Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 62

Тема: Първи джип Лада Нива

  1. #1
    Регистрация
    Dec 2010
    Публикации
    10
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Първи джип Лада Нива

    Здравейте.
    Вчера си закупих джипка нива.
    За пръв път се разправям с джип. Основна ще го ползвам за лов във полето кал сняг.
    Имам следния въпрос при закупуването на джипа се консултирах тук там и от теми във форума.
    При потегляне на 1,2,3, скорост джипа претриса след като се закроти на определена скорост не тресе.
    Задна включва доста трудно , говорих с хора и прочетох , че това го прави от съединителя.
    За това свалих цената малко. Така въпроса ми е дали някои е имал този проблем и има ли възможност да е от нещо друго.
    И при каране малките лостове за бързи и бавно доста играят не знам може това да е нормално явление , лоста за бавни и бързи леко придрънква. Когато го хвана със ръка толкова да не вибрира спира все едно някъде закача от вибрациите.
    Питах в магазин за руски части за съединител изкара ми някакъв заводски. Доколкото прочетох те нови дават проблеми със съединителите и не карат много с тях. По добрия вариант било да се вземе LUk. Дори намерих такъв по евтин от този руския.

  2. #2
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Банкя
    Публикации
    95
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    За тресенето-не е центрована раздатката спрямо скоростната кутия,спекли и негресирани кардани,разбити карета на карданите или скапан междинен вал между раздатка и ск.кутия.Прегледай тези неща и сподели кое как е и ще видим.

  3. #3
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Щом си свалил от цената-време е да се възползваш.
    Тресенето при потегляне и трудното включване говорят именно за съединител.

    Иначе честито, да се радвате и да се слушате един друг.
    Ако не знаеш как се работи с раздатката, и какво точно правят малките лостчета-кажи, ще ти обясним, че съм се наслушал на идиотизми от уж опитни шофьори. Не знам кой ти е обяснявал как работи нивата.
    Има ли желание-има и начин!

  4. #4
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е онлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,582
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Така както обясняваш,съединителят ти не отделя достатъчно,вследствие на което увлича и включва трудно.Просто трябва да се регулира,виж някой който знае за какво става въпрос да регулира шпилката между помпата и вилката на съединителя.
    Честито!Взел си си автомобил 1х3(като повечето жипки паркетници),при работа със едното лостче ства 2 от 2.
    Вива:22 март е ден на водата. Понеже бирата е 90% вода, днес е 90% ден на бирата.

  5. #5
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Пламски, ако само не влизат скоростите-да, не отделя съединителя. Но тресенето говори за заминал притискател, по-точно омекнали пластини, или скапан аксиален лагер.
    При всички положения-смяна на съединител.

    А за схемата на задвижване-не си категорично прав. То си зависи от терена и уменията.
    А като блокира диференциала-става като не-паркетните джипове. Без разлика. Тогава остават само уменията. И наличието на лебедка, блокажи, и т.н. Но като схема на задвижване-като УАЗ например.
    Само дето там където нивата ще спре-УАЗ продължава...
    Има ли желание-има и начин!

  6. #6
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е онлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,582
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите
    Пламски, ако само не влизат скоростите-да, не отделя съединителя. Но тресенето говори за заминал притискател, по-точно омекнали пластини, или скапан аксиален лагер.
    При всички положения-смяна на съединител.
    При омекнали пластини на диафрагмата,съединителят боксува и не тресе.Това е ВАЗ,и никой не споменава боксуване,само трудно включване на задна,което обясних със какво се лекува.
    За тресенето,колегите са обяснили по-горе как се лекува,като трябва задължително да се прегледа и гуменото каре между ск и раздатката.

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите
    А за схемата на задвижване-не си категорично прав. Само дето там където нивата ще спре-УАЗ продължава...
    Я да ме светнеш как точно работи!?При вдигнато едно колело примерно и при две на кръст със включен междуосев диф...
    Вива:22 март е ден на водата. Понеже бирата е 90% вода, днес е 90% ден на бирата.

  7. #7
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    sf,sf
    Публикации
    4,458
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Да м е честита на колегата, да си купи и друг джип! Малките лостчета не се мандахерцат от това. За майстор ниваджия си е колата.
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    От: Изкъртихме ли тъпомера?

  8. #8
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Доста срещан случай(особено пък при руснаците) е да омекнат няколко пластини, а не всички равномерно и наведнъж. Примерно 1/4 до 1/3. И започва да тресе.

    Относно колелата във въздуха-зависи от терена(както вече казах), и силно от уменията. И познаване на машината.

    Да те питам ли как УАЗ, или Патрол, или ТЛК 7(0) минават през гадни места, след като не са блокирани осевите диференциали? За сузукитата няма да споменавам, че съм пристрастен.
    Та нивата, като и блокираш диференциала в раздатката става като всеки парт-тайм джип, с включен преден мост.
    От там насетне започват осевите диференциали, лабедки, джекове, пътеки, колани, и най-вече опитен помощник. В състезанията му викаме навигатор, но в реалния живот си е помощник. И ако е опитен-преминаванетопрез гаден участък се превръща в удоволствие и игра.
    Има ли желание-има и начин!

  9. #9
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е онлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,582
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Аз те питах какво по-дяволите се случва при тия две дереджета!?Не сме на кушия.....
    Вива:22 март е ден на водата. Понеже бирата е 90% вода, днес е 90% ден на бирата.

  10. #10
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Тези дереджета се случват когато си на кушия, или пробваш джипа дали може да мине "ей от там"...

    Пак ти казвам-като блокираш раздатката-нивата(ленд ровъра, новите Г-класи, и т.н.) стават като УАЗ или патрол.
    Та каквото с патрола-това и с нивата.

    Пламски, пиян ли си вече бе
    Има ли желание-има и начин!

  11. #11
    Регистрация
    Oct 2010
    Място
    София
    Публикации
    1,594
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите

    Пламски, пиян ли си вече бе
    Коле ,съединителя на Нивата е най слабата част.Може да тресе от крив феродов диск ,омекнали пружини на диска ,карета ,кардани ,кърпен под и сигурно още една камара работи.
    Два пъти съм късал съединител при теглене и един път ми се счупи една конзола и скоростите пропаднаха с една педя.
    Автора на темата да каже дали Нивата е кърпена.За мен е важно.
    Л.Р. Дискавари 1

  12. #12
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Иво, никой не спори за съединителя.
    По признаците-пътник е.
    С Пламен си приказваме за различните схеми на задвижване, и какво може нивата като се разръчкат ръчките.
    Има ли желание-има и начин!

  13. #13
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е онлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,582
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите
    Тези дереджета се случват когато си на кушия, или пробваш джипа дали може да мине "ей от там"...

    Пак ти казвам-като блокираш раздатката-нивата(ленд ровъра, новите Г-класи, и т.н.) стават като УАЗ или патрол.
    Та каквото с патрола-това и с нивата.

    Пламски, пиян ли си вече бе
    Не съм,втора бира пия.

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите
    Иво, никой не спори за съединителя.
    По признаците-пътник е.
    С Пламен си приказваме за различните схеми на задвижване, и какво може нивата като се разръчкат ръчките.
    Не отговори конкретно на въпроса!?Не сме на кушия,няма навигатор,гората е далече,пред панелката сме със крик във ръка,вдигаме и какво се случва!?
    Вива:22 март е ден на водата. Понеже бирата е 90% вода, днес е 90% ден на бирата.

  14. #14
    Регистрация
    Dec 2010
    Публикации
    10
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Ще проверя нещата които казахте.
    За джипа горе долу съм запознат лостовете какво правят , но съм начинаещ не твърдя , че знам как да ги използвам точно с практика ще се науча.
    За въпроса дали е кърпена от долу не е кърпена само е пребоядисвана.
    За съединителя той не преплъзва вчера я карах за пръв път така по черен път.
    Направи ми следното впечатление включвам на първа и леко газ колко ода се движи бавно няма тресене при подаване на повече газ да тръгва да набива тогава се появява тресенето. След като набере и се подкара на определена скорост няма тресене. Само където лостовете си танцуват също при подаване на повече газ играят повече. Единия леко дрънка някъде закача като на желязо след като го хвана да не вибрира спира.

  15. #15
    Регистрация
    Oct 2009
    Място
    Смолян-София
    Публикации
    249
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Цитат Мнение на petroffbg Преглед на публикациите
    Не съм,втора бира пия.



    Не сме на кушия,няма навигатор,гората е далече,пред панелката сме със крик във ръка,вдигаме и какво се случва!?
    ... се случваааа, ... се случваааааа.А какво се случва?
    Гледам в ляво- няма нищо, гледам в дясно пак няма нищо и си викам: Аааааа тука има нещо!

    Дискотека 300tdi
    Steyr Puch Pinzgauer

  16. #16
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,224
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Цитат Мнение на sandro_pz Преглед на публикациите
    Ще проверя нещата които казахте.
    За джипа горе долу съм запознат лостовете какво правят , но съм начинаещ не твърдя , че знам как да ги използвам точно с практика ще се науча.
    За въпроса дали е кърпена от долу не е кърпена само е пребоядисвана.
    За съединителя той не преплъзва вчера я карах за пръв път така по черен път.
    Направи ми следното впечатление включвам на първа и леко газ колко ода се движи бавно няма тресене при подаване на повече газ да тръгва да набива тогава се появява тресенето. След като набере и се подкара на определена скорост няма тресене. Само където лостовете си танцуват също при подаване на повече газ играят повече. Единия леко дрънка някъде закача като на желязо след като го хвана да не вибрира спира.
    Мога да ти кажа какво не и е наред на почти всяка Нива като си я купи човек:
    1. Карданите: неправилно сглобени защото последния път като са сваляли трансмисията не са ги маркирали, а са ги изнизали от шлиците. От това имаш вибрации около 70км/ч и нагоре.
    2. Каретата на карданите - никога не са гресирани и вероятно заяждат. Смяната им не струва много ама никой не я прави и при потегляне клатят раздатъчната кутия и лостовете.
    3. Раздатъчната кутия - тя се центрова спрямо скоростната ама никой не го прави. За сметка на това корозията около опорите е често срещана и е нормално да се откъсне от пода при натоварване.
    4. Гумено и сачмено каре на междинния кардан между СК и РК - кучета ги яли, гуменото особено.
    5. Съединителят - всякакви ментета продават, "оригиналните" руски всъщност са китайски и за плавно потегляне може само да се мечтае. Търси произволна европейска марка и ще потръгнат нещата.
    6. Скоростната кутия - ако е 5-степенна е задължително е системно прегрявана и карана с неправилното масло, съответно има шумове и по някое време почва да включва втора с тракане. 4-степенните са неубиваеми поне докато не ги оставиш без масло. Не можеш да смениш 5-степенна с 4-степенна без да намериш гредата за тампоните, която е различна.
    7. Преден диференциал - има навика да къса болта който го държи за двигателя и известно време трака, после пада целия диференциал на пътя.

    Давай, ремонтирай, има много. После ще ти разкажем за лагерите на предните главини.
    sek.1: ...проклятието на новите работни дрехи на главния механик - дори и само с изпрани работни дрехи да отида на работа се чупи някоя машина а като си купя нови се чупят почти всичките.

  17. #17
    Регистрация
    Dec 2010
    Публикации
    10
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Така изкокнаха проблеми с тоците.
    Не светеше километража това го оправих.
    Най големият е , че ляв мигач не работи. Когато запаля фаровете отзав светва мигача постоянно и като го вслюча от лоста не реагира. Като езгаса фаровете мига видях че премигват и габаритите като работят мигачите. Друго плафоните не работят барниках бушоните тръгнаха но за кратко. Лампата за бързи бавни и тя не работи. Не пръска течнос по прозорците нямам запалка а има дупка за такава. Купил.съм но не знам къде да я вържа.
    Има някякъв проблем с тоците.
    За съединитела забелязах че като го натисна на свободна и почна да го пускам се роявява звук сато стържене. Единия фар ми нямя дълги. Не знам как да крушките утре ще ги видя.

  18. #18
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Цитат Мнение на petroffbg Преглед на публикациите
    Не отговори конкретно на въпроса!?Не сме на кушия,няма навигатор,гората е далече,пред панелката сме със крик във ръка,вдигаме и какво се случва!?
    Е, щом настояваш...
    Ако вдигнеш едното колело на нивата, и си с отворен диференциал в раздатката-ще върти само колелото което е във въздуха. Няма как, два отворени диференциала... Третия, на който и двете гуми са на земята в случая не играе. Блокираш диференциала на раздатката-и нивата тръгва.
    При блокиран диференциал в раздатката, и вдигнати по една гума от всеки мост-нивата пак ще си стои на място, въртейки вдигнатите гуми.

    Но това ще го направи и УАЗ, и Патрол, и Тойота, и всички други джипове, ако нямат блокаж на поне един от диференциалите в мостовете. Или поне LSD.
    Затова казвам, че като се включи блокажа-нивата става като всички парт тайм джипове-въртящия момент се предава към двата моста, без да има диференциал помежду им. И вече си зависи от умения, помощник, наличието на блокажи, лебедки, джекове и т.н. но вече навлизаме в дебрите на сериозния офроуд.
    Има ли желание-има и начин!

  19. #19
    Регистрация
    Oct 2010
    Място
    София
    Публикации
    1,594
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Цитат Мнение на sandro_pz Преглед на публикациите
    Така изкокнаха проблеми с тоците.
    ....
    Почвай да чистиш всички маси дето се сетиш .Като за начало в стопа имаш лоша маса и прехвърля.
    Абе .ще станеш поне приличен автомонтьор.
    Л.Р. Дискавари 1

  20. #20
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    sf,sf
    Публикации
    4,458
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Първи джип Лада Нива

    Ако е с интегрирани задни светлини, то следва сваляне на платката, сапун и вода, контактен спрей за куплунга, масите под таблото- 6мм болтове под километража и на задния ляв калник. Вимателно с щипките и фасонгите по платките.
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    От: Изкъртихме ли тъпомера?

Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Отговори: 45
    Последно мнение: 05-01-16, 18:11
  2. Отговори: 0
    Последно мнение: 12-12-11, 18:01
  3. Лада Нива или Друг Джип
    От totolamb във форум Сравнения и тестове между марки, модели и функционалност
    Отговори: 4
    Последно мнение: 02-03-08, 15:15

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •