Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 24

Тема: Малък проблем

  1. #1
    Регистрация
    Oct 2015
    Публикации
    51
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране Малък проблем

    Колеги я ударете по-едно рамо,че вече ,не знам какво да правя .От два дето откакто застудя,долния маркуч откъм радиатора ми е студен дори и да карам колата след като спра е студен.Антифриз има,не го харчи,маркучите ,не ми ги надува,температурата ,не мърда от средата,парното като се пусне прави сауна вътре ,не загрява от какво може да е тази аномалия преди това го нямаше мисля,че преди 10 дена като я караш беше по-топло и като го пипах винаги беше топъл маркуча долния.Горния маркуч е топъл,но долния,не.От два дена ,не мога дори да си чуя перките да се включат само вчера се включиха за 1-2 мин и това беше..

  2. #2
    Регистрация
    Apr 2011
    Място
    Sofia, Bulgaria
    Публикации
    390
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Малък проблем

    Пипам кълбото, но не мога да разбера ;-)
    ;-)
    Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!

  3. #3
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Малък проблем

    Долният маркуч на радиатора, това му е работата, да е студен. Той пренася студена вода (или антифриз) от радиатора до двигателя и при правилна работа на всичко той е с температура почти като на околната среда.

    Загрява само ако двигателят се натовари и/или условията за охлаждане са лоши. Тогава се включват перките и оправят нещата.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  4. #4
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Раднево
    Публикации
    2,385
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Малък проблем

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Долният маркуч на радиатора, това му е работата, да е студен. Той пренася студена вода (или антифриз) от радиатора до двигателя и при правилна работа на всичко той е с температура почти като на околната среда.

    Загрява само ако двигателят се натовари и/или условията за охлаждане са лоши. Тогава се включват перките и оправят нещата.
    Това е правилно ,но не е изключена хипотезата на останал затворен термостат/въпреки че е парадоксално в есенно време....по-вероятно е в пролетно време/.Може да направи т.н. 72-часови проби/майтап/-по дълго форсиране на място,вестник пред радиатора,изключване на шалтера на перките,сваряване на термостата в джезве и т.н.
    По принцип на място долния маркуч рано или късно трябва да затопли,а той затопля когато тръгне водния ток при отворен термостат,респ.отворен голям кръг на охлаждане!Ако бавареца се кара само градско на къси растояния при тия ниски температури ще има парно и няма да загрява!Ако го опъне по баирите за два часа ще си хвърли чорбата при заседнал в затворено положение термостат!
    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год.
    МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год.

    Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

  5. #5
    Регистрация
    Oct 2015
    Публикации
    51
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране От: Малък проблем

    Затопля по-малко ,но не чак толкова,че да те пари.!Ако го опъне по баирите за два часа ще си хвърли чорбата при заседнал в затворено положение термостат!Вчера бе пробвано на пълна газ оборотите бяха само в червеното и ,не си хвърли чорбата.Принципно го карам само градско и почти през цялото време е къде на ръчка къде спокойно каране!

  6. #6
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Малък проблем

    Ама той не е написал че бембевето прегрява. Има някакъв спор с долния маркуч само.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  7. #7
    Регистрация
    Oct 2015
    Публикации
    51
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране От: Малък проблем

    БМВ-то,не прегрява това се опитвам да кажа загрява си до работната температура 95 градуса и,не мърда повече това го гледам през скритото меню на компютъра на колата,стрелката също си стои по средата и,не мърда повече.Антифриз има ,не надува маркучите парно има и то духа много здраво топло..

  8. #8
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    София
    Публикации
    229
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Малък проблем

    Не става ясно за кой модел и бензин или дизел става дума, но по принцип охладителната система на BMW марката е с голям охлаждащ капацитет, и въпреки това има някои особености:

    - предвидена е AUX Pump, която върти принидително охкаждащата течност при ниски обороти (намира се под клапаните на парното на стената между двигателя и купето);
    - перката на радиатора е механична със силиконов съединител (на повечето модели);
    - електрическата перка пред кондензатора е свързана основно с работата на климатика и е по-скро помощно средство към работата на охладителната система (въпреки това не бива да се пренебрегва);
    - капачката на радиатора (на компенсаторния съд при някои модели) има клапан, който отваря при определено налягане (2 - 2.4 bar всависимост от модела) и трябва да се подмена периодично за да работи коректно.

    Според това което споделяш (топла горна тръба и студена долна тръба) според мен няма достатъчен поток на охладителната течност през радиатора.
    Това може да се дължи на частично запушен радиатор или не добре работеща водна помпа (дори да няма теч или видимо прегряване). Перките на турбината на оригиналната помпа са пластмасови и понякога част от турбината се чупи или цялата турбина се отлепя от вала и драстично се намалява ефективността на помпата, дори и часично да работи и да създава някакво налягане.
    При студен радиатор (центъра на питата) силиконовия съединител на вентилатора не се обдухва от достатъчно топъл въздух и не включва или не увлича перката до максимални обороти. При по-високи скорости това не се отразява съществено на охлаждането, но в града и на място създава проблеми.

    В крайна сметка както каза колегата Ясен по-горе долната тръба е нормално да е по-студена (толкова по-студена колкото топлина е отдал радиатора от постъпилата от двигателя охладителна течност).

    Аз бих проверил (в този ред):

    1. AUX помпата - електрически или механичен проблем (за мен най-вероятна причина).
    2. Радиатор - нарушена проходимост (запушване дори и частично) и въздушна възглавница - нужда от обезвъздушаване.
    3. Перка на радиатора - дали върти при загрял двигател (загрява ли се достатъчно от радиатора) или не. Показателно е и за състоянието (проходимостта) на радиатора.
    3. Водна помпа - турбина за отчупени перки или части от тях (често налягането набива парчетата по тръбите) или отлепване на турбината от вала (понякога високите обороти на вала увличат турбината и макар и неефективно тя все пак създава някакво налягане, но като паднат оборотите турбината спира да се върти....).
    4. Добре е и да се смени капачката на радиатора с оригинална (няма как да се тества или поне аз не знам. Аз сменям при това и пробката за обезвъздушаване, защото е пласмасова, с времето "изгаря, разчупва се и ядовете са големи особено на път ...

    Успех!

  9. #9
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Малък проблем

    Цитат Мнение на dabeda Преглед на публикациите
    БМВ-то,не прегрява това се опитвам да кажа загрява си до работната температура 95 градуса и,не мърда повече това го гледам през скритото меню на компютъра на колата,стрелката също си стои по средата и,не мърда повече.Антифриз има ,не надува маркучите парно има и то духа много здраво топло..
    Какво те тревожи тогава?
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,158
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Малък проблем

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Какво те тревожи тогава?
    Предполага се , че мнооого други БМВ-та , със същите показатели по таблото си карат ли карат.И маркучите им отдолу са с по- ниска температура.И си карат.
    Нищо му няма на мотора.Младежа се шашка и .., те така.
    И си бърка , щот си е неговата и си пита , квот не знае...Па сме възпитани и го питА : е къф е проблема
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  11. #11
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,424
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Малък проблем

    Аз ли нещо не схванАх, ама какъв е проблема ?!
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  12. #12
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,418
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Малък проблем

    Наистина-какъв е проблема?

    Вече започвам да разбирам защо като отвориш капака над двигателя-отдолу се показва друг-капака НА двигателя...
    Има ли желание-има и начин!

  13. #13
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,158
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Малък проблем

    Цитат Мнение на Джоу (x3mrjoe) Преглед на публикациите
    Аз ли нещо не схванАх, ама какъв е проблема ?!
    Специално за Вас-не се загрява ( по критерии на пусналия темата) долният маркуч
    Колеги , престанете , в технически форум да споделяте кво чувствате , пипайки!
    Не се бъзикам.
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  14. #14
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,424
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Малък проблем

    Цитат Мнение на jeko47 Преглед на публикациите
    Специално за Вас-не се загрява ( по критерии на пусналия темата) долният маркуч
    Колеги , престанете , в технически форум да споделяте кво чувствате , пипайки!
    Не се бъзикам.
    Е, кво му пука, че долния маркуч на пипане му е студен, и не е удървен, като вътре му духа топло ?!
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  15. #15
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    София
    Публикации
    229
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Малък проблем

    Според мен няма проблем, напротив нормано е да има разлика в температурата на охладителната течност на входа и на изхода на радиатора. В крайна сметка това му е работата - да охлади максимално антифриза преди да се завърти обратно.
    Не мога да приема за нормално, обаче ако при напълно загрял до работна температура двигател на входа на радиатора да постъпва антифриз с температура на двигателя, а на изхода температурата да е на околната среда "дори и да карам колата след като спра долния маркуч е студен".
    Не знам с каква скорост се завъртат напълно около 11 л. антифриз през питата на радиатора (какъв е дебита на водната помпа), но колкото и да е ефективно топлоотдаването на радиатора (материал, сечение, площ, принудително обдухване - вентилатор/и и т.н.) не вярвам да е възможно това, още повече през зимата.

  16. #16
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Малък проблем

    Точно през зимата е най-вероятно да стане така.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  17. #17
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Враца , преживява до Намюр
    Публикации
    2,158
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Малък проблем

    Цитат Мнение на Джоу (x3mrjoe) Преглед на публикациите
    Е, кво му пука, че долния маркуч на пипане му е студен, и не е удървен, като вътре му духа топло ?!
    Ники , имам си го в мен , дремещо.И отвътре напъва , та нема удържане , като се формулира такава тема.
    За майтапенето става дума.Шот ф тоа форум си се майтапиме - Автора , автора -земи мери еднаж колко градуса е на изхода ( кеф ти по Целзий , кеф по Фаренхайт).Пипа...Па и БМВ.Хайде холан.
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

  18. #18
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    София
    Публикации
    229
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Малък проблем

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Точно през зимата е най-вероятно да стане така.
    Може и така да е. Нямам лични наблюдения, въпреки че мога и да го проверя (някой ден) ...
    Това което не ми се вързва е, че като се има предвид, че при BMW а и не само, почти винаги нежду кондензатора на климатика и радиатора на охладителната система е задръстено с боклуци а и самия радиатор е наблъскан с боклук външно между ламелите, дори и при изправна охладителна система и проходим радиатор да е възможно да се охлади антифриза до температура на околната среда.

    Пак да повторя - не съм мерил тези температури и не претендирам за точност, но относно възможните неизправности по охладителната система при BMW и възможните причини говоря в голяма степен от собствен опит.

  19. #19
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    4,424
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Малък проблем

    Цитат Мнение на jeko47 Преглед на публикациите
    Ники , имам си го в мен , дремещо.И отвътре напъва , та нема удържане , като се формулира такава тема.
    За майтапенето става дума.Шот ф тоа форум си се майтапиме - Автора , автора -земи мери еднаж колко градуса е на изхода ( кеф ти по Целзий , кеф по Фаренхайт).Пипа...Па и БМВ.Хайде холан.
    Е, майтапиме се, щото в темата "Имам проблем в дясното колело" има повече проблем, отколкото в тази.

    Тука колегата е притеснен, че няма проблем, или поне на мен така ми изглежда отстрани.

    ... но може и да е основателно, BMW е все пак.

    Цитат Мнение на tsb_bg Преглед на публикациите
    Може и така да е. Нямам лични наблюдения, въпреки че мога и да го проверя (някой ден) ...
    Това което не ми се вързва е, че като се има предвид, че при BMW а и не само, почти винаги нежду кондензатора на климатика и радиатора на охладителната система е задръстено с боклуци а и самия радиатор е наблъскан с боклук външно между ламелите, дори и при изправна охладителна система и проходим радиатор да е възможно да се охлади антифриза до температура на околната среда.

    Пак да повторя - не съм мерил тези температури и не претендирам за точност, но относно възможните неизправности по охладителната система при BMW и възможните причини говоря в голяма степен от собствен опит.
    Така е, и не само.

    Преди две лета, за няколко месеца, бях изпаднал в размисъл защо джипа загрява като карам по-дълго назад и на горски баир, и то само понякога ?!
    Разбира се, опитвах се да измия радиатора на място, без да го свалям.

    Познати подържат 15-на Ниви, които се разхождат в/у луколиовския нафтопровод, и се чудех защо един път в месеца им сваляха радиаторите за профилактика ?

    Като ми отговориха, взех един шиш и извадих бая топки от косми и трева, които бяха набити м/у водният и климатичен радиатор, в частта с/у виското.
    И понеже "китайската" ми джипка е тъпа, на една трета от радиатора са сложили и електрически вентилатор, та се оказа, че цяло лято съм си карал само на нея, и даже няколко пъти, само тогава, се включи и той.

    След този случай си почистих радиатора и със спрей за климатични такива, защото нямам пряк достъп за миене, а не ми се разглобяват решетки и други пластмаси на някоя автомивка,
    и след две години е време да повторя процедурата профилактично.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->31"AT

  20. #20
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Малък проблем

    Ефектът от задръстването на радиатора отвън е че долният маркуч става горещ, а не студен.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Малък проблем с мотора
    От ivan jelqzkov във форум Технически дискусии
    Отговори: 2
    Последно мнение: 07-03-16, 11:32
  2. Малък проблем с уредите
    От lubomv във форум Автомобили 4x4
    Отговори: 4
    Последно мнение: 10-03-11, 11:38
  3. Мальк проблем
    От viktor 123 във форум JEEP
    Отговори: 5
    Последно мнение: 17-08-10, 21:31
  4. Малък проблем с волана при 4х4
    От hristota във форум JEEP
    Отговори: 24
    Последно мнение: 30-12-07, 21:14
  5. Малък проблем, май?
    От hristota във форум JEEP
    Отговори: 43
    Последно мнение: 07-12-07, 13:27

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •