Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 54

Тема: Какво да гледам при покупка на Terracan?

  1. #1
    Регистрация
    Apr 2009
    Място
    СОФИЯ - ВЛАДАЯ
    Публикации
    138
    Точки (при гласуване)
    9

    Question Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Здравейте колеги!
    Пуснах тема преди време и от около година си търся джипка или паркетник. Покарах няколко модела и в крайна сметка изскочи един Терракан 2,9 150 конски сили. Хареса ми удобния салон и огромния му багажник.
    Имам обаче няколко въпроса. Първо искам да знам какви са честите дефекти на модела?
    Знам, че дюзите не изкарват много на нашата нафта и това е като цяло. Другото което ме интересува е, има ли проблем този модел с ръждата и до каква скорост мога да го карам в режим 4Х4?
    Още се интересувам 4х4 режима само на снежен път и хлъзгаво ли се ползва?
    Как мога да я тествам при оглед?
    Ако седна да маневрирам на сух асфалт в 4х4 режим ще повредя ли системата?
    Съжалявам ако темата е разисквана вече но не исках да спамя теми на колеги а и не намерих отговор точно на тези въпроси...

  2. #2
    Регистрация
    Apr 2010
    Място
    Athnes, Велико Търново, Габрово
    Публикации
    255
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Теракана е много здрав механично, гледай дали включва четворката / моторчето дали работи / и специално внимание в читав сервиз за горивната уредба!!! Теракана е със система Делфи и тук можеш да намериш доста добра информация : http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=218785 колегата е описал доста добре кое си струва да се ремонтира и кое не, как, колко и т.н. Четворката ако е автомат е със системата ТОД или когато включиш 4х4 машината сама си пуска предното когато някое колело превърви, ианче ако е ръчка си е обикновен "парт-тайм" Включваш ръчно предния мост само и единствено на хлъзгав терен / сняг, кал / до скорост около 80км. и когато преминеш хлъзгавия участък изключваш четворката иначе рискуваш да строшиш нещо.
    `89 126 260se; `88 e30 318i
    `79 e12 525-sold; `92 e32 735i-sold; `97 e38 735i-sold; `80 e21 alpina c1/2.3/170hp- crashed
    Успехът идва с отдаденост и самопознание.

  3. #3
    Регистрация
    Apr 2009
    Място
    СОФИЯ - ВЛАДАЯ
    Публикации
    138
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    С ръчна трансмисия е автомобила.
    За да изключа/включа 4х4 трябва ли да е спрял джипа? И с автоматични хъбове ли е отпред или са само капачки?

  4. #4
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Карлово
    Публикации
    714
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Авоматични хъбове са.В движение до 60-80 км.в час може да включиш на 4H а да преминеш на 4L трябва да си спрял на свободна и с натиснат съединител
    V8-bi turbo diesel power-със изхвърлени еко глупости

  5. #5
    Регистрация
    Dec 2009
    Място
    София
    Публикации
    493
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Здравей колега , не си чел внимателно , защото на всичките твои въпроси е отговорено многократно.
    Все пак ще се опитам да ти изброя няколко неща
    Първо -когато го тестваш , натисни газта , и ако при 2500- 3000 оборота светне чека - значи има проблем с дюзите/ремонт около 1000 -1200лв/
    Второ -това , че иконката за 4Х4 свети - не означава нищо.Предния маст дали е включен можеш да го провериш само на хлъзгаво покритие -ако превърти някоя от предните гуми -значи всичко е на ред.Самата иконка те информира , че по електрониката всичко е на ред -няма да коментирам възможността тя да не свети.
    Трето-превключвателя за режимите/едно черно кръгло копче до скоростния лост/ , ако е с три положения можеш да използваш 4Х4 само на хлъзгава повърхност -там където гумите могат да се плъзгат. Ако селектора е с 2 положения , нещата са други.
    Четвърто -при 2 положения на селектора 4Х4 се включва и изключва на скорост до 80 км/ч
    Понижаващата предавка се включва само при спрял автомобил и натиснат съединител -така се и изключва
    Пето - при тест на тази система на сух асфалт и навит до край волан трябва да усетиш нещо като затягане на гумите и леко съпротивление във волана -при няколко проби няма да стане нищо страшно
    Шесто -купето е добре обработено срещу корозия -лично аз не съм забелязал да имам ръжда по моя
    Успех с покупката !

  6. #6
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Гледай да е 163к.с. Горивната система е подобрена.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  7. #7
    Регистрация
    Apr 2009
    Място
    СОФИЯ - ВЛАДАЯ
    Публикации
    138
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Този, който съм набелязал е 150 коня. Ако рециклирам дюзите качествено да очаквам ли нови изненади в скоро време?
    Много ли са кекави?

  8. #8
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Тоя със 150 коня му тръгва помпата. От там стружки навсякъде, ремонт скъп и труден. На 163 са само дюзите.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  9. #9
    Регистрация
    Dec 2009
    Място
    София
    Публикации
    493
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    "Тоя със 150 коня му тръгва помпата. От там стружки навсякъде, ремонт скъп и труден. На 163 са само дюзите."
    Няма такова нещо.

  10. #10
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Цитат Мнение на Darth Преглед на публикациите
    "Тоя със 150 коня му тръгва помпата. От там стружки навсякъде, ремонт скъп и труден. На 163 са само дюзите."
    Няма такова нещо.
    Ааа, аз само съм го чел, в сравнително достоверен източник.
    Но щом можеш да дадеш гаранция, че не е вярно, аз не държа да съм прав.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  11. #11
    Регистрация
    Dec 2009
    Място
    София
    Публикации
    493
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Аз не съм завода производител и не мога да давам никакви гаранции. Истината за помпите на до и рестайла най-лесно е да се прочете по чуждите форуми -просто те са много по-големи като членска маса. С две думи -тръгването на стружки и цялостен колапс на горивната система не е според това дали е до или рестайл -просто е комплекс от най.различни фактори/най-често мърлящина на собственика/ , които се натрупват в процеса на експлоатация на МПС то

  12. #12
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    http://www.offroad-bulgaria.com/show...72#post3144972
    Доколкото съм чел, 2005г сменят ГНП на тоя мотор.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  13. #13
    Регистрация
    Apr 2009
    Място
    СОФИЯ - ВЛАДАЯ
    Публикации
    138
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Екземпляра, който съм набележил е на мой познат. Знам му историята поне докато е при него. Бих рискувал с него пък...дано не изям дървото с помпата. Доколкото знам са му правени дюзи наскоро (рециклирани). Иначе е добре поддържан, момчето си го гледа.
    В случай, че стане драмата с помпата предполагам, че може да се отремонтира. Едва ли ще съм единствения с подобен проблем.

  14. #14
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Цитат Мнение на petrashkov Преглед на публикациите
    В случай, че стане драмата с помпата предполагам, че може да се отремонтира. Едва ли ще съм единствения с подобен проблем.
    Драмата с помпата, в почти всички случаи е в комплект с дюзите.
    По разни източници казват, че после и чистенето на системата е малко съмнително, та по-добре всичко ново - горивопроводи, резервоар, помпи...всичко.
    Айде да не е всичко баш така, ама какво е един демпферен маховик в сравнение с цените само на помпа и дюзи?! А работата?! А варианта от сиромашия да се спести това или онова, с което да се стигне до повторение на филма?! Маховика слагаш и забравяш, а има и автоматик...

    Иначе джипа е Паджеро 2, с плюсове по купето и минуси по задвижването. Не е образно казано - наистина шасито е от Паджеро 2, лиценз там нещо, както Галопера. Ама барем да бЕха взели и Супер Селекта за раздатка, и опцията за заден блокаж.
    Мотора е на КИА. Единственият, който се ползва в Хюндай - нормално след обединението на КИА и Хюндай постепенно всички мотори на КИА отпадат, и Хюндай прави мотори и за двете марки.
    А в КИА, мотора идва от Мазда(да, същия като в Пенчовата КИА), и се развива до 3,0л обем(камиончетата КИА с 2,7D, са с негова модификация). По някое време получава 16 клапана и директно впръскване, а скоро след това и комън рейл.

    Между другото Санта Фе-то за което питаше, е с един от най-непретенциозните комън рейл мотори със система Бош първо поколение. Там и задвижването е постоянно включено и просто си работи, а не чакаш лампи, ел. копчета хъбове и к'вота там да ти включи 4х4. Да, нЕма бавни и по-не е джип, ама в зависимост за какво ще го ползваш може да е по-добрия вариант.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  15. #15
    Регистрация
    May 2015
    Място
    София, Красна поляна
    Публикации
    153
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Теракана НЕ е Паджеро. Галопер е на база Паджеро и то не 2, а 1.
    Това за мотора не знам къде си го чел и колко е вярно

  16. #16
    Регистрация
    Dec 2009
    Място
    София
    Публикации
    493
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Ще си позволя да вметна - двигателя на Теракана няма нищо общо с Мазда , Паджеро или КИА. Мотора е с означението J3 и си е чисто корейски двигател на Хюндай - горивната му система е на Делфи.

  17. #17
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Цитат Мнение на vaso22 Преглед на публикациите
    Теракана НЕ е Паджеро. Галопер е на база Паджеро и то не 2, а 1.
    Това за мотора не знам къде си го чел и колко е вярно
    Аз ли криво пиша....?!
    Да, Галопера е Паджеро 1. Теракана е Паджеро 2, поне като шаси. И не, не са откраднали шасито на Паджеро 2, а си е закупено правото за производство.
    А мотора е разработка на KIA и е внук на Мазда R2. Същия е в Киа Карнавал от 1999г до 2009г. Като отначало е 126 коня с директно впръскване и роторна помпа. После идва комън рейл със 144/150к.с. После идват версиите със 160 и 185к.с. Като последния вече е с турбо с променлива геометрия производство на Borg Warner.(другите са с уейстгейт турбини на IHI).
    В Теракана за някои пазари е слаган още и стария 2,5 турбодизел със 100к.с. Както и 3,5 V6 и много рядко 2,4 бензин, и двата от Митсубиши.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  18. #18
    Регистрация
    Apr 2010
    Място
    Athnes, Велико Търново, Габрово
    Публикации
    255
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Няма нищо директно взето от Мицубиши по тая кола, има 3.5 литров мотор който в следствие на съвместната работа между Мицубиши и Хюндай в годините, вторите най-после си правят техен вече мотор доста подобен на японския, но корейска разработка и изработка по нищо неотстъпваща по качество! Автомата има същата история.. Купе и шаси бих казал маниакална обработка и изработка за цената си! Нищо общо с Мицубиши от тази гледна точка!
    Последно редактиран от gh0sts ; 10-05-17 в 14:56 Причина: редакция
    `89 126 260se; `88 e30 318i
    `79 e12 525-sold; `92 e32 735i-sold; `97 e38 735i-sold; `80 e21 alpina c1/2.3/170hp- crashed
    Успехът идва с отдаденост и самопознание.

  19. #19
    Регистрация
    Feb 2006
    Място
    Чипровци-Банкя
    Публикации
    2,797
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Цитат Мнение на cecoa1 Преглед на публикациите
    Теракана е Паджеро 2, поне като шаси. И не, не са откраднали шасито на Паджеро 2, а си е закупено правото за производство.
    .
    Не е!
    А за 2.5 двигателя от Галопера го слагаха само първата година докато почнат производството на своя 2.9.
    יעבור
    «И това ще мине»

  20. #20
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Какво да гледам при покупка на Terracan?

    Ама вие нещо май ме объркахте с Гагич.
    Нещата които казвам не са нито лоши, нито пък са тайна. И за качество на изработка, дума не съм казал.
    И от Лада 2107 не става сигурно и една част на Фиат 124, ама историята всички я знаем. В случая надграждането върху базата на доказан добър модел на Митсубиши, не мисля че е антиреклама.
    Хубаво, нека го наречем и съвместна работа с Митсубиши, това проблем ли е за феновете на Хюндая?!
    Най-елементарното, за невярвашите - вижте и сравнете всички основни габаритни размери на дълго Паджеро 2 и Теракан. Съвсем случайно съвпадат до броени сантиметри.
    Последно редактиран от cecoa1 ; 10-05-17 в 20:10
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Tatra 815 какво да гледам преди покупка?
    От a_stoev във форум Камиони 4х4, 6х6 и повече
    Отговори: 26
    Последно мнение: 20-12-13, 21:52
  2. Отговори: 17
    Последно мнение: 10-10-13, 20:56
  3. Терано 2, какво да гледам при покупка?
    От Митков - bulextreme.com във форум Общи приказки
    Отговори: 3
    Последно мнение: 23-04-13, 09:54
  4. Отговори: 3
    Последно мнение: 10-01-11, 09:21
  5. Какво да гледам при покупка на Garmin Colorado?
    От Николай Календжиев във форум Ръчни (преносими) GPS-и
    Отговори: 0
    Последно мнение: 02-07-09, 13:31

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •