Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Паджерото загря

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Паджерото загря

    Здравейте, колеги! На рождения ми ден (днешна дата), почти всяка година имам премеждия с джипа. Повечето вече не ги помня. И по обичай, и тази година не се разминах без тези премеждия. Реших да видя баба ми на село, което е малко след Ветрино, казва се Ягнило. Тръгвам от Варна в посока Ягнило. Като се качих на магистралата, не след дълго време стрелката за температурата на водата започна да се качва над средата. Моментално спрях. Само да вмъкна, че откакто имам Паджерото (декември 2009 г.) до днес, стрелката стоя закована за средата, когато си загрее нормално. И да продължа. Спирам в аварийната лента, отново е хвърлило антифриз през отдушника на разширителния съд. Продължавам да карам, обаче този път с голямо внимание. Не вдигам повече от 70-80 км/ч. През цялото време бях пуснал парното да духа на максимум, за да охлажда. Без значение, дали се движа бавно или бързо, стрелката пак си беше над средата. Стоях известно време при баба ми и реших да си тръгвам към Варна. Тръгнах и след 1 км. спрях, за да видя какво е състоянието на антифриза в системата. Налях един литър антифриз и нивото се качи до толкова, че да покрие тръбичките в радиатора. Докато доливах, двигателят беше запален. Забравих да спомена, че по път за село, когато бях спрял на магистралата и отворих капачката бавно, от радиатора излизаше бял пушак. Двигателят беше загасен от няколко минути. Предполагам, че е било заради високата температура. И отново да се върна на момента, в който след тръгване от село спирам да долея антифриз. Както казах, доливах го на запален двигател. Форсирах малко с ръка, за да обезвъздуши системата, колкото може. Тръгвам и стрелката закова средата. Викам си явно е имало въздух и си карам с 80-90 на извънградски път. От Ветрино се качвам на магистралата и правя тест, като теста е скоростомера да не пада под 100 км/ч. На моменти е стигало и 120 км/ч. На равен път няма проблеми, обаче на девненския баир видя зора и започна да вдига стрелката. Викам явно няма да стане само с обезвъздушаване. Отново пуснах парното. Общо взето само на баирите се вдигаше стрелката, през другото време стоеше по средата. Влязох в града и от време на време се качва малко нагоре, после пак до средата. Не мога да й хвана спатиите на тази стрелка. Както и да е. В главата ми се въртят решения за проблема и единственото свястно, което ми се вижда, е смяната на радиатора на охладителната система. Отидох при един познат майстор и в общи линии и той ми каза същото. Сега идва дилемата. Пред около 2 години, както бях писал в една друга тема за радиаторчето на парното, бях доливал какви ли не химии за прочистване на системата. След това, в продължение на тези две години, десетки литри антифриз заминаха поради една или друга причина - смяна на термостат, смяна на маркуча от радиатора към термостата и всякакви такива неща през различен интервал от време. В общи линии, десетки литри антифриз заминаха. Та дилемата ми е следната: решил съм да купя радиатор за охладителната система. След като го сложа, не искам да връщам стария антифриз, ще взема нов. Как, според вас, най-добре да почистя всички пътища, които са в двигателя? Маркучите, които са като свръзки, да ги свалям ли и да ги почиствам, тъй като са на няма и 1-2 години? Мисля си да разкача радиатора, да отида в магазина с него и да взема новия. След това мисля маркучите да ги сваля и да ги почистя по някакъв начин. Отворен съм за предложения за почистване на маркучите. Само с вода или по друг начин? Също така пътищата за охладителната течност в дигателя как да ги почистя? Като цяло давайте идеи. Радиатора, лично при мен не е сменян от 7 години и май му дойде времето, но все пак си кажете и вие вашето мнение. Благодаря!

  • #2
    От: Паджерото загря

    А виското работи ли?
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      От: Паджерото загря

      Нямам представа. Знам само, че перката вътри заедно с работата на двигателя. Вече, какви са й оборотите и дали с увеличаване на оборотите на двигателя, и перката се върти с по-високи обороти, не съм обръщал внимание.

      Коментар


      • #4
        От: Паджерото загря

        Аз лично бих започнал от него.
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #5
          От: Паджерото загря

          А след прибирането ти във Варна провери ли на изстинал мотор, какво е нивото на антифриза в радиатора?
          Аз не бих бързал с нищо, докато не диагностицирам точно проблема. Че това с липсата на антифриз, не звучи никак добре.
          Дори да имаш проблеми с виското или с радиатора, при затворена с-ма и стрелка на температурата "над средата", не може да се появи толкова много въздух в с-мата.
          Този въздух означава само едно - разхерметизирана с-ма. Причините може да са - някое съединение, капачка на радиатора, или най-лошото - гарнитура (глава).

          Огледай за течове. Имай предвид, че понякога течовете са такива, че на студен мотор, без налягане в с-мата не можеш въобще да ги забележиш. Стават по-сериозни, като загрее двигателя и се създаде налягането в охл. с-ма, но пък тогава антифриза бързо се изпарява и отново трудно се забелязват. Гледай за следи от изпарен антифриз.

          Провери си капачката или направо я смени. Дори да не е от нея няма да сбъркаш, а и е десетина лева. Виж и онова маркуче, което е хванато за капачката на разширителя и слиза до дъното му. Не знам колко хора осъзнават колко е важно това маркучЕ. На мен ми се е случвало да падне от капачката, вътре в разширителя и антифриза при изстиване на двигателя не може да се връща в радиатора. Вместо него, там спокойно си се "настанява" същия обем въздух.

          За да съм спокоен, аз бих започнал всякакви проверки с това да изключа изгоряла гарнитура или спукана глава. На хубаво загрял двигател с напълно отворен термостат, отвори РАЗШИРИТЕЛЯ и гледай точно това маркуче, за което ти пиша по-нагоре да е потопено в течността и дай газ. Забълбука ли антифриза - работата не е добре...

          Коментар


          • #6
            От: Паджерото загря

            То ако е гарнитура или глава,ще надува маркучите.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • #7
              От: Паджерото загря

              В момента съм при джипа. Двигателя беше топъл, почти горещ, а радиатора направо студен. Запалих двигателя, налях антифриз и форсирах двигателя. Обикновено като го форсирам на отворена капачка, антифриза започва да си покачва нивото в радиатора. Сега това го няма. След 2-3 минути работа, двигателя започва да става горещ, а радиатора си остава студен. Мирише ми И на водна помпа. Иначе перката май е свързана към водната помпа и с увеличаване на оборотите, перката увеличава своите. Та така като гледам, май отива на смяна на водна помпа и радиатор. Иначе за момента няма признаци за спукана глава или гарнитура на главата.

              Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

              Коментар


              • #8
                От: Паджерото загря

                А термостат?
                Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                Коментар


                • #9
                  От: Паджерото загря

                  Пак ли долива антифриз и колко?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Паджерото загря

                    Да, пак доливах антифриз. Два пъти по литър. Термостата е сменян тази година, пролет/лято. На отиване за село вдигаше нивото на антифриза, а сега антифриза си стои непокътнат.

                    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

                    Коментар


                    • #11
                      От: Паджерото загря

                      Къде стои? В разширителя ли?
                      Прочети внимателно какво съм ти написал по-нагоре - въздух в с-мата не може да се появи ту ко така!!! Само ще си дадеш парите за нов радиатор (не че е лошо да имаш, де).

                      Коментар


                      • #12
                        От: Паджерото загря

                        Периодично си следя нивото на антифриза и няма загуба, стои си на едно и също ниво, до днес. Не виждам как месеци наред нивото на антифриза ще е едно и също и в един момент да влезе адски много въздух. Според мен въздухът е влязал, заради загубата на антифриз, която загуба се е появила заради водната помпа. Аз си го обяснявам по следния начин. При нормална работа водната помпа върти антифриза и охлажда течността, която същевременно охлажда и двигателя, течността отново се затопля и след това се охлажда отново от радиатора и т.н. Течността в двигателя се задвижва с помощта на водната помпа. Когато водната помпа спре да се върти, течността не циркулира, поради което в двигателя температурата на двигателя бързо се покачва, образува се налягане и излиза през капачката. От там в разширителбия съд, а от там през отдушника. И тъй като охладителната система не работи във вакуум, след загубата на антифриза, на негово място се появява въздух. Всичко това са мои размисли в момента, не искам да си налагам мнението. Ако греша, моля да ме поправите.

                        Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

                        Коментар


                        • #13
                          От: Паджерото загря

                          Провери си шайбата на коляновия вал. Погледни дали ремъците при работа на двигателя не се клатят много. Ако се клатят - шайбата е със скъсан тампон (около 100лв) Ако е това то водната помпа се върти по бавно и затова загрява. С поздрав Борето

                          Коментар


                          • #14
                            От: Паджерото загря

                            Това с клатенето на ремъците става ако имаш демпферна шайба.Според мен проблема е или термостат или капачка!
                            Константин Вълчанов.0888313247

                            Коментар


                            • #15
                              От: Паджерото загря

                              Термостата и капачката са сменяни преди няколко месеца, когато си мислих, че имам издухана гарнитура или пукната глава. Първо смених термостата, а след това и капачката и проблемът се оправи. Утре ще погледна ремъците, но не видях нищо фрапиращо в тяхната работа.

                              Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X