Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 41

Тема: Регулиране на клапани Rav4

  1. #1
    Регистрация
    Nov 2009
    Публикации
    83
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране Регулиране на клапани Rav4

    Купих си Rav4 1997-та година. Двигателя мисля, че се води 3S-FE. Много му тракат клапаните и ще го отворя да ги регулирам, но нямам време и не ми се занимава да свалям разпределителните валове. Трябва ми такъв инструмент: http://i.ebayimg.com/images/i/262307...-1/s-l1000.jpg, но го намирам само от Щатите. Има ли друг начин (с подръчни средства) да се извадят пуловете без сваляне на валовете?

    Също така, не ми работи километража. Някой имал ли е такъв проблем и какво се е оказало?

  2. #2
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,406
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Не.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  3. #3
    Регистрация
    Nov 2009
    Публикации
    83
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Ако наистина това е нормалният звук на тези двигатели, значи на моя нищо му няма - https://www.youtube.com/watch?v=2wl92BJ8nys

    Вече поръчах един инструмент и ще сменям пулове ако са много големи хлабините.

  4. #4
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Трябва да се чуе от специалист. Къде е колата?
    Аз имах подобни "мераци" още като я купувах и в Спекта в Бургас (дилъра на Тойота) ми казаха, че на клапаните им няма нищо, мисля, че има писано някъде във форума по въпроса, също съм написал и какви цифри ми искаха от Спекта, пък после казаха, че нямало нищо. И така се отказах да ги регулирам и до сега си я карам 55 000 км. без никакъв проблем. Ама, кой знае, ти може да си прав и при теб наистина да има нужда от реглаж.

  5. #5
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,209
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    За разлика от смяната на пуловете, измерването на хлабините би трябвало да може да се направи без специални инструменти.
    Вива: ...Само се хваля.

  6. #6
    Регистрация
    Nov 2009
    Публикации
    83
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Цитат Мнение на bat_pesho Преглед на публикациите
    Трябва да се чуе от специалист. Къде е колата?
    Аз имах подобни "мераци" още като я купувах и в Спекта в Бургас (дилъра на Тойота) ми казаха, че на клапаните им няма нищо, мисля, че има писано някъде във форума по въпроса, също съм написал и какви цифри ми искаха от Спекта, пък после казаха, че нямало нищо. И така се отказах да ги регулирам и до сега си я карам 55 000 км. без никакъв проблем. Ама, кой знае, ти може да си прав и при теб наистина да има нужда от реглаж.
    И твоята ли трака така както на видеото? Аз в сервиз не съм стъпвал. Сам си правя колите. Като ми затрябва някой специален инструмент, го купувам и така. Последно преди няколко дена си купих инструмент за по-лесно отвиване/завиване на вътрешни кормилни накрайници.

    Естествено, че хлабината може да се провери само с луфтомер.

  7. #7
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,406
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    За разлика от смяната на пуловете, измерването на хлабините би трябвало да може да се направи без специални инструменти.
    Цитат Мнение на Alexxxx Преглед на публикациите
    ...
    Естествено, че хлабината може да се провери само с луфтомер.
    ...
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  8. #8
    Регистрация
    Aug 2009
    Място
    гр.Враца
    Публикации
    1,144
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Цитат Мнение на Alexxxx Преглед на публикациите
    Ако наистина това е нормалният звук на тези двигатели, значи на моя нищо му няма - https://www.youtube.com/watch?v=2wl92BJ8nys

    Вече поръчах един инструмент и ще сменям пулове ако са много големи хлабините.
    Карал съм Авенсис с такъв мотор до 170 000 км. и до тогава нямаше и помен от такова тракане.Двигателя не се чува,случвало ми се е да го паля запален,толкова е тих.
    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E
    Х3,Е83,3.0i.

  9. #9
    Регистрация
    Nov 2009
    Публикации
    83
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    В петък ако ми остане време ще мина през КАТ да сменя номерата и в събота ще махна капака на клапаните да премеря хлабините. Слушах го със стетоскоп и тракат точно клапаните, като един или два клапана от дясната страна (откъм ремъка) тракат по-силно.

  10. #10
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Цитат Мнение на Alexxxx Преглед на публикациите
    И твоята ли трака така както на видеото? Аз в сервиз не съм стъпвал. Сам си правя колите. Като ми затрябва някой специален инструмент, го купувам и така. Последно преди няколко дена си купих инструмент за по-лесно отвиване/завиване на вътрешни кормилни накрайници.

    Естествено, че хлабината може да се провери само с луфтомер.
    Честно да си кажа, карам я вече четвърта година и въобще е престанало да ми прави впечатление, ама утре като я запаля на студено ще я сравня с тоя клип от ю туба и ще ти кажа дали има някакво сходство.

  11. #11
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    За разлика от смяната на пуловете, измерването на хлабините би трябвало да може да се направи без специални инструменти.
    Би трябвало да може, ама който го може, а пък аз нали съм с две леви ръце .

  12. #12
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,406
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Цитат Мнение на bat_pesho Преглед на публикациите
    Би трябвало да може, ама който го може, а пък аз нали съм с две леви ръце .
    Е така де, като имаш проблем със зъбите отиваш на зъболекар.

    ... въпреки, че имам познати които лекуват всичко (от скука до рак) с ракия.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  13. #13
    Регистрация
    May 2011
    Място
    Нови Искър
    Публикации
    2,915
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Има подобни мотори с фабрични големи луфтове,не знам RaV дали е такъв ,характерно е за по -старите.На Фордовете има мотори с 35 /45 луфт и работят като фуражомелки,аз ги правех с по-малки и пак си беше всичко ток и по-тихо си работеха без натрупване на катрани от намалени изпускателни.
    Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

  14. #14
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    ЦИТАТ: Е така де, като имаш проблем със зъбите отиваш на зъболекар.

    ... въпреки, че имам познати които лекуват всичко (от скука до рак) с ракия. КРАЙ НА ЦИТАТА

    Проблема е, че например, в Бургас трудно се намира такъв зъболекар, и имам чувството, че понякога нещата не стават дори и с пари. Писал съм в старата тема колко искаха в Спекта (хубава фирмичка, едно време с пари всичко се правеше и дилър се ставаше и т.н.). 500 лв., ама после се оказа, че то било само за части - пък един приятел (монтьор на vw) ми каза че старите пулове просто ги пускали в един голям леген с други стари части и като им затребе си взимали от там подходящия пул и от Люцкан се оказаха много по - евтини новите пулове. Та после всъщност се оказа, че труда им струвал още 800 лв., пък имаха и наглостта да ми натякнат, че аз съм нямало да извадя такива пари за такава кола, т.е. в Спекта да ходят само новите коли, а ние с гайдите - по гаражчетата. Ми то - вярно с 1300 лв. ще си взема направо и по-нов двигател от катастрофирала дясноволанна тойота от UK(може и да не е Рав, т.е. може и по мощен от Селика 205) , и ще си го монтирам, и ще мина Технотест, и КАТ, ми така де .

    П.с., то как беше: питах един колега от форума, с който избирахме Рав 4-та, за цената и той каза че 500 лв. за такъв труд не били много. И аз при това положение реално приготвих парите и започнах да ги "гоня" в Спекта да си свършат работата. И те след като ме помотаха малко, на края казаха, че то си трябвало още пари, пък и на колата й нямало нищо на клапаните... Чак по едно време взех да се чудя дали не съм прекалено тъп, даже и за тях ...
    Последно редактиран от bat_pesho ; 24-05-17 в 16:51

  15. #15
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    София
    Публикации
    219
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Карам 3S-FE от около 65000 км и мога да напиша мнение. Първо - измери хлабините и тогава ще се прецени, дали има нужда от регулиране или не.
    Второ - не съм сигурен, че хората от Спекта са разбрали, точно за кой двигател става въпрос и за кое поколение рав-ка, защото цените, които се пишат кореспондират с VVT-i двигател, при който, за да се регулират клапаните, се свалят разпределителните валове и се сменят повдигачи (чашки), чиято цена по спомен беше около 50 лв за брой.
    Докато при твоя двигател се сменят само пулове от 4-5 лв. Има, обаче и едно но. Според всички ръководства, регулирането става със показаният по-горе инструмент, с който обаче аз не успях да го направя. Инструмента беше оригинален, на тойота. Та, в крайна сметка се наложи да махам изпускателния вал, за да си свърша работата на спокойствие (регулирах само изпускателните клапани).

  16. #16
    Регистрация
    Nov 2007
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Цитат Мнение на Двигателист Преглед на публикациите
    Карам 3S-FE от около 65000 км и мога да напиша мнение. Първо - измери хлабините и тогава ще се прецени, дали има нужда от регулиране или не.
    Второ - не съм сигурен, че хората от Спекта са разбрали, точно за кой двигател става въпрос и за кое поколение рав-ка, защото цените, които се пишат кореспондират с VVT-i двигател, при който, за да се регулират клапаните, се свалят разпределителните валове и се сменят повдигачи (чашки), чиято цена по спомен беше около 50 лв за брой.
    Докато при твоя двигател се сменят само пулове от 4-5 лв. Има, обаче и едно но. Според всички ръководства, регулирането става със показаният по-горе инструмент, с който обаче аз не успях да го направя. Инструмента беше оригинален, на тойота. Та, в крайна сметка се наложи да махам изпускателния вал, за да си свърша работата на спокойствие (регулирах само изпускателните клапани).
    Абсолютно си прав, че струват толкова.
    Не мога, обаче, да си обясня как са се объркали, като им закарах и колата на место и ми взеха талона за да съставят и попълнят приемен лист или протокол, след това я приеха гледаха я и ми я върнаха? Не са ли знаели, че 95г. няма такъв двигател? Разбира се, това са риторични въпроси, не чакам да ми отговаряш на тях.

  17. #17
    Регистрация
    Nov 2009
    Публикации
    83
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Проверих хлабините на студен двигател: изпускателните клапани са 0.35мм +/- 0.02мм, а всмукателните: 0.25-0.30мм. В норма са, но са близо до горната граница. Ако наистина пуловете са толкова евтини - 4-5лв, тогава ще взема да направя изпускателните 0.30, а всмукателните - 0.20мм. Тракането се усеща повече като загрее добре двигателя. Явно тогава се увеличават хлабините.

    Също така забелязах, че лагерите на разпределителните валове сякаш имат голяма хлабина - вижда се че вала не контактува по цялата повърхност на капачката (петата) на лагера. Та може и от там да трака. Някой отварял ли е такъв двигател и забелязал ли е същото нещо?

    Видях и защо ми държеше високи обороти и не работеше добре на газ. Единият щуцер за газ дето е завит на резба във всмукателния колектор резбата му беше разбита и направо се клатеше и от там е смучело въздух. С какво да го залепя (бронзов щуцер към алуминиев колектор)?

  18. #18
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    София
    Публикации
    219
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    1. Не пипай хлабината на изп.клапани, особено щом караш на газ. Тя и без друго си е по средата, а не на горната граница.
    2. За хлабината на вала, може да се каже дали е ок, само след измерване.
    3. С някакъв осигурител за резби, стига да е останала малко резба. Например син локтайт. Още по-добре със зелен, но после забравяш за отвиване. То май него не го дават за резби, но в твоя случай ще свърши работа.
    Последно редактиран от Двигателист ; 26-05-17 в 21:29

  19. #19
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,495
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    Малко теоритично-риторично да питам...
    Как става така, че тези хлабини да са се увеличили спрямо нов мотор?
    Единствено износване на пуловете се сещам, но то ще се вижда на пула. Освен това клапана износва леглото и това пак води до намаляване на хлабината.
    Варианта да се увеличава хлабината при загряване, май е излишно да го коментираме, няма такъв вариант. Иначе нямаше да е нужна хлабина на студен мотор.

    И накрая, всичко което е на пулове е със сравнително голям толеранс на тая хлабина, и това щом си е в норми, по-добре да не се пипа. Като го подкараш на газ, трябва още по-бързо да износва леглата и да намали хлабината. Също така, от луфтове в горна граница и над нея нищо му няма, за разлика от прекалено малки.

    ПП: Тъкмо и колегата Двигателист може да напише нещо по въпроса, мисля че не само аз го ценя като авторитет в тази област.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  20. #20
    Регистрация
    Nov 2009
    Публикации
    83
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Регулиране на клапани Rav4

    При някои двигатели хлабината на клапаните се увеличава като загрее двигателя. Сутрин като запаля, почти няма тракане. Като загрее, започва да работи като на клипчето дето го сложих по-горе.

    Обаче трака и от лагерите на разпределителните валове. Като не е пален няколко часа и запаля, се чува по-силно тракане и след 2-3 секунди спира - все едно, че е с хидравлични повдигачи.

    Мерси - ще пробвам със зелен Локтайт.
    Последно редактиран от Alexxxx ; 26-05-17 в 22:34

Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Регулиране клапани на Ямаха WR
    От xoc13 във форум 4-Тактови
    Отговори: 9
    Последно мнение: 18-06-16, 12:28
  2. Регулиране на клапани
    От sabiqta93 във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 22
    Последно мнение: 29-03-16, 19:37
  3. Регулиране на клапани на терано 2
    От ilian loveca във форум NISSAN
    Отговори: 6
    Последно мнение: 16-10-14, 09:39
  4. Регулиране на клапани
    От 4i4o mi във форум УАЗ
    Отговори: 4
    Последно мнение: 18-05-09, 10:57
  5. Отговори: 1
    Последно мнение: 08-03-08, 20:58

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •