Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 37

Тема: Олекотяване на маховик и колянов вал

  1. #1
    Регистрация
    May 2012
    Място
    Пазаржик
    Публикации
    14
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Олекотяване на маховик и колянов вал

    Здравейте колеги,къде могат да ми олекотят коляновия вал и маховика и след това да ги балансират заедно ?
    Интересуват ме места за които сте сигурни,че ще го свършаткачествено.Иначе за маховика и сам мога да си го направя,но без коляновия вал не искам.

  2. #2
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,417
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Само да вметна, че от това което ми е разказвал един стар състезател, участник тук-от олекотяването няма никакъв осезаем ефект. На теория би трябвало двигателя да се развърта по-лесно, но на практика не са усетили нищо.
    Това преди 20 години де, на Лада. На по-модерните двигатели може да е друго.
    Има ли желание-има и начин!

  3. #3
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,264
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Всички беемвисти се кълнат в олекотения маховик. Сигурно има смисъл, особено за тези които го правят.

    Но младежът леко е сбъркал форума.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  4. #4
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,677
    Точки (при гласуване)
    23

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Поредните две мнения в този форум пълни със съдържание колкото лайно с витамини. На обичайните компетентни заподозрени. Поздравления!

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Sofia
    Публикации
    1,894
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Факта е че олекотяват. И мотовилки, и бутала, та даже и газоразпределителните системи.
    Работи се и по аеродинамиката на коляновия вал, отвеждането и на завихреното около него масло, и не знам си какво още.
    Значи тези неща окзват няккво влияние. Взети по отделно, вероятно незначително.
    И несъпоставимо, когато надуе турбото

  6. #6
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,156
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Всички беемвисти се кълнат в олекотения маховик. Сигурно има смисъл, особено за тези които го правят.

    Но младежът леко е сбъркал форума.
    Що , в другия ще му сложат и шибърни клапани
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  7. #7
    Регистрация
    Oct 2010
    Място
    София
    Публикации
    1,595
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Цитат Мнение на jeko47 Преглед на публикациите
    Що , в другия ще му сложат и шибърни клапани
    Ейййй ,стари приятелю не помниш ли едно вреееме имаше състезания за най икономичен автомобил .
    Обикновенно печелеха чехите с шкода -там масово започваха от олекотяване и балансиране.
    Л.Р. Дискавари 1

  8. #8
    Регистрация
    May 2012
    Място
    Пазаржик
    Публикации
    14
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Първо да кажа,че не карам бмв.Искам да олекотя вала,като това естествено включва "заострянето" му.Само от маховик файдата ще е малка.Също така ще слагам и ултра лека шайба на вала.Така,че определено ще стане дооста неврозна.Ще се слагат и други разпределителни валове,но това е друга тема.За сега това с вала и маховика ми е проблем.
    И искам някой наистина да го направи,а не да ми вземе парите и после като му кажа дай да видя баланса и да се окаже,че бият.

  9. #9
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,156
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Иво , нали се майтапиш
    Ти да си видвал дебалансиран мотор
    Като чуеш идеята и ти става ясно за оборотите. ...Вдигаме ...чупиме пружини на клапани от резонанс стигаме до шабърни
    За друг форум е темата.
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  10. #10
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е офлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,584
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Цитат Мнение на shisharkata Преглед на публикациите
    Първо да кажа,че не карам бмв.Искам да олекотя вала,като това естествено включва "заострянето" му.Само от маховик файдата ще е малка.Също така ще слагам и ултра лека шайба на вала.Така,че определено ще стане дооста неврозна.Ще се слагат и други разпределителни валове,но това е друга тема.За сега това с вала и маховика ми е проблем.
    И искам някой наистина да го направи,а не да ми вземе парите и после като му кажа дай да видя баланса и да се окаже,че бият.

    Я обясни каква ти е основната идея!?Защото при олекотен вал и маховик получаваш нещо като електромотор,в смисъл бързо ще се развинтва(ако е със подходящи раз.валове) и до там.Мотор направен по тоя начин няма никакъв старт,по простата причина че няма натрупана кинетична енергия в маховика,който е окастрен и умира при пускане на съединителя.Пробвано на дрегела от аватара лично,след провалени два сезона.Ако ще е да впечатляваш момите пред кафето на ограничител-става.
    Вива:22 март е ден на водата. Понеже бирата е 90% вода, днес е 90% ден на бирата.

  11. #11
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    София
    Публикации
    5,999
    Блог Публикации
    4
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Цитат Мнение на petroffbg Преглед на публикациите
    Пробвано на дрегела от аватара лично
    Интересно. Състезателната машина работи при над 5 000 оборота, а това компенсира намаления въртящ момент. Също лично усетено.
    Сериозността превръща човека в камък.
    Grand Cherokee VM 2.5 TD
    0888/231599

  12. #12
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,417
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Да де-5000 ама като вече е ускорила и е развъртян двигателя.
    Но тази кола все пак си иска ускоряване от темпо нула, до някаква скорост за да се постигнат оборотите. Именно в потеглянето е минуса на лекия маховик. Респ. намаления въртящ момент.
    А старта както се знае е може би най-съществената част от състезанията с масов старт. А и с не толкова масов.
    Има ли желание-има и начин!

  13. #13
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    София
    Публикации
    5,999
    Блог Публикации
    4
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Казваш че тръгваш с обороти на празен ход?! Щото обикновено се тръгва с мах, но винаги над 5. Де да знам, Москвичите и Ладите вървяха доста по-добре.
    Сериозността превръща човека в камък.
    Grand Cherokee VM 2.5 TD
    0888/231599

  14. #14
    Регистрация
    Oct 2007
    Публикации
    74
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    При БМВвистите всяко кило което е олекотен маховика се равнявало на 25кг олекотяване на купето. И на запад всичкия моторспорт е с 2-3-5 дискови съединители по 200мм с маховичета по-2, 3 кила за няколко хиляди долара. За справка разгледайте сайта на Тилън/Tilton , само в БГ моторспорта разчита на тежките маховици, а оффроуда е за тежките джипове- поне 2 тона. Ама ко да правиш, манталитет.

  15. #15
    Регистрация
    Dec 2005
    Място
    софия
    Публикации
    1,017
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    На Шумера след олекотяване има огромна разлика ,за протокола да отбележа че освен олекотяването сложих нови по леки бутала и глава портвана в известна тунинг фирма . Развърта се в пъти по рязко , спира също по рязко . Само че при мен има минимум 300 кила железа които трябва за се развъртят или спират по време на движение . Не съм стъргал за олектяване нито маховика нито нещо друго купих заводски мотор с най тежките железа , на неговия блок и елекроника наслагах най леките заводски възможни железа + портваната глава .

  16. #16
    Регистрация
    May 2012
    Място
    Пазаржик
    Публикации
    14
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Какви са тези глупости,че няма да върви с лек маховик ?!Те хората защо ли продават свръх леки маховици,сигурно са глупави трябва някой умен да почне да продава по-тежки.
    Както и да е,някой да знае къде може да ми олекотят коляновия вал и маховика и да ги балансират заедно ?

  17. #17
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е офлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,584
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Цитат Мнение на bojitch Преглед на публикациите
    Казваш че тръгваш с обороти на празен ход?! Щото обикновено се тръгва с мах, но винаги над 5. Де да знам, Москвичите и Ладите вървяха доста по-добре.
    Тръгвам на 8400 на ограничител,номера е да успееш да се измъкнеш пред 9 кухи лейки,които за нищо на света не пускат газта.
    Всичко беше нормално при един движещ мост,но при два и първа 2,8 животното бие главата у земята и не ще.Сложих стандартен маховик и тръгна,дрегела е 1,6,такова е ограничението за класа в който карам.
    Вива:22 март е ден на водата. Понеже бирата е 90% вода, днес е 90% ден на бирата.

  18. #18
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    София
    Публикации
    5,999
    Блог Публикации
    4
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Нещо не се връзва, но щом казваш, требва да ти вервам.

    Все пак, бих искал да го почувствам лично. Значи, пускаш съединител и вместо да литне, обороти падат, гуми не превъртат, добичето се зарива...

    Всичко това се оправя с маховик с две кила отгоре?!

    Да не говорим за преводното число.
    Сериозността превръща човека в камък.
    Grand Cherokee VM 2.5 TD
    0888/231599

  19. #19
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е офлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,584
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Значи всичко тръгва от предавателното число,стандартното на ск която карам за 1-ва е 3,87 и не ме устройва,първата свършва на метър от старта и трябва следваща от което се губи време и всички отдавна са заминали.Куриоз във случая е,че на асфалт тръгва,на пръст не.Колелата са макадан 15"на 65см диаметър...
    Вива:22 март е ден на водата. Понеже бирата е 90% вода, днес е 90% ден на бирата.

  20. #20
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    София
    Публикации
    5,999
    Блог Публикации
    4
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране От: Олекотяване на маховик и колянов вал

    Не мога да коментирам без да го видя и усетя. Странното е, че го лекуваш с малко по-висок въртящ момент и то доставен от по-тежък маховик.
    Сериозността превръща човека в камък.
    Grand Cherokee VM 2.5 TD
    0888/231599

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Маховик от ktm exc на sx 450
    От ВЕНЦИ КЛЮЧ във форум 4-Тактови
    Отговори: 13
    Последно мнение: 16-12-11, 10:39
  2. Маховик 2.5 tdi ???
    От pangarov във форум MITSUBISHI
    Отговори: 8
    Последно мнение: 11-04-10, 19:41
  3. Даите акьл (Олекотяване)
    От Станислав_ във форум 4-Тактови
    Отговори: 148
    Последно мнение: 24-02-09, 21:48
  4. Олекотяване на Г-класата.
    От MDRAZHEV във форум MERCEDES
    Отговори: 34
    Последно мнение: 29-04-07, 13:59

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •