Резултати 1 до 6 от 6

Тема: Проблем в мотора или ?

  1. #1
    Регистрация
    Oct 2015
    Публикации
    51
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране Проблем в мотора или ?

    Здравейте колеги да ви питам от 3-4 месеца насам гледам,че лампата на маслото взе да ми гасне бавно някъде около 3-4 след старт мотора ми е М52Б25ТУ двоен ванос.Това нещо се случи след като ревизирах ваносите и сега при всяко палене ваносите изхъркват и вече като се напълнят с маслото за тези 3-4 сек лампата гасне това нормално ли е или да отваряме мотора? Самия мотор работи много гладко без проблем,не харчи масло ,няма излишни шумове ,но самата лампа ме дразни,че гасне с закъснение .Маслото е на Мобил 10в40 масления филтър е МАНН

  2. #2
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,264
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Проблем в мотора или ?

    На леките коли това обикновено се оправя със смяна на филтъра, ама не знам на вашите има ли в него възвратен клапан.

    Все едно, възвратен клапан има някъде. Той изпуска.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  3. #3
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    София
    Публикации
    228
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Проблем в мотора или ?

    Какво имаш предвид под "ревизия"? Смянана на О-пръстени, соленоид, маркучи ... как е зацепен с инструмент за заключване на валовете или "на око"
    По мое мнение проблемите с ваноса са много редки и са предимно поради втвърдяване на О-пръстените от продължителен престой без да се пали двигателя, или прегряване, но там тези проблеми са съпроводени от доста по-сериозни и видими проблеми по главата, че и по блока понякога.
    Най сериозните проблеми идват след "ревизия" от неправилно поставяне на О-пръстените (особено при студено време когато трябва да се предварително да се затоплятв гореща вода) или неправилно зацепване на управлението на валовете.

    Според мен проблема си е в мазилната система:

    1. При читав двигател М52В-- и М54БВ-- правилното масло особено за студен старт е 5W30 (лично мое мнение) ... още повече както казваш двигателя е читав и не харчи масло.
    2. Ясен според мен правилно те е насочил към възвратния клапан, а аз бих проверил и датчика за налягането на маслото (дали гаси правилно лампата)

  4. #4
    Регистрация
    Oct 2015
    Публикации
    51
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране От: Проблем в мотора или ?

    Ваносите са зацепени от кадърен майстор с инструмента за двойния ванос не е на око.О-пръстените са смененни мотора,не е прегряван откакто е при мен колата,а самия мотор си работи съвсем нормално без проблем.Питането ми е може ли да карам така и има ли някаква опастност за мотора по този начин?

  5. #5
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    София
    Публикации
    228
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Проблем в мотора или ?

    Това което се опитах да обясня в предишния пост е, че според мен гасненето на лампата за маслото със закъснение от 3-4 сек. е по-скоро съвпадение от колкото следствие от ремонта на ваноса. От друга страна не би трябвало да има шум при първоначално стартиране на двигателя.

    Когато управлението (соленоидите) на ваноса не работи, двата вала се задържат в крайните си позиции от налягането на маслото.
    За около 50 оборота или 2-5 сек. ECU-то започва да управлява ваносите (чрез соленоидите) според данните от сензорите на валовете и още куп данни от дебитомера за въздуха, температурата на входящия въздух, температурата на двигателя и т.н. В авариен режим се изключват соленоидите и валовете св връщат в първоначалното си положение.

    Това показва, че ако първите 3-4 секунди след стартиране на двигателя не е достигнато работното налягане на маслото валовете не са позиционирани правилно и ECU-то не може да ги управлява правилно. Може би това е причина за шума при стартиране. От друга страна ниското налягане на маслото при старт (особено при студен старт) би трябвало да се отрази и на работата на маслените повдигачи (тракане) на клапаните в началото!

    Аз бих проверил отново възвратен клапан, датчик за налягане на маслото, соленоидите на ваносите, а дори и маркучите.
    Пак бих напомнил за вискозитета/качеството на маслото (менте напр.) запушен маслен филтър и възможни на пръв поглед елементарни причини.

  6. #6
    Регистрация
    Oct 2015
    Публикации
    51
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране От: Проблем в мотора или ?

    Мерси колега ще сменя маслото ще сложа 5в40 и ще видя.До сега,не съм чул тракащи повдигачи или клапани ,а аз съм чувал как шуми повдигач или клапани и такъв шум при палене,не съм чул.Къде се намира този възвратния клапан и датчика за маслото да го проверя и него.

Сходни теми

  1. Проблем с мотора на Vitara V6
    От Stany във форум SUZUKI
    Отговори: 6
    Последно мнение: 12-09-14, 13:59
  2. Проблем с мотора
    От dimitrovceci във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 7
    Последно мнение: 02-03-14, 17:57
  3. Проблем с мотора
    От 4i4o mi във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 1
    Последно мнение: 15-05-13, 07:58
  4. Проблем с мотора
    От rdlegy във форум 2-Тактови
    Отговори: 6
    Последно мнение: 07-04-13, 10:54
  5. Витара V6 '97г. проблем с мотора
    От Павел Павлов във форум SUZUKI
    Отговори: 29
    Последно мнение: 21-09-12, 16:38

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •