Цитат Мнение на vladimir_pvlv Преглед на публикациите
Здравейте на всички.
.......................................................................................................................
Въпроса е коя от изброените системи, ще работи с най-голям интервал между сервизирането и с най-нисък разход на гориво?

Темата е коментирана на различни места, но я повдигам, защото повечето коментири и мнения са на около 10г. Надявам се на една актуална дискусия не само конкретно за моя автомобил, а принципно - коя допълнителна горивна система за пропан бутан е най-добра през 2017г.
Така, както си оформил въпроса, свястно може да ти отговори само някой, който е монтирал всичките уредби и е минал по 100 х с всяка от тях. Аз не съм от тия хора и съответно не мога да отговоря. Но ще си позволя да споделя резултатите от моя скромен опит. Двигателя ми е х20SE. Карал съм и на "газ" и на метан с един и същи газов инжексион и дюзи. С различни бутилки и изпарители, разбира се.
1. Каквато и система да избереш - гледай изпарителя да е качествен и с два пъти по-голяма мощност. Иначе ще има - "Работи добре, почти като на бензин но на моменти няма мощност".
2. Изръси се за ТАВ (адванс процесър). Не са без пари но си струват парите. Баш-майсторите са си "плюли в устите", че на газ не трябва такъв. Но това не е вярно. Качественната газ (правилното лятно и зимно съотношение пропан/бутан) изисква изпреварване на запалването е между 6 и 9 градуса. Ако решиш да караш с боклукчийска газ (главно бутан), може да минеш и без ТАВ. Тогава изпреварването на запалването е 3 градуса и компютъра на двигателя успява да го нагласи. В този вариант обаче ускорението е като на "умряла котка" и разхода е висок.
Когато успях да проумея това си сложих изпарител (Антарктик) и редуктор (АТ12) на Томасето за газта и метана. И двата са с почти два пъти по-голяма мощност от необходимата (според баш майсторите) за двигателя. Преди да ги сложа прочетох много положителни и отрицателни мнения за Томасето. Положителните се потвърдиха, а отрицателните засега не се проявяват.
На метан съм сложил изпреварването на запалването на 15 градуса (в момента карам на метан), а когато карах на "газ" установих, че на 15 градуса върви най-добре но тъй като не е добре за двигателя, го установих на 9 градуса. И беше много по-пъргав двигателя все още, отколкото без ТАВ.
И двата "изпарителя" са доста скъпи (130 - 160 лв) но според мен си струват парите. Когато сложих метановия АТ12 (преди това имах романо с близка до двигателя мощност) започна да върви по-добре и да гори по-малко.