Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 68

Тема: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

  1. #1
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,359
    Точки (при гласуване)
    26

    По подразбиране АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Ще започна с малко предистория. Автомата се скапа - не тръгваше на директна, но тръгваше на "първа" и влезе в авариен режим. Прибрах се и по пътя установих, че трета включваше рядко. След консултация с приятели я закарах в Джемини-4. Разглобиха я и звъннаха да ми кажат, че е в плачевно състояние - трябва ремонт на хидротрансформатора, задния вал е за смяна, не знам кои си касети и те - обща цена малко над 2800лв. Викам им правете я. След един месец беше готова. Отивам да я взема, тръгвам и след 20 минути заби муцуна. Не иска да включи втора. Връщам се - казвам им, оня се качва, пробва на една отсечка и заключава - странно, но сигурно не се е обезвъздушила и се опитва да включи 2 скорости едновременно. Отбеляза, че е странно да се случи сега, защото в редките случаи, когато се е случвало го правели в началото. Изпрати ме по живо по здраво. Изкара до малко преди Ботевград. На магистралата при около 120км/ч със силен тласък (опит да забие муцуната) влезе в авариен режим. Върнах им я. След още един месец и обяснения, че са оправили каквото "не е било наред" ми я върнаха. На въпроса какво не е било наред, последва клатене на глава и обяснения, че освен "това, което не било наред", сменили и радиатора, защото стария бил позапушен. От Джемини дават една година гаранция или 10 000км (май толкова бяха), но за да важи гаранцията след 2500км ще трябва да идете да ви сменят маслото защото "може да е останала някоя стружка" Поразпитах и навсякъде се чудеха що за глупост е това и бяха убедени, че се прави за да се вземе още някой лев. Приятел си ремонтира автомата в сервиз и там му казаха, че при ремонт на скоростната кутия всичко се почиства до блясък и смяна на маслото след 2500км не е нужна. Реших, че ако нещо се скапе ще е по-добре за парите, за които ще ми сменят маслото + парите за разкарване напред-назад с две коли, да я закарам другаде, отколкото да я връщам в този сервиз.
    Та идваме и на настоящия проблем почти година по-късно.
    По принцип не го изслилвам джипа, та и затова досега не съм забелязал, но тези дни един Лексус на баир реши, че може да дръпне. Съотвено натиснах педала докрай, джипа се изстреля и когато трябваше да включи овърдрайва не го включи. Вдигна до 5500 оборота, заби муцуната и започна да тресе. Инстинктиното отпускане на предала на газта доведе до включване на овърдрайва. Пробвах я няколко пъти и установих, че при натиснат докрай педал на газта го прави. Ако го отпусна по някое време си включва овърдрайва и си набира оттам. Ако го отпусна късно - близо до 5000 оборота (границата на червената зона) превключва с тласък. На равно няма проблем. Гумите са доста по-големи от стандартните - 275/70/16.

    Сега въпросите:
    - Някой има ли идея какъв може да е проблема?
    - Възможно ли е причината да е в по-големите гуми и компютъра да се шашка и да си мисли, че няма да му стигне мощност да включи овърдрайва? В такъв случай какво го кара да тресе на тласъци?
    - Чудя се от Джемини дали не са ми сипали калпаво масло с презумцията, че ще го сменя след 2500км и съответно сега да си показва рогата?

    Принципно не съм взел джип за състезания и нямам намерение да го тормозя, та не ми е никакъв проблем да се съобразявам с това, но въпросът е това да не е индикация за не добре ремонтирана скоростна кутия, т.е. дали да я карам в друг сервиз за преглед?
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  2. #2
    Регистрация
    Sep 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    7,746
    Блог Публикации
    5
    Точки (при гласуване)
    29

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Цитат Мнение на silverfox Преглед на публикациите
    ..и когато трябваше да включи овърдрайва не го включи...
    Я пак?
    LZ1VEN Ако знаеш къде да прочетеш нещо, значи вече си го чел.
    Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
    Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
    Driving experience - since 1976

  3. #3
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,359
    Точки (при гласуване)
    26

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Тръгваш - автомата реди 1- 2 - 3 и накрая включва овърдрайва. Е, не го включи. Влезе в началото на червената зона на оборотомера и затресе/заби - това при 100-120км/ч.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  4. #4
    Регистрация
    Sep 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    7,746
    Блог Публикации
    5
    Точки (при гласуване)
    29

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Абе нещо се губиш в терминологията...

    OD ти ограничава автомата до предпоследната възможна предавка - най-вероятно трета, при тебе. Това се включва от водача, мануално, с копче, ръчно, а не от кутията.
    Ако си чел нещо за овърдрайв, и за лок-ъп - то са ти се объркали понятията..
    Ама дерта не ти е и в лок-ъпа, а на друго място.

    Ходи в сервиз за автоматици, и не им обяснявай с тия понятия, че ще им е смешно и неясно това, дето им говориш.
    LZ1VEN Ако знаеш къде да прочетеш нещо, значи вече си го чел.
    Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
    Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
    Driving experience - since 1976

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2012
    Място
    Варна
    Публикации
    66
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Човека иска да каже, че ОД е изключен и не иска да превключи от трета на четвърта....кое е сложното на въпроса!?

  6. #6
    Регистрация
    Sep 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    7,746
    Блог Публикации
    5
    Точки (при гласуване)
    29

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Цитат Мнение на Recom Преглед на публикациите
    Човека иска да каже, че ОД е изключен и не иска да превключи от трета на четвърта....кое е сложното на въпроса!?
    Това ли иска да каже човека?

    Щото казва друго, дори не обратното..
    Инстинктиното отпускане на предала на газта доведе до включване на овърдрайва
    Не ми се търси темата, в която е обяснено като за блондинки, кога OD е включен, свети OD на таблото, и е ограничена кутията в посока максимална предавка, и обратното, когато OD НЕ Е ВКЛЮЧЕН, на таблото не свети нищо, и кутията си включва и реди предавките, както е заложено в алгоритъма и за работа.

    Да обясня отново за тия, дето не знаят как да си ползват автоматика, че OD се включва принудително, мануално, с бутон - от водача!!! в случай на необходимост, когато водача прецени.
    Кога трябва да прецени - да се чете в книгите, инструкциите, и в краен случай - във форума.
    LZ1VEN Ако знаеш къде да прочетеш нещо, значи вече си го чел.
    Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
    Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
    Driving experience - since 1976

  7. #7
    Регистрация
    Aug 2009
    Място
    Kleta Majka Balgariq
    Публикации
    12,926
    Точки (при гласуване)
    32

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    За "Джемини" има толкова ругателства и оплаквания в този именно форум, а и из целия интернет, че се чудя, защо си отишъл при тях. Стоян (sspeed) в Пловдив е най-доброто решение пак според отзивите тука.
    „Но бръкнеш ли в меда, добре помни – наивно пръстите си не облизвай, а делвата изцяло задигни!"
    "Тиква тиквата изтиква и пак тиква там пониква"

  8. #8
    Регистрация
    Aug 2011
    Публикации
    1,305
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Някъде в първия пост има едно обяснение,, инстиктивното отпускане на газта води до превключване,,
    Това е и отговора на проблема! Неадекватно управляващо налягане!

  9. #9
    Регистрация
    Aug 2009
    Място
    Kleta Majka Balgariq
    Публикации
    12,926
    Точки (при гласуване)
    32

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Цитат Мнение на Veni1 Преглед на публикациите
    Да обясня отново за тия, дето не знаят как да си ползват автоматика, че OD се включва принудително, мануално, с бутон - от водача!!! в случай на необходимост, когато водача прецени.
    Кога трябва да прецени - да се чете в книгите, инструкциите, и в краен случай - във форума.
    Бутонът се нарича "OD-off" и служи за изключване на "оувърдрайва" (а така хамериканците наричат всяка повишаваща предавка с число < 1, включително и при ръчните скорости)
    „Но бръкнеш ли в меда, добре помни – наивно пръстите си не облизвай, а делвата изцяло задигни!"
    "Тиква тиквата изтиква и пак тиква там пониква"

  10. #10
    Регистрация
    Sep 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    7,746
    Блог Публикации
    5
    Точки (при гласуване)
    29

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Тоя път не мога да не се съглася с тебе, Гагич.
    Рано или късно, ще стигне до Стоян - на втора-трета - с/без овърдрайв, въже или платформа...
    LZ1VEN Ако знаеш къде да прочетеш нещо, значи вече си го чел.
    Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
    Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
    Driving experience - since 1976

  11. #11
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,359
    Точки (при гласуване)
    26

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Цитат Мнение на Veni1 Преглед на публикациите
    Абе нещо се губиш в терминологията...

    OD ти ограничава автомата до предпоследната възможна предавка - най-вероятно трета, при тебе. Това се включва от водача, мануално, с копче, ръчно, а не от кутията.
    Ако си чел нещо за овърдрайв, и за лок-ъп - то са ти се объркали понятията..
    Ама дерта не ти е и в лок-ъпа, а на друго място.

    Ходи в сервиз за автоматици, и не им обяснявай с тия понятия, че ще им е смешно и неясно това, дето им говориш.
    Не съм специалист по автоматични скоростни кутии, но доколкото знам овърдрайва е касетата, която включва последна и служи да поддържа скоростта (както 5 или 6-та скорост на ръчните кутии). Локъпа заключва двигателя към трансмисията 1:1. За да не се губим в термините го обяснявам максимално елементарно: При нормално каране автомата реди - 1 - 2 - 3 - 4 (овърдрайв/локъп - както си искаш го наричай). На баир и при максимално натиснат педал на газта при мен реди 1 - 2 - 3, стига 5500 оборота и започва тресене. При всички останали случаи работи нормално.
    В случая няма нищо общо с бутона за изключване на овърдрайва и не си мисли, че щом на теб ти е смешно, ще е смешно и на някой, който е в час!
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  12. #12
    Регистрация
    Aug 2009
    Място
    Kleta Majka Balgariq
    Публикации
    12,926
    Точки (при гласуване)
    32

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Цитат Мнение на silverfox Преглед на публикациите
    Не съм специалист по автоматични скоростни кутии, но доколкото знам овърдрайва е касетата, която включва последна и служи да поддържа скоростта (както 5 или 6-та скорост на ръчните кутии). Локъпа заключва двигателя към трансмисията 1:1. За да не се губим в термините го обяснявам максимално елементарно: При нормално каране автомата реди - 1 - 2 - 3 - 4 (овърдрайв/локъп - както си искаш го наричай). На баир и при максимално натиснат педал на газта при мен реди 1 - 2 - 3, стига 5500 оборота и започва тресене.
    В случая няма нищо общо с бутона за изключване на овърдрайва и не си мисли, че щом на теб ти е смешно, ще е смешно и на някой, който е в час!
    Не е баш така. Лок-ъп е сух съединител, който "шунтира" хидротрансформатора и намалява загубите на енергия през него. Може да се включи и на други предавки, освен на повишаваща (overdrive). За оverdrive-а си прав. Това е просто предавка с число 0,85 или 0,73 или 0,67:1. При някои кутии може да се явява 4-та (3-та предавка е директна 1:1), при други да е пета, да има и още една-две (6-та, 7-ма) след нея, те също се водят overdrive.
    „Но бръкнеш ли в меда, добре помни – наивно пръстите си не облизвай, а делвата изцяло задигни!"
    "Тиква тиквата изтиква и пак тиква там пониква"

  13. #13
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,359
    Точки (при гласуване)
    26

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Цитат Мнение на bocho64 Преглед на публикациите
    Някъде в първия пост има едно обяснение,, инстиктивното отпускане на газта води до превключване,,
    Това е и отговора на проблема! Неадекватно управляващо налягане!
    Причината за което може да е?
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  14. #14
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    София
    Публикации
    4,756
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    не е трябвало да ходиш в Джемини, ама вече е късно....
    не е нормално да забива муцуната, светва ли "O/D OFF" когато го прави?
    другия вариант е да не е от кутията, а да не стига горивото при пълна газ по баир, имаш ли газова?
    При мен правеше същото Тусона........ до 120 няма проблеми, но дам ли газ, забива муцуната щото не му стигаше гориво /газ/


    ________________________________________________
    Chevrolet k1500 5,7
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

  15. #15
    Регистрация
    Aug 2011
    Публикации
    1,305
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Цитат Мнение на silverfox Преглед на публикациите
    Причината за което може да е?
    Леко задържащ клапан за регулиране на налягането. Неадекватна работа на Governor. По тая причина има едни точки за замерване на наляганията в различни режими.

  16. #16
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,359
    Точки (при гласуване)
    26

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Цитат Мнение на IvanIvanovi Преглед на публикациите
    не е трябвало да ходиш в Джемини, ама вече е късно....
    не е нормално да забива муцуната, светва ли "O/D OFF" когато го прави?
    другия вариант е да не е от кутията, а да не стига горивото при пълна газ по баир, имаш ли газова?
    При мен правеше същото Тусона........ до 120 няма проблеми, но дам ли газ, забива муцуната щото не му стигаше гориво /газ/
    Не обърнах внимание дали OD светва баш като затресе. Първата ми мисъл си беше за газта, та затова и всички останали опити ги направих на бензин.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  17. #17
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,359
    Точки (при гласуване)
    26

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Цитат Мнение на bocho64 Преглед на публикациите
    Леко задържащ клапан за регулиране на налягането. Неадекватна работа на Governor. По тая причина има едни точки за замерване на наляганията в различни режими.
    Тоя Governor не го познавам, ама клапан знам какво е. Според теб колко сериозно е в двата случая, в смисъл налага ли ремонт?
    Благодаря ти!
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  18. #18
    Регистрация
    Aug 2011
    Публикации
    1,305
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Прави го само на баир и при пълна газ! Значи не много често във времето!
    От друга страна всякакви такива ударни превключвания естествено водят и до леки поражения в кутията.Не е фатално,но не е и нормално!

  19. #19
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,359
    Точки (при гласуване)
    26

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Цитат Мнение на bocho64 Преглед на публикациите
    Прави го само на баир и при пълна газ! Значи не много често във времето!
    От друга страна всякакви такива ударни превключвания естествено водят и до леки поражения в кутията.Не е фатално,но не е и нормално!
    Толкова е неначесто, че го разбрах след цяла година каране. Нищо не ми пречи да се съобразявам с това и при такива ситуации (колкото и редки да са) на 4000 оборота, примерно да отпускам педала да превключи. Така, че ударите без никакви проблеми мога да ги елеминирам нацяло.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  20. #20
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,359
    Точки (при гласуване)
    26

    По подразбиране От: АСК не включва овърдрайва и тресе при голямо натоварване.

    Днес се сетих нещо, което преди време не му обърнах много внимание и съм позабравил. Имаше 2-3 случая при изпреварване, при натиснат докрай педал на газта, на равно, на трета да вдига над 4000 оборота, но да не включи овърдрайва, а да смъкне на втора за 1 секунда, вдига оборотите до малко над 5000 и връща пак на трета. Тогава го отдадох на големите гуми и реших, че компютъра се обърква.
    Има едно предположение за възможна счупена пружина на хидроакумулатор, но това ще го проверявам при смяната на маслото.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Отговори: 11
    Последно мнение: 07-09-14, 18:08
  2. Не изключва овърдрайва
    От Николай Кесов във форум MITSUBISHI
    Отговори: 7
    Последно мнение: 31-08-12, 07:49
  3. SAMURAI- загрява при натоварване
    От Павел Блидов във форум SUZUKI
    Отговори: 13
    Последно мнение: 28-07-11, 18:26
  4. Отговори: 4
    Последно мнение: 18-03-11, 22:41
  5. Отговори: 4
    Последно мнение: 16-02-09, 20:56

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •