Резултати 1 до 13 от 13

Тема: Разхлабващи се скоби на водни съединения

  1. #1
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,018
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Като взех сегашната Фронтера губеше антифриз и след оглед установих, че капе от тройника долу преди радиатора. Скобите са оригинални Norma и изглеждат в добро здраве - просто ги затегнах и теча спря. Скоро обаче протекоха пък връзките около разширителният съд - почнах да се шашкам за повишено налягане в системата, но след като ги затегнах и тях нещата се уталожиха за две години. Откакто наскоро почна ледената епоха антифриза взе отново да изчезва - погледнах сега за да видя, че тече от същите места и скобите пак бяха леко хлабави?! Стегнах ги още веднъж, но почвам да се чудя доколко е нормално това? Скобите са оригиналните и не ми се е случвало досега да ги дозатягам постоянно - може би маркуча е омекнал и вече не държи? Въпреки, че съм виждал раздути разядени маркучи и моите си изглеждат още наред. Мотора си работи тихо, с доста по-малко вибрации от предишният. Идеи?!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  2. #2
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    София
    Публикации
    550
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    И при мен така става в големия студ. На няколко коли го наблюдавам ефекта, не знам на какво се дължи.

  3. #3
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    При мен започнаха подобни протичания година преди да цъфне гарнитурата на главата и по-точно да се сцепи един маркуч към радиатора за парното Не е речено, че при теб е заради повишено налягане, но не е зле да си го премериш в читав сервиз. Също така трябва да си сигурен, че антифриза ти е читав и не се опитва да замръзва в големите студове Скобите по принцип трудно ще изпуснат. Опитай да ги натегнеш задължително при топли маркучи! Възможно е просто заради големите температурни разлики да изпускат тук-там.
    ОФА КБ X20SE + метан

  4. #4
    Регистрация
    May 2007
    Място
    София
    Публикации
    3,389
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Това е странно! Казваш че скобите ти са оригинални?!? Маркучите около скобите как са?
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,018
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Цитат Мнение на bushiDO Преглед на публикациите
    Това е странно! Казваш че скобите ти са оригинални?!? Маркучите около скобите как са?
    На всички скоби пише Norma и изглеждат здрави, маркучите там са дебели и краищата им още не са цъфнали, въпреки, че ако продължавам така да ги достягам периодически и това ще стане. Мислех да сменя маркуча между тройника и радиатора като най-проблемен, но се оказа, че не се продава отделно, а само комплект със всички съединения в района за около 130 кинта. Ако пак протече ще ги сменям, защото ми губеше към 200 грама на 200 километра досега и това ме дразни! Мисля си ако надува от главата това няма ли да повишава и температурата на антифриза, защото той си се държи съвсем нормално като за студено време - от Ярема до София почти постоянно на задържане стрелката се връща отново до синята зона, демек към 60 градуса?!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  6. #6
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Цитат Мнение на Edo Преглед на публикациите
    ...Мисля си ако надува от главата това няма ли да повишава и температурата на антифриза, защото той си се държи съвсем нормално като за студено време - от Ярема до София почти постоянно на задържане стрелката се връща отново до синята зона, демек към 60 градуса?!
    Няма. Не уточни при какво положение стягаш маркучите, трябва да са топли!
    ОФА КБ X20SE + метан

  7. #7
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,018
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Цитат Мнение на VladimCho Преглед на публикациите
    Няма. Не уточни при какво положение стягаш маркучите, трябва да са топли!
    Колата е в топъл гараж, демек стягам на +15 - имаш впредвид на работна температура ли да ги стягам?
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  8. #8
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Цитат Мнение на Edo Преглед на публикациите
    Колата е в топъл гараж, демек стягам на +15 - имаш впредвид на работна температура ли да ги стягам?
    Именно!
    ОФА КБ X20SE + метан

  9. #9
    Регистрация
    May 2007
    Място
    София
    Публикации
    3,389
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Абе никога не съм си стягал маркучите топли (може и така да е правилно - не споря), но и никога не съм губил антифриз! Някъде другаде е заровено кучето...

    Вземи ги сСмени ги тия скоби - току виж си си решил проблема...
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,018
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Все си мисля, че по-скоро маркучите са се скапали отколкото скобите. Вчера я поизпържих малко по магистралата и ако има някакъв проблем трябва да е протекло пак. Довечера ще проверя и ако е така, ще поръчвам комплекта съединения около тройника. Наскоро се сетих, че и преди две години, при смяната на термостата се наложи да сменя и маркуча след него който се беше размекнал. Може да е била карана с някаква гняс която да разяжда гумите - все пак е италианка!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  11. #11
    Регистрация
    Aug 2010
    Място
    София
    Публикации
    619
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Цитат Мнение на bushiDO Преглед на публикациите
    Абе никога не съм си стягал маркучите топли (може и така да е правилно - не споря), но и никога не съм губил антифриз! Някъде другаде е заровено кучето...

    Вземи ги сСмени ги тия скоби - току виж си си решил проблема...
    Имал съм леки коли преди Фронти и никога не съм имал проблеми с течове от водните съединения, но уви... Дори след като смених радиатора и гарнитурата на глава пак мине не мине отнякъде се появява лек теч Сменил съм изестна част от маркучите, всички скоби, които съм барал съм заменил с нови Norma. Дори на едно място ми попаднаха едни по-специални с 1/3 допълнително парче метал отвътре, което предотвратява ефекта на сплескването ако се попритегне скобата. И те бяха Norma и ме е яд, че не си купих повече нищо, че бяха цифра.
    Натягането на топли маркучи го препоръчвам само ако там има теч! Не трябва да се прекалява със стягането за да не се скъса маркуча. Когато са топли маркучите на скобата и трябва много по-малка сила за да наяга и така и се запазват резбата и главата.
    ОФА КБ X20SE + метан

  12. #12
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,158
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Едо , щом ти е топло в гаража , намери време и изпроцедирай следното :Точиш антифриза , разединяваш всички съединения , които протичат , маркуча отвътре го почистваш до чиста гума ( може и с намокрена фина шкурка) , същото и на тръбните части.Целта е между маркуча и тръбната част да няма дори и идея от какъвто и да било продукт , следствие на окисляване.Можеш да ги мазнеш леко с вазелин , преди сглобяване.
    Успех!
    А , и кажи после за резултата.
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  13. #13
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,018
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Разхлабващи се скоби на водни съединения

    Сега погледнах антифриза - след 260 километра с няколко теста за максимална скорост нивото не е мръднало! Явно цялата загуба е от хлабави маркучи, които трябва да притягам през две години докато накрая ги сменя. Благодаря на всички за мненията и съветите!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

Сходни теми

  1. Силиконови съединения
    От Агоп Серопян във форум Тунинг на двигатели
    Отговори: 1
    Последно мнение: 26-02-15, 22:45
  2. Отговори: 13
    Последно мнение: 24-02-12, 19:04
  3. Нитови съединения
    От Симеон във форум Заваряване - технологии, прибори и сведения
    Отговори: 9
    Последно мнение: 24-08-10, 20:49
  4. Схема на парно - водни съединения
    От Петър Павлов във форум УАЗ
    Отговори: 24
    Последно мнение: 03-11-09, 12:57
  5. търся производител на водни съединения
    От koko11 във форум Технологии, теория, конструкции по автомобила
    Отговори: 0
    Последно мнение: 01-03-09, 15:52

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •