Страница 2 от 2 ПървиПърви 12
Резултати 21 до 28 от 28

Тема: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

  1. #21
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Колега, може ли да обесниш за филтъра и осушителя. Не съм запознат какво правят и къде се намират.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  2. #22
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,404
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    По принцип въздушното окачване на отворена система както на Мерцедеса и VW трябва да смуче отнякъде въздух, който да бъде нагнетен във възглавниците...
    За да не вкарва прекалено много боклуци, на входа има въздушен филтър.. При мерцедесите поради липса на поддръжка (почистване и поради неудобно прашно място отдолу под колата) на този филтър, се запушва, и от там - умира компресор, който се зори допълнително (работещ доста по-продължително) за да успее да прекара въздух през този запушен филтър...
    T.e. филтъра би трябвало да е на входа на компресора...
    За осушител - там не съм сигурен дали въобще има при този тип окачвания... По принцип след компресор винаги има конденз.. И въздушните възглавници се пълнят с вода..
    Възможно е да има осушител за да се избегне този проблем, но твърдо не съм сигурен да има на VW...
    При мен има осушител на джипката, но системата е доста по-различна - полу-затворена, работеща с азот...
    Последно редактиран от slowtraveler ; 16-03-17 в 21:40
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  3. #23
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Цитат Мнение на slowtraveler Преглед на публикациите
    По принцип въздушното окачване на отворена система както на Мерцедеса и VW трябва да смуче отнякъде въздух, който да бъде нагнетен във възглавниците...
    За да не вкарва прекалено много боклуци, на входа има въздушен филтър.. При мерцедесите поради липса на поддръжка (почистване и поради неудобно прашно място отдолу под колата) на този филтър, се запушва, и от там - умира компресор, който се зори допълнително (работещ доста по-продължително) за да успее да прекара въздух през този запушен филтър...
    T.e. филтъра би трябвало да е на входа на компресора...
    За осушител - там не съм сигурен дали въобще има при този тип окачвания... По принцип след компресор винаги има конденз.. И въздушните възглавници се пълнят с вода..
    Възможно е да има осушител за да се избегне този проблем, но твърдо не съм сигурен да има на VW...
    При мен има осушител на джипката, но системата е доста по-различна - полу-затворена, работеща с азот...

    Задължително щепитам.Мерси за подробностите.
    Последно редактиран от sashobasket13 ; 17-03-17 в 20:09 Причина: печатна грешка
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  4. #24
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Колеги настана време за решение. Имам следните въпроси:
    1. Някой знае ли, колко е официалният стандарт време за смяна на компресора?
    2. Трудът за това включва ли смяна на регулатора?
    3. Трябва ли да сменя регулатора (дустрибутора) ако няма проблем с него? Или просто се опитват да ми вземат парите?

    Имам следните варианти:
    1. Да ползвам допълнителната гаранция- тя покрива нов компресор, но не оригиналният. Оригиналният от VW е $1500, а този който покриват е за $375. Също така те казват, че трудът е само 1.4 часа.
    2. Да ползвам застрахователите за щетата. Те покриват труда (не се знае,колко) и процент от нов компресор. Идеята им е, че този който имам не е чисто нов и за нов аз трябва да си платя разликата.
    3. Да ползвам гранцията и да доплатя за разпредителя и допълнителния труд за него.
    4. Да си карам с шума и като се развали, тогава да ползвам опция 1 и да я продам след време, преди да разбера, колко ще издържи не оригинален компресор.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  5. #25
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Колеги,
    мога да ви се похваля, че спечелих битката със застрахователите. С информацията, която получих от тук отидох в нов сервиз. Те потвърдиха небходимостта от смяна. Застрахователя прати човек да инспектира. Сервиза са успели да го убедят, че компресора е за смяна. Също така е одобрил разпределителя (дистрибура наналягане). Допълнително е одобрено и някакви специални накрайници. Също и 6.5 часа труд. Единственото мое задължение да покрия 25% от новият компресор. Идеята им е, че помпата ми е била на 9 години преди катастрофата. Тези 25% се равняват на $392. За тази сума ще имам цялата въздушна система сменена с оригинални части и 1 година гаранция

    Благодаря за помощта и мненията.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  6. #26
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    Бремерхафен - Германия
    Публикации
    793
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Повече от добре .

  7. #27
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,404
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Ами честито
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  8. #28
    Регистрация
    Jun 2009
    Публикации
    5
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Малко е късно да пиша, но искам да споделя информация по темата ако някой друг чете в бъдеще.
    При VW Touareg проблемите с компресора на въздушното окачване се появяват с напредване на годинките експлоатация и смяната мъ си струва доста. В Бг цената на нов компресор е около 3500/3600 лева само той, без цена за труд, доставка и подмяна. Говорих лично с представител на фирмата производител на самия компресор (той не е на VW), но той ми каза че имат договор за доставка само на VW и не могат да го продават само него. Самата смяна като време е около 2-3 часа ако се сменя 1 към 1 оригиналния. Тука вече идват и разликите. На Мерцедес компресора за въздушното е същият и струва около 1000 лева, но разпределителят(диструбутор) за въздуха към 4 възглавници и за помпене на резервната гума е различен, но може да се свали разпределителя от стария компресор и да се сложи на новия, но затова си иска време и майстор – на мен ми излезе 1200 общо всичко по смяната.
    Малко допълнително инфо от опит:

    • Компресора има филтир на входа, които трябва да се почиства от време на време, има и т.н. обезвлажнител, който се намира в една малка кутийка на самия компресор и въздуха минава през него. Обикновенно е Силикагел на зърна и след време и те се замърсяват и трябва да се сменят.
    • Ако се спука някои от въздушните маркучи, налягането пада и компресора започва да работи непрекъснато което не е много препоръчително. Ако може да се изключи е добре, за да се запази компресора.
    • С времето тези въздушни маркучи стареят и започват да дават проблеми и е възможно сутрин колата да е наклонена на една страна порди тази причина.
    • Ако колата се остави дълго време и не се кара е възможно да спаднат възглавниците(като компресора не компенсира това спадане ако колата е заключена), но след като се отключи и запали те се връщат пак в зададеното положение.
    • Има датчици(около 380 лв единият) за ниво – два са на предните колела, един е накъде отзад(но може и два да има отзад, зависи от модела) и ако някой от тях се повреди(а те са обикновенно пластмасови и се чупят лесно) или не показва вярно, колата се втвърдява и става като каруца и е абсолютно кофти да се кара, но до сервиза се стига.

Страница 2 от 2 ПървиПърви 12

Сходни теми

  1. Range Rover P38r, проблем с въздушното окачване.
    От Борис Хаджиценев (bob4oo) във форум Общи приказки
    Отговори: 3
    Последно мнение: 19-10-16, 14:06
  2. Отговори: 11
    Последно мнение: 03-12-15, 08:57
  3. Отговори: 2
    Последно мнение: 04-02-14, 13:45
  4. Отговори: 32
    Последно мнение: 02-08-07, 21:40
  5. Страничен удар на лек а-л в Джип
    От taran във форум Управление на МПС, КАТ, пътища, безопасност и катастрофи
    Отговори: 41
    Последно мнение: 16-05-07, 22:39

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •