Резултати 1 до 13 от 13

Тема: Разлики между Vitara 1991 и 2005

  1. #1
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,131
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране Разлики между Vitara 1991 и 2005

    Замислям се за upgrade на старата Vitara-а. Интересуват ме само късите бази. Някой неща още от началото не бяха правилни (двигател G16A, няма климатик, хардтоп) и се чудя дали да не ги поправя заедно със малко осъвременяване. Обаче не намирам обобщение на разликите между първите и последните. Има ли съществени разлики между старите и новите в:
    * окачване
    * електроника (двигател, комфорт модули и т.н.)
    * защитите от корозия

    Подлежат ли и последните от това поколение на същият lift като първите? Има ли някакви разлики при процедурата или мога да прехвърля lift kit-а от старата на новата?

    Има ли сериозни разлики в подредбата от долу на купето? Старата е с газова бутилка под купето. Новата също ще трябва да мине по тоя път.

  2. #2
    Регистрация
    Oct 2015
    Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    bruм много хубав въпрос си повдигнал, дано да не излезе някой и да каже, че има много написано по темата и хвърли някой линк . Аз също съм бъдещ купувач на Витара, Гранд Витара или Терано . За разлика от тебе аз комфорта него разглеждам като въпрос или някаква дилема ( искам танк, който минава навсякъде )... Разбира се, някой може да каже и някой друг модел като избор, но за парите си, тези три модела са най удачни, ако имах пари за джип и подръжка бих си взел джип рубикон или Азия , но това е друга тема. Несъм карал никога 4х4, само се повозих няколко месеца в една фронтера на един колега, която ни мяташе като чували с картофи, ноооо имаше твърде много минуси, поне за мене. Захванах се с едно хоби от 4г. и вече ме тресе здравата, без 4х4 няма да стане, продавам сегашното си ауди, и живот и здраве се качвам на джипче , нарочно подчертах джипче, защото за мене точно това ми трябва, поради опита, който сдобих с фронтерата за 2-3 месеца разбрах много неща, първото нещо е:
    1- ГАБАРИТИ - обезателно тясно джипче, заради фронтерата вървяхме толкова места ПЕШ, а тия с голфчетата минаваха ! Просто идва гора, където има проход колкото за каруца, голфа минава фронтерата чака и гледа..... след това пак има път, но какъв е смисъла като фронтерата вече е на 2км в началото на гората а ние имаме още за вървене, после има и ВРЪЩАНЕ ... така че , само тесни джипове !
    моделите за мене са следните: Лада Нива - много я оплакват във форумите, чак се ставало монтьор покрай нея , Дайхатсу Териос - качих се на една , тя пък хептен тясня даеба аз съм 150кг., а и 1.3 мотора хич него виждам из стръмните места, Митсибуши Делика - имаме една група бракониери тука буквално карат МЕЖДУ ДЪРВЕТАТА , не им трябва път, но подробности за нея незнам, знам само че не е толкова тясно колкото изглежда, караше я по голямо прасе от мене и хич не стоеше като згърчен , Джимни - добър е , но аз малки мотори не харесвам, за мене най идеален е 2.0 бензин + Газ , Самурай - пак слабичък , и едвали вече има здрави без ръжда, Нисан Терано след 2003г. 2.7 или 3.0 още е дилема за мене, по всички критерии пасва идеално и бие по всички критерии витарата и гранд витарата НО нафтата убива рибата баце, къде 10л. газ при витара и къде 10л. нафта, а и нафтата в България проблем, последните бях работил като спедитор в транспортни фирми, последните два работодателя притежаваха и бензиностанции , и двамата караха само бензин , чувах ги как се оплакват от нафтата и двамката... други познати имам бачкат в бензиностанции, случайно последно посетих един и докато говорихме дойде и шефа на бензиностанцията ( това е 3-та друга бензиностанция ), та и той така вика САМО БЕНЗИН .... не искам да прозвучи вманиачено но нафтата наистина мноооого зле ама много... друг познат наскоро купи камион за частен бизнес, направил голяма грешка, заредил с нафта от ЛукОйл и камиона неможал да запали пак, беше дал оплакване на защита на потребителите но напразно, опразни си резервоара и зареди до горе наново и тогава се орпавили нещата ... просто не искам да наливам пари за нещо лъскаво, което може да се скапе не по моя вина, а освен това в гората така или иначе ще се счупи ! Затова дилема голема и при мене Брум !

    Горе си споменал за окачване, от това се интересувам и аз доста, чета някъде ,че на витарата може да се сменят мостовете с тези на УАЗ , но незнам други подробности, дали става и как се държи за по дългосрочен план... после друго пишеха,че можело да се смени блокажите с тези на Самурай, и там незнам подробности как точно и дали са надеждни и дали се променят някакви други параметри.... искам да кажа да не стане така,че после да не върви колата както преди, да не е нещо за сметка на друго.. мислех си и за блокажи на АРБ , но реална цена + монтаж незнам колко ще струва, освен това , те няма да се чупят но друго щяло ( поне така пишат ), но въпреки това, мисля че са добър вариант !

    1 - Бях казал ГАБАРИТИ
    2 - МОЩНОСТ - обезателно поне 2.0 бензин !
    3 - Надеждност
    4 - ако е възможно поне малко икономичен, затова най добре пасва Витара или Гранд Витара

    Но мисля, че Гранда е по удачен избор КЪСА БАЗА 2.0 след 2003г. с климатроника , това е най оптималното за мене.... живот и здраве след 4-5 месеца най късно ще се сдобия с една такава или Терано след 2003 пак ! Още му мисля и аз....
    След 2 дена заминавам пак за тая скапана Германия, какво да се прави, най бързо за сега така става, след 4г. пауза пак един тур в чужбина... свършихме университета , свършихме и парите
    Последно редактиран от Балкански32 ; 07-09-17 в 22:33

  3. #3
    Регистрация
    Oct 2015
    Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    Без да искам пуснах един коментар, дано модератора него одобри набързо

    Брум аз съм бъдещ купувач на Витара или Гранд Витара ( до 2005г. ) ! Горе споменатото от тебе ме интересува и мене ! Вече 6 месеца си чета форумите и се ровя из интернет за всичко с 4х4 ! След 2 дена заминавам за Берлин да бачкам... целта е 1г. работа нон-стоп и след това малко фън с 4х4 в родината ... никога преди несъм карал 4х4 , но поради хобито, с което се захванах обезателно ми е нужно джипче , начорчно подчертах джипче, защото вече много добре знам какво ми е нужно ! качих се няколко пъти на Фронтера , добре ни мяташе отзад, като чувал картофи , но си имаше много минуси (лично за мене). Значи за мене целта е проходимост в места където няма пътища, буквално в ГОРАТА, РЕКИТЕ и т.н. Заради това няколко неща са ми от голямо значение ГАБАРИТИ, ТЕЖЕСТ, МОЩНОСТ, и ако може ИКОНОМИЧНОСТ ... на висчки тези критерии е най близко Витарата,Гранд Витарата,Джимнито ( при джимнито мощноста ме притеснява ), Нивата ( много оплаквания, че се чупи често ), Нисан Терано след 2003г., Дайхатсу Териос ( пак малък мотор и малко тесен аз съм 150кг. ) , Митсибуши Делика ( тука имаме един с делика буквално минава между дърветата, супер проходим в гъста гора ), Самурай ( но вече са много стари, и ръжда и т.н. )... нека за сега да запазя малко и за по нататък...

    Аз лично се спрях на Гранд Витара 2.0 - 128к.с. след 2003г. с климатроника ! ще заделя до 5000евро за това...
    От старата витара казват 1.6 моно с 8 клапана, но аз по харесвам да е по мощно, въпреки всички рискове за главата 1.6 16в. - 98к.с.
    Гледам обяви от старата за 2.0 мотор но читавите струват колкото Гранд Витарата ! И затова, защо да купувам по старо и по ръждясало ? За сега везните при мене кланят на Гранд Витара 2.0 след 2003г. и само 2 врати къса база !!!
    Пет пари не давам затова дали ще вози като трактор или че няма да имам багажник ! Важното да ми върши работа, да влизам там където фронтерата спира и гледа , така де , така стана последния път, караме си ние с фронтерата, стигаме до една гориста местност където са минали само каруци и е много тесничко, и ко праим според вас ? слизаме вървим пеш почти 2км и пак обратно и защо ? Защото фронтерата беше извънгабаритен така да се каже , а голф 2 мина безпроблемно !!! Значи обезателно тесна джипка за гората обезателно
    Много се чудя и за Нисан Терано но нафтата ме плаши, ние нямаме и добри горива, братчеда наскоро даде 2000 за дюзи на неговото ауди, освен това дюзите от турция ! Иначе габарита на късото Терано е ПЕРФЕКТНО, и без да се налага допълнително повдигане просвета според моите изисквания е предостатъчен, а и е мощен, от всичко казано за тераното 3.0 мотора като мощност май е перфектен, но е с ангренажна верига , а 2.7 напълно на зъбни колела, демек ВЕЧЕН ..... а и 10л. нафта няма да ми мърда, Витарата пък с 10л газ !!! Голяма разлика....

    Горе както си посочил като въпроси, поне за корозията е ясно, че е възможно да намериш читава Гранд Витара отколкото Витара !
    За окачването никой не дава добре детайли на Витарата, споменават се но не детайлно, казват че като дигнеш витарата , и там където са маншоните в колелата ставали под ъгъл и са се чупили по бързо, та даже нещо с дифовете се сменяха на витарата с тези на Гранд Витара, та от тука логиката показва,че по новото в случая Гранд Витарата ще е по удачния избор ( и те не са нови вече, всичко на над 10г. вече )... Но пък от друга страна за старата витара интернета е пълен с части, човек няма да я жали хич , това ми харесва , защото за гората колата се предвижда ДА СЕ ЧУПИ ! Колегата с Фронтерата като караше ( уж фронтерата беше много стара ) така внимаваше за дупки все едно ферари кара , толкова се плашеше че нещо ще се счупи , май той си знае от опит ... 1 месец мрънкаше ,че му се налага смяна на гуми .... та тези неща при витарата ще са с по малък размер, гумите също ! Фронтерата беше на ГАЗ но за 20км пресечен път 4 човека събрахме по 5лв за газ , незнам колко гори фронтерата но едно е ясно ГОРИ ...

    По въпроса за комфорта, и там Гранда ще бие, но за мене Комфорт = последно в списъка ! Джипа е за черни пътища, нека да има удоволствие и екшън , за какво ви е комфорт ! Който иска комфорт да си купи лека кола !
    Значи карал съм 9-10 пъти с аудито си до Германия 2000км... само тогава си исках комфорт, примерно като темпомат, защото петата се хващаше от седене... Аз България изобщо не я смятам за разстояние, спрямо от едната страна на европа до другата, от Хасково съм и пътувам за Берлин, на картата може да видите,че това е точно от единия край до другия по ширина ! Като се връщам в България, тука 100-200км просто неги усещам, все едно от едно село съм карал в друго комшийско, абсолютно комфорта за мене вътрешно в БГ е излише, за мене изискването да е ЗДРАВО, МОЩНО, ПРОХОДИМО и по възможност ИКОНОМИЧНО ! Затова баце дилемата според мене е между два модела - Гранд Витара след 2003 - 2.0 бензин или Терано след 2003 - дали 2.7 или 3.0 това още е дилема за мене.... Тераното според мене по всички критерии ще размаже витарата но с разхода убива рибата

    Нека и други да се изкажат, и аз знам че има писано много но това незначи че няма още подробности, нека опитните да споделят детайли, които не знаем !
    Мен също ме интересува окачването на Витарата, гледам едни видеа в ютуб за старата витара, чупят ги на поразия ( 99% винаги предница ). Аз обмислях и АРБ блокажи, но тогава пък казват че натоварването отива към лагерите ли къде незнам точно, та все нещо не достига на Витарата.... Ако някой знае, да пише дали може да се сменят мостовете на витарата с други по сдрави ( кои примерно ) или касетите с тези на самурайски. Ако има възможност да се постри Витара със здрава ходова част тогава можеби Витарата ще е избора... мисля ,че трябва да спра

  4. #4
    Аватара на Stany
    Stany е офлайн
    Станислав Неделчев
    Утвърден участник
    Регистрация
    Aug 2014
    Място
    Бургас
    Публикации
    229
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    Според наличната информация, производството на Vitara прекратява през 2000г. и е подновено през 2015г! Говоря за Vitara, не за Grand Vitara.

  5. #5
    bullet_pk е онлайн
    Павлин Кръстев
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,955
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    Между Витара и Гранд Витара има разлики, но Гранда си е еволюция на старата. Има разлика в килограмите (1000 към 1300), кормилна кутия срещу зъбна рейка, предния мост на Гранда се задейства от вакуумен включвател в диференциала, шасито на Гранда е по-широко. Не съм сигурен, но предното окачване също е различно ... И двете подлежат на приличен лифт. Някои колеги дори слагаха цял преден мост от УАЗ-ка

    Тясната джипка се провира по-лесно между дърветата, но и по-лесно се обръща на страничен наклон

  6. #6
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Космос
    Публикации
    1,750
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    Цитат Мнение на Stany Преглед на публикациите
    Според наличната информация, производството на Vitara прекратява през 2000г. и е подновено през 2015г! Говоря за Vitara, не за Grand Vitara.
    От 1998г витара се сглобява само в Сантана моторс Испания до 2005г. След 6 години завода фалира.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Santana_Motor

  7. #7
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,131
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    А между Град Витара къса база и Витара от едни и същи години какви са разликите? Че си мислех, че е едно и също...

  8. #8
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Космос
    Публикации
    1,750
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    Огромни Нищо не е взаимнозаменяемо директно, някои неща от ходовата част и това е

  9. #9
    Регистрация
    Mar 2010
    Място
    Сенник/Севлиево/България
    Публикации
    142
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    То по-скоро няма прилики, от колкото да се търсят разлики
    SUZUKI GRAND VITARA 2.5 V6

  10. #10
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,131
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    Различни са, ясно . Но малко по-общо ме интересува. Неща като:

    1) Не са ли и двете с цял мост отзад и независми окачване отпред? Прилики в този смисъл търся.

    2) И двете трябва да са part time с доста близки задвижващи системи. Има ли някаква съществена разлика в 4х4то?

    3) И двете ли се повдигат лесно (за къси бази само става дума) или има съществена разлика между Vitara и Grand Vitara?

    4) И двете ли могат да се карат с 15" джанти? Имат ли разлика в стандартние размери на гумите между Vitara и Grand Vitara къса база. Това последното се опитах да го проверя по мрежата, ама нещо ми излиза информация само за 16" джанти и нещо ме съмнява тая работа.

    5) Рейка или кормилна кутия ползват?

    От Соти (ninja1) получих информация, че витарите от 2ро поколение (1999-2005) ръждясват далеч по-малко от старите. Това е доста обнадеждаващо .

  11. #11
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Космос
    Публикации
    1,750
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    Цитат Мнение на brum Преглед на публикациите
    Различни са, ясно . Но малко по-общо ме интересува. Неща като:

    1) Не са ли и двете с цял мост отзад и независми окачване отпред? Прилики в този смисъл търся.-СА

    2) И двете трябва да са part time с доста близки задвижващи системи. Има ли някаква съществена разлика в 4х4то?-гранда е с помпа и капачки на главинитв.

    3) И двете ли се повдигат лесно (за къси бази само става дума) или има съществена разлика между Vitara и Grand Vitara?-въпроса е в парите, да лесно е.

    4) И двете ли могат да се карат с 15" джанти? Имат ли разлика в стандартние размери на гумите между Vitara и Grand Vitara къса база. Това последното се опитах да го проверя по мрежата, ама нещо ми излиза информация само за 16" джанти и нещо ме съмнява тая работа.-НЕ. Гранда е само с 16-ки, заводско, няма никакъв избор почти.

    5) Рейка или кормилна кутия ползват?-Рейка.

    От Соти (ninja1) получих информация, че витарите от 2ро поколение (1999-2005) ръждясват далеч по-малко от старите. Това е доста обнадеждаващо .

    Надявай се, просто са по-нови, като станат на по 28години, даже няма и да има помен от тях.

  12. #12
    Регистрация
    Mar 2010
    Място
    Сенник/Севлиево/България
    Публикации
    142
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    Ръждясват, дали по-малко или по-много зависи от това къде и от кого е карана. Не разчитай на това че имат някаква по-специфична или по-добра анти корозионна защита!
    Бъди много внимателен при огледа, и ще си спестиш доста главоболия и пари в последствие

    п.п. Аз не бях, и си платих както подобава! Гледай, слушай, пробвай, и знай че си тръгнал да купуваш нищо повече от една дърта кочина в която ще потънат още много левове!
    Така че мисли, и гледай внимателно какво купуваш.
    SUZUKI GRAND VITARA 2.5 V6

  13. #13
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,196
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Разлики между Vitara 1991 и 2005

    Цитат Мнение на brum Преглед на публикациите
    Различни са, ясно . Но малко по-общо ме интересува. Неща като:

    1) Не са ли и двете с цял мост отзад и независми окачване отпред? Прилики в този смисъл търся.

    2) И двете трябва да са part time с доста близки задвижващи системи. Има ли някаква съществена разлика в 4х4то?

    3) И двете ли се повдигат лесно (за къси бази само става дума) или има съществена разлика между Vitara и Grand Vitara?

    4) И двете ли могат да се карат с 15" джанти? Имат ли разлика в стандартние размери на гумите между Vitara и Grand Vitara къса база. Това последното се опитах да го проверя по мрежата, ама нещо ми излиза информация само за 16" джанти и нещо ме съмнява тая работа.

    5) Рейка или кормилна кутия ползват?

    От Соти (ninja1) получих информация, че витарите от 2ро поколение (1999-2005) ръждясват далеч по-малко от старите. Това е доста обнадеждаващо .
    1. Да, така е. Отзад Гранд витарата е с 5-линково окачване (ала лада нива за пример). Пружини и амортисьори са еднакви да го кажем. Отпред системата е същата (амортисьори еднкави, пружини подобни). Горния тампон/лагер/ на амортисьора е различен. Гранд е с рейка. Носачите са с "ляти" шарнири.
    2. Системите са еднакви. Разлики има къде дребни, къде не чак толкова. По същественото е, че отпред е стандартно с капачки, а дясната полуоска се зацепва към дифа посредством мембрана и компресор. Системата е проблемна, но лесно се блокира там и при желание може да се монтират ръчни хъбове от стара витара.
    3. И двете се вдигат кажи-речи идентично. Гранд сякаш търпи малко по-малко лифт.
    4. Гранда е с 16" джанти заради предните спирачни апарати. Реално според джанта, наличие на фланци или припилен апарат може да се намъкнат и 15-ки.
    5. Виж т. 1

    За гниенето - и Трифон е прав (за изминалите години), но сякаш наистина се забелязва подобрение в тази посока.
    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

Сходни теми

  1. Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ
    От kra_kra във форум УАЗ
    Отговори: 169
    Последно мнение: 29-07-17, 13:10
  2. Разлики между Yamaha YZ/WR 450
    От n_spasovski във форум Избор на мотор
    Отговори: 19
    Последно мнение: 19-03-12, 17:45
  3. Разлики между Sidekick и Vitara
    От ixeos във форум SUZUKI
    Отговори: 3
    Последно мнение: 20-07-08, 16:34
  4. разлики между vitara и sidekick?
    От Stavri във форум SUZUKI
    Отговори: 12
    Последно мнение: 04-02-06, 20:59

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •