Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 40

Тема: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

  1. #1
    Регистрация
    Jul 2017
    Публикации
    28
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Здравейте, колеги.
    Преди 2-3 седмици пуснах тема за моята 124-ка, която е 1991г, 122 коня, бензинова. Ставаше дума за това, че термостата отваря когато си реши - понякога около 90 градуса, понякога почти на 100. Карах колата на тест за газове в охладителната система и теста се оказа положителен - флуида пожълтя. Тези "своеволия" на термостата също ме карат да вярвам, че в системата се получава въздушна възглавница и предполагам, че влияят за това, кога да отвори термостата. Няколко човека тук писаха, че със сигурност е глава и ремонта е неизбежен. Да не говорим, че когато оставя капачката отворена и колата започне да дига градуси и форсирам колата, течността слиза надолу в разширителния съд, но когато спра да я форсирам, течността се връща и дори започва да излиза от казанчето. Ако термостата все още не е отворил около 95 градуса, понякога започва да излиза малко течност и от тънкия маркуч, излизащ от разширителния съд. Това бяха кратки обяснения за проблема (отново). Както и да е, свързах се с един майстор, за който съм чувал хубави отзиви и реших, че ще оставя колата на него. Пиша темата с молба за кратки обяснения относно ремонта на главата, понеже до сега не съм се сблъсквал с такъв. Ясно е, че ще се шлайфа, но какво друго е добре да се направи? Чувал съм, че клапаните трябвало да се напасват, но пък някои казват, че не е задължително. Чувал съм, че болтовете трябва да са нови, но други казват, че и това не е задължително. Така и така ще се прави ремонт, не е лошо да се провери и ъгъла на разтягане на веригата, нали? Такива неща ме интересуват и се надявам, че някой ще сподели от опита си. И последно - майстора ми каза, че ремонта ще е между 300 и 500 лева. Както казах, нямам опит, но вярвам, че няма да е 300. Какво мислите вие?
    Благодаря!

  2. #2
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    954
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Тоя филм го играх преди няколко години, само че на 6-цилиндров. Ремонт като ремонт. Не казваш главата здрава ли е, или спукана? Или само гарнитурата е духнала. Ако е спукана главата, или заварка, или друга, по-добре второто. Задължително шлайф, смяна на гумички на клапаните и напасване на същите. Нови гарнитури смукателни, изпускателни колектори, на капака на главата, на главата е ясна. Болтове аз сложих старите, не съм чел какво пише по въпроса за моя мотор. Веригата се вижда на какво дередже е. При мен нещата стъпиха на 500 лв. - 300 части и 200 труд. Аз сменях и всички изпускателни клапани - 12 броя, но аз и затова отварях мотора. Успех с ремонта!
    Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
    Mercedes-Benz E280 W124

  3. #3
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,155
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    По ред
    Този термостат няма да ти служи.
    Много е вероятно да има само гарнитура за смяна(при отварянето на мотора ще си проличи).
    При свалена глава , се прави пълна ревизия на същата.Шлайф , райбероване на леглата на клапаните , клапаните на станок , проверка на хлабините на водачите , напасване на клапаните , смяна на маслоотражателите(гумичките).
    Не написа пробег на мотора.Имаш опция да смениш и само веригата.Лесно става и не е скъпа.
    Успех!
    пп Да не пропуснете един шмиргелов каамък на блока.Ей тъй , профилактично
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  4. #4
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    954
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Цитат Мнение на jeko47 Преглед на публикациите
    По ред
    Не написа пробег на мотора.
    Това по нашите ширини с пробега е много относително.
    Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
    Mercedes-Benz E280 W124

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,155
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Цитат Мнение на Asen Kushlev Преглед на публикациите
    Това по нашите ширини с пробега е много относително.
    ...(поне този , дето са оставили)
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  6. #6
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    954
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Цитат Мнение на jeko47 Преглед на публикациите
    ...(поне този , дето са оставили)
    Гледам "стандарта" за 124 в момента е 210-280 х.км. . Иначе показател може да е налягането на маслото, въпреки че и там е силно индивидуално. И колко е верен датчика, едно мерене с манометър не е излишно.
    Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
    Mercedes-Benz E280 W124

  7. #7
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,155
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Отклоняваме темата.Отиване-връщане до бачкане ми е 200км седмично.Някъде съм минал ( без да си искам ) още толкова и съм направил средният годишен пробег за дизелов от 25000 км.Ма нали съм врачанска скръндза и карам на газ...
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  8. #8
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    Самоков
    Публикации
    3,268
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Правил съм такъв ремонт без да сменям болтове и верига.Макар че има в нова такава.Колата от тогава се кара интензивно вече 3.год.

  9. #9
    Регистрация
    Jul 2017
    Публикации
    28
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Здравейте отново! Първо - благодаря, че вземате отношение по моята тема, защото аз колкото и да ми е интересно, все още съм начинаещ!
    Относно километрите - няма да споменавам километража, а направо ще кажа, че по мои груби сметки колата е на около 450 000 - 500 000 километра, а може и малко по-малко. Аз я карам от 2009 и не е създавала проблеми.

    Asen Kushev, истината е, че не знам дали само гарнитурата е за смяна, или главата е изкривена, или пък спукана. Как може да се разбере дали има кривина или спукване?

  10. #10
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    954
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Цитат Мнение на FamousZ Преглед на публикациите
    Здравейте отново! Първо - благодаря, че вземате отношение по моята тема, защото аз колкото и да ми е интересно, все още съм начинаещ!
    Относно километрите - няма да споменавам километража, а направо ще кажа, че по мои груби сметки колата е на около 450 000 - 500 000 километра, а може и малко по-малко. Аз я карам от 2009 и не е създавала проблеми.

    Asen Kushev, истината е, че не знам дали само гарнитурата е за смяна, или главата е изкривена, или пък спукана. Как може да се разбере дали има кривина или спукване?
    Само като се отвори.
    Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
    Mercedes-Benz E280 W124

  11. #11
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Щом слуида пожълтява-това е знак, че има въглероден двуокис. А той в антифриза може да дойде само по един начин-от изгорелите газове. А те пък-през "издухана" гарнитура(най-вероятно), или спукана глава, което не,ч е не се случва, но е по-рядко, особено при Мерцедес.

    Което означава, че няма как да се оправи проблема без сваляне на главата.
    Но иди в сервиз.

    А главата щом веднъж е стоплена и е работила, след сваляне от двигателя-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на шлайф. Иначе може да сменяш гарнитури докато не ти писне.
    Може и да няма нужда от шлайфане, ама то и като не искаш гаджето да забременее-не разчиташ, че просто няма да стане сега, а слагаш гумата, нали
    Има ли желание-има и начин!

  12. #12
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Своге
    Публикации
    1,444
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите

    А главата щом веднъж е стоплена и е работила, след сваляне от двигателя-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на шлайф.
    Това си е твое мнение ,не обременявай останалите с него.
    Калин Владов,09РСПБЗН

  13. #13
    Регистрация
    Apr 2008
    Публикации
    1,192
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Добре е преди отварянето, майстора да знае в кой цилиндър е проблема,после по лесно се локализира "болката".
    В практиката доминира прегорялата гарнитура,но има случаи на пробиви през клапанните легла,спукана горивна камера и дори риза. Даже газовите изпарителите могат да надуват маркучите .

  14. #14
    Регистрация
    Jul 2017
    Публикации
    28
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Благодаря ви. Утре ще говоря с майстора и другата седмица най-вероятно ще започне ремонта. Стария изпарител не беше много наред, но този е чисто нов - БРЦ и предполагам, че е наред. Ще държа всичко да бъде направено като хората.

  15. #15
    Регистрация
    Jul 2017
    Публикации
    28
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Колеги, в Понеделник след работа оставям колата и очаквам когато си я взема, да е в много по-добро състояние. Реших да сменя и маслото, та в този ред на мисли, можете ли да ми препоръчате нещо, което ще се отрази наистина добре на този двигател, който пак казвам е 2000 кубика, бензинов, от 1991 година. Колата се кара на газ.
    Относно ремонта, майстора каза, че там където праща главата, задължително правят проверка за спукване, напасват клапани, сменят гумички, зачистват леглата на клапаните и каквото още трябва.

  16. #16
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    954
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Нещо изтървах, ама мерихте ли компресия? Все пак. Бързо става.
    Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
    Mercedes-Benz E280 W124

  17. #17
    Регистрация
    Jul 2017
    Публикации
    28
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Не съм правил, но имам няколко дни. Какво трябва да покаже всеки от цилиндрите, една и съща стойност ли трябва да покажат? Още нещо - освен въпроса за маслото, какви гарнитури да кажа на майстора да купи? Някъде четох, че Victor Reinz били добри?

  18. #18
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    954
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Трябва да е еднаква на всички, ама при теб вероятно на някой ще е доста по-ниска, тогава вече е сигурна нуждата от отваряне. Гарнитурите майстора трябва да си ги знае читавите - Voctor Reinz, Goetze...
    Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
    Mercedes-Benz E280 W124

  19. #19
    Регистрация
    Jul 2017
    Публикации
    28
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    Не успях да замеря компресията, защото на 3-4 места нямаха "уред", на едното ме излъгаха и не ми звъннаха, а там, където я оставих, също нямат. Иначе, главата днес е свалена и утре ще се прати за ремонт.

  20. #20
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    954
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Въпроси относно ремонт на глава на 124-ка.

    И какво излезе в крайна сметка?
    Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
    Mercedes-Benz E280 W124

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Ремонт на глава на Цр-в 1-ва ген.
    От kalintry във форум Honda
    Отговори: 71
    Последно мнение: 20-03-17, 08:43
  2. Ремонт на глава
    От Ivan_J във форум Инструменти и обработка на детайли
    Отговори: 17
    Последно мнение: 10-05-16, 21:41
  3. Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване
    От ivo929 във форум Ремонт, майстори и материали
    Отговори: 35
    Последно мнение: 27-11-15, 17:08
  4. Ремонт на глава WR450
    От hafte във форум 4-Тактови
    Отговори: 53
    Последно мнение: 01-12-12, 19:37
  5. Отговори: 10
    Последно мнение: 16-07-09, 19:04

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •