Страница 2 от 2 ПървиПърви 12
Резултати 21 до 39 от 39

Тема: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

  1. #21
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,423
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Цитат Мнение на Десислав Добрев Преглед на публикациите
    Щот не е ли по-добре да се провери дали работи стария ами ей така парички да се дават..
    Ако е блокирал е ясно, но ако е омекнал и работи некоректно може да се светнеш, и то ако разбираш, когато е студено, а разликата в разхода и амортизацията при незаграл мотор е в пъти повече от 10, 15 или 20лв.
    Не виждам защо да не го сменя, и докато ползвам автомобила въобще да не го мисля. Така правя и с всякакво обслужване по автомобила, щото ми е по-евтино като финансов и емоционален разход, демек - неам нерви и за колите.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  2. #22
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    гр. Стралджа
    Публикации
    2,855
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Това са си твои размисли и страсти, никак не са грешни, но аз препоръчвам проверка преди смяна, щото пари, не за друго.. Лесно става, всеки може да го направи, без майстори и ала-бала..

  3. #23
    Регистрация
    Nov 2014
    Място
    Раднево
    Публикации
    2,394
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Цитат Мнение на Десислав Добрев Преглед на публикациите
    Това са си твои размисли и страсти, никак не са грешни, но аз препоръчвам проверка преди смяна, щото пари, не за друго.. Лесно става, всеки може да го направи, без майстори и ала-бала..
    И каква е проверката,това дали термостата отваря ли?
    Според теб,това е проверката.
    .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
    Киа спортаж2000тди 98г
    Опел корса 1.7D исузо 98г.
    Каравана Аdria 390Q

  4. #24
    Регистрация
    Jan 2016
    Място
    Добрич
    Публикации
    601
    Точки (при гласуване)
    2

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Цитат Мнение на Десислав Добрев Преглед на публикациите
    Радиатора има два кръга.. Термостата в затворено положение върти охладителната течност само в единия кръг, в повечето случай горния маркуч на радиатора, маркучите на парното, газов изпарител(ако има)..
    При студен мотор, единият от маркучите на радиатора трябва да е топъл а другия студен.. Това означава, че термостата не е отворил за да завърти двата кръга.. Това с цел достигане по-бързо на оптимална температура на охладителя и по-добра работа на мотор, по-бързо стопляне на парното( през зимата ).. И така.. В момента, в който достигне 85-87-90 градуса охладителя ( това според различните термостати), би трябвало самия термостат да отвори и да завърти антифриза през втория кръг на радиатора.. И така.. Палиш - даваш газ - пипаш маркучите - единия топъл, другия студен.. Като стигне оптимални градуси, не стопли ли другия маркуч, значи, че термостата не отваря.. А в другия случай - палиш, газ да загрее - всички маркучи с еднаква температура, парно слабо - термостата е постоянно отворил и върти двата кръга.. При първия вариант може да прегрееш мотора през лятото, при втория вариант няма да имаш парно и автомобила ще гори повече гориво..
    Тая проверка в един идеален стъклен свят работи добре. Факт е обаче, че много често термостатите остават частично отворени или частично затворени и това с този начин на проверка няма как да се разбере. За пълен преглед термостата трябва да се свали студен и после топъл. Да не говорим, чепонякога термостатите си променят градусите на отваряне с годините, а това съвсем няма как да го йванеш, особени на киитес тоя калпав датчик за температура. Отделно, даже и да мериш повърхностната температура на радиатора или корпуса на термостата, вътре може съвсем да не е това. Следователно - няма кам да си сигурен, че е изряден.

    Казваш "щото пари" и си прав. Точно заради спестяване на пари се сменя тоя термостат, щото може и да няма проблем и да спестиш 30лв, а може и да стане проблем и да влезеш вътре с 1000. Ей така от тарикатлъщина. Да не говорим, колко може човек да е сигурен в термостатна 10 години...

    Тва са си моите виждания, ти ако искаш не си сменяй термостата, но да казваш, че една проверка с пипане на маркучите е достатъчна да е сигурен човек... Еми не е реално и не е коректно.

    П. С. По твоята логика и водна помпа не трябва да се сменя...
    Kia Sportage 2000tdi '98 (Кичка)
    Jeep Grand Cheroke WJ Limited 3.1VM (Ганчо)

  5. #25
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,423
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    ... а това с водната помпа пък е друга тема !

    Колко от вас, като са сменявали "водната помпа", са мерили разстоянието м/у турбината и корпуса ?!
    Не се напъвайте да мислите - никой.

    Горе пиша водна помпа в ", щото не сменявате водна помпа, а само турбината която е съставна част от нея, и ако разстоянието м/у турбината и корпуса е по-голямо от необходимото работно, имате чудесен миксер дето ше ви джурка антифриза, но не и ефективно работеща водна помпа !

    Който е чел поне сервизно ръководство за/на/от ВАЗ ще ме разбере.

    P.S. От петнайсетина години ми се мОта чисто нова водна помпа за Нисан Блубърд 2.0Д, която наистина е такава като отделен агрегат, защото корпуса И е затапен с метална планка още в завода.
    Подобна е и ситуацията при старите WV и AUDI, но щото е "по-тънко", освен ако не са изпокъсали почти всички болтове на корпуса при свалянето, също никой не слага цяла, а само турбина в старият корпус.
    Последно редактиран от Джоу (x3mrjoe) ; 26-07-17 в 09:27
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  6. #26
    Регистрация
    Jan 2016
    Място
    Добрич
    Публикации
    601
    Точки (при гласуване)
    2

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Ако перките са видими, обикновено сравнявам и налагам едната с другата преди да сложа. Разликите се виждат в повечето случаи. Имам такива навици след редица опитиза директен монтаж на части, които уж са същите, ама не са. Принципно всеки занимаващ се с това, дори и като хоби трябва да има тоя навик.

    Когато помпата е външна и може да се избира между цяла с корпус или само турбината, винаги избирам цяла, първо щото обикновено е навряна на майната си, второ щото не се знае дали няма да има разлики като описаните горе и трето, щото може някоя отливка да не пасне и пак да се белосва човек. В повечето случаи разликата не е голяма като цена и за мен не си заслужава главоболието.
    Kia Sportage 2000tdi '98 (Кичка)
    Jeep Grand Cheroke WJ Limited 3.1VM (Ганчо)

  7. #27
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,423
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Ама повечето хора отиват "на майстор", оня слага най-тънкото, и вика "аре бЕгай".

    ... а има варианти когато помпата е част от блока, и тогава също никой не мери разстоянието, щото 1, 2, 3 и после бързичко "аре бЕгай".
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  8. #28
    Регистрация
    Jan 2016
    Място
    Добрич
    Публикации
    601
    Точки (при гласуване)
    2

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Съвсем съгласен съм.
    Kia Sportage 2000tdi '98 (Кичка)
    Jeep Grand Cheroke WJ Limited 3.1VM (Ганчо)

  9. #29
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,423
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Цитат Мнение на Джоу (x3mrjoe) Преглед на публикациите
    ... а има варианти когато помпата е част от блока, и тогава също никой не мери разстоянието, щото 1, 2, 3 и после бързичко "аре бЕгай".
    При мен е така и, като гледам намацания силикон около помпата и като съм сигурен, че са сложили най-евтиното което са намерили, ми идва да си сложа друга, че и без това трябва да си сменявам ролките на обслужващият ремък, ама Кольо, пък и доста други биха казали, че се занимавам с глупости.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  10. #30
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    гр. Стралджа
    Публикации
    2,855
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Цитат Мнение на McNicko Преглед на публикациите
    Тая проверка в един идеален стъклен свят работи добре.
    Е добре де, то по твоята логика, дай като стане нещо с охладителната система, да се сменя всичко наред, щото евентуааааално може някъде, нещо да се случва..
    Нали си има индикатор на таблото, който показва все нещо, нали може да се закачи за компютър и да покаже реални данни..
    От един термостат сменяме водни помпи, датчици, радиатори, тръби, разширителни съдове..
    Не съм съгласен..

  11. #31
    Регистрация
    Nov 2014
    Място
    Раднево
    Публикации
    2,394
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Имам един въпрос.На каква температура на двигателя,сработва виското
    на киа спортаж 2,0тди?Някой има ли,такава информация?
    Благодаря!
    .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
    Киа спортаж2000тди 98г
    Опел корса 1.7D исузо 98г.
    Каравана Аdria 390Q

  12. #32
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,418
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Цитат Мнение на Джоу (x3mrjoe) Преглед на публикациите
    ама Кольо............
    Ей, зорлем ме вкара в тази тема... Ма като си ме вкарал-да се изокам:
    Ако водната помпа се върти от ангренажния ремък-задължително се сменя заедно със сяната на ремъка. Е, аздължително, задължително, колко да е задължително... Само, ако искаме да сме сигурни в двигателя. Инак една помпа може и шест ремъка да изкара.

    Цитат Мнение на georgipetkov64 Преглед на публикациите
    Имам един въпрос.На каква температура на двигателя,сработва виското
    на киа спортаж 2,0тди?Някой има ли,такава информация?
    Благодаря!
    Бат Гоше, то няма рязка граница. Термостатите започват да отварят и започват да затварят при някаква температура, като напълно отворено и напълно затворено положение има толеранс от 10-15 градуса.
    Същото е и с виското, даже там е още по-плавно задействането.

    Има ли желание-има и начин!

  13. #33
    Регистрация
    Jan 2016
    Място
    Добрич
    Публикации
    601
    Точки (при гласуване)
    2

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Цитат Мнение на Десислав Добрев Преглед на публикациите
    Е добре де, то по твоята логика, дай като стане нещо с охладителната система, да се сменя всичко наред, щото евентуааааално може някъде, нещо да се случва..
    Нали си има индикатор на таблото, който показва все нещо, нали може да се закачи за компютър и да покаже реални данни..
    От един термостат сменяме водни помпи, датчици, радиатори, тръби, разширителни съдове..
    Не съм съгласен..
    Не, казах просто, че ако термостата не е сменян от текущия собственик е добре да се смени, щото не се знае на колко лета е. Аз примерно от моята извадих оригиналния 17 годишен, който видимо не затваряше добре, ама на работеща кола не се разбира.

    Ако киата е преди тези с обд, а повечето са ше се видят живи данни ама друг път. Датчика на таблото не показва реално при тия коли и това е обсъждано многократно. Освен ако няма друг датчик в охладителната система няма как да е сигурно. И дори така да е, пак не се знае дали отваря до края.
    Kia Sportage 2000tdi '98 (Кичка)
    Jeep Grand Cheroke WJ Limited 3.1VM (Ганчо)

  14. #34
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Шумен
    Публикации
    623
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Цитат Мнение на Десислав Добрев Преглед на публикациите
    Радиатора има два кръга.. Термостата в затворено положение върти охладителната течност само в единия кръг, в повечето случай горния маркуч на радиатора, маркучите на парното, газов изпарител(ако има)..
    При студен мотор, единият от маркучите на радиатора трябва да е топъл а другия студен.. Това означава, че термостата не е отворил за да завърти двата кръга.. Това с цел достигане по-бързо на оптимална температура на охладителя и по-добра работа на мотор, по-бързо стопляне на парното( през зимата ).. И така.. В момента, в който достигне 85-87-90 градуса охладителя ( това според различните термостати), би трябвало самия термостат да отвори и да завърти антифриза през втория кръг на радиатора.. И така.. Палиш - даваш газ - пипаш маркучите - единия топъл, другия студен.. Като стигне оптимални градуси, не стопли ли другия маркуч, значи, че термостата не отваря.. А в другия случай - палиш, газ да загрее - всички маркучи с еднаква температура, парно слабо - термостата е постоянно отворил и върти двата кръга.. При първия вариант може да прегрееш мотора през лятото, при втория вариант няма да имаш парно и автомобила ще гори повече гориво..
    Имах едно Дукато - първия ми бус(първия ми автомобил въобще). Грееше. По твоят начин на проверка, термостата работеше.
    Много капацитети ми казваха, че трябва да сменям гарнитура глава, спукан блок, водни помпи, виско(беше с ел. перка) ...
    Карах го така една година. Най-накрая му смених термостата и всичко се оправи.
    Започне ли един автомобил да грее първо се сменя термостат - най-безболезнено и лесно е.
    ГОУФ III

  15. #35
    Регистрация
    Oct 2013
    Място
    БЛАГОЕВГРАД
    Публикации
    433
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Аз имах случай, в който смених три термостата в магазина е чак четвъртия проработи. Слагаш нов и няма проблем, докато не поработи половин час. На другите три ги варих в канче по няколко пъти за да видя дали отварят всеки път първите три отвориха само по един път и си останаха така. Чак четвъртия на пет загрявания си отваряше и затваряше. Вече 10 к. нямама ядове. Сега си поръчах двоен термостат, другата седмица ще ми дойде и ще го сменя.

  16. #36
    Регистрация
    Jan 2016
    Място
    Добрич
    Публикации
    601
    Точки (при гласуване)
    2

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Двойния е доволна работа. Очаквай обаче проблем с гарнитурките в комплекта. Моя имаше 4 и нито една не пасна, сложих от другия термостат, който имам - метална.
    Kia Sportage 2000tdi '98 (Кичка)
    Jeep Grand Cheroke WJ Limited 3.1VM (Ганчо)

  17. #37
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Ямбол
    Публикации
    4,354
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Цитат Мнение на gagata1 Преглед на публикациите
    Колеги помагайте!Смених водна помпа на скоро,капачката на радиатора,не съм сменял термостата само,антифриза е нов.Когато я зоря и я гъся но почва да бълбука в разширителния съд.Имам два уреда за температурата и показвата 85-90°.Системата е отворена на какво според вас може да се дължи това,нормално ли е?Или колата е загряла.
    Ако си сигурен в новата капачка и температурата,а тя както пишеш е в нормите,нещата клонят към сваляне на глава....!
    Преди да сториш това ти препоръчвам още една смяна на капачката с нова,читава и проверка с палене на студен мотор.
    При това,ако имаш проблем с гарнитурата или главата маркучите стават на "камък" още 10-15 сек. след стартирането,нещо което категорично отсъства при изправен двигател.


    Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk
    0888379793 / 0895443568-Янко Желязков

  18. #38
    Регистрация
    Apr 2011
    Публикации
    52
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    [QUOTE=Янко Желязков;3188120]Ако си сигурен в новата капачка и температурата,а тя както пишеш е в нормите,нещата клонят към сваляне на глава....!
    Преди да сториш това ти препоръчвам още една смяна на капачката с нова,читава и проверка с палене на студен мотор.
    При това,ако имаш проблем с гарнитурата или главата маркучите стават на "камък" още 10-15 сек. след стартирането,нещо което категорично отсъства при изправен двигател.

    Така е, аз минах по този път. Само да добавя, че при мене не прави маркучите камък, само си губи вода и бълбука като загрее много.Може би пукнато е било малко. Има тест за изгорели газове в охладителната течност (в Пловдив е 10 лв.) и става ясно
    Kia Sortage wagon 2000 128 h p

  19. #39
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Ямбол
    Публикации
    4,354
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Проблем със охладителна система на Kia Sportaje

    Мхм

    Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk
    0888379793 / 0895443568-Янко Желязков

Страница 2 от 2 ПървиПърви 12

Сходни теми

  1. Отговори: 18
    Последно мнение: 06-01-16, 21:42
  2. Отговори: 10
    Последно мнение: 01-01-14, 08:59
  3. Проблем с охладителна система W124 E280
    От Asen Kushlev във форум MERCEDES
    Отговори: 41
    Последно мнение: 16-05-13, 20:16
  4. Отговори: 34
    Последно мнение: 30-12-12, 15:55
  5. RD28 - охладителна система, проблем?
    От icerunner във форум NISSAN
    Отговори: 9
    Последно мнение: 16-03-07, 18:25

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •