Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 74

Тема: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

  1. #1
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,419
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Предстоят ми текущи ремонти, и мисля, че е време за подобна тема, предвид интереса на доста четящи хора и липсата на информация.

    Предполагам, че малко по-късно днес ще ми сменяват помпите на съединителя, и мисля да разкажа за частите и процедурата.

    Виден форумен член също скоро ще започва обслужване, и предполагам, че и той ще има какво да сподели.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  2. #2
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Пиши, че доколкото ме информираха, и на моята задочна придобивка съединителят нещо отделял много ниско... Без да го видя лично, не знам дали е проблем. Може да е въпрос на свикване.
    А при теб какъв точно е проблема с тия помпи, та ще ги сменяш?
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  3. #3
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,419
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Преди две години, зимата, съединителя ми направи проблем и не отделяше докато не загрее мотора, но беше инцидентно.
    Повода да погледна е, че преди няколко седмици пак ми го направи когато времето застудя, и това беше повода да погледна течността, която е като кафе втора цедка, демек, смяна на всички помпи.
    Благодарение на svjokera имам такива оригинални на които мислех да сменя само гумичките ако вътре са читави. След профилактиката им видях, че освен липсата на проблеми по цилиндрите, и гумичките бяха меки и в перфектно състояние, и реших да не ги оставя.
    Помпите са изчистени и готови за монтаж, и тичам към сервиза.

    P.S. И имай предвид, че Мусото е с DOT3 навсякъде, та преди три години съм си метнал една за всеки случай в джипа, на която явно И дойде времето.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  4. #4
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,616
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Не е задължително ниското отделяне да е от помпите. Възможно е, да е износено челото на буталцето на долната, дето бута вилката.
    И аз бях им се нагледал на Кията, но вместо това регулирах съвсем леко от вилката на педала и сега си отделя нормално. Това, ако няма течове никъде.
    Или трябва да се смени буталцето, да се навари, от тоя род неща, ако на човек му се разправя.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2016
    Място
    Добрич
    Публикации
    601
    Точки (при гласуване)
    2

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Dot4 успешно подменя дот3, като има по-добри качества и няма толкова лесно да става на кафе втора цедка. Причината принципно е, че спирачната течност пие вода.

    Успех със смяната!
    Kia Sportage 2000tdi '98 (Кичка)
    Jeep Grand Cheroke WJ Limited 3.1VM (Ганчо)

  6. #6
    Регистрация
    Jan 2016
    Място
    Добрич
    Публикации
    601
    Точки (при гласуване)
    2

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Двоен пост.
    Kia Sportage 2000tdi '98 (Кичка)
    Jeep Grand Cheroke WJ Limited 3.1VM (Ганчо)

  7. #7
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    София кв. Борово
    Публикации
    11,994
    Точки (при гласуване)
    25

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Има и варианти с износване на вилката.
    Даже има и случаи с пробита вилка. Там дето натиска долния цилиндър.
    Тел. 0877 517965
    Спортидж 2.0 бензин 2003г. кабрио. Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.

  8. #8
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,616
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Да. И това е вариант.
    Нико беше споменал обаче, че била от доста лют мат'рял. Поне на Кияка.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  9. #9
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    София кв. Борово
    Публикации
    11,994
    Точки (при гласуване)
    25

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Цитат Мнение на TigerHunter Преглед на публикациите
    Да. И това е вариант.
    Нико беше споменал обаче, че била от доста лют мат'рял. Поне на Кияка.
    Лют, лют, колко да е лют при сухо триене?
    Тел. 0877 517965
    Спортидж 2.0 бензин 2003г. кабрио. Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.

  10. #10
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,419
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    В случая не ставаше въпрос за ниско отделяне, а за никакво докато не се стопли мотора (или ако околната температура е поне 20-25°С), и после си работи нормално докато пак не изстине.

    Малко фотки:

    Име:  14982277183071.jpg
Прегледи: 369
Размер:  588.0 Кб

    Това беше в казанчето, като само тази течност не съм сменявал никога.

    А съм с DOT3, щото още когато го взех и ми сменяваха моста сложиха такава в спирачките, и предпочетох и съединителя да е със същата.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  11. #11
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,156
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Сега беше момента да смениш спирачната течност.В целия автомобил.С ДОТ4.МакНико е абсолютно прав.
    пп Това в казанчето е с цвят на арабика , каква втора цедка
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  12. #12
    Регистрация
    Jan 2016
    Място
    Добрич
    Публикации
    601
    Точки (при гласуване)
    2

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Цитат Мнение на TigerHunter Преглед на публикациите
    Да. И това е вариант.
    Нико беше споменал обаче, че била от доста лют мат'рял. Поне на Кияка.
    Матеряла верно е лют. Пробива се зверски трудно с дрелка и обикновени бургии. Прекалено закален за такава работа според мен, особено предвид конструкцията на самата вилка. Липсата на еластичност в материала е проблема при киата и пробиването на долната вилка. Също и конструктивен идиотизъм от страна на Киа, ама това са подробности. Има го подробно в темата за съединителите, да не цапаме на колегата темата. Редица други автомобили правят същите бели, но поради други причини.


    Течността обаче, ако си налял дот3, очаквай повторение на епизода в рамките на 1 до 2 години. Следващия път - 4ка. така или иначе, като гледам какъв батак е в казанчето, по-добре профилактично да де смени след известно време пак. Литър течност е около 10лв и смяната на течността при повечето такива системи отнема около 30мин до час, според завряността на долната помпа.
    Kia Sportage 2000tdi '98 (Кичка)
    Jeep Grand Cheroke WJ Limited 3.1VM (Ганчо)

  13. #13
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,419
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Преди малко се прибирам от мероприятието.
    Помпите бяха сменени в рамките на нЕма и 15мин., и от там се почна една борба за обезвъздушаване, ама е друга тема, и има връзка с майстора, който накрая да провери кво е направил, и докато го видя, ми седнаА У колата с мазен гащеризон, мазни объвки, и мазни ръце !
    Повече от половин час съм бърсал с мокри кърпички седалка, дръжка и тапицерия на шофьорската врата, волан, скоростен лост, седалка, прагове и мокета мод педалите.

    В крайна сметка трябваше да се направи нов щифт, чрез който долната помпа натиска вилката, защото с този който беше (и който нЕма нищо общо с оригиналния !) не я натискаше докрай.
    Сега всичко е О.К., но трябва да се регулира по-прецизно и педала, който е раздвижен, и направен така, че може да стои сЕкак (както и педала на спирачката ).

    Погледнах и течността на спирачките, и там е мътилка.
    На три години и нещо е, та може да я сменя временно с нова, щото явно всичко ще се сменя с DOT4, за което искам да промия системите, но това ще стане след като аз изляза от ремонт.

    Докато беше на крик видях и други проблемчета, но за тях подробно, и по-нататък.

    Ето как изглеждат помпите, и оригиналният номер на горната.
    На долната номера го нямам в момента, но е като на всеки Мерцедес с 6ХХ двигатели.

    Име:  14982274616150.jpg
Прегледи: 324
Размер:  700.2 Кб

    Име:  14982274827131.jpg
Прегледи: 326
Размер:  716.3 Кб

    Исках да сменя и маркуча, но не можах да намеря с два-три телефона, и явно ще го сменям с новата течност.

    Преди няколко дни спуках тръбичката за нафтата на пети цилиндър (която същи не беше оригинална) което е проблем на вички петаци, защото не е вързана за нищо и няма какво да обира вибрациите.
    Нова е около 50лв., а и не намерих от фирмите с които работя, а за да ми направят нЕкво произведение на изкуството ми поискаха торба злато.
    Взех от нЕкъв моргаджия някаква за 10лв. (но за друг цилиндър, че за пети няма ), която изкусно беше изправена и после сгъната от мен, и която стана по-доообре от оригиналната баш за там.
    Тръничките за всички цилиндри са с еднаква дължина, ама явно е неква тайна, та другите, които не са за пети цилиндър, идват на добра цена.
    Остана да и обера вибрациите по някакъв начин, но ми се ще да измисля не много аграрен такъв.

    Миналата година смених и тръбичката която отвежда маслените изпарения във всмукателният колектор, че се беше разкапала.
    Такава има само при атмосферните ОМ602 (и ОМ603) и в Ратола беше 22 или 24лв.

    Име:  14982275030922.jpg
Прегледи: 326
Размер:  686.4 Кб

    Ето ви и малко DANA30 отпред

    Име:  14982278555764.jpg
Прегледи: 322
Размер:  611.0 Кб

    и DANA44 отзад

    Име:  14982278029673.jpg
Прегледи: 322
Размер:  594.9 Кб
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  14. #14
    Регистрация
    Apr 2010
    Място
    Athnes, Велико Търново, Габрово
    Публикации
    255
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    ....който накрая да провери кво е направил, и докато го видя, ми седнаА У колата с мазен гащеризон, мазни объвки, и мазни ръце !
    Повече от половин час съм бърсал с мокри кърпички седалка, дръжка и тапицерия на шофьорската врата, волан, скоростен лост, седалка, прагове и мокета мод педалите.
    Етова не мога да го разбера честно и едно 90% от майсторите са така както е с мазния работен екип ръцете черни от масло и гняс ти влиза в колата без да постеле нищо и почва да опипва интериора... оставих колата веднъж за смяна на двата големи тампона отпред и след това чистих седалката, волана, ск. лост и мокета в краката от масло. От тогава им вися на главите колкото и криво да ме гледат..
    `89 126 260se; `88 e30 318i
    `79 e12 525-sold; `92 e32 735i-sold; `97 e38 735i-sold; `80 e21 alpina c1/2.3/170hp- crashed
    Успехът идва с отдаденост и самопознание.

  15. #15
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,419
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Ако знех, че ще се изкривя от бърсане (в буквалният смисъл) щях сам да се опитам да си сменя помпите.
    Управителя на сервиза ми е приятел повече от 30г., ама не знаех, че е оставил работниците му да правят такава мърлявщина.
    По принцип не давам да ми барат нищо, ама ситуацията е такава, че ми се налага други да ми правят дори дребни работи, с които не са наясно, та трябва и да ги обучавам, за което пък се сърдят, щото са свикнали никой да не ги гледа в ръцете.
    ...

    Я кажете кво да правя с предният кардан ?
    Знаех, че е зле, щото дрънчи на тенджурка като съм с изключени хъбове, ама като го видях ми стана лошо - гъне се като въже при шлиците.
    Бих си взел друг, но понеже мойто е от първите, задният е по-къс, та би трябвало предният да е по-дълъг.
    Измерих го, но ако не намеря ще трябва да измисля нещо поне временно.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  16. #16
    Регистрация
    Oct 2013
    Място
    БЛАГОЕВГРАД
    Публикации
    433
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    А при мен като е топло или като е загряла колата ми потъва педала и едвам отделя. Вчера съм я оставил в 8.30 сутринта и се качих в нея в 19.30 и като натиснах педала половината ход го нямаше , а не е палена цял ден. Мисля че е от притискателя. Съединител к-т нов заедно с двете помпи. Сменял ги е предишният собственик. Помпите се виждат че са нови, ама за останалото май ще трябва разглобяване.
    Иначе дот 4 или 5 слагай навсякъде. На старите коли слагах дот 5 и не съм имал проблеми. Мисля и на Кията да и направя профилактика, ама след другите ремонти които съм планувал

  17. #17
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,419
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Абе тва с DOT3 беше баси глупостта, ма ме хлъзнАха като ми сменяваха задният мост и в бързината се вързАх.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  18. #18
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Кардана, ако не е много по-къс, ще се компенсира в шлиците. Още повече, че при тебе предния диф не мърда и няма опасност да се извади от шлиците при някой ход. Зависи и колко е разликата де.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  19. #19
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,419
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Абе кардана е леш, на ръка се гъне като въже !

    Вчера стана късно, а и правяча на съединителя беше изнервен, че жена му му звънеше през 10мин. щото работното време е до 18:00, и нямах време да се заиграя с кардана, нито поне да го гресират, а и задния.
    Това е следващото нещо което трябва да направя, щото за последно карданите и каретата са гресирани в началото на 2014.

    Трябва да стегна едната главина, че леко се е разхлабила, а и да профилактирам хъбовете, щото за последно го правих в края на 2015.

    Също така са ми напукани маншоните на шарнирите, а на кормилните накрайници, които смених в края на 2014 са скъсани.

    И значи, како се разбрахме в друга тема, не си купувайте такъв боклук !
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  20. #20
    Регистрация
    Oct 2013
    Място
    БЛАГОЕВГРАД
    Публикации
    433
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

    Кардани правят почти насякъде, Аз като се занимавах с БМВ-та, сменях ме двигатели и се налагаше да се правят кардани- Всеки кадърен стругар ще ти свърши работа, аз съм правил доста такива операции и не съм имал проблеми, а се кара доста юнашкта. Ако искаш да порова да видя дали не е останал някой кардан, дай само колко е дълъг между накрайниците.

Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. SsangYong/Daewoo Musso
    От Джоу (x3mrjoe) във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 49
    Последно мнение: 21-02-16, 17:06
  2. Проблеми с Daewoo Musso
    От Влади Ангелов във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 31
    Последно мнение: 08-11-15, 09:10
  3. Диференциал за Daewoo Musso 2.3 td
    От balkanbreezehills във форум Общи приказки
    Отговори: 6
    Последно мнение: 09-10-14, 22:10

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •