Резултати 1 до 14 от 14

Тема: 4x4 при BMW

  1. #1
    Регистрация
    Jun 2016
    Публикации
    7
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране 4x4 при BMW

    Здравейте, нов съм във форума и се извинявам, ако съм пуснал темата в грешния раздел.
    Искам да попитам за принципа на работа при 4х4 системата на БМВ.
    Сега някои колеги може да кажат да пусна темата в БМВ форум, но там не бих пуснал подобна тема по обясними причини.
    Трябва да уточня, че не говоря за прословутата Ексдрайв(Xdrive).

    През 2000 година БМВ пуска 4х4 на x5 и 3 серия е46. В случая питам точно за това 4х4 а не за xdrive, за него има много информация.
    До колкото знам x5 след фейслифт е xdrive, но преди не е. Е46 се обозначава, като xi и xd.
    Прочетох, че е с три отворени диференциала, на друго място пък видях, че не било с междуосев диференциал, а с раздатка и това направо ме учуди.
    Ще се радвам хората, които имат представа да споделят за това тяхно 4х4, знам че не е за off road, но като за кола ?
    Благодаря Ви предварително.

  2. #2
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    София
    Публикации
    231
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    BMW E53 X5 do 2004 г. (pre-xDrive BMW X5) са с постоянно включено 4Х4 и механична раздатка която разпределя мощността в съотношение 32/68 % към преден и заден отключени диференциали.
    Оборудвано е с електронна система за блокиране на всяко едно от колелата (Electronic Diferential Lock - EDL).
    Електронната система отчита ъгловата скорост на въртене на всяко колело по отделно по показанията на ABS датчиците.
    При разлика в скоростите на въртене системата прилага спирачно усилие към буксуващото колело, като предава двигателната сила към това/тези с достатъчно сцепление.
    Тази ситема е сравнително проста, не използва допълнителни датчици а съществуващите на ABS системата. Върши добра работа за всекидневна употреба на пъте (и за лек оф-роуд) но е далеч от моделите оборудвани с ръчно или автоматично блокаращи диференциали, които впрочем си имат собствените недостатъци.

    Според мен за SUV какъвто е и модела Е53 тази система е повече от достатъчна, безотказна и лесна за поддръжка.

  3. #3
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    5,556
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    Или казано с по-прости думи,има раздатъчна кутия,закачена към корпуса на скоростната, с електронен съединител вътре,който върши работата на междуосев диференциял.Раздатката се води NV120...И няма бавни...
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

  4. #4
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    София
    Публикации
    231
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    Раздатъчната кутия (Transfer Nox) която се монтира на Е53 до 2004 е NV125 и е чисто механична (без никаква електроника)!
    За разлика от тези след фейса тя подлежи на ремонт и за нея се продават ремонтни комплекти макар и афтър маркет а не като ОЕМ партс на BMW.
    При нея единствената повреда която може да се случи (като изкл'чим разрушаването на корпуса или теч от семерингите) е разтягането на веригата.
    Най-често това се случва при рязък старт и ускорение от джигити, които не допускат някой да е преди тях на светофара ...

    При x-Drive (фейсовите модели и нагоре) електроника управлява (променя) съотношението при разпределението на мощността между преден и заден мост за разлика от фиксираното съотношение при N125
    За ннея не се предлагат никакви резервни части, не подлежи на ремонт и единствената резервна част която се предлага за нея е сервомотора който променя това съотношение.

  5. #5
    Регистрация
    Jun 2016
    Публикации
    7
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    Благодаря за обяснението.
    Само да попитам при е46 БМВ т.е 3-та серия, пак ли е на същия принцип със същата раздатъчна кутия ?
    И в крайна сметка този EDL може да блокира двата осеви диференциали, докато раздатката един вид е постоянно заключена(при съотношения 32:68 така го разбирам )
    Извинявам се за тъпите въпроси, ама нали съм новобранец и затова питам.

  6. #6
    Регистрация
    Jun 2016
    Публикации
    7
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    Също да попитам, например при диагонален тест как би реагирало 4х4-то ?

  7. #7
    Регистрация
    Feb 2016
    Публикации
    78
    Точки (при гласуване)
    2

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    Няма блокажи в дифовете освен ако не се сложат допълнително. На диагонал почва да хрупат абс-ите и ако е с читави гуми като цяло се оправя. Аз съм много доволен от способностите на системата и успявах да минавам на места, които изобщо не са предвидени за тази машина. За х5 говоря, е46 не съм карал.

  8. #8
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,409
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    Тук руснаците направиха няколко прости теста на ролки на доста от разпространените СУВ / 4х4 модели, включително Х5...
    При теста основната тежест в оценката е била как сработват режимите при автоматичен режим - (например при Джипа е използван режим АУТО, въпреки, че за такива условия - само едно колело на асфалта, най-добрия режим е 'понижаващи+камък')...
    Т.е. е тествана автоматичната реакция/настройка на електрониката, а не 'максималните възможности' на дадения модел. Като опции са включвани само ако не успее да излезе от ситуация автомобила, но тогава са отнемани сериозни точки. Друг негатив при теста е това, че площадката не е била съвсем равна, и мърдането настрани на автомобила по ролките е създавало трудности при отчитането на резулата (информацията е от участника с ГЧ Лимитед)...
    http://www.zr.ru/content/articles/90...luchshe-chast/
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  9. #9
    Регистрация
    Jun 2016
    Публикации
    7
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    Благодаря колеги.
    slowtraveler, теста който си ми изпратил е доста по-нова х5-цата.
    Аз питам за първата х5 преди фейслифт, защото главно се интересувам от нея и е46 3-та серия, до колкото знам за идентични.

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    Пловдив
    Публикации
    404
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    Цитат Мнение на tsb_bg Преглед на публикациите
    При x-Drive (фейсовите модели и нагоре) електроника управлява (променя) съотношението при разпределението на мощността между преден и заден мост за разлика от фиксираното съотношение при N125
    За нея не се предлагат никакви резервни части, не подлежи на ремонт и единствената резервна част която се предлага за нея е сервомотора който променя това съотношение.
    При този вид раздатка задното е директно свързано, а актуатора променя тягата към предния мост.
    0+

  11. #11
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    София
    Публикации
    231
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    Ако разбирам правилно смяташ, че x-Drive системата държи постоянно включен (на 100%) задния мост и променя само усилието към предния мост.

    Това не е така, x-Drive системата осигурява динамично променливо разпределение на мощността освен към преден-заден мост, така и към всяко колело по данни на ABS датчиците както при предходните модели.

    При нормални условия (еднакво сцепление на всички колела) системата разпределя мощността в съотношение 40 : 60 % между преден и заден мост.

  12. #12
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    Пловдив
    Публикации
    404
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    За да не пускам линк към друг форум, потърси в Гугъл " Да надникнем в Х-драйва "
    В темата раздатката е разглобена и вала от скоростите към задния кардан е един...
    0+

  13. #13
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    София
    Публикации
    231
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    BMW xDrive: the need-to-know

    xDrive is a full-time all-wheel drive system, rather than a part-time drivetrain which only fires surplus torque to the opposite axle when the car’s on-board ECU senses wheelslip.
    Under normal conditions, it conforms to BMW’s rear-biased trademark, sending 40% of drive to the fronts, and 60% rearwards.

    However, this can be altered in one tenth of a second, with almost 100% of engine torque being applied to the front or rear axle.

    This is allocated by an electronically controlled multi-plate clutch, rather than slower-to-react hydraulic fluid.
    After normal driving conditions have been established, the system reverts back to its 40:60 split.
    Higher-specification models, such as the X6 SUV, combine this with BMW’s Dynamic Stability Control to help rotate the car into the turn by braking individual wheels and cutting power across the axle.

    От тук:

    http://www.carmagazine.co.uk/car-new...ut-bmw-xdrive/


    Име:  10-0-22-27-476301983.jpg
Прегледи: 791
Размер:  72.3 Кб
    Прикачени картинки Прикачени картинки  
    Последно редактиран от tsb_bg ; 06-06-16 в 14:49

  14. #14
    Регистрация
    Jun 2016
    Публикации
    7
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: 4x4 при BMW

    Всъщност темата не беше за xdrive, както споменах и в началото на темата.
    Става въпрос за 4х4 системата на БМВ, която използват BMW Х5(е53) преди фейслифт и BMW е46 XD и XI моделите.
    При е46 на БМВ, до колкото разбрах използва раздатъчна кутия NV124.
    Благодаря за мненията.

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •