Страница 1 от 8 12345 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 152

Тема: Друг двигагател на Киа.

  1. #1
    Регистрация
    Nov 2014
    Място
    Раднево
    Публикации
    2,394
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране Друг двигагател на Киа.

    Ще пиша за Киа 2000тди./тази от подписа/
    Някой мислил ли е,за замяна на двигателя с друг?
    Аз си мисля за дв. от Пасат 1.9 90-110кс.
    Знам,че възможно да се направи всичко!
    Дали си заслужава?
    .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
    Киа спортаж2000тди 98г
    Опел корса 1.7D исузо 98г.
    Каравана Аdria 390Q

  2. #2
    Регистрация
    Nov 2010
    Публикации
    3,177
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Цитат Мнение на georgipetkov64 Преглед на публикациите
    Ще пиша за Киа 2000тди./тази от подписа/
    Някой мислил ли е,за замяна на двигателя с друг?
    Аз си мисля за дв. от Пасат 1.9 90-110кс.
    Знам,че възможно да се направи всичко!
    Дали си заслужава?
    Аз си мислех за V8 ама ми казаха, че ще изпотроши всичко

  3. #3
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,423
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Нещо маздово би трябвало да стане на камбаната, иначе всичко може да стане, ама като туриш чертата ше ти се прииска да си сложиш въжето.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  4. #4
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Цитат Мнение на georgipetkov64 Преглед на публикациите
    Ще пиша за Киа 2000тди./тази от подписа/
    Някой мислил ли е,за замяна на двигателя с друг?
    Аз си мисля за дв. от Пасат 1.9 90-110кс.
    Знам,че възможно да се направи всичко!
    Дали си заслужава?
    Ако може да се направи евтино, си заслужава 100%.
    Оригиналния мотор на Кияка е по слаб от 90-коньовото TDI още. Като опциите това желязо да се подсили, могат да превърнат Кията в бегачка, ако трансмисията издържи. 110-тката става на 143к.с само от софтуер. Момента е 235Nm сток, и близо 300 само с чип...и то при по-ниски обороти от Кията.
    Мотора е и с директно впръскване, та и разхода няма да се вдигне (зависи и от настъпването) от по-доброто вървене. Части има навсякъде, а и не се троши лесно.
    Негатив би било, че загрява бавно и зимата трябва да се мисли нещо за парното евентуално. Но пък пали и с изгорели свещи до доста студено.
    Има вариант, особено ако се чипосва и без друго, да се орежат някои подробности като дебитомера например.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  5. #5
    Регистрация
    Oct 2013
    Място
    БЛАГОЕВГРАД
    Публикации
    433
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Аз ги правех тея изпълнения с БМВ-тата. Само пари хвърчаха, ама нали кефа няма цена. Добре че ми дойде акъла на време. Ако някой има свалени скорости да направи един шаблон на сскорстната камбана по-лесно ще разберем от какво ще стане двигател без много преправяне. Иначе става от каквото си поискаш. Та нали Кията я има и с 2.7 мотол V 6.
    Аз си мислех дали този мотор не би могъл да се ъпгрейтне малко. При махане на вискота ще се разтовари до 10 %, което не е малко. Това са си едни почти 8 к.с. Малко по-голямо кулерче и малко натягане на турбинката с едни пак 10%. Да стане едни 100- на кончета мисля че ще и е достатъчно.

  6. #6
    Регистрация
    Sep 2010
    Публикации
    573
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Цитат Мнение на GECATA 73 Преглед на публикациите
    Аз си мислех дали този мотор не би могъл да се ъпгрейтне малко. При махане на вискота ще се разтовари до 10 %, което не е малко. Това са си едни почти 8 к.с. Малко по-голямо кулерче и малко натягане на турбинката с едни пак 10%. Да стане едни 100- на кончета мисля че ще и е достатъчно.
    Като махнеш виското, как ще охладиш мотора. Ако поставиш вентилатор на ток, е същото, защото мощноста ще се вземе от алтернатора /с ниско КПД/
    А турбината не съм сигурен....при мен се усеща спадане на въртящ момент при обороти още около 3000. Възможно ли е да имам проблем с турбината, или просто тя е малка и не успява да осигури налягане при по-високи обороти?
    Та да не се наложи и друга турбина...не че ще го правя...просто си разсъждавам публично
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

  7. #7
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,267
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Цитат Мнение на pansim Преглед на публикациите
    Като махнеш виското, как ще охладиш мотора. Ако поставиш вентилатор на ток, е същото, защото мощноста ще се вземе от алтернатора /с ниско КПД/
    Ако набедиш алтернатора за ниско КПД, виското изобщо не се класира. То се поставя не заради високо КПД.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  8. #8
    Регистрация
    Sep 2010
    Публикации
    573
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Какво ще се спечели като мощност ако заменим виското с ел. вентилатор?
    Ако може обяснението да бъде математически подкрепено, защото аз нямам необходимите данни.

    ПП ниско КПД заради преобразуването на механичната енергия в електрическа, и обратно във вентилатора.
    Последно редактиран от pansim ; 06-09-17 в 12:40
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

  9. #9
    Аватара на turtey
    turtey е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    18,006
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    42

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Грубо едни 20-30 коне.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  10. #10
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Много е сложно на Кияка да му махнеш даже и всички ремъци, и да го видиш че пак не върви
    А подсилване на оригинала е безпредметно, щото и без него главите са консуматив.
    За който бърза, друг мотор, и най-лесно в друг джип оригинално от завода.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  11. #11
    Аватара на turtey
    turtey е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    18,006
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    42

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Те
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  12. #12
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Не съм го гледАл (после ще), но горе долу е ясно, че тия въртят перки не за два литра дизел, 90 коня... То и вентилатора се смета според мотора
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  13. #13
    Аватара на turtey
    turtey е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    18,006
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    42

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Цитат Мнение на cecoa1 Преглед на публикациите
    Не съм го гледАл (после ще), но горе долу е ясно, че тия въртят перки не за два литра дизел, 90 коня... То и вентилатора се смета според мотора
    Отдавна го гледах, не помня наизуст, но интересното е че перката беше константа независимо от моторите
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  14. #14
    Регистрация
    Sep 2010
    Публикации
    573
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Цитат Мнение на cecoa1 Преглед на публикациите
    За който бърза, друг мотор, и най-лесно в друг джип оригинално от завода.
    Гласувам "ЗА"
    Обаче това не пречи да си почешем клавиатурите...
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

  15. #15
    Регистрация
    Nov 2014
    Място
    Раднево
    Публикации
    2,394
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Цитат Мнение на cecoa1 Преглед на публикациите
    Ако може да се направи евтино, си заслужава 100%.
    Оригиналния мотор на Кияка е по слаб от 90-коньовото TDI още. Като опциите това желязо да се подсили, могат да превърнат Кията в бегачка, ако трансмисията издържи. 110-тката става на 143к.с само от софтуер. Момента е 235Nm сток, и близо 300 само с чип...и то при по-ниски обороти от Кията.
    Мотора е и с директно впръскване, та и разхода няма да се вдигне (зависи и от настъпването) от по-доброто вървене. Части има навсякъде, а и не се троши лесно.
    Негатив би било, че загрява бавно и зимата трябва да се мисли нещо за парното евентуално. Но пък пали и с изгорели свещи до доста студено.
    Има вариант, особено ако се чипосва и без друго, да се орежат някои подробности като дебитомера например.
    Точно поради тези причини,се спрях на 1.9 тди мотора.
    Знам,че цената няма да ми хареса,но бръмбарите в главата ми не спят.
    За в момента нямам никакво намерение да сменям двигател,само го споделих като идея.
    .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
    Киа спортаж2000тди 98г
    Опел корса 1.7D исузо 98г.
    Каравана Аdria 390Q

  16. #16
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,267
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Цитат Мнение на pansim Преглед на публикациите
    Какво ще се спечели като мощност ако заменим виското с ел. вентилатор?
    Ако може обяснението да бъде математически подкрепено, защото аз нямам необходимите данни.

    ПП ниско КПД заради преобразуването на механичната енергия в електрическа, и обратно във вентилатора.
    КПД не винаги е най-удачният критерий за ефективност. Той и не винаги е приложим, трябва да имаш някакво сгодно съотношение на мощности, енергии или работа. Но например може да се каже че КПД на целия двигател нараства при замяна на механично задвижваната перка с електрическа.

    КПД на вискомуфата изразено като отношение на мощност отдадена в перката към мощност взета от вала на двигателя е нещо между 5 и 70% в зависимост от режима ама повечето време прекарваш в областта около 5%.
    КПД на самата перка (изразено като енергия на постъпателното движение на въздуха към енергия с която я задвижваш) също се колебае в широки граници - в ниски обороти имаш срив на въздушния поток, във високи имаш турбулентност. Съответно имаш перка оптимизирана за широк диапазон от режими която не е оптимална в никой от тях. Освен това тази перка е тежка и масивна.

    Но най-важното - имаш някакво охлаждане независимо трябва ли ти в дадения момент или не, със съответния разход на енергия и намалена ефективност на двигателя заради неоптималната му температура.

    Какво имаш при електрическата перка: алтернатор с КПД 60-90% в зависимост от режима, ел. мотор с КПД 85-95%, перка оптимизирана за един режим с висока ефективност, която се включва само когато трябва. Освен това си спестил 7-10кг обща маса на конструкцията (с все дифузьори, виско, лагери които да носят виското и тн). И можеш да обърнеш двигателя напречно от което при леките коли има само ползи.

    Защо все пак се правят коли с виско? По-надеждно, по-нискотехнологично производство, по-просто, позволява спестяване на обем, по-традиционно и издава по-привлекателен за потребителя звук.

    Цитат Мнение на turtey Преглед на публикациите
    Грубо едни 20-30 коне.
    Не и от Кия. Но нека да кажем така: 5-7% от максималната мощност. И от разхода.

    Цитат Мнение на cecoa1 Преглед на публикациите
    Много е сложно на Кияка да му махнеш даже и всички ремъци, и да го видиш че пак не върви
    Колко пък и трябва да върви на една корейска Нива?

    Впрочем при съветската Нива замяната на постоянно задвижената перка (там и виско няма и добре че няма щото щеше да е сделано) с електрическа има осезаем ефект върху динамиката и разхода.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  17. #17
    Аватара на turtey
    turtey е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    18,006
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    42

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Не и от Кия. Но нека да кажем така: 5-7% от максималната мощност. И от разхода.

    .
    Щом казваш сигурно си го мерил
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  18. #18
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,267
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    За разхода съм го мерил, макар и не точно на Кия. Беше повече от 7% разликата и клонеше някъде към 15% защото тръгнахме от без виско.

    Сега понеже иде зима съм направил същия фокус на УАЗ. Ама не за коне или разход ами да ми е по-топло.

    А тя цялата Кия е 70кс някъде - откъде ще извадиш още 20 само ти си знаеш.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  19. #19
    Аватара на turtey
    turtey е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    18,006
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    42

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    Се тая колко е Кията - дадена перка иска едни коне за да се върти. Което зависи от перката, не от колата зад нея.
    А и не вадиш допълнителни коне - толко отиват като зацепи виското. Като върти свободно е друго, но пък там зависи от оборотите щото увлича.
    ПП Отделно се пропуска тънкия момент че ел перката не е директно вързана за алтернатора.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  20. #20
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,267
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Друг двигагател на Киа.

    То и като зацепи пак зависи от оборотите.

    И не, не е еднакво и ЗАВИСИ от колата зад него. Виждал съм най-различни по размер перки и също различни предавателни числа на ремъчната предавка която ги върти. Не е линейно, но зависи.

    Грубо казано за да отнесеш някаква топлина от някакъв радиатор ти трябва някакъв обем въздух и няма никакъв смисъл да претикваш повече въздух ако толкова ти върши работа. Друг въпрос че конструкторите като се прежалят за виско и почват да гледат накриво към радиатора и току го намалят щото с жертване на още киловати в перката също може.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

Страница 1 от 8 12345 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Друг алтернатор за Киа JA TDI
    От siem във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 11
    Последно мнение: 12-09-16, 06:06
  2. Груб строеж?
    От nikita66 във форум Ремонт, майстори и материали
    Отговори: 830
    Последно мнение: 20-12-15, 22:59
  3. Черта на монитора
    От sek.1 във форум Персонални компютри, IT
    Отговори: 3
    Последно мнение: 22-08-15, 18:04
  4. Друг двигател за УАЗ 452
    От Sasho69 във форум УАЗ
    Отговори: 40
    Последно мнение: 27-12-12, 16:54
  5. Газ 69 с друг мотор
    От Близнаците във форум ГАЗ 69
    Отговори: 16
    Последно мнение: 14-12-12, 15:08

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •