Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 26

Тема: Втулки на фланци

  1. #1
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране Втулки на фланци

    Здравейте колеги. Купих си фланци от Вромос 5Х114,3 на 60 за рав 4 първо поколение.
    Искам да им направя втулки, защото са от типа на т.нар. универсални. Та диаметъра на отвора на моите джанти е 60 мм, а този на фланците 82 мм. Молбата ми е ако има хора с идеи да дават идеи как да се направи втулката.Име:  P_20151030_102245.jpg
Прегледи: 253
Размер:  501.5 КбИме:  P_20151030_102300.jpg
Прегледи: 251
Размер:  383.6 Кб
    знам, че снимките не са много добри, ама това е подобно
    Име:  480 (3).jpg
Прегледи: 252
Размер:  107.6 КбИме:  960 (3).jpg
Прегледи: 251
Размер:  175.5 Кб
    само дето е без втулка.
    А ето ги и автентичните снимки на фланците:
    Име:  flanetc.jpg
Прегледи: 251
Размер:  404.7 КбИме:  flanetc_2.jpg
Прегледи: 251
Размер:  392.5 КбИме:  flanetc_3.jpg
Прегледи: 251
Размер:  358.1 Кб
    Проблема е, че стругаря каза, че ако не се направи някакъв ограничител на втулката, тя може да се движи аксиално по остта на главината, но при опита да направи такъв се сблъскваме, с прекалено големия диаматър, който е изтънил растоянието на фаските на гайките, то е всъщност 1.5 мм. Идеята беше там да се вземе една стружка, да се направи фаска и втулката да легне в нея. Ама няма място, прекалено силно е било желанието да се създаде фланец, който да може да се слага максимален брой коли.
    Не знам дали се изразих ясно и дали ме разбрахте, ама ако трябва ще дообяснявам.
    И въпреки, че в училище имах двойка по чертане, ето една окомерна схема, с която се опитвам да поясня проблема

    Име:  IMG_20170830_0045251.jpg
Прегледи: 246
Размер:  186.7 Кб


    Това в червеничкото е мястото, където трябва да се вземе стружката за фаската (извинете, ако не употребяват точния термин).
    Ама мястото, както се вижда е много малко и фаската ще прорежда борда около главата на гайката.
    Прикачени картинки Прикачени картинки  
    Последно редактиран от bat_pesho ; 30-08-17 в 00:04 Причина: снимки

  2. #2
    Регистрация
    Jan 2014
    Място
    вАРНа
    Публикации
    670
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Ами да направи втулката да се монтира от вътрешната страна на фланеца, както всъщност е правилния начин!
    мисля, да зема а се замисля...

  3. #3
    Аватара на turtey
    turtey е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    17,947
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    41

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    И за кво ти е тоя втулка???
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  4. #4
    Аватара на targa
    targa е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Варна
    Публикации
    6,735
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Добър въпрос. И сега започва вечния спор, кое центрова джантата.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

  5. #5
    Аватара на turtey
    turtey е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    17,947
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    41

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Такъв въпрос не стои.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  6. #6
    Аватара на targa
    targa е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Варна
    Публикации
    6,735
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Не стои, но все си спорят.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

  7. #7
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Цитат Мнение на turtey Преглед на публикациите
    И за кво ти е тоя втулка???
    От 90 км/ч нататък има леко тресене във волана. Балансирахме предните гуми, защото не бяха балансирани отдавна и тресенето намаля, но не изчезна. Освен това от 100 - 120 км/ч. като се натисне спирачка, волана тресе още по-силно, не супер силно, но доста дразнещо. Вчера махнахме фланците за проба и се видя, че не тресе, нито при натискане на спирачка, нито при скорост 100 км.ч. (последното повече си го мисля, защото трябваше да я пробвам и при по-висока скорост, ама нямаше време). Първо като установих тресенето при натискане на спирачка ми казаха криви дискове, ама сега като махнахме фланците, поне това е ясно че го няма със сигурност. Пък и фланците са нови TRW на 1-2 години, не че не е възможно да се изкривят, ама... ако мислите, че тресенето не е от фланците, давайте идеи. В началото като ги сложихме фланците не си спомням да ми е тресяло при 120 км.ч., още повече със сигурност не тресеше при натискане на спирачките
    Последно редактиран от bat_pesho ; 30-08-17 в 09:00 Причина: уточнение

  8. #8
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Цитат Мнение на evos Преглед на публикациите
    Ами да направи втулката да се монтира от вътрешната страна на фланеца, както всъщност е правилния начин!
    Това много не го разбрах, защото не съм технически грамотен. В момента идеята е, че втулката влиза във фланеца и на нея се надява джантата, ти какво имаш предвид под "вътрешната страна на фланеца"? Да го "играе" втулката втори междинен фланец ли?

  9. #9
    Регистрация
    Jan 2014
    Място
    Пловдив
    Публикации
    56
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Цитат Мнение на bat_pesho Преглед на публикациите
    От 90 км/ч нататък има леко тресене във волана. Балансирахме предните гуми, защото не бяха балансирани отдавна и тресенето намаля, но не изчезна. Освен това от 100 - 120 км/ч. като се натисне спирачка, волана тресе още по-силно, не супер силно, но доста дразнещо. Вчера махнахме фланците за проба и се видя, че не тресе, нито при натискане на спирачка, нито при скорост 100 км.ч. (последното повече си го мисля, защото трябваше да я пробвам и при по-висока скорост, ама нямаше време). Първо като установих тресенето при натискане на спирачка ми казаха криви дискове, ама сега като махнахме фланците, поне това е ясно че го няма със сигурност. Пък и фланците са нови TRW на 1-2 години, не че не е възможно да се изкривят, ама... ако мислите, че тресенето не е от фланците, давайте идеи. В началото като ги сложихме фланците не си спомням да ми е тресяло при 120 км.ч., още повече със сигурност не тресеше при натискане на спирачките
    Има нещо нефелно, аз съм с гранд витара и тя няма нищо друго освен болтовете за центриране на колелата и нямам никакво тресене нито при движение , нито при спиране. Вярно, че фланците са само на около 2000 км. ама няма проблем с това да се ползват без допълнителни втулки, ако всичко друго си е ОК
    Ако някой действително е тъп, това няма как да му бъде обяснено
    Grand Vitara 2.5 V6/24 , 1999 automatic

  10. #10
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    Шумен
    Публикации
    1,670
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    При луфт и или пълна липса на втулки тресе действително, и аз не вярвах, но тресе и то точно при по-високи скорости. При мен проблема се оправи без да сменям втулки - разхлаби гайките и ги стягай равномерно една по една, малко по малко. Може и да няма ефект, но може и да има, при мен имаше.
    При мен беше на лек автомобил фланец 8мм. и втулка в едно със луфт.
    Toyota Avensis 2.0 16V 128к.с., ГИ, 1998г.
    Телефон - в профила!

  11. #11
    Аватара на turtey
    turtey е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    17,947
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    41

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Втулката не центрова нищо. Ако центроваше, джантата щеше да се вади със скоба.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  12. #12
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    Шумен
    Публикации
    1,670
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Цитат Мнение на turtey Преглед на публикациите
    Втулката не центрова нищо. Ако центроваше, джантата щеше да се вади със скоба.
    Нямам намерение да споря. Изпитах го на собствен гръб. Когато няма какво да центрира джантата трябва внимателно стягане на гайките или болтовете. При ниска скорост не се усеща, но при над 100-120 определено се усеща и сякаш имаше резонанс на конкретна скорост около 120 при която се усещаше най-силно, нагоре изчистваше. Проблема се беше появи след сваляне на гуми.
    След посещение при гумаджии които си разбират от работата и малко или много ме познават твърдо ми заявиха, че е от луфта на втулката, стегнаха внимателно гумите и повече не съм имал проблем докато не продадох колата, гумаджиите пари не ми взеха, но казаха да си оправя втулките за нямам проблеми, не съм им бил първа кола с този проблем.
    Toyota Avensis 2.0 16V 128к.с., ГИ, 1998г.
    Телефон - в профила!

  13. #13
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Раде, стягането на джантата си има правила, ако ги оплескаш-ще тресе.

    На Франко, при всичката му първичност единственото тресене беше заради крива джанта, или кал по самата джанта. Разликата между централния отвор на джантата и главината е голяма, та за никакво центроване не може да става дума.
    Ако фланците са изработени както трябва-няма как да има тресене от нецентрована джанта.
    Виж, ако джантата е стегната накриво-ще тресе, та ще се кине.
    Има ли желание-има и начин!

  14. #14
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Цитат Мнение на Иван Жоров Преглед на публикациите
    При луфт и или пълна липса на втулки тресе действително, и аз не вярвах, но тресе и то точно при по-високи скорости. При мен проблема се оправи без да сменям втулки - разхлаби гайките и ги стягай равномерно една по една, малко по малко. Може и да няма ефект, но може и да има, при мен имаше.
    При мен беше на лек автомобил фланец 8мм. и втулка в едно със луфт.
    Благодаря.
    Аз от техника не разбирам, но ми прави впечатление, че при повечето коли, които съм виждал джантата винаги ляга на някаква фабрично изведена и стърчаща на няколко мм от главината фаска или втулка, а не само на шпилките, не знам дали това значи нещо.

  15. #15
    Аватара на turtey
    turtey е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    17,947
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    41

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Тя ляга, но не центрира по нея.
    Отделно има амнайсе коли дето нямат таково. Примерно фв костенурка. Пък Ф. Порше не е прост форумен герой.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  16. #16
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    Шумен
    Публикации
    1,670
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите
    Раде, стягането на джантата си има правила, ако ги оплескаш-ще тресе.

    На Франко, при всичката му първичност единственото тресене беше заради крива джанта, или кал по самата джанта. Разликата между централния отвор на джантата и главината е голяма, та за никакво центроване не може да става дума.
    Ако фланците са изработени както трябва-няма как да има тресене от нецентрована джанта.
    Виж, ако джантата е стегната накриво-ще тресе, та ще се кине.
    Кольо, Фрако не може да вдигне такава скорост, че да се усети разцентрована джанта. При разцентрована джанта разминаването е много, ама много малко и тресе само при висока скорост. Решение е плавно стягане един по един на болтовете или гайките. Гумаджиите стягат с пистолета и липсва плавното обиране, при което се получава минимално разцентроване.
    Крива гума се усеща при ниска скорост - обикновено под 50, крива джанта при малко по-висока ама пак под 100. Относително е тъй като се получава някакъв резонанс при тресенето. С една от другите коли които продадох за последните 5 месеца(общо 4) имах проблеми с криви гуми, тресеше на около 30 до 40, след това до 150 нямаше проблем. Повече от 150 не съм я карал, че е 63к.с. и не бях я качвал на магистрала с кривите гуми.
    Toyota Avensis 2.0 16V 128к.с., ГИ, 1998г.
    Телефон - в профила!

  17. #17
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    sf,sf
    Публикации
    4,458
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=198359
    Втулката ,,центрова" с болтове и гайки несъответстващи на джантите, но и с такава, точна майсторска втулка падат колела. Оправи тези неща и зарежи тия втулки. Навий ролка от касов апарат, ако толкова е зор. Къде беие баш темата?
    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=203728
    Последно редактиран от veskov ; 30-08-17 в 21:21
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    От: Изкъртихме ли тъпомера?

  18. #18
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Франко вървеше с 98 км/ч по асфалта. На връщане от финала на Нова Черна 2015. И не тресеше.

    Ма ти си гъзар и инжЕнер, кво ли да споря...

    Ситроените(съвременните) също нямат центроване по централен отвор, затова и в някои (доста) гумаджийници не могат да баласират ситроенски джанти.
    Ама ако ситроен тресе на асфалта-нали знаеш, че ще настане световен скандал?
    Отделно от това има и доста други марки коли които нямат централна втулка. Втулката има за цел да даде здравина и устойчивост на джантата спрямо главината, за да не се натоварват болтовете/шпилките на скъсване.
    Което, ако е взето предвид при конструирането на джанти и главини-не дава никакви проблеми.
    Макар, че здравината и немърдането се осигуряват от триенето между джантата и главината, но все пак...

    Търсете къде е заровено кучето на друго място.
    Има ли желание-има и начин!

  19. #19
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    Шумен
    Публикации
    1,670
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Цитат Мнение на bat_pesho Преглед на публикациите
    Благодаря.
    Аз от техника не разбирам, но ми прави впечатление, че при повечето коли, които съм виждал джантата винаги ляга на някаква фабрично изведена и стърчаща на няколко мм от главината фаска или втулка, а не само на шпилките, не знам дали това значи нещо.
    Моля.
    Имай предвид, че тресенето може и да е от другаде. С фланците които не са никак малки се променят ъглите на окачването и от там може да идва проблема. На друга от колите които продадох тази година имаше този проблем. При 160 започваше да тресе, на 180 вече ставаше доста неприятно, на 190 ми се струва, че започваше да успокоява, над 190 съм я карал 1-2 пъти за кратко и нямах наблюдения. Предполагаше се, че е от някой тампон или кормилен накрайник, но така и не съм търсил проблема, едно, че рядко си позволявам да карам с над 160, другото е, че ми я блъснаха.

    П.П. Кольо, никой не спори. Не си се сблъсквал с проблема и го отричаш както винаги. А за ситроените без отвор - виждал съм един само и той си имаше централен отвор/втулка отзад, а отпред на лицевата страна просто беше затворена джантата - без капачка, та не е като да няма центриране на джантата.
    Последно редактиран от Иван Жоров ; 30-08-17 в 21:07
    Toyota Avensis 2.0 16V 128к.с., ГИ, 1998г.
    Телефон - в профила!

  20. #20
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Втулки на фланци

    Цитат Мнение на Иван Жоров Преглед на публикациите
    При луфт и или пълна липса на втулки тресе действително, и аз не вярвах, но тресе и то точно при по-високи скорости. При мен проблема се оправи без да сменям втулки - разхлаби гайките и ги стягай равномерно една по една, малко по малко. Може и да няма ефект, но може и да има, при мен имаше.
    При мен беше на лек автомобил фланец 8мм. и втулка в едно със луфт.
    Може да е смешен въпроса, ама аз да си питам: това равномерно стягане при вдигната гума ли се прави или при стъпила и под "напрежение" гума?

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Втулки за чистачки ?!
    От I.Stoyanov във форум Технологии, теория, конструкции по автомобила
    Отговори: 25
    Последно мнение: 10-06-14, 18:59
  2. втулки,лагери и др.
    От dasasdsww във форум Технически дискусии
    Отговори: 3
    Последно мнение: 13-03-14, 19:10
  3. Втулки педали
    От boychoivanov във форум УАЗ
    Отговори: 2
    Последно мнение: 17-01-14, 08:11
  4. Втулки за амортисьори
    От zemo във форум MITSUBISHI
    Отговори: 40
    Последно мнение: 26-11-11, 14:44
  5. Втулки за ресори
    От Jr. във форум DAIHATSU
    Отговори: 16
    Последно мнение: 23-05-11, 13:40

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •