Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 59

Тема: Съвременни дизелови горивни системи

  1. #1
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,325
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране Съвременни дизелови горивни системи

    Към момента, основните производители на дизелови
    горивни системи са :

    Bosch (Германия)
    Siemens VDO (Германия)
    Denso (Япония)
    Delphi (САЩ)

    Посочение компании имат дъщерни подразделения в различни
    страни, например фирмата Zexel, която се явява дъщерна
    компания на Bosch в Япония. Lucas e подразделение на Delphi
    в Англия, и тн.

    Доколкото ми е известно, към момента Bosch е безспорен лидер
    както по брой произведени горивни системи и компоненти, така
    и по количество нови технологии и иновации в бранша.

    Постоянните изисквания към намаляване на емисиите на изгорели газове
    доведоха в последните години до рязко усъвършенстване на дизеловите
    горивни системи. Стандартите Евро 5, 6 и тн. изискват все по пълноценно
    изгаряне на горивото в горивните камери, използване на нов тип катализа-
    тори с добавка на третиращи агенти (урея), за намаляване нивото на
    азотните окиси в изгорелите газове.

    Към момента основният тип горивна система в леките, а вече и в зна-
    чителна част от товарните автомобили, е системата "комън рейл".
    Поради тази причина ще се спра главно на нея. Старите типове горивни
    системи, от типа на роторните ГНП не могат да покрият изискванията
    за емисии и икономичност. Въпреки, че все още се използват на много
    сравнително по-стари автомобили, в света няма производител който
    да продава нови автомобили с тези ГНП. Единствената система която
    се монтира към момента на новопроизведени дизелови автомобили е
    системата "комън рейл".

    Както е видно от името и, системата комън рейл се състои от:

    -Рейл (рампа, резервоар) за високо налягане.
    -Помпа която да осигурява това налягане.
    -Инжектори, които впръскват горивото под налягане в цилиндрите в
    точното количество и в точно определен момент.
    -ЕКУ (компютър на автомобила), който координира действието на
    всички компоненти в системата.
    -датчици, доставящи различна информация от системата до ЕКУ в
    реално време.
    -свързващи елементи - тръбопроводи за високо налягане, филтри и тн.

    Гореописаната типична "комън рейл" система е сравнително евтина за
    производство, особено в големи индустриални количества, надеждна, и
    единствената система способна да осигури необходимата прецизност
    на подаването на гориво, способна да покрие нормите от Евро 4 нагоре.


    Следва продължение---------------------------
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  2. #2
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,325
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Сега да разгледаме компонентите един по един

    ГНП-то при к-рейл системите съществено се отличава от предишните
    поколения дизелови ГНП. За разлика от тях, при к-рейл ГНП се грижи само да достави
    необходимото налягане, и много важно което се пропуска - Дебит при определено
    налягане (най-често максималното за системата) до рейла и съответно - горивните
    инжектори. Дозирането на точното количество и време за подаването на горивото
    е грижа на ЕКУ-то и инжекторите. Именно поради тази причина, този тип ГНП не се
    зацепват по белег към ангренажният ремък или верига, а произволно (с малки изклю-
    чения). На повечето модели ГНП от този тип (но не на всички) обикновено е мон-
    тиран и регулатор дозиращ постъпващото гориво на входа на помпата.

    Проблеми по ГНП за к-рейл система:
    Някой модели имат изключително лошото свойство да износват определени
    свои компоненти и да започнат отделяне на фини метални стружки. Това съсипва
    цялата горивна система на практика. Стужките отделяни от ГНП попадат дирек-
    тно в инжекторите и ги изваждат от строя почти веднага. Освен това се разнасят
    по цялата горивна система, което налага пълното и разглобяване и почистване/ре-
    монтиране.
    От наблюденията ни, най податливи на отделяне на стружки помпи са - Delphi DFP1 и
    Bosch CP4. Когато се купуват автомобили оборудвани с посочените ГНП, трябва
    изключително внимателно да се прегледа автомобила, най-добре с участието на
    специалист.

    Следва продължение---------------------------
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  3. #3
    Регистрация
    Feb 2012
    Публикации
    6,759
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    По последното изречение - може да се свали въптосния регулатор на помпата и да се разгледа за стружки.
    Също така относително често се е случвало първо да се скапе регулатора и когато се свали и се забележат стружки, все още има шанс инжекторите да не са скапани. В този случай трябва веднага да се предприеме нещо относно помпата, а не само да се почисти регулатора (или да се смени) и да се продължава с експлоатацията на автомобила, защото тогава си гарантирате и инжектори по-скоро рано, отколкото късно.
    Соберите девять женщин, но за месяц они одного малыша не родят. Должен пройти определенный природой срок.

    Българина страда от някои страхове - да не настине и да не се мине

  4. #4
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,267
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    А филтър между ГНП и инжекторите няма ли?
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  5. #5
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е офлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,584
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    А филтър между ГНП и инжекторите няма ли?
    Не,филтрите са преди ГНП-то по обясними причини,ГНП-то прави налягане до 1200бара,на празен ход 280-300,под това налягане комънрейла не пали и в повечето случаи е виновен регулаторът.Е все пак си има чалъм,нали сме си Българе...
    Вива:22 март е ден на водата. Понеже бирата е 90% вода, днес е 90% ден на бирата.

  6. #6
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,267
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Хубаво де, чакам следващите лекции.

    Кики казвай ако има смисъл да ги обединя.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  7. #7
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,616
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Я някой да обясни помпа-дюза.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  8. #8
    Регистрация
    Aug 2013
    Място
    Добрич
    Публикации
    662
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Благодарско на КИКИ за опитите за облагородяване .
    Не ми е тъмнаиндия материята .
    Интересна ми е презентацията за малоумници, блондинки и кухи лейки.
    Очаквам продължението

  9. #9
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Своге
    Публикации
    1,447
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Цитат Мнение на TigerHunter Преглед на публикациите
    Я някой да обясни помпа-дюза.
    Същото като комънрейла(откъм датчици),но налягането се прави от всяка дюза поотделно посредством допълнителни гърбици на разпределителния вал. Дюзите-помпи се захранват от отделна помпа задвижвана механично ,през магистрала в главата. Изоставена 2007-а година поради невписване в екологичните норми. И поради това не е обект на тази тема
    Калин Владов,09РСПБЗН

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,616
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Предполагах. Нещо като разхвърляно ГНП, с управляемо впръскване. Тъпо, спрямо сложнотията.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  11. #11
    Регистрация
    Oct 2005
    Място
    Шумен
    Публикации
    157
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Цитат Мнение на petroffbg Преглед на публикациите
    Не,филтрите са преди ГНП-то по обясними причини,ГНП-то прави налягане до 1200бара,на празен ход 280-300,под това налягане комънрейла не пали и в повечето случаи е виновен регулаторът.Е все пак си има чалъм,нали сме си Българе...
    Казваи чалъма!

  12. #12
    Регистрация
    Oct 2015
    Публикации
    11
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    няма чалъм,налягането трабва да е в норма за да може дюзата да получи импулс да отвори .

  13. #13
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,872
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Цитат Мнение на TigerHunter Преглед на публикациите
    Предполагах. Нещо като разхвърляно ГНП, с управляемо впръскване. Тъпо, спрямо сложнотията.
    Доста е спорно.
    Факт е, че големите камионски ДВГ масово работят с тая система, а както е известно това са превозните средства с най голяма надеждност и ресурс.
    В леките автомобили и джиповете само ВАГ групата и ЛР използваха тази система, и проблеми е имало основно със системата за ниско налягане.
    При ЛР системата е доста опростена (една ЕЛ помпа в резервоара), докато при ВАГ е усложнена (нормално за ВАГ след 2000 г.) от каскада от помпи (с ЕЛ задвижване и механично задвижване), които се явавят слабо място.
    От своя страна и системата КР при доста модели джипки използва подкачващи ЕЛ помпи (една, или повече), които в най неподходящия момент може да те предадат, та общо взето надеждноста и на двете системи не е цвете.

  14. #14
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,325
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Бая писане имам още, тепърва най-важното предстои. Относно помпа-дюза системата. Факт е, че е замислена най-вече за използване в по големи агрегати. VW я внедряват в гамта си двигатели TDI от 1.9 до 5.0. Резултата е спорен. Системата се нуждае от допълнителна механика за задвижване на помпа-дюзите, гърбиците на задвижващия вал са подложени на голямо натоварване и се износват. Системата реализира само едно предвпръскване, не покрива норми над еур4, по скъпа е, има механични настройки, двигателя е по шумен. Не успя да се наложи. Що се отнася до товарните - в момента масово и при тях вече е к-рейл. причините са горе-долу същите. Накратко- системата помпа-дюза бавно и необратимо си отива. Това при товарните. При леките (VW , Rover) това отдавна е факт.

    Беше споменато по горе за работното налягане в системите к-рейл. 1350 беше в първите системи, второто поколение отиде на 1600 бара. Следващото (пиезо инжектори)1600- 1800 бара. Второто поколение пиезо 1800-2000 бара. Третото достига пикови стойности 2200-2500 бара. В момента излиза четвърто поколение с налягане 2700 бара.
    Имайте търпение....
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  15. #15
    Регистрация
    May 2013
    Място
    Русе
    Публикации
    92
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Цитат Мнение на tonit242.tt Преглед на публикациите
    ................ дюзата да получи импулс да отвори .
    А какъв е импулса? времепродължителност, форма, напрежение?Благодаря
    УАЗ 452Д,ML270CDI,Ford Transit, DAIHATSU Terios GSM 0898677185

  16. #16
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,325
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Инжекторите са най-прецизният компонент в системата. Освен това, на тях се
    дължат около 80% от повредите. Затова, за тях по подробно.
    В общи линии, инжекторите комън-рейл на различните производители имат
    принципно еднаква конструкция. Още в началото можем да разделим инжекторите
    на две големи групи - с електромагнитна активация на клапана, и с пиезо активация.
    Пиезо инжекторите са по ново поколение, отличават се с по голяма прецизност,
    възможност за по голямо количество (5-6) впръсквания на работен такт. Последното
    е възможно благодарение на много по голямото им бързодействие и малкото време
    на реакция (response time) дължащо се на спецификата и бързодействието на пиезо
    кристала в сравнение с магнитния соленоид.
    Инжектора се състои от няколко основни компонента :
    -тяло
    -соленоид / пиезоелемент
    -клапан
    -разпръсквач
    Отделно имаме и регулиращи шайби, при пиезото - хидравличен увеличител, калиб-
    рована дроселна плочка.
    Конструктивно, при всеки отделен производител споменатите компоненти са
    конструирани различно, но общата компановка е тази.

    Тяло - може да има само външни механични наранявания от немърлив и неправилен
    демонтаж / монтаж. В редки случаи, имаме пукнатина в тялото поради заводски
    дефект например. Но това е рядкост. В тялото е разположен клапана на инжектора,
    в горната част на тялото - управляващият соленоид / пиезоелемент, в долната -
    разпръсквача. Като изключение можем да посочим инжекторите Denso, при които
    тялото изпълнява частично ролята и на клапан. Това за мен си е абсолютен не-
    достатък, при износването му се сменя целият инжектор. Не особено умно из-
    мислено (зависи от гледната точка де ), имайки в предвид, че при останалите
    производители просто се подменя клапана с нов и край.

    Соленоид / пиезоелемент - рядко дефектират. При някой марки инжектори се наблю-
    дава понижено / късо съпротивление между соленоида/пиезоелемента, и тялото
    на инжектора. Но това е сравнително рядко.

    Клапан - болшинството повреди по инжекторите се наблюдават именно тук.
    Тъй като клапана работи при изключително тежки условия, износването е
    неминуемо. Ако това се съчетае с калпаво гориво и поддръжка, живота на клапа-
    на се съкращава драстично.


    Следва продължение---------------------------
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

  17. #17
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    Самоков
    Публикации
    674
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Благодаря колега за полезната информация, ако сложиш и по някоя схема или снимка ще е чудесно.

  18. #18
    Регистрация
    Oct 2009
    Място
    Sofia
    Публикации
    1,158
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Явно kiki.t е по-навътре с дизеловите горивни системи от поечето нас тук. Интересно ми е мнението му за добавянето на 2т масло в нафтата при първите комън рейл системи, както и виждането му относно пропорцията? Мерси.

    []

  19. #19
    Регистрация
    Feb 2012
    Публикации
    6,759
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Цитат Мнение на imarh Преглед на публикациите
    Явно kiki.t е по-навътре с дизеловите горивни системи от поечето нас тук. Интересно ми е мнението му за добавянето на 2т масло в нафтата при първите комън рейл системи, както и виждането му относно пропорцията? Мерси.
    За да се получи по-систематизирано, предлагам нещата по подръжката и обслужването на системите да са след като минем конструкцията и дефектите.
    Соберите девять женщин, но за месяц они одного малыша не родят. Должен пройти определенный природой срок.

    Българина страда от някои страхове - да не настине и да не се мине

  20. #20
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,325
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: Съвременни дизелови горивни системи

    Основен симптом за дефектирал клапан на инжектора е силно завишеното
    количество на обратното гориво. Трябва да се отбележи, че всички инжек-
    тори к-рейл имат обратно гориво. Това е горивото преминало през хлабини-
    те на инжектора при работа. То се оттича обратно към резервоара или
    горивният филтър. Различните инжектори имат различно допустимо
    количество на обратното гориво. Проверката се осъществява на стенд,
    като се извиква тест план за конкретния инжектор. Там той се проверява
    по определени параметри и се вижда дали показателя е в границите на
    допуска. Примерен тест план - налягане 1600 бар., импулс 1000 мсек., честота
    16.6 Hz, температура 40 гр. В тези параметри, обратното гориво
    трябва да бъде 40+- 20 кс. Колкото сме по близо до долната граница, толкова
    по добър е клапана. Тук трябва да добавим, че обратното гориво се влиае и от
    хидроплътноста на разпръсквача, но най-вече от клапана. Така, че даже и при нали-
    чие на стенд, човек трябва да има опит и да знае какво да гледа и прави. А тесто-
    вете които се правят с така наречените "епруветки" закачени към инжек-
    торите докато те са на двигателя, са само за най-груба ориентация. Там може
    евентуално да се види само напълно дефектирал инжектор. освен това там
    количеството се гледа на празен ход, при около 250 бара. А истинският тест на
    клапана се прави на максималното допустимо налягане за системата + дъл-
    жина на импулса близка до максималната. Това може да стане само на стенд за к-рейл
    инжектори.
    Дефектиралият клапан влиае също и на количеството гориво което се подава
    към разпръсквача, съответно - към горивната камера. Това води до неравномерна
    работа на двигателя, чукане, пушене.
    Симптоми на дефектирал клапан на к-рейл инжектор :
    -трудно палене
    -колата "забива" при голямо натоварване - налягането в рейла пада поради това, че
    по-голямата част от горивото се връща обратно и дебита към разпръсквачите
    пада
    -неравномерна работа, детонации, пушене.
    -при силно износени клапани, двигателя спира да работи изцяло.
    -при компютърна диагностика се записва грешка "ниско налягане в рейла"


    Следва продължение---------------------------
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Лазерно рязане http://lasercut.bg/

Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Електромобили, хибриди, горивни клетки и др
    От DBRS във форум Дискусионен клуб политика и общество
    Отговори: 24
    Последно мнение: 21-05-16, 23:23
  2. Горивни филтри
    От asenv във форум TOYOTA
    Отговори: 21
    Последно мнение: 14-05-14, 15:48
  3. Горивни маркучи на Паджеро 2
    От Hala във форум MITSUBISHI
    Отговори: 4
    Последно мнение: 04-08-12, 15:49
  4. Съвременни китайски технологии
    От vokel във форум Разкази, случки, хумор, поздравления и игри
    Отговори: 0
    Последно мнение: 06-05-06, 16:26

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •