Резултати 1 до 8 от 8

Тема: Проблем с Хюндай Санта Фе 2 см 2.2 crdi 2008 4х4 awd

  1. #1
    Регистрация
    Aug 2017
    Публикации
    0
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Проблем с Хюндай Санта Фе 2 см 2.2 crdi 2008 4х4 awd

    Здравейте колеги, нов съм във форума.
    бих искал да споделя един проблем със сувчето, с което на скоро се сдобих. Купихме го с цел пътуване с децата, естествено не за екстремни преживявания.
    Купихме го от човек, като колата е купена нова от България, карана и обслужвана тук. На 160 000 го взехме, като на 155 000 е правен ремонт, поради съмнения в ИНД комерс, за лагер на колянов вал, където са искали безумно много пари, предишния собственик, го е отремонтирал в друг сервиз. Рецикл. колянов вал лагери и други компоненти, като е сменена гарнитура на глава, ангренажен комплект водна помпа и т.н. След това колата си я е карал 5000 км, сменил е масло и така стана моя на 160 300км. Никакви ядове не показваше, но имаше едно моторче на климатроника, което беше платено в ИНД комерс от предишния собственик, и съответно отидохме да го сменят. Понеже ми предсотеше пътуване до Гърция си палтих и преглед на техническо състояние. Техника каза, че трябвало малко антифриз да долее и отвори капачката на радиатора доля и каза, че не му харесвала нещо тази капачка. Тя беше с червен стикер в смисъл ярко червен - това помня от нея, като не си спомням какво пишеше относно налягането и т.н. Ок сложиха ми нова капачка на 1.1 бара с оранжев стикер отляво пише HCC от дясно 1.1 bar. изкараха ми колата, но старата капачка си я прибраха като приемчика излезе с колата и ми каза чакай нещо не сме се разбрали с техника, дойде и пак сложи описаната Нова капачка та си прибра може би не сменената оригинална капачка от радиатора. Понеже хич не съм се и съмнявал в нищо си запалих колата като балъче и си тръгнах. Отидохме в Гърция там жеги никакви проблеми, колата няма течове суха е. Там не съм я карал много. На връщане трябваше да пътуваме в адксата жега 40 градуса беше. На магистралата около Серес климатроника почна да дава ядове като спираше да духа студен въздух, и гледайки температурата започна стрелката да се покачва и пак да спада. Спрях климатроника от копчето и оставих да духат само вентилаторите. Температурата на двигателя се покачваше максимум до предпоследното синьо деление преди червената зона и пак спадаше. на пункта за плащане на таксите като включих на скорост колата изгасна, запалих я пак и педала на газта не работеше. Въобще не ми мина през ум, че става нещо с нивото на охладителната течност. Качих я дори на ход на пътната помощ като изтече от под кората антифриз, с един любезен таксиметров шофьор който ни транспортира с децата и жена ми до Благоевград, докъдето беше безплатна пътната помощ свалихме колата сипахме вода 1,5 литра и се прибрахме на ход, никакви лампи не са светвали нищо по таблото. След много разправии и огледи, то не беше "духнала ти е гарнитурата на главата"; "прегрял си колата" ;"кво ли не си правил", започнахме да мислим първо да прегледаме охладителната система. Оказа се, че течността изтича през маркуча на преливното казанче и то когато колата не е на ход, въпреки че вдигаме обороти и кво ли не гледахме вече, понеже не бих я дал да и отворят двигателя. Балони не излизат като да е деухнала гарнитурата. Все си мисля, че с тая капачка ми изиграха номер или при смяната на електромоторчето на климатроника нещо да се прецакали, или пък да са натиснали някой маркуч, вече и аз не знам иначе колата си е в движение маслото е наред. Моля ако някой има време да прочете таз дълга история и даде съвет...ако някой колега има същата кола би ли снимал неговата капачка на радиатора... Предварително благодаря на всички ви.

  2. #2
    Регистрация
    Aug 2017
    Публикации
    0
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Проблем с Хюндай Санта Фе 2 см 2.2 crdi 2008 4х4 awd

    Уважаеми колеги, от прегледа на поста виждам, че темата има над 100 прегледа. Да попитам нещо съм объркал настройките и не виждам коментари или просто никой досега не е написал нищо. Благодаря Ви

  3. #3
    Регистрация
    Aug 2008
    Място
    Пишман софиянец
    Публикации
    1,110
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Проблем с Хюндай Санта Фе 2 см 2.2 crdi 2008 4х4 awd

    За четвърти път чувам за прегряла кола след излизане от Инд.
    Първият случай, който знам, бях аз- 50 км след смяна на ангренажен комплект на СФ1- малкия дизел.
    Явно са се специализирали вече.
    ИВАН НЕДОКЛАНОВ: "жената иска на някъв фестивал в Търново да ходим...
    Ако не пиша до 2-3 дни , обадете се в полицията!"

  4. #4
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,872
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране От: Проблем с Хюндай Санта Фе 2 см 2.2 crdi 2008 4х4 awd

    Да бе, тя тая капачка е уникална!
    Съмненията в посока, че от Хюндай са ви свили капачката и са сложили капачка, която не отговаря на спецификацията на вашата кола трябва да отпаднат! Според мен.
    А и лесно може да се илиминират като се купи нова капачка. Както казах по горе, тая капачка не е уникална!
    Правилно са ви казали - колата е прегрята! За това говори, че климатика е почнал да изключва и компа е ограничил оборотите на ДВГ.
    Трябвало е да прочетете инстукцията, където пише, че при повишаване темп. на ДВГ климатика се изключва, колата се спира и се оставя да работи на място до спадане темп. в нормални граници!

  5. #5
    Регистрация
    Aug 2017
    Публикации
    0
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Проблем с Хюндай Санта Фе 2 см 2.2 crdi 2008 4х4 awd

    Благодаря Ви, че се включихте в дискусията. Днес се замислих да огледам връзките от преливното казанче към радиатора. Много интересно, че антифриза не се връща когато се качи в казанчето дори когато отворя капачката на радиатора, а долу питите са заляти, но се виждат не е пълно до гърловината. Като наливам да запълня до белега на гърловината поне 0,5 литра отиват, а течността в казанчето е на макс и си седи горе. От преливното казанче има една мека връзка маркуч, който преминава в тънка алуминиева тръбичка, докато не стигне до радиатора и пак мека връзка с маркуч. Извадих маркуча от долния щуцер на преливното казанче и си тече обаче през останалите не тече, хем уж точката на изтичане в радиатора е по ниско, без капачка пак не се връща течността. Както и да е тя май белята е станала и в понеделник ще я закарам да замерят газове в охладителната система, а после май към ВилиКар. Дали там може да отремонтират колата качествено, прочетох тук във форума отзиви за тях, както ги и препоръчаха за ремонти на корейски автомобили.

  6. #6
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    0
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Проблем с Хюндай Санта Фе 2 см 2.2 crdi 2008 4х4 awd

    Здравей колега, запушена е именно тази алуминиева тръбичка и от там са ти всичките проблеми.

  7. #7
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,688
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Проблем с Хюндай Санта Фе 2 см 2.2 crdi 2008 4х4 awd

    Аз бих си поговорил и с Андро!
    Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
    0882 52 00 52 , 0878 455 778 - Жоро

  8. #8
    Регистрация
    Aug 2017
    Публикации
    0
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Проблем с Хюндай Санта Фе 2 см 2.2 crdi 2008 4х4 awd

    Благодаря на всички, за съветите. Да обновя информацията: Тестовете за изгорели газове в един сервиз, в Бенковски се оказаха отрицателни. От Виликар ме насочиха към Дуро кар там най-добре тествали за газове в охладителната течност, но нямаха възможност да ме приемат. Понеже ми предстои пътуване, след като се върна и там ще отида все пак. Смених термостат, водна помпа, термо сонда, тръбичката за връщане на течността в радиатора е продухана и си работи. Проблемите продължават според първи наблюдения. Май ще се разглобява и наново смяна гарнитура и шлайф глава, снимка на глава и т.н. Отново Ви благодаря, че се включихте Андро, ДедоКоко, Жоро, Томи. Бихте ли препоръчали сервиз освен Виликар където ще свършат добре евентуалния ремонт.
    И едно инфо незнам дали би Ви помогнало, но все пак. Един специалист от сервизите на Хюндай, с който дискутирах проблема, сподели че не винаги теста за газове с тръбичките и реагента би показал вярно, особено ако става въпрос за много малък пропуск в гарнитурата или микро пукнатина. Затова ме посъветва да си взема индикатор за pH хартиен лакмус от хим. лаборатория (за щастие имам достъп до такава) и да измервам pH на антифриза. Каза ми че трябва да е алкален, и ако с течение на времето се закисли pH падне под 7 значи влизат газове. Другото, което каза е че може и ЕГР клапана да вкарва в охладителната система понеже преминавала някъде през корпуса му или де да знам, по принцип не разбирам от двигатели, или се бил охлаждал, но така и търсейки в нета не видях такова нещо, може и накакъв друг топлообменник да има, ако знаете нещо подобно моля споделете информация.

Сходни теми

  1. Отговори: 12
    Последно мнение: 15-05-17, 09:34
  2. Отговори: 0
    Последно мнение: 07-05-17, 19:42
  3. Отговори: 12
    Последно мнение: 06-03-17, 17:56
  4. Хюндай H 1 2500 CRDI - 170кс 2008 год
    От dikra във форум HYUNDAI
    Отговори: 0
    Последно мнение: 14-09-13, 17:18
  5. Отговори: 0
    Последно мнение: 03-02-13, 10:06

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •