включило добре ще дзвънне дзвън и ще трябва да повторите процедурата отначало (и двата лоста).
    - След като бавните зацепят правилно, вече слагате големия лост на необходимата скорост. Изключването от бавни става по същия начин, но малкия лост отива на Н.


    Бавните се ползват само там където теренът изисква ниска скорост и повече мощност, примерно голям наклон или големи неравности. За обикновен офроуд и изкачване на наклони, големият лост тогава се слага на 3-та скорост. Така трансмисията ще може сама да превключва между 1-2-3 скорост когато й трябва.


    За слизане по наклони на бавни, което значи в случаите когато носът на автомобила забие надолу, големият лост се включва на 1-ва скорост преди да е тръгнете надолу. Така трансмисията ще превключи на 1-ва преди автомобилът да е набрал инерция по наклона.
    - ако наклонът намалее и движението на 1-ва ви е твърде бавно, просто дайте повече газ. Ако и тогава не постигнете желаната скорост, превключвате големия лост на 2-ра.
    - ако нанадолнището стане отново стръмно и забелязвате че се налага да ползвате спирачки, превключете обратно на 1-ва. Така двигателят се ползва за спирачка и намалява скоростта.


    За да ви подпомага при слизане по наклони, автомобилът има HDC (система за подпомагане при слизане), който трабва да е включен винаги по нанадолнище. - Бутонът се натиска преди да сте започнали слизането. На таблото ще светне съответната лампа. Системата се действа само докато сте на "бавни" на всяка скорост, вкл. задна.
    - HDC автоматично натиска спирачките при нужда, за да поддържа непрекъснато необходимата скорост и работи координирано с ABS за предотвратява "заключване" на някое от колелата.
    - след края на спускането трябва да изключите бутона.


    Ако автомобилът забуксува докато се катери по нанагорнище:
    1.натискате спирачка
    2.превключвате на задна
    3.изправете колелата
    4.вдигнете крак от спирачката и оставете колата да се върне назад до началото на наклона.
    5.HDC ще ви осигури допълнителна помощ за добре контролирано слизане
    6.пробвайте пак качването, не забравяйте да карате възможно най-бавно и с не повече от необходимо ускорение. Може би малко повече газ/засилка в съответния момент ще ви прекара през проблемното място.


    При много хлъзгави условия като кал или сняг, може да превключите "ръчни" (manual на големия лост) за по-голям контрол и задържане на необходимата скоростна предавка.


    При особено големи неравности, HDC и ползването на двигателя като спирачка може да не са достатъчни за добър контрол на автомобила. При голям камънак ползвайте педала на спирачката. Всяко голямо препятствие си е един малък хълм и с натискане на спирачката ще предотвратите рязкото лашкане надолу.
    - в такива случаи някои офроудаджии натискат спирачката с левия крак. Така непрекъснато имате единия крак на спирачката и другия на газта, и натискате което е необходимо мигновено, с което с е постига прецизно и плавно придвижване. Понеже колата няма да "подскача", и четирите колела ще останат в контакт с терена ще има добро сцепление.
    - чрез "спирачка с левия крак" може да преминете през канавка/вдлъбнатина или паднало дърво. За целта се приближавате по диагонал, така че колелата да преминават едно по едно през препятствието. За прецизен контрол ползвайте педалите и на газта и на спирачката, който трябва според момента, така че да се получи плавно движение. Така ще предотвратите "подскачане" на шасито и просветът отдолу ще се запази непроменен.
    - не забравяйте че и задните колела трябва да минат през препятствието бавно, както и "опашката" на колата.


    При преодоляване на труден терен, винаги спирайте пред големите неравности и огледайте мястото, като се замисляте за твърде високи камънаци които могат да засегнат колата отдолу. Двата диференциала на Диско2 стоят в една линия и леко настрани от центъра. Това ви дава най-голям просвет от страната на шофьора - 27см, и най-малък просвет под дифовете под пасажерското място - 21см.
    - най-разумният маршрут е заобикаляне на препятствието, но имайте предвид че най-слабата част на гумите е отстрани, така че избягвайте драскане и закачане. Ползвайте страничните огледала.
    - Ако трябва да минете през препятствието, карайте така че то да се падне от шофьорската страна, където е най-големия просвет.
    - Ако се съмнявате дали имате достатъчно просвет за целта, вижте дали може да качите и двете колела на по-високите части от терена, за да вдигнете колата над препятствието.
    - и не забравяйте да ползвате спирачките за да минете плавно и без подскачане.
    - най-добре е ако имате навигатор който да излезе отвън и да ви насочва. Желателно е да си уговорите точните сигнали предварително, за да няма недоразумения и да можете да отреагирате моментално.


    Добър навик при каране офроуд е да държите кормилото здраво в ръце, с палците отгоре, така че да не закачат напречната част на волана. Ако внезапно ударите препятствие или колата лашне, трябва да можете да отреагирате.


    Ако нямате навигатор, важно е да огледате терена и да оставите достатъчно място отстрани от пасажерската страна - там може да има препятствие, което не сте успели да забележите. Придържайте се близо до препятствията от шофьорската страна, защото там имате добра видимост.


    Запознайте се добре с ъглите на проходимост в предната и задната част на колата. Предната гума трябва да е първата част от автомобила, която се допира в препятствието и имайте предвид че след задната гума "виси" още малко от колата. При терен който създава проблеми с просвета, карайте бавно и плавно.
    - Понякога трябва да се замислите и за просвета под шасито, така че колата да не застане "на кантар" (носът на колата слиза надолу по наклон, но задницата не е изкачила достатъчно и колата ляга "по горем"). По такива места карайте много бавно.
    - Някои модели имат автоматично изравняване на окачването (SLS), което осигурява повече просвет отзад. Натиснете съответния бутон (кола със стрелка нагоре зад нея) и задницата ще се вдигне с почти 4см. Изключете бутона след като излезете на нормален терен. Системата автоматично се спуска сама при скорост над 28км/ч


    Не забравяйте и просвета отгоре, примерно като преминавате покрай силно наклонено дърво.


    При страничен наклон имайте предвид че джиповете са с малко по-висок център на тежестта от обикновените коли и е нужно повече внимание.
    - изберете възможно най-гладкия терен
    - дръжте колелата прави
    - ако предните колела се хлъзнат в посока надолу по кълма, не се опитвайте да коригирате като врътнете волана в посока нагоре по хълма. Дръжте волана под контрол в посока на хлъзгането,т.е. надолу по хълма, за да си върнете сцеплението с терена.
    - поддържайте движението бавно и стабилно


    При нестабилен терен (чакъл, дребни и подвижни камъчета) и хлъзгави условия може да загубите сцепление. За да запазите сцепление в този случай, е важно плавното подаване на газ. Ако някое колело забускува, подавайте постоянно и стабилно газ (не няколко резки форсирания) и оставете колелото да "закачи" терена. Електронната система за сцепление (тракшън контрол) ще ограничи буксуването като подаде мощност на колелата с най-добро сцепление с терена.
    - избягвайте продължителното буксуване


    Не натискайте педалите рязко и не въртете волана рязко, при всякакъв вид каране, особено при хлъзгави условия. При хлъзгав терен подаването на газ, натискането на спирачки и въртенето на волана трябва да става плавно, за да имате максимален контрол над движението на автомобила.


    При мек терен като пясък, леко спускане на налягането в гумите ще осигури повече сцепление, но не забравяйте и че това ще намали просвета на колата отдолу.
    - особено важно е да поддържате равномерна скорост. Избягвайте рязко удряне на спирачките или форсирано подаване на газ, както и бързото завиване.


    При преминаване на вода, излезте проверете първо условията - дълбочина, разстояние за прекосяване и течения, както и подводни препятствия. Обърнете внимание дали дъното е твърдо, каменисто или тинесто. Изберете маршрут с твърдо дъно и без търкалящи се боклуци. Паркирайте се на равен терен: натиснете педала на спирачката, вдигнете ръчната, сложете големия лост на N, отпуснете бавно педала на спирачката за да видите дали ръчната държи колата добре застопорена и накрая сложете големия лост на Р.
    - препоръчваната максимална дълбочина за газене във вода е 50см или до върха на джантите.
    - за каране през вода ползвайте 3-та скорост и "бавни".
    - нагласете скоростта така че пред колата да се образува вълна, но избягвайте пръскане/преливане за да запазите двигателя сух.
    - на излизане от водата натиснете леко спирачките за да им помогнете да изсъхнат
    - преди да излезете на нормален път, превключете от бавни на нормални скорости и спрете. Излезте навън и проверете за поражения, вижте гумите да не са се одраскали. Погледнете вътрешната страна на колелата и въобще под автомобила да няма заседнали неща закачени във водата.


    Правилото на Ландровер е "възможно най-бавно, бързо колкото е необходимо". Ландровер е направен за "офроуд", в смисъл "извън асфалта", а не "извън пътеката или пътя"

  3. #3
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    София
    Публикации
    2,528
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Видео ръководство за Diskovery II автомат на offroad

    Много полезно инфо, особено при автоматика
    Нещо, което работи, не се пипа!

    ОФА КБ C20NE - Бивша.
    ОФБ ДБ 3.2 V6 2002г.

  4. #4
    Регистрация
    Feb 2015
    Място
    София
    Публикации
    33
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране От: Видео ръководство за Land Rover Discovery 2 автомат на offroad

    Още по темата тук

Сходни теми

  1. Land Rover Discovery1 3,9 V8 автомат, какво се случва ?
    От edin_lyd във форум Общи приказки
    Отговори: 11
    Последно мнение: 09-11-14, 16:19
  2. Отговори: 7
    Последно мнение: 01-08-13, 22:55
  3. Отговори: 7
    Последно мнение: 11-08-08, 19:47

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •