Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 44

Тема: Моето Discovery 1 / 300tdi

  1. #1
    Регистрация
    Mar 2016
    Място
    София
    Публикации
    14
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Моето Discovery 1 / 300tdi

    Здравейте колеги!
    Преди близо два месеца се сдобих с мечтания от мен джип за лов. Повече от 6 години съм се возил при всякакви условия в 3 такива машини и съм впечатлен от преживяното. Разбира се, лично съм ги карал също. 2 бензинови и един дизелов. Благодарен съм на приятелите ми, които ме учат на лов и ми дадоха възможност да имам опит в това. Та така.. се запалих и реших и аз да имам тази мечта - Land Rover Discovery 1/ 300tdi.
    Моя е внос от Италия. 1998 г. Изглеждаше свеж за своите 250 000. Предполагам, че бяха асвалтови и доста повече. Кондицията на купето му беше добра, без ръжди. Като изключим чукането в двигателя, нищо друго не ме притесни при покупката. За този проблем, ще напиша малко по – натам в темата.
    Име:  Rover_03.jpg
Прегледи: 1154
Размер:  271.9 Кб
    След като ме върнаха от КАТ, първо заради проблем със софтуера им, а после за липса на фигуриращите в талона 6+1 места.. и 20 дневната разправия със закупуването на седалки, монтирането им с колани и т.н., успях да мина през „канала”. Така стигнах до задължителното обслужване на двигателя с нови ролки, ремъци, водна помпа, масла и антифриз.
    Странното чукане обаче остана и след това..
    Изчетох каквото можах от форума и до каквото имах достъп. Благодарен съм за информацията, която получих! /Браво на колегите, които споделят инфо и снимки!/
    При смяната на ремъците и чорбите измерих и компресията. При 4 изгорели свещи, двигателя беше бетон! Регулирахме и клапаните. Чукането не спираше..
    Звукът се чуваше от вакуум помпата. Никой – никъде не споменаваше за „чукане” от там. Тя не беше омаслена. Алтернативните прогнози бяха доста по – неприятни и започнах да изключвам възможностите една по една. За щастие имам технически много грамотен кум, които се отзова да помогне. Той махна помпата, за да сме сигурни, че от там идва този неприятен звук. Изрязахме гарнитура и я завинтихме на отвора за помпата.
    Това беше!
    Чак сега чух звука на двигателя.
    Не намерихме подробно инфо как се разглабя помпата и колко трябва да е ходът на буталото й.. та се наложи да мерим и импровизираме. Решихме, че износването е в рамките на милиметър и тази хлабина е причина за тропането. За да го компенсираме, мислихме да сложим по – тънка гарнитура, но ефектът щеше да е слаб – едва 0,2 мм. За това махнахме гарнитурата и намазахме тънко със силикон. Това естествено е временно "побългарено" решение. Корпусът на помпата е здрав и за това търся комплект за обслужване.
    Моля, който може да даде инфо от къде да закупя такъв!
    Ето малко снимки /вижда се как сме махнали нитовете/:
    Име:  Rover_01.jpg
Прегледи: 1143
Размер:  87.1 Кб
    Другия проблем, който срещнах при обслужването е разбит лагер на перката. Това заедно с капака. Видях, че и друг колега е се е борил на тая тема. Ако някой знае от къде и на каква цена мога да се сдобия с такъв капак и лагер.. ще съм благодарен! Прилагам снимки:
    Име:  Rover_02.jpg
Прегледи: 1144
Размер:  201.2 Кб
    Поздравявам всички собственици и фенове на марката!

  2. #2
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Варна
    Публикации
    1,128
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Здравейте,
    Цял капа от Англия може да се поръча, но цената е доста неприятна. Тук колега успя да го избие лагера да го отвори, почисти, гресира и затвори и до сега проблеми не е имал
    Land Rover Defender 110SW 300tdi

  3. #3
    Регистрация
    Apr 2009
    Място
    София
    Публикации
    3,215
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Добре дошъл!
    Лагера на виското го продават Джон Диир - около 53 кинта беше, всякакви други алтернативи се водят "спряни от производство". Процеса е описан тук: http://www.offroad-bulgaria.com/show...ight=john+deer
    Има тънкости по махането, особенно на металният пръстен отпред (който държи виското и шайбата), тъй че ако не сте съвсем сигурни - питайте...
    Нов капак струва между 100 и 170 пауда. Нова вакуум помпа - между 45 и 85 паунда (вапко).

    p.p. http://w3.externet.hu/~nbarna/repair...gy%20csere.htm
    Последно редактиран от PinMaster ; 06-06-16 в 10:37
    Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

  4. #4
    Регистрация
    Mar 2016
    Място
    София
    Публикации
    14
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Благодаря за бързия и компетентен отговор! Благодаря и за линковете!
    Ще споделя как се развиват нещата и ще питам за неясните моменти.
    Поздрав!

  5. #5
    Регистрация
    Mar 2016
    Място
    София
    Публикации
    14
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Здравейте колеги!

    Почти година измина, от както взех моето Диско. 15 000 километра изминахме с машината във взаимно опознаване. За сега без засечка в отношенията. Ако не бях записвал километрите на хартия, сам нямаше да повярвам кога съм ги минал /не ползвам джипа за ежедневните нужди/. По принцип Диското го взех основно за лов и поради тази причина реших да променя някои неща по него. Помогнаха приятели със съвети, опит, както и за вноса на части от Англия. Информацията, която черпя от форума също е много ценна и съм благодарен на колегите, които споделят знанията си тук. Ето една снимка за илюстрация на промените:
    Име:  Discovery_16c.jpg
Прегледи: 888
Размер:  739.4 Кб
    Огромна благодарност на Данко, който ме изтърпя /и продължава да го прави/, за всичките ми капризи по монтажа и поддръжката!
    Това е телефона му, в случай, че някой търси свестен сервиз - 0879170917 /намира се в Люлин/.

    Ето това направих /извън стандартните консумативи/:

    • 2 инча лифт кит
    • джанти с отрицателен офсет -25 /плюс гайки/
    • смених гумите с гуми STT PRO 245/75 (направих и така наречения "camel cut")
    • броня "shadow"
    • защити на кормилната щанга и диф.
    • безцветни мигачи, шнорхел и светлинки разни.. ма май само за снимки и душевен кеф /по тази причина оправих подлакътника и волана, че не можех да ги гледам така оръфани/
    • Лебедка Superwinch Talon 12,5, за която съм благодарен на Денислав от Powerwinch. Много любезен, отзивчив и коректен човек!
    • Взел съм и уширители, че ме сърби да сложа 265/75.


    Тук идва и въпросът, който ме мъчи – при 265/75, само рязането на калниците достатъчно ли е за да не опира? Ще трябва ли да сложа подложки под пружините? До колкото знам, ако това се наложи ще трябва да правя още един куп гимнастики отдолу. Ще съм благодарен ако споделите опит на темата.

    Поздрави на всички фенове на марката!

    Име:  Discovery_16d.jpg
Прегледи: 882
Размер:  615.2 Кб

  6. #6
    Регистрация
    Oct 2005
    Място
    София
    Публикации
    2,815
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Браво, колега.Добра работа и добър избор. Имам такова муле от 11 години. Водя го на лов / 9 души с 1 прасе и 2 кучета. Като Газ-ка. И до сега е живо. При най-големите студове си палеше като лятно време. Преди с него си карах децата, стока, строителни материали. От 3-4 години решавам да го продавам, но сърце не ми дава. Стои като паметник на паркинга от 2-3 години. Смених му цялото купе, защото беше австрийски гнилоч, но иначе - нищо лично. Не се оплаква и не се предава. Ленд Ровър иска отношение. Ако го гледаш и той ще те гледа. Успех!
    Днес за жалост продадох старото муле. Утехата е, че отива при ловец.

  7. #7
    Регистрация
    Apr 2009
    Място
    София
    Публикации
    3,215
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Капака на барчето къде го оправи - където оправи волана ли?
    Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

  8. #8
    Регистрация
    Dec 2011
    Място
    Пловдив
    Публикации
    761
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Цитат Мнение на Zlatan Rangelov Преглед на публикациите
    Тук идва и въпросът, който ме мъчи – при 265/75, само рязането на калниците достатъчно ли е за да не опира? Ще трябва ли да сложа подложки под пружините? До колкото знам, ако това се наложи ще трябва да правя още един куп гимнастики отдолу. Ще съм благодарен ако споделите опит на темата.
    Здравей колега,

    Подложките под пружините нямат директно отношение към побирането на по-големи гуми. Гумите опират или не при максимални счекнат мост - от едната страна моста увисва на амортисьора, от другата опира на бъмпстопа - позиция на пълно окантарване. Слагането на подложки само променя работната точка на окачването, не двете крайни позиции - сгъната и разгъната.

    Ако си отрязал достатъчно (според мен по снимките не си) няма да имаш проблем с 265/75. Ако не искаш да режеш повече можеш да сложиш по-високи бъмпстопове, но те СЕРИОЗНО ОГРАНИЧАВАТ ХОДА НА МОСТА - към 4-5 см., а тук борбата е за всеки сантиметър. Третия вариант е бодилифт, но за диското това не е приемлива алтернатива според мен.

    Рязане му е майката.

  9. #9
    Аватара на Yaro
    Yaro е офлайн Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    Sofia, Bulgaria
    Публикации
    6,245
    Точки (при гласуване)
    40

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Цитат Мнение на PinMaster Преглед на публикациите
    Капака на барчето къде го оправи - където оправи волана ли?
    А къде е оправен и волана? (както и капака де)

    Поздравления за старанията по джипа, харесвам такова отношение.

  10. #10
    Регистрация
    Jun 2013
    Място
    София
    Публикации
    27
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Чудесна работа. Адмирации за вложените време, труд и желание.
    Ако може и малко инфо. След повдигането задния кардан променя ли го?

  11. #11
    Аватара на sonda
    sonda е офлайн
    Дани Обретенов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,524
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Браво Златане, чудесна машина си спретнал, Евала за мерака, със здраве да го караш и да те слуша
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

  12. #12
    Регистрация
    Mar 2016
    Място
    София
    Публикации
    14
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    c_gul, благодаря! Да продължава да те слуша машината и с много слука да я пълниш!

    PinMaster, още веднъж благодарности за информацията за лагера!
    Yaro, PinMaster, волана и подлакътника ги правих в Горубляне при едни момчета, които за ден свършиха работа.
    Мислех за кожа, но като знам, че отдолу е оръфан ще ме "яде" отвътре. Кефа излезе около 130 лева за двете неща.
    Дават 2 години гаранция, но казват, че издържа доста повече. Това е адреса на фирмата:
    http://avtointerior.com/contacts.html

    Стъклата ги затъмних наблизо, където също работят добре и в срок. 300 лева и 5 часа работа:
    http://bulfolio.com/

    Божо72, благодаря! Не, не съм променял нищо друго. Искам да направя консервативни промени. В смисъл на такива, които са "безпроблемни", до колкото е възможно.
    Идеята е лов, а не нещо екстремно. Ако мога - заобикалям трудните места. Окачването е 2", TF116. Не е нещо особено.

    P2P, благодаря за разяснението!
    Да, не съм рязал, но ще го направя. За това съм взел арките. Въпросът е достатъчна ли ще е само тази интервенция за размера 265/75?
    При сегашния размер опираше отзад и резнах там. Самото рязане не ме притеснява, но искам да е направено качествено. Само в темата на PETER PETRAKIEV видях нещо, което изглежда добре.
    Иначе в нета видях един куп малоумници с флексове..

    sonda, благодаря!

  13. #13
    Аватара на PETER PETRAKIEV
    PETER PETRAKIEV е офлайн Супер Модератор | ОС || +ПЛ || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    Белово
    Публикации
    3,581
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Цитат Мнение на Zlatan Rangelov Преглед на публикациите
    Да, не съм рязал, но ще го направя. За това съм взел арките. Въпросът е достатъчна ли ще е само тази интервенция за размера 265/75?
    Ще ти е достатъчно мястото с рязането, и монтажа на арките.
    Виж тези таблици:
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...84#post1653084
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...402#post442402

    Най -"такъв" момент, е рязането и "затварането" на задната врата.
    Аз съм с 235х85х16 + фланци + минусови джанти:
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...16#post2136116
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...14#post3122114
    След това правиш това:
    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=153711

    Успех, и повечко снимки от процесите!
    Land Rover Discovery:
    - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
    Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

  14. #14
    Регистрация
    Feb 2012
    Място
    София
    Публикации
    262
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    http://files.offroad-bulgaria.com/bestbg/koja/Здравейте,
    Малко извън темата, но пък в отговор но може да е полезно.

    Тези дни хванах и направих опит да си възстановя кожата. Знам че тук в темата е показан друг волан(не кожен) и барчето също не е кожа, но фирмата от която купих препаратите мисля че продават препарати за всеки ентусиаст. Аз реших да пробвам на кожата какво ще направя. Мисля че се получи сполучливо. Твърдят че държало с години. Аз реших да си купя препаратите пък каквото стане. Иначе и те предлагат реновиране.

    Ето няколко снимки:

    Име:  predi_Sled.jpg
Прегледи: 770
Размер:  291.9 Кб

    Име:  IMG_1239.jpg
Прегледи: 774
Размер:  896.1 Кб


    Име:  IMG_1241.jpg
Прегледи: 775
Размер:  650.1 Кб

    Име:  IMG_1242.jpg
Прегледи: 771
Размер:  831.5 Кб

    Име:  IMG_1243.jpg
Прегледи: 770
Размер:  459.4 Кб


    Повече снимки има в директорията ми ако някой има интерес:

    цък тук

    Обаче мисля че PETER PETRAKIEV е спец по кожата след като съм му гледал изделията
    Прикачени картинки Прикачени картинки  
    LR Discovery 300Tdi 1996
    Subaru Outback 2.5 1998
    Subaru Legacy 2.2GX 1995 - продадено ;(

  15. #15
    Регистрация
    Dec 2011
    Място
    Пловдив
    Публикации
    761
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Не мога да повярвяам, че това са същите седалки. Резултата е впечатляващ. Дай някакво инфо за използваната химия.

  16. #16
    Регистрация
    Apr 2009
    Място
    София
    Публикации
    3,215
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Да, ако може и инфо дали после тази химия не ти остава по баджаците като се изпотиш лятос
    Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

  17. #17
    Регистрация
    Oct 2005
    Място
    София
    Публикации
    2,815
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Каква е тази чудодейна химия??

    Цитат Мнение на PinMaster Преглед на публикациите
    Да, ако може и инфо дали после тази химия не ти остава по баджаците като се изпотиш лятос
    Много удачен въпрос в днешния снежен ден. Предполагам производителят е помислил.
    Днес за жалост продадох старото муле. Утехата е, че отива при ловец.

  18. #18
    Аватара на Yaro
    Yaro е офлайн Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    Sofia, Bulgaria
    Публикации
    6,245
    Точки (при гласуване)
    40

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Цитат Мнение на PinMaster Преглед на публикациите
    Да, ако може и инфо дали после тази химия не ти остава по баджаците като се изпотиш лятос
    Масо, какво пък, ще си лъмбър младеж с гладки крака ;-) Но задължително да си пуснеш брада и бретон, иначе не

  19. #19
    Регистрация
    Apr 2009
    Място
    София
    Публикации
    3,215
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Цитат Мнение на Yaro Преглед на публикациите
    Масо, какво пък, ще си лъмбър младеж с гладки крака ;-) Но задължително да си пуснеш брада и бретон, иначе не
    Брадата не ми отива на шкембето, а бретона свърши преди десетилетие... Който и да е тоя ламбър - няма място в моето жип
    Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

  20. #20
    Регистрация
    Feb 2012
    Място
    София
    Публикации
    262
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Моето Discovery 1 / 300tdi

    Отидох при хората от LeatherClinic .... Представители на FurnitureClinic.co.uk

    Показаха ми как стават нещата, обясниха ми как да го направя и започна голямото търкане и почистване. За 3 дни се справих с всичко.

    Купих комплекта за целият салон (185лв ) + филер за пукнатини - 18лв (май беше) + едно специално флаконче което пени препаратите много добре (8лв) + комплекта за почистване и омекотяване на кожа (който беше по Великден 39лв сега е 46лв).

    Отначало мислех само една седалка да правя, но ми показаха че и лака на задната седалка ми е паднал и от там кожата е просмукала боклуци и гадости. След почистване се вижда ефекта как изсветлява, но пада и част от боята. Минава се със специален обезмаслител и още няколко процедури за заздравяване -> грунд -> боя -> лак... 24ч съхне ... и сега чакам да минат 7 дни да обработя с последен препарат.

    На тази снимка се вижда каква седалка ми показаха и отстрани е боядисвана с различни цветове и се вижда кожата каква е станала.

    Име:  IMG_1193.jpg
Прегледи: 712
Размер:  498.3 Кб

    Хората са много отзивчиви. В петък-събота 14-15.04.2016 ми отговаряха и помагаха на въпроси по телефона. Намират се в Драгалевци и ако Ви се занимава дават достатъчно съвети Иначе оставя се садалката при тях и я правят (казаха 120лв на седло) и 30-40 на детайл (под лакатник-кора).

    и както те ми казаха след като купих препаратите - Приятно забавление




    П.П. За баджаците мога да споделя лятото, но твърдението е че няма Аз рискувах, защото ме дразнеше.
    LR Discovery 300Tdi 1996
    Subaru Outback 2.5 1998
    Subaru Legacy 2.2GX 1995 - продадено ;(

Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Продавам: LR Discovery 300tdi '96 на части!
    От bubi във форум Архив
    Отговори: 74
    Последно мнение: 13-10-14, 18:32
  2. Продавам: Discovery 300Tdi '98
    От monkata във форум Архив
    Отговори: 5
    Последно мнение: 11-09-13, 11:45
  3. Discovery 300Tdi ili Discovery Td5, каква е разликата и кое повече си заслужава?
    От minister_of_sound във форум Сравнения и тестове между марки, модели и функционалност
    Отговори: 0
    Последно мнение: 25-03-08, 00:16
  4. Здравейте - Discovery 1 300Tdi
    От gele във форум LAND ROVER
    Отговори: 10
    Последно мнение: 15-02-08, 13:28

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •