Резултати 1 до 17 от 17

Тема: DPF/FAP филтър

  1. #1
    Регистрация
    Sep 2016
    Място
    София
    Публикации
    20
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране DPF/FAP филтър

    Здравейте,
    имам Санта фе 2008г. автомат 155к.с. 176 000км. след множество ходеници по мъките по майстори и смяна на доста неща колата не върви и определено разхода е много по голям от нормалното. Някаква чек лампа не е светвала до преди два дни светна чек на двигателя. Ходих на диагностика и се оказа - DPF/FAP филтър. До тук добре но от тук на къде?! Сложих добавка в резервоара и в ауспуха някаква пяна-от там по магистралата. Резултат колата не върви но не светна чек .
    Вариантите са три от тук на татък до колкото знам:
    1 - Махане на филтъра софтуерно и физически. (но имам притеснения да не почне много да пуши като зил а и прегледа как ще става от догодина?)
    2 - Почистен DPF / FAP филтър има един сервиз който намерих да го правят но не знам при моето положение след две добавки не се получи дали ще стане и колко ще издържи.
    3 - слагане на нов филтър което по-принцип е най-правилното но е изключително скъпо до колкото знам около 3000лв.


    Дайте съвети и ако имате лични премеждия по въпроса МОЛЯ.

  2. #2
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,264
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Между грамотното рециклиране на филтъра в сервиз и ползването на неизвестни по състав "добавки" в горивото има огромна разлика.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  3. #3
    Регистрация
    Sep 2007
    Място
    София... за сега
    Публикации
    1,202
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Ако ти премахнат DPF-а (+ софтуерно премахване) и пуши проблема няма да е в DPF-а Дай едни пари да ти го почистят грамотно пък колкото изкара. Няма да имаш проблем с прегледа догодина дори и да пуши
    Въпрос на лаик -Как се рециклират грамотно?
    Eдинственото и достатъчно условие за да повярваш на нечии глупости е ти да си по-тъп от този който ги е казал.

  4. #4
    Регистрация
    Sep 2016
    Място
    София
    Публикации
    20
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    В момента колата изобщо не пуши нямам идея дали е от това, че филтъра е запушен или не. Грамотно рециклиране?! КЪДЕ?! Ако го махна няма ли да вдигне стойностите на изгорелите газове? Някой махал ли е филтъра?

  5. #5
    Регистрация
    Sep 2007
    Място
    София... за сега
    Публикации
    1,202
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Цитат Мнение на bijoFe Преглед на публикациите
    В момента колата изобщо не пуши нямам идея дали е от това, че филтъра е запушен или не. Грамотно рециклиране?! КЪДЕ?! Ако го махна няма ли да вдигне стойностите на изгорелите газове? Някой махал ли е филтъра?
    Много са го махали и са минавали прегледа успешно.
    Eдинственото и достатъчно условие за да повярваш на нечии глупости е ти да си по-тъп от този който ги е казал.

  6. #6
    Аватара на CarTest™
    CarTest™ е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Nov 2004
    Място
    Ямбол
    Публикации
    5,621
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    25

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Цитат Мнение на Keltis Преглед на публикациите
    .... .....
    Въпрос на лаик -Как се рециклират грамотно?
    Много добре знаеш ....
    Който върши процедурата, дори може да чете (името си), значи грамотен и ... я върши грамотно!
    If it moves, it’s Biology… If it smells, it’s Chemistry… If it doesn’t work, check engine

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

  7. #7
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,264
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Цитат Мнение на Keltis Преглед на публикациите
    Много са го махали и са минавали прегледа успешно.
    Към момента, на българските ГТП се проверява само димност на празен ход. Ако и там ДПФ има принос, значи нещо в двигателя силно не е наред.
    Как ще са проверките в бъдеще никой не знае, но едва ли ще са много различни.

    Това, че някои голфари и баварки правят димна завеса като се напъват да ми изпреварят дъртия УАЗ никакъв ГТП няма да го хване.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  8. #8
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,264
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Цитат Мнение на bijoFe Преглед на публикациите
    В момента колата изобщо не пуши нямам идея дали е от това, че филтъра е запушен или не. Грамотно рециклиране?! КЪДЕ?! Ако го махна няма ли да вдигне стойностите на изгорелите газове? Някой махал ли е филтъра?
    Ето ти съвет:
    Махни филтъра, но не го изхвърляй. Ако не ти хареса резултатът, ще мислиш за другите варианти.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  9. #9
    Регистрация
    Sep 2016
    Място
    София
    Публикации
    20
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Никой ли от форума не го е правил това упражнение с махането на филтъра?
    Дайте съвети къде да го направя или някой от фирума ако се занимава с това и е добър. Не ми се иска някой "разбирач" да ми се рови из компа на колата.

  10. #10
    Регистрация
    Apr 2007
    Публикации
    6
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Като човек патил само, че с Каптива , направи както каза по горе колегата , махни го но си го пази не го предавай за скрап , от чистене файда няма да има , щом един път е почнала да се запушва пак ще го прави и най често проблема е в дюзите , аз моя го чистих в сервиз в София /чистенето представлява нагряване до зачервяване и продухване едновремно / , като го махнах колата почна да пуши като икарус , а преди това грам пушек нямаше , то и затова се задръстваше на 100км. , рециклирах дюзите по точно смениха разпръсквачите и ги регулираха после колата няма пушек няма дявол . А филтъра на сигурно в гаража , че не се знае какви времена ще дойдат . Софтуера ми го "бутнаха" в орторизиран сервиз срещу съответната почерпка , на гаражни сервизи нямам доверие. Това е от мен .

  11. #11
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,156
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Много е важно кой и с какво е прочел грешката.И последващи проверки.Случвало се е сензорът за разлика в диференциалното налягане да издаде багажа , или нещо около него - и ДПФ-а , и оригиналния софт на боклука.Трябва да си убеден , че е разрушен механично , за да го изхвърлиш.
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  12. #12
    Регистрация
    Jul 2012
    Място
    София
    Публикации
    25
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Колега, защо не отидеш във фирмения сервиз? Аз като купих моята миналата година Санта Фе, 2.2, 2008 година, 155 к.с ми направи номера със светване на чека. Отидох да питам в Младост правят ли услугата и срещу 90 лева ми направиха регенерация на ДПФ филтъра. И около 10 литра дизел, защото колата работи на място при различни обороти около 4.5 часа. Като я взех, затапих ЕГР клапана с ламаринка и вече близо 17000 км няма проблем.

  13. #13
    Регистрация
    Sep 2016
    Място
    София
    Публикации
    20
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Проблема беше от начало, че колата на дълъг път и по нанагорно спираше не гасне и не тръгва. Смених повдигачи, вал и всичко над клапаните-колата не спира вече но по нанагорно от 120 минава до 50 км и така качва наклоните, отделно на това разхода е 11 на 100 извън градско и около 17 на 100 градско. Казаха, че може да е от помпата купих друга-резултат имам две работещи помпи една не работеща кола. Ходих преди няколко дни до Пловдив и по магистралата за първи път ми светна чек. Ходих в сервиз на Бош в дружба и на диагностиката се показа "запушен филтър твърди частици" момчетата там ми сложиха добавка в резервоара и една в гърнетата и пак по магистралата резултат НИКАКЪВ освен, че не светна чек върнах се и ми казаха, че ДПФ-а е заминал не ми препоръчват да го рециклирам защото гаранция няма.
    ЕГР клапана го почистиха с един спрей и светна на диагностиката няма отклонение защо си го затапил?

  14. #14
    Регистрация
    Jul 2012
    Място
    София
    Публикации
    25
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Изолирай ЕГР клапана. Най вероятно ти блокира в полуотворено положение и затова ти губи мощност. При тази ситуация подаваш повече газ за да върви и от тази комбинация ти задръства ДПФ филтъра. Аз моя го затапих, защото даваше същия разход като твоя- градско 17. Сега съм на 10 градско в София и 8.5 извънградско при скорости до 150

  15. #15
    Регистрация
    Sep 2017
    Място
    Русе
    Публикации
    15
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Понеже въпросът ми е сходен, ще ползвам темата. Отскоро имам Санта фе 2007-ма, минах операция по отстраняване на дпф и софтуерното му премахване. Също така софтуерно бе изолиран и егр клапана, но без физическа интервенция, тоест запушване. Колата си върви, не губи мощност, не пуши, но разхода ми се струва убийствен. Възможно ли е все пак да е останал така в полуотворено положение и макар да не се отразява на мощността да е пагубно за разхода?

  16. #16
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,264
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Не е зле да уточниш колко е убийствен разходът. Сантасето каквото и да го правиш няма да почне да харчи като Гоуф ТДИ.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  17. #17
    Регистрация
    Sep 2017
    Място
    Русе
    Публикации
    15
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: DPF/FAP филтър

    Отскоро го притежавам и не съм имал възможност да го засека на колонка, но освен че борда изписва 14,5л, с 50лв (26л и нещо) май не можах да мина 200км графско, което прави около 15...Тук хора споделят за 10 в града, книжката пише 11... Ясно ми е, че ще гори повече от другите автомибили, въпроса е дали нещо не е анормално!

Сходни теми

  1. Филтър за УАЗ
    От kra_kra във форум УАЗ
    Отговори: 72
    Последно мнение: 08-06-16, 08:52
  2. филтър
    От niksan8207 във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 8
    Последно мнение: 20-07-12, 22:24
  3. Филтър
    От humvy във форум 2-Тактови
    Отговори: 8
    Последно мнение: 14-06-12, 21:43
  4. Отговори: 7
    Последно мнение: 14-01-12, 16:49
  5. Филтър за.....
    От quadra във форум Разкази, случки, хумор, поздравления и игри
    Отговори: 4
    Последно мнение: 15-09-06, 15:45

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •