Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 76

Тема: Блокаж на междуосов диференциал

  1. #1
    Регистрация
    Aug 2009
    Публикации
    7
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Блокаж на междуосов диференциал

    Здравейте, интересува ме как се проверява дали блокажа на междуосовия диференциал при лада нива работи?

  2. #2
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Всякакви други проблеми съм виждал и имал при Нива, но не и да не и работи блокажа на междуосевия диференциал.
    Deutschland lager, uber alles!

  3. #3
    Регистрация
    Oct 2010
    Място
    На 20 км от Бургас
    Публикации
    986
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Вдигаш едното задно колело(защото е по-лесно от предно) подлагайки трупче под ръкава на дифа ,включваш блокажа и тръгваш. Ако успееш-работи, ако бръмчиш на място-не работи.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

  4. #4
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Може и без да бръмчиш. Просто оставяш скоростите на неутрална и пробваш да завъртиш вдигнатото колело на ръка. При включен и работещ блокаж, няма да можеш, а при изключен ще може да се завърти.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  5. #5
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,201
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Цитат Мнение на cecoa1 Преглед на публикациите
    Може и без да бръмчиш. Просто оставяш скоростите на неутрална и пробваш да завъртиш вдигнатото колело на ръка. При включен и работещ блокаж, няма да можеш, а при изключен ще може да се завърти.
    Ей на това му се казва с един куршум, три заека т.е. с един блокаж, три диференциала
    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

  6. #6
    Регистрация
    Oct 2010
    Място
    На 20 км от Бургас
    Публикации
    986
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Цитат Мнение на cecoa1 Преглед на публикациите
    Може и без да бръмчиш. Просто оставяш скоростите на неутрална и пробваш да завъртиш вдигнатото колело на ръка. При включен и работещ блокаж, няма да можеш, а при изключен ще може да се завърти.
    Не баламосвай човека. Вдигнатото колело винаги ще се върти на ръка. При работещ блокаж на междуосевия диф, предните колелета ще съборят колата от трупчето.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

  7. #7
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Цитат Мнение на kameno karp Преглед на публикациите
    Не баламосвай човека. Вдигнатото колело винаги ще се върти на ръка. При работещ блокаж на междуосевия диф, предните колелета ще съборят колата от трупчето.
    Прав си. Но или трябва човек да е достатъчно тъп да не си подпре колата срещу мърдане напред/назад, или трябва да е достатъчно як за да я събори въпреки че я подпрял.

    А ако не може да направи разлика в силата за завъртане на колелото с включен, работещ блокаж и с изключен такъв, трябва да е едновременно много як и много тъп.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  8. #8
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,428
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Цитат Мнение на cecoa1 Преглед на публикациите
    ... трябва да е едновременно много як и много тъп.
    Ми не е нито странна, нито рядко срещана комбинация.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  9. #9
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Цитат Мнение на Джоу (x3mrjoe) Преглед на публикациите
    Ми не е нито странна, нито рядко срещана комбинация.
    Така е, но за такива не е опасно ако му падне колата върху ръцете. Недостатъка е, че ще го повтори десет пъти с един и същ резултат и всеки път ще забравя какво значи резултата -т.е. така ли трябва да бъде.
    А и не ми е ясно от къде ще знае такъв индивид какво е диференциал, че и блокаж?!

    Та според въпроса и правописа, съм приел че пита що годе нормален човек и съм предложил по-интелигентния начин за такава проверка. Не, че хамалския не върши работа, но аз на лична кола не бих скачал от трупчета.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  10. #10
    Регистрация
    Oct 2010
    Място
    На 20 км от Бургас
    Публикации
    986
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    След като задава такъв въпрос мислиш ли, че му е ясно кое как работи и кога какво би станало?
    ПП Писал си преди мен.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

  11. #11
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,419
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Абе има си и много по-лесен начин. С каране.
    Просто трябва да се намери площадка с пясък, камъчета и всичко което ще позволи на колелата да приплъзват. С включен блокаж трябва да има приплъзване ня някое колело, кое точно-според това кое е върху повече пясък.
    Ако човека си познава колата ще може да я "усети" и при по-остър завой на чист асфалт.
    Другия начин с каране е да влезе по диагонал в някоя вада или канавка, така, че едното колело да увисне във въздуха(това при нивите става доста лесно), щом колелото е във въздуха-нивата ще спре. С включването на блокажа трябва да успее да излезе. Ако не успее-блокажа не работи.
    Има ли желание-има и начин!

  12. #12
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,428
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Ми тогава аз да му предложа по-лесен вариант, без вдигане на трупчета.
    Включваш блокажа, караш по асфалт, и ако завива трудно и после волана вземе, че олекне или НИВАта спре, значи преди това е работил.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  13. #13
    Регистрация
    Jan 2014
    Място
    вАРНа
    Публикации
    670
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Разсмяхте ме!
    мисля, да зема а се замисля...

  14. #14
    Регистрация
    Nov 2014
    Място
    Раднево
    Публикации
    2,396
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Цитат Мнение на Джоу (x3mrjoe) Преглед на публикациите
    Ми тогава аз да му предложа по-лесен вариант, без вдигане на трупчета.
    Включваш блокажа, караш по асфалт, и ако завива трудно и после волана вземе, че олекне или НИВАта спре, значи преди това е работил.
    Пробвано,едното предно каре се предаде!
    .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
    Киа спортаж2000тди 98г
    Опел корса 1.7D исузо 98г.
    Каравана Аdria 390Q

  15. #15
    Регистрация
    Aug 2009
    Публикации
    7
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Благодаря за отговорите. Възможно ли е блокажа да не може да изключи? Вдигнах колата, така че предното колело остана във въздуха и при изключен блокаж (малкото лостче напред) при подаване на газ и плавно отпускане на съединителя колата потегли, а се очакваше да се върти само повдигнатото колело!? Друго което ме навежда на мисълта че блокажа е постоянно включен е че разхода е прекалено висок около 20/100 газ по черен път предимно.

  16. #16
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Освен да повдигнеш колелото има смисъл да подпреш някое от другите с камъни, иначе заради обикновеното триене в диференциалите все пак може да слезеш от крика.

    20/100 по черен път не е лош разход.

    Възможно е блокажът да не може да се изключи поради счупена вилка в РК, или поради незнание на шофьора докъде е ходът на лоста, или поради опит да го изключиш в затегнато положение (ако е така помага мърдане 1-2 метра напред и назад).

    РК на Нива като цяло не е проблемен агрегат, но както всичко друго по Нива не се знае кой самозван майстор е "ремонтирал" нещо вътре. По незнайна за мен и неизвестна за науката причина много ниваджии искат да си направят изключване на предния мост. Някои го и правят, но не е ясно как и в такъв случай какво прави лостчето за блокажа е известно само на автора на "подобрението".
    Deutschland lager, uber alles!

  17. #17
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Цитат Мнение на LLcoolJ_A Преглед на публикациите
    Благодаря за отговорите. Възможно ли е блокажа да не може да изключи? Вдигнах колата, така че предното колело остана във въздуха и при изключен блокаж (малкото лостче напред) при подаване на газ и плавно отпускане на съединителя колата потегли, а се очакваше да се върти само повдигнатото колело!? Друго което ме навежда на мисълта че блокажа е постоянно включен е че разхода е прекалено висок около 20/100 газ по черен път предимно.
    Пак я вдигна така, подпри останалите колела да не мърда напред-назад. Скоростната кутия да не е на скорост - на неутрална(двигател не ти трябва също- изгасен). Хващаш колелото с ръце и го завърташ. При изключен блокаж, ще се въртят частите до скоростната кутия и половината вътре в нея. При включен, ще трябва да завъртиш и частите на задния мост, респективно колелата и да задвижиш цялата добре подпряна срещу тръгване кола(може да ползваш и ръчната), тежаща над тон.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  18. #18
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    Банкя
    Публикации
    95
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Според мен ако караше с блокиран междуосев диф постоянно вече щеше да се е строшило нещо.Аз строших раздатката за около 10км на асфалт с включен блокаж.

  19. #19
    Регистрация
    Aug 2009
    Публикации
    7
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Не бях подпрял нивата ще пробвам пак благодаря

  20. #20
    Регистрация
    Jun 2014
    Място
    София
    Публикации
    95
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Блокаж на междуосов диференциал

    Сега един въпрос по темата да не цапам раздела.При пълен ляв/десен волан затяга до спиране и е нужно доста зор да потегли.Изключвам проблем със спирачки,проверено на подемник.Проблема се усеща само в завой при маневра,усещам и напрежение и лашкане на лостовете на РК При изключена РК проблема си седи,няма мърдане при пълен волан.При прав,инерция нормална.Някои бързи хрумвания,че утре мислех да я впрягам в гората,а нещо ми мирише на дифове?



Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Отговори: 6
    Последно мнение: 17-08-12, 19:50
  2. Купувам: Диференциал от ТЛК95 10/43 без блокаж!!!
    От Ico_Ns във форум Архив
    Отговори: 5
    Последно мнение: 17-07-12, 18:38
  3. Блокаж за диференциал 4.111
    От sk67 във форум NISSAN
    Отговори: 16
    Последно мнение: 19-11-11, 22:03
  4. Блокаж на заден диференциал
    От flippo във форум MITSUBISHI
    Отговори: 22
    Последно мнение: 06-07-11, 22:51
  5. Блокаж на заден диференциал.
    От Branko_80 във форум MITSUBISHI
    Отговори: 53
    Последно мнение: 06-04-10, 10:01

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •