Здравейте,
Днес дойде ред за профилактика на EGR клапана на Hyundai Santa Fe 4х4 2.0 crdi 113к.с.
Свалих клапана, и се видя, че е останал в затворено положение. Сух и черен от страната на изгорелите газове и събрал малко черно масло от другата. Почистих го, раздвижих клапана, обезмаслих контактните повърхности и сложих нови гарнитури.
Резултатът:
Загуба на мощност и огромни количества черен дим при подаване на газ, потегляне и ускорение. Реших, че е от дълго седене в затворено положение и натрупалата мазнина по егр-колектор пътя. Направих разходка София-Перник-София с цел прочистване. За съжаление, нито върна мощност нито спря да пуши.
Моля на каралите зад мен за извинение, в тунелите пусках газта.
След разходката разкачих вакума на ЕГР'а, мощността се върна и димът изчезна.
Да търся ли нов клапан/контролер, да го ревизирам ли по някакъв начин или да го оставя така?
Има ли вреда за двигателя ако работи без ЕГР?
Разхода на гориво с неотварящия ЕГР е 6,5 извънградско и 8,5 градско - т.е. доволен съм от разхода.
Днес дойде ред за профилактика на EGR клапана на Hyundai Santa Fe 4х4 2.0 crdi 113к.с.
Свалих клапана, и се видя, че е останал в затворено положение. Сух и черен от страната на изгорелите газове и събрал малко черно масло от другата. Почистих го, раздвижих клапана, обезмаслих контактните повърхности и сложих нови гарнитури.
Резултатът:
Загуба на мощност и огромни количества черен дим при подаване на газ, потегляне и ускорение. Реших, че е от дълго седене в затворено положение и натрупалата мазнина по егр-колектор пътя. Направих разходка София-Перник-София с цел прочистване. За съжаление, нито върна мощност нито спря да пуши.
Моля на каралите зад мен за извинение, в тунелите пусках газта.
След разходката разкачих вакума на ЕГР'а, мощността се върна и димът изчезна.
Да търся ли нов клапан/контролер, да го ревизирам ли по някакъв начин или да го оставя така?
Има ли вреда за двигателя ако работи без ЕГР?
Разхода на гориво с неотварящия ЕГР е 6,5 извънградско и 8,5 градско - т.е. доволен съм от разхода.
Коментар