Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 28

Тема: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

  1. #1
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Колеги здравейте,
    живея в САЩ от 6 години, а преди това бях в Тойота форума.
    Купихме за жената 2008 Туарег V6 с въздушно окачване. Преди покупката минах пълни тестове в сервиз на VW.
    За съжаление на 26ти ноември 2016 ни удариха много тежко на магистралата. Другата колата се движеше с над 130 километра, когато загуби контрол и се вряза в "моята" врата до шофьора почти под 90 градуса. За щастие нашият танк не помръдна и другата кола (хонда сивик-местният вариант на голф 2) отскочи като топка за тенис. Всички в колата бяхме добре. Разбира се много щети по вратата, прага и калника. Веднага след катастрофата забелязах, че компресора се включва и работи продължително време, въпреки че не местим височината на колата (седи постоянно в конфорт). Закарах я в VW и казах всички симптоми. След 50 дена ми я върнаха и казаха, че й няма нищо. Били я проверили на компютъра и направили реглаж във всяка една от позициите на височина. Още при взимането на колата от сервиза ми направи впечатление, че компресора се включи и работеше доста време. Те ми обесниха, че това е нормално, когато не е карана от дълго време. Взех си колата и се прибрах. След 2 седмици имахме първият голям снаг 40+ сантиметра. Разбира се, че беше време да пробваме, колко е ОФФ роуд. Сложих го в първото по-високо ниво и забелязах, че компресора работи доста по-шумно от обикновенно. Наподобяваше тракане на клапан на стар двигател. После опитах да го сложа в най-високо положение и над 40 секунди компресора се мъчеше и не се качи. Така си останах само във високо положение, а не най-високо. След два дни се случи по-лошият проблем. Докато жената беше в трафик на магистралата цялата лява (обратна на удара) страна й попадна, все едно е с две спукани гуми. Разбира се тя много се е уплашила. Закарах я в сервиза отново. Те я държаха 3 дена и са направили следните тестове: 1. Компютърно са проверили всеки от 4те амортесьора дали се надуват и да ли изпускат. 2. После са я оставили в нормално положение и са премерили двете страни на каква височина са. На следващата сутрин ги премерили пак и нямало пропадане. 3. Компютърно са настроили габричните настройки. 4. Инспектирали са самият компресор и са намерили тампоните на компресора са износени и леко нацепени. Когато работи се тресе малко повече от нормалното. Също така, кабелите за земя на компресора са били леко оголени. Но тези неща не би трябвало да влияят според тях. Тяхната финална оценка е, че не могат да дублират симптомите, които аз им описвам.

    Съжалявам за дългото описание, но се обръщам към вас като последен източник на информация. Очевидно VW не могат да намерят каква е причината или тя просто не се появява, когато колата е при тях.
    Предварително благодаря за всяка информация, която ми предоставите.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  2. #2
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,410
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Ами щом си се хванал със сервизите, единственото, което ми идва на ума е да се опиташ да предизвикаш повредата - да местиш нагоре/надолу окачването, докато се прояви пак...
    Алтернативата е да си вземеш кабел, софтуер и да започнеш сам тестовете, докато достигнеш до някакъв извод...
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  3. #3
    Регистрация
    Jun 2011
    Място
    София
    Публикации
    650
    Блог Публикации
    6
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Попитай и тук,TDICLUB , CLUBTOUAREG.COM,щом си в Щатите.
    Honda CRF 250 X
    Touareg 3.0 TDI

  4. #4
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Кабел имам (един колега има). Ама знания нямам. Ще го взема и ще се пробвам. Въпреки, че по шума предполагам, че проблемът е механичен, но това е само предположение. Мерси за идеята.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  5. #5
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Ще пиша и там довечера. Мерси колега.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  6. #6
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    Бремерхафен - Германия
    Публикации
    793
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Компресора ще умира , ако не е дал фира вече . Като работи не трябва да се чува , или много леко едва доловимо . Преди това обаче причината е вероятно в някоя от възглавниците . Ако системата е ок , трябва да се вдига много бързо . Опитай се да ги вдигнеш на макс , и го остави така . Наблюдавай го от време навреме , забележи коя страна се предава първа . Ако не спада , възглавниците са ок . Клекне ли някъде , възглавница + компресор .

  7. #7
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Колега, благодаря за указанията. Като казваш да я вдигна и да я оставя през нощта ли или да я карам на най-висока степен? Наблюдавам, че сутрн като запаля и тръгна да карам на първият сфетофар тя се наглася. Ако е възможно, моля предложи подробен план за тест стъпка по стъпка за да мога да разуча докато е още близо до инцидента.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  8. #8
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    Бремерхафен - Германия
    Публикации
    793
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Вдигната на най високо ниво , и паркирана . Идеята е да забележиш спада ли някоя страна .

  9. #9
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е офлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,671
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Цитат Мнение на Пламен Атанасов Преглед на публикациите
    Вдигната на най високо ниво , и паркирана . Идеята е да забележиш спада ли някоя страна .
    И извади едната клема от акумолатора,инак ще компенсира и няма да разбереш нищо.
    Вива:22 март е ден на водата. Понеже бирата е 90% вода, днес е 90% ден на бирата.

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,410
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Рязкото еднократно спадане на една страна ми прилича на някакъв пробив преди клапаните...
    Но може и управлението на клапаните да се е повредило от някой недобре контактуващ кабел...
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  11. #11
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Благодаря за идеята. Веднага ще пробрам и ще докладвам. Също ще засека за колко време се качва до горе.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  12. #12
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Колеги, направих следните наблюдения:
    1. От нормално положение до средно високо се качва за около 7-8 секунди. Също така и датчика на екрана спира да мига за същото време.
    2. От средно на най високо се качва за около 15 секунди, като дисплея продължава да мига (демек че процеса продължава) общо за 45 сеунди.
    3. След като е приключило качването се чува един много силен шум от компресора. Записал съм видео за да ви покажа. https://youtu.be/3y6von4vpY8
    4. Оставих колата в най-високо положение 48 часа и наблюдавах. Нямаше никаква промяна на височина по време или на края на теста.
    Име:  Capture.jpg
Прегледи: 406
Размер:  52.7 Кб
    5. Последно наблюдение към момента, мога да ви споредля, че рано сутрин като запаля колата и чувам съвсем леко че компресора си припомва. После правя един по рязък десен завой и той почва да трака по-силно. Ако завивам на лява на дясно разко мога да го накарам да тропа. От сермиза казаха, че тампоните му са спукани и вибрира повече.
    Благодаря за информацията и за отделеното време.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  13. #13
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    Бремерхафен - Германия
    Публикации
    793
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    То като го чуеш , няма нужда да гадаеш - за смяна е . Провери ги тези тампони , ама не вярвам в тях да е проблема .

  14. #14
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Пламене,
    те казаха, че тампоните се сменят само с компресора.
    Има ли някакъв тест, който да покаже,че той не работи като хората освен шумът. Нещо като компресорът трябва да изпомпва еди колко си PSI за определено време?
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  15. #15
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    Бремерхафен - Германия
    Публикации
    793
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Моята е различна , но окачването им е сходно . При мен до окончателно вдигане е 35 секунди , като шум не се чува . На други коли също , почти не се чува . Подобна история имах с един олроуд . И предишния собственик , и от официален сервиз твърдяха че колата е ок . Ама не беше , толкова си разбираха . Разбрах го чак след като смених компресора . За тест не знам , но като е тръгнал ще се влоши още - докато откаже . Ако имаш възможност я закарай при друг дилър .

  16. #16
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Много благодаря за вниманието и времето. Ще отида при друг официален сервиз, дано там да е БАШ майстора на компресори. Нещо като Бай Мишо, дето само той ги пипа турбините. (популярен български майстор герой)
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  17. #17
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    Бремерхафен - Германия
    Публикации
    793
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Не знам , за БАШ майстора на компресори но знам следното . Колата явно има проблем ,според информацията в темата . Сервиза в който е прегледана , твърди че няма . Тогава съвсем логично е да смениш сервиза . Успех

  18. #18
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,410
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    За смяна на сервиза - твърдо ЗА....
    Тестовете ти поне са показали, че нямаш пропуск в частта 'клапани - възглавници'...
    Дали компресора е за смяна - според мен е рано да се твърди това... Възможно е от удара просто да се е деформирало нещо, и да резонира...
    Например компресора (или тръба от него) да удря някъде в купето...
    На един почти нов крайслер тук му правеха основен ремонт със смяна на основни и биелни лагери заради тежък метален звук от двигателя...
    Като го вземах от сервиза след ремонта - чувам същия тежък метален звук/чукане при отпускане на газта... Погледнах под капака - ами то самия двигател чука по купето, заради изкривена при предишен инцидент носеща пластина (на тампона) на двигателя..
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  19. #19
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    54
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Колеги,
    взех колата от вторият лицензиран сервиз. Мериха струваха ден и половина и тяхната диагноза е следната. Компресорът е прекалено шумен и се съгласиха,че това е от удара. Според тях е за смяна. Направиха измервания и от никъде не изпуска. Също така казаха, че когато се сменя помпата е препоръчително да се смени и дистрибутора (не знам дали го превеждам добре)- това което разпределя налягането между 4те възглавници. За дистрибутора няма да има допълнителен труд, само самата част. Компресорът е $1400, дистрибутора $500, 6.5 труд ь $130 на час = $845 , тотала е $2,745. Ще мъча застрахователите да платят разбира се. Има ли нещо, което ви изглежда съмнително, освен огромната цена?
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  20. #20
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,410
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Проблем с въздушното окачване след тежък страничен удар

    Според мен това са си частите Да, навярно има филтър и осушител - дано ги сменят и тях в комплекта...
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Range Rover P38r, проблем с въздушното окачване.
    От Борис Хаджиценев (bob4oo) във форум Общи приказки
    Отговори: 3
    Последно мнение: 19-10-16, 14:06
  2. Отговори: 11
    Последно мнение: 03-12-15, 08:57
  3. Отговори: 2
    Последно мнение: 04-02-14, 13:45
  4. Отговори: 32
    Последно мнение: 02-08-07, 21:40
  5. Страничен удар на лек а-л в Джип
    От taran във форум Управление на МПС, КАТ, пътища, безопасност и катастрофи
    Отговори: 41
    Последно мнение: 16-05-07, 22:39

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •