Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 23

Тема: Туарег R5 - губи мощност

  1. #1
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране Туарег R5 - губи мощност

    Здравейте! Колата е Туарег R5 2005 година. Вчера по магистралата изведнъж загуби мощност и падна от 130 на 80 км/ч и 2000 оборота в минута. В продължение на 5 минути колата поддържаше тези стойностти, като не реагираше на подадена газ, нито оборотите мърдаха, нито скоростта. След това този проблем отмина и колата продължи да се движи нормално. Веднага ми дойде на ум за проблем с турбото, днес огледах двигателя и видях, че около него и филтъра за твърди частици е омаслено. Дали това може да е причина за описаният проблем?
    Благодаря предварително.

  2. #2
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    Варна
    Публикации
    4,073
    Точки (при гласуване)
    23

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Ако пренадуе турбото, колата "забива". После се самооправя. Ама си трябва диагностика за да се разбере причината.
    ...TO THE LAST BREATH...

  3. #3
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Днес пак турбото не работи, включва се отвреме-навреме и то при предавките до 4-та. Записах час за автотрейд в сряда.

  4. #4
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,494
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Там е номера, на малките предавки не държи налягането достатъчно дълго, за да го отчете компа като пренадуване и да върне газта.
    На по-старите колици, трябваше 5-6 секунди да се задържи налягането над нормите и тогава компа връща газта и записва грешка. Направено е, щото кратки пикове на налягането са нормални. Предполагам и в случая е така.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  5. #5
    Регистрация
    Aug 2011
    Публикации
    1,303
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Заяжда геометрията и когато трябва да разтовари не го прави и те ти пренадуване. VGT си иска от време на време да му раздаваш повечко газ та да не събира сажди.

  6. #6
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Това означава, че трябва профилактика на турбото или ще се оправи с ново?

  7. #7
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,494
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Цитат Мнение на bantumi Преглед на публикациите
    Това означава, че трябва профилактика на турбото или ще се оправи с ново?
    Профилактиката е раздвижване. С много късмет, с газ по магистралата се оправя. Ако не, се раздвижва на ръка (ако може) и пак яко газ за известно време. Ако не помагат тия методи, се сваля и се почиства и раздвижва (за което се разглобява). Е, може би по някои места на света, практикуват директно смяна с ново...но това е до стандарт (Ово jе стАндарт )
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  8. #8
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Пробвах това VGT да го раздвижа на ръка, поне на пръв поглед не ми дава голямо съпротивление и се връща лесно в начална позиция. Утре ще пробвам начина с настъпването на магистралата

  9. #9
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,494
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Има вариант повредата да е в управлението му. То се управлява с вакуум(най-вероятно) и електромагнитен клапан го свързва с вакуума или с атмосферата за да го позиционира. При по-старите на VAG му викаха N75 на тоя клапан, може и тук да е така... И като не бачка клапана, няма управление, от там пак пренадува (обикновенно).
    Това е по-лесния вариант, сменя се клапана и си готов.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  10. #10
    Регистрация
    Aug 2011
    Публикации
    1,303
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Цитат Мнение на cecoa1 Преглед на публикациите
    на VAG му викаха N75 на тоя клапан, .
    Същия е и на ЕГР-а ,разменя местата им за проба и вижда има ли или няма разлика.Ако въобще не работи няма и да върви щото ще си стои разтоварена геометрията.

  11. #11
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Ако този VGT е заял по някакъв начин, дали няма да му подейства, ако го напръскам с контактен спрей и се опитам така да го раздвиж на ръка? Иначе мисля, че имам само един общ клапан, който е на ЕГР-а и на турбото, поне не виждам друг там.

  12. #12
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,494
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Не го пръскай, че после е жега там и ще е смрад, а и отвън няма какво да му помогнеш, саждите са вътре.
    Закарай си го на сервиз, както беше предвидил. Там вече ще видят дали е блокирала геометрията, или клапана нещо.
    Включват го и гледат дали пренадува и какво прави. После могат да пробват дали мембраната се движи, като и подадат вакуум, и накрая да видят дали клапана подава вакуум когато както трябва. Като вместо последното е по-лесно да се смени направо с нов за проба, или ако става с този на EGR-a.
    Ако искаш да го видиш къде е клапана, проследи маркучите на вакуума от мембраната местеща геометрията. Проследи и маркуча от мембраната на EGR-а.
    На старите TDI-та беше доста различен на вид ел.клапана на EGR-а, но сега може и еднакви да са, или да са в общ корпус, не мога да кажа.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  13. #13
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Ето го и въпросния клапан, над него са ЕГР и турбото. Виждате, че върху него има следи от масло, друг клапан там няма. Може и някоя гарнитура или семеринга да трябва да се смени.
    Име:  клапан.jpg
Прегледи: 286
Размер:  65.5 Кб

  14. #14
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,494
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Това е клапата за плавно гасене и EGR-а. Турбото е от другата страна на мотора. По-добре карай на майстор.
    Иначе омасляването там където си снимал е нормално.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  15. #15
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Така, днес вече раздвижих ПРАВИЛНИЯТ клапан и проблема засега го няма. Все пак ще отида на диагностика.

  16. #16
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Проблема според диагностиката е в охладителя на EGR. Нов, оригинален - 800лв.

  17. #17
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Колеги, мисля си за изолиране на ЕГР-а, няма ли да е по-лесният вариант?

  18. #18
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Изолирах ЕГР-а временно собственоръчно, направих 30-4 километра така и засега нямам проблеми. Ще покарам така 1 седмица и ще го изолирам за постоянно, ако всичко е наред.

  19. #19
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,494
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Цитат Мнение на bantumi Преглед на публикациите
    Колеги, мисля си за изолиране на ЕГР-а, няма ли да е по-лесният вариант?
    По принцип е лесно на по-старите мотори. При този вероятно ще го отчита като грешка(то вероятно и проблема на охладителя е, че е запушен). Освен това ще загрява по-бавно при малки натоварвания и работа на място(ако има печка и работи, не е голям проблем).
    Има вариант да се махне софтуерно ЕГР-а, дори някои фирми за чип-тунинг го предлагат като бонус.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  20. #20
    Регистрация
    Sep 2013
    Публикации
    46
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Туарег R5 - губи мощност

    Не го отчита, като грешка, премахва се само хардуерно, вади се показаната долу вакумната тръбичка и ЕГР-а стои винаги затворен. Автомобила има печка, засега не виждам разлика в загряването.
    Име:  egr.jpg
Прегледи: 95
Размер:  103.4 Кб

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Туарег 2.5 R5 - губи антифриз
    От bantumi във форум VOLKSWAGEN
    Отговори: 33
    Последно мнение: 23-04-17, 09:51
  2. NISAN TERANO 2 ГУБИ МОЩНОСТ
    От titikoko във форум NISSAN
    Отговори: 3
    Последно мнение: 21-04-15, 15:49
  3. Nissan Terano II - губи мощност!
    От rosko123 във форум NISSAN
    Отговори: 6
    Последно мнение: 02-08-12, 19:32
  4. Витара - губи мощност и гасне
    От vozi във форум SUZUKI
    Отговори: 13
    Последно мнение: 28-05-12, 20:39
  5. Проблем с РР П38 - губи мощност
    От spg във форум LAND ROVER
    Отговори: 18
    Последно мнение: 02-10-08, 15:01

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •